Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Outi Alasen isä pystyi jättämään perinnöttömäksi?

Vierailija
11.05.2021 |

Eikö tämä pitäisi olla lähes mahdotonta Suomessa?
https://www.is.fi/viihde/art-2000007970699.html

Kommentit (1606)

Vierailija
101/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös jos ei ole ollut tekemisissä riittää syyksi laillisesti.

Ei riitä. Olet väärässä. Se välirikko on usein perittävän syytä eikä sen perillisen.

kyllä. Näin on. Jos et isääs kutsu häihin, lapses ristiäisiin jne jouluja toivota, miksi haluat hänen omaisuutensa edes? Kuulostaa ristiriitaiselta.

No isä käy riehumaan. Häissäni mukiloi kaksi ihmistä ja kävi käsiksi minuun. Ristiäisiä en antanut pilata. Ei sitä voi kutsua mihinkään, on uskomattoman aggressiivinen ja väkivaltainen. Sinä itse kutsuisit vastaavan joka juhlan pilaamaan? Niinkö?

Ymmärrän, mutta miksi iniset semmosen rahojen perään? Sitä kysyin.

Inisen periaatteesta. Tuo ihminen on pilannut lapsuuteni ja nuoruuteni, pahoinpidellyt satoja kertoja, aiheuttanut paljon vauriota. Todellakin otan sen mihin oikeus mulla on, kipukorvauksena. Enkä häpeä yhtään.

Vierailija
102/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Olet väärässä. Se välirikko on usein perittävän syytä eikä sen perillisen.

kyllä. Näin on. Jos et isääs kutsu häihin, lapses ristiäisiin jne jouluja toivota, miksi haluat hänen omaisuutensa edes? Kuulostaa ristiriitaiselta.

No isä käy riehumaan. Häissäni mukiloi kaksi ihmistä ja kävi käsiksi minuun. Ristiäisiä en antanut pilata. Ei sitä voi kutsua mihinkään, on uskomattoman aggressiivinen ja väkivaltainen. Sinä itse kutsuisit vastaavan joka juhlan pilaamaan? Niinkö?

Totta kai perintöosansa perään pitääkin inistä. Ei se niin mene, että kun ärsyttää, jätän perinnöttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan yleistä toi perinnöttömäksi jättäminen on? Pari tapausta tiedän missä raha laitettiin menemään, koska lapset tappeli jo ennen näiden ihmisten kuolemaa perinnöstä.

Ihmettelen tässä, että eikö muka oikeasti osannut aavistaa tätä tilannetta, koska olivat niin huonoissa väleissä?

Ihan TODELLA YLEISTÄ. Kukaan ei kehtaa kertoa koska asia on tabu. Ja lasta syytellään.o

Olen myös narsistin lapsi ja narsisti jätti molemmat lapsensa perinnöttä, k0stoksi.

Tunnen monia narsistin lapsia, useimmat jötetty perinnöttä. Toisaalta sitten liki kaikki sai riitautuksen kautta lakiosansa. Tämä on todella yleistä!

Tarkoitin niitä, että riitauttamisenkin jälkeen on todettu, että ei saa perintöä.

No kun moni ei jaksa riitauttaa. Jaksaminen tarkoittaa siis sitä että ei halua että käräjillä repostellaan välirikkoja ja sitä kaikkea mitä perinnön jättänyt vainaja väittää lapsensa tehneen.

En minäkään jaksa alkaa puolustelemaan itseäni aiheettomista ”elää siveetöntä elämää” väitteistä. Mulla ei ole pienintäkään rikosrekisteriä ja olen niin kunnollinen kun olla ja voi. Niin vaan narsistivanhempi syyttelee että olen kunniaton ja siveetön ja kelvoton.

Niinhän ne tekee. Juuri siksi pitäisi jaksaa katsoa loppuun asti, laki on sun puolella. Rankka tie, mutta sen arvoinen.

Vierailija
104/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inisen periaatteesta. Tuo ihminen on pilannut lapsuuteni ja nuoruuteni, pahoinpidellyt satoja kertoja, aiheuttanut paljon vauriota. Todellakin otan sen mihin oikeus mulla on, kipukorvauksena. Enkä häpeä yhtään.

Mä en ymmärrä miksi tätä pitäisi hävetä. Tuo edeltävä ihmeellisellä tavalla syyllisti kaltoinkohdeltua lasta. Ei ole mikään häpeä vaatia sitä mikä LAIN MUKAAN KUULUU SINULLE.

Vierailija
105/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan yleistä toi perinnöttömäksi jättäminen on? Pari tapausta tiedän missä raha laitettiin menemään, koska lapset tappeli jo ennen näiden ihmisten kuolemaa perinnöstä.

Ihmettelen tässä, että eikö muka oikeasti osannut aavistaa tätä tilannetta, koska olivat niin huonoissa väleissä?

Ihan TODELLA YLEISTÄ. Kukaan ei kehtaa kertoa koska asia on tabu. Ja lasta syytellään.o

Olen myös narsistin lapsi ja narsisti jätti molemmat lapsensa perinnöttä, k0stoksi.

Tunnen monia narsistin lapsia, useimmat jötetty perinnöttä. Toisaalta sitten liki kaikki sai riitautuksen kautta lakiosansa. Tämä on todella yleistä!

Tarkoitin niitä, että riitauttamisenkin jälkeen on todettu, että ei saa perintöä.

No kun moni ei jaksa riitauttaa. Jaksaminen tarkoittaa siis sitä että ei halua että käräjillä repostellaan välirikkoja ja sitä kaikkea mitä perinnön jättänyt vainaja väittää lapsensa tehneen.

En minäkään jaksa alkaa puolustelemaan itseäni aiheettomista ”elää siveetöntä elämää” väitteistä. Mulla ei ole pienintäkään rikosrekisteriä ja olen niin kunnollinen kun olla ja voi. Niin vaan narsistivanhempi syyttelee että olen kunniaton ja siveetön ja kelvoton.

Niinhän ne tekee. Juuri siksi pitäisi jaksaa katsoa loppuun asti, laki on sun puolella. Rankka tie, mutta sen arvoinen.

Olen sitä mieltä että ei ole sen arvoinen, en todennäköisestl riitauta. Pitäköön narsistipaska testamenttinsa mukaan haluamansa lopputuleman. Mitään voittoa se ei kyllä sinällään tällä asialla haudan takaa saa. Kusen haudalle :)

Vierailija
106/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse tunsin tuon Outin ohikiitävän hetken. Siihen on syynsä miksi kaikki hänen ihmissuhteensa (niin ystävyys-, työ- kuin parisuhteensa) kestävät yleensä vain muutamia kuukausia. Ja se ei johdu niistä kaikista muista ihmisistä. Me oltiin työn kautta kavereita about 3 kk mutta sitä seurasi kahden vuoden vainoaminen kun halusin sanoa ystävyyden irti. Vanhemmat yleensä sietävät lapsiltaan todella paljon, jopa liikaa, kun kyse on heidän lapsistaan.

Silti sä et voi lain mukaan jättää perinnöttömäksi. Täysin yksiselitteistä. Ja mun ystävän Outi on pelastanut ensihoidolla, joten 🤷‍♀️

Vierailija
107/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että ei ole sen arvoinen, en todennäköisestl riitauta. Pitäköön narsistipaska testamenttinsa mukaan haluamansa lopputuleman. Mitään voittoa se ei kyllä sinällään tällä asialla haudan takaa saa. Kusen haudalle :)

Mä ajattelin narsisti-isäni kojdalla samoin vaikka kyse ei ollut perinnöttä jättämisestä vaan poikalapsen suosimisesta. Mutta mä päätin, että tät sä et enää mulle kaiken muun jälkeen tee ja riitautin. Voitin ja sen jälkeen kävin haudalla kusella.

Vierailija
108/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mahdollisimman moni huomaa tuon uutisen ja jättää perseilevän tempparisekoilijansa perinnöttä!

Vierailija
109/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NARSISTI MINÄ MINÄ kirjoitti:

kyllä tosi huonossa kunnossa täytyy olla että ton akan hoitoihin joutuu. HEITTÄISIN HETI PIHALLE.

Ambulanssista lähtisit, koska Outi hoitaa? Ok.

Vierailija
110/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli Ilta-Sanomissa tänään juttu, joka otettiin pois nopeasti.

Sen mukaan on ollut pitkäaikaista häirintää ja vaikka mitä. Käräjäoikeus tuomitsi isän hyväksi.

Vierailija
111/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Edellytykset täyttävät myös, jos perillinen jatkuvasti viettää kunniatonta tai epäsiveellistä elämää."

Mitä v**tua tämmöinen edes tarkoittaa? Jos ei elä elämäänsä kuin kunnon kristitty Jeesus sydämmessään, jää perinnöttömäksi? 

Heh, kyllä minä ateistina kuolisin nauruun jos yhtälailla ateisti isäni päättäisi jättää minut perinnöttömäksi koska en palvo mitään jumaluuksia. 

Mitäpä sitä enää perinnöllä, jos kuolisi nauruun.

Vierailija
112/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen perinnöttömäksi tekemisen peruste on se, että rintaperillinen jatkuvasti viettää kunniatonta tai epäsiveellistä elämää. Kunniattoman ja epäsiveellisen elämän arvioimiseen ei siihenkään ole tiettyjä kriteerejä, joten asiaintila tulee tällaisissakin tilanteissa arvioida kokonaisuutena ja tilannekohtaisesti. Harkintaan kuitenkin vaikuttaa vahvasti perittävän käsitys siitä, millainen elämä hänen mielestään on kunniatonta ja epäsiveellistä. Yksittäinen teko ei ole riittävä peruste, vaan asiaa on harkittava koko perillisen elämäntavan perusteella. Toisaalta on syytä huomata, että elämäntapa voi olla kunniatonta tai epäsiveellistä, vaikka se ei täyttäisi minkään rikoksen tunnusmerkistöä.

https://www.minilex.fi/a/milloin-rintaperillisen-voi-tehd%C3%A4-perinn%…

Öhmm pitäisiköhän tällainen laki päivittää 2000-luvulle?

Vierailija
113/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NARSISTI MINÄ MINÄ kirjoitti:

kyllä tosi huonossa kunnossa täytyy olla että ton akan hoitoihin joutuu. HEITTÄISIN HETI PIHALLE.

Ambulanssista lähtisit, koska Outi hoitaa? Ok.

Rikäku heittäisit Outin pihalle 😂 Joopa joo taas

Vierailija
114/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kuka rahansa jättää rintaperillisensä perinnöttömäksi kun vain loukkaantuu syvästi? Vai koskeeko tämä vain niitä joiden rinraperillinen on julkisuuden henkilö?

En tiedä, mutta luulen että loukkaavasta käytöksestä vaaditaan jotain näyttöä?

Tuomio rikoksesta on tavallisin peruste. Rikoksia tehneillä on yleensä myös niskassa korvauksia, joten perintö on järkevääkin jättää jollekin muulle niin vouti ei sitä vie.

Vierailija
115/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli Ilta-Sanomissa tänään juttu, joka otettiin pois nopeasti.

Sen mukaan on ollut pitkäaikaista häirintää ja vaikka mitä. Käräjäoikeus tuomitsi isän hyväksi.

Siellä se on edelleen. Ei perusteita, piste.

Vierailija
116/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt palstamammat huolestui perinnöstään! 😂

Vierailija
117/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt palstamammat huolestui perinnöstään! 😂

Mitä? Aika pihalla olet.

Vierailija
118/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mielikuva minullakin on Alasesta.

Kun lukee esim. tämän lööpin, niin Alasen elämässä tuntuu olevan vika aina muissa ihmisissä.

https://www.iltalehti.fi/viihde/a/201702252200076322

Vierailija
119/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän outoa, että ihmisellä on 1000 kuvaa Instassa omasta naamastaan eri ilmein. Tai sitten olen outo.

Vierailija
120/1606 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen mielikuva minullakin on Alasesta.

Kun lukee esim. tämän lööpin, niin Alasen elämässä tuntuu olevan vika aina muissa ihmisissä.

https://www.iltalehti.fi/viihde/a/201702252200076322

Miten tää liittyy asiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä