Kuukautiskuppi kokemuksia?
Tähän pinoon rehellisiä kokemuksia tuotteesta.
Harkitsen vakaasti kyseiseen tuotteeseen siirtymistä.
- paras merkki, koko ym ?
- puhdistus?
Kommentit (28)
Tästä on jo monta keskustelua, lue niitä.
15 v käyttänyt ja tykännyt, Diva ja Lunette olleet käytössä ja molemmista tykännyt. Puhdistan ohjeiden mukaan. Kuukautiset ovat edelleen jonkun verran epäsäännölliset, tykkään kun voi laittaa kupin vaikka varan vuoksi jos on tarvis eikä tunnu missään kuten esim side.
Mulla oli lunette, joka 3v jälkeen lensi roskikseen. Ostin uuden, sen jonkun gynen kehittelemän, en muista merkkiä.
Se ei pysy sisällä ja falskaa...
Belladot Evelina on henk.koht suosikkini. Aloitin aikoinaan kuppeilun the Mooncupilla. Lunette on mielestäni turhan kova.
Ostin tämän vuoden alussa Lunette-merkkisen ja ainoa asia mikä harmittaa on se, että en tajunnut siirtyä kuukuppiin jo vuosia sitten.
Todella paljon hellävaraisempi limakalvoille kuin tamponi, eikä tarvi pitää mitään kosteaa, haisevaa rättiä pikkareissa. Puhdistuu hyvin kun käytän sitä sille tarkoitettua pesuainetta (todella riittoisaa).
Itsellä se pienempi koko kun en ole synnyttänyt, mutta itellä ekojen päivien vuoto on niin runsasta, että pitää tyhjentää mieluiten 6h välein. Mutta ei se kovin hankalaa ole.
Jollekin ne ei ilmeisesti sovi, jos kohdunkaula on todella matalalla. Mutta suosittelen kyllä kokeilemaan.
Mene nyt johonkin terkkarille avautumaan tästä yököttävästä aiheesta josta tehtaillut jo monta aloitusta ja säästä meidät muut tältä. Kukaan normaali ihminen mitään verikuppia käytä! Osta Vuokkoset. Tai Tena.
Ei toimi mulla. Ei pysy sisällä ja falskaa. Lunettea ja Mooncuppia oon kokeillut.
Diva Cup on ollut käytössä oiskohan 17 vuotta. Kaksi kuppia kulunut tässä ajassa. Ihan selvä homma oli heti, että koskaan en muihin suojiin palaa. Kiehautan menkkojen loputtua, siinä se.
Samoilla linjoilla kuin monet muutkin. Kuukautiskuppi on superhyvä ostos. Jossakin vaiheessa minulla oli välillä ohivuotoa, mutta kenties opin laittamaan kupin paremmin niin ei ole enää ollut. Vaikea selittää miten erilaiselta se tuntuu, kun ei tavallaan vuoda. Kuppi vain kerää menkkaveren. Ostin omani Tokmannilta.
Tykkäsin käyttää 10 vuotta. Tuntui lähes taivaan lahjalta. Ainoa häiritsevä tekijä oli että se vähän painoi virtsarakkoa niin hieman useammin piti juosta vessassa.
Sitten kun sain ekat peräpukamat, jouduin lopulta luopumaan. Kupin käyttö pahentaa sitä oireilua, ilmeisesti minulla ikäänkuin ummettaisi. Välillä mietin oliko kuppi jopa syy niille. Mutta koska en ole törmännyt muilla samaan kokemukseen, se tuskin on niin.
Jos kuukuppi ei pysy, niin eikö silloin ole löysä vagina? Minä en edes saa kuppia mahtumaan, tiukkapi**u kun olen.
Itse olen 40-vuotias ja käyttänyt kuukautiskuppeja siitä kun olin muistaakseni noin 25-vuotias. Milloinkaan ei ole ollut mitään ongelmia. Sama kuppi voi kestää käyttöä jopa lähemmäksi kymmenenkin vuotta, kunhan se on yhä täysin ehjä. Eri tuotemerkkien kuukautiskupit ovat hiukan erilaisia keskenään, joten täytyy löytää se omalle emättimelle sopivin. Nykyään käytän Belladot evelina- merkkistä kuukuppia ja olen tyytyväinen siihen.
Mulla on Luneten pienempi malli, eikä mitään pahaa sanottavaa.
Ensimmäisten kuukausien aikana tuli ohivuotoja, koska en osannut laittaa sitä kunnolla paikoilleen, vaan työnsin sisään ja that's it.
Googleteltuani asiaa kokeilin missä minulla on kohdunnapukka, ja sehän ei ollut ollenkaan siellä mihin kupin työnsin, joten ei ihme ettei kuppi pitänyt.
Sittemmin aloin testaamaan sormella meneekö kuppi suoraan kohdunnapukkaa vasten, eikä ongelmia ole enää ollut.
Mahtava kapistus, laitetaan niin syvälle emättimeen ettei tunnu oikein missään eli kuukautisista ei ole mitään "vaivaa".
Tamponi jäi usein sen verran alas, että tunsin kun se oli sisällä. Ei se varsinaisesti häirinnyt, mutta huomasin eron ja vapauden tunteen kun siirryin kuukuppiin.
Mulla ei mahdu edes tamponi, niin en usko että toikaan mahtuu. Harmi, kuulostaa helpolta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tämän vuoden alussa Lunette-merkkisen ja ainoa asia mikä harmittaa on se, että en tajunnut siirtyä kuukuppiin jo vuosia sitten.
Todella paljon hellävaraisempi limakalvoille kuin tamponi, eikä tarvi pitää mitään kosteaa, haisevaa rättiä pikkareissa. Puhdistuu hyvin kun käytän sitä sille tarkoitettua pesuainetta (todella riittoisaa).
Itsellä se pienempi koko kun en ole synnyttänyt, mutta itellä ekojen päivien vuoto on niin runsasta, että pitää tyhjentää mieluiten 6h välein. Mutta ei se kovin hankalaa ole.
Jollekin ne ei ilmeisesti sovi, jos kohdunkaula on todella matalalla. Mutta suosittelen kyllä kokeilemaan.
Ei kai se kupin koko synnytykseen liity?
Minullakin on Luneten pienempi koko, ja olen synnyttänyt.
Luneten edustaja neuvoi ottamaan pienemmän koon sillä perusteella, etten vuoda paljoa.
Kierukassa sen sijaan laitetaan synnyttäneelle isompi koko, koska kohtu ilmeisesti isompi.
Ei toimi itselleni, pakenee liian syvälle ja ulos kaivaminen on todella hankalaa ja sattuu kun joutuu työntämään monta sormea sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi itselleni, pakenee liian syvälle ja ulos kaivaminen on todella hankalaa ja sattuu kun joutuu työntämään monta sormea sisään.
Minä en ikinä kaiva sieltä syvältä, vaan työnnän ensin pimppalihaksilla kuppia alaspäin ja vasta sitten nappaan sormilla, kun kupin "antenni" tulee aukolle.
Olen kokeillut useampaa merkkiä ja kokoa. Ei sovi mulle. Sattui ja menkat oli niin runsaat et vuosi jatkuvasti yli.
Ja koin tyhjentämisen ja pesemisen ällöttävänä. Myös kupin laittaminen oli inhottavaa.
En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mahdu edes tamponi, niin en usko että toikaan mahtuu. Harmi, kuulostaa helpolta.
Oletko neitsyt?
Mä olen ainakin tykännyt. Ekan ostin n 15 vuotta sitten ja se oli lunette, silloin ei edes muita ollut markkinoilla, se pienempi koko. Nyt on edelleen sama merkki ja koko, mutta ostin rinnalle pienemmän satisfyer-merkkisen. Siteitä menee ehkä paketti vuodessa kun käytän alkuvuodossa öisin.
Kokeilemalla selviää.