Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ne tulee taas, jota syvästi inhoan, eli helteet. Inhoaako joku muukin minun lisäkseni?

Vierailija
10.05.2021 |

En osaa pukeutua, inhoan kuumuutta, ihmiset ovat aina tosi ärsyttäviä helteellä. Tuntuu aina, että kaikilla muilla on hirveästi tekemistä ja kavereita, kun itse pysyn vaan kotona.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien +21 on HELLETTÄ? Vai onko jonnekin päin oikeasti luvattu jotain +27 tälle viikolle? Matkustan sinne.

Vierailija
122/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku kertoa miten voitte istua auringossa ilman mitään suojaa, lakkia jne? Mulle riittä 10 min auringossa hellepäivänä niin päätä särkee.

Lierihattu, jos on pakko esim. kävellä paikasta A kohteeseen B.

Muutoin en vain ole ulkosalla klo 7-21.

Aamu- ja iltaliikunta mahdollisia. Tosihelteillä käytännössä aamulla viimeistään klo 5 ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tykkään kyllä kesäsätä, mutta tänä vuonna ahdistaa, kun ihmisiä kidutetaan maskivaatimuksilla lämpimienkin ilmojen aikana.

Vihaan helteitä ihoni vuoksi. Kiiltää, loistaa ja paskoo niinku naantalin aurinko. Naamastani ei saa mitään selvää jos aurinko paistaa. Eli ei tarvitse siis olla edes hellettä, riittää että paistaa aurinko kuumasti.

Toivon toivon todella että maskia täytyy pitää koko kesän, mieluummin loppuelämän vaikka korona onkin mielestäni säälittävä flunssaan verrattava huijaus. Ainoa hyvä asia jonka se on tuonut on maskit.

Voin kerrankin liikkua tuolla häpeämättä itseäni.

Vierailija
124/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tykkään kyllä kesäsätä, mutta tänä vuonna ahdistaa, kun ihmisiä kidutetaan maskivaatimuksilla lämpimienkin ilmojen aikana.

Vihaan helteitä ihoni vuoksi. Kiiltää, loistaa ja paskoo niinku naantalin aurinko. Naamastani ei saa mitään selvää jos aurinko paistaa. Eli ei tarvitse siis olla edes hellettä, riittää että paistaa aurinko kuumasti.

Toivon toivon todella että maskia täytyy pitää koko kesän, mieluummin loppuelämän vaikka korona onkin mielestäni säälittävä flunssaan verrattava huijaus. Ainoa hyvä asia jonka se on tuonut on maskit.

Voin kerrankin liikkua tuolla häpeämättä itseäni.

"naamastani ei saa mitään selvää." :D

Vierailija
125/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. VIHAAN.

Vierailija
126/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan myös. Inhoan kun on hiki ja nihkeä olo. Inhoan valoisuutta, kun koko ajan on valoisaa, yölläkin.

Rakastan talvea. Nyt oli aivan upea talvi, sopivasti pakkasta ja LUNTA. Tunnen, että olen elossa talvella. Talvi sopii mielenmaisemaani. Lisäksi rakastan hiihtämistä.

Vierailija
127/149 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan syksyä, se on lempivuodenaikani. Saa rauhassa kotoilla luvan kanssa. Lisäksi romanttinen tunnelma, kynttilät❤ Tykkään myös pimeydestä.

Vierailija
128/149 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia, jota todella INHOAN on aloittajan kaltaiset nillittäjät-MUUTA POHJOISIMPAAN LAPPIIN tai vaikka Siperiaan niin helpottaa!! Typerys.

Vierailija
129/149 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en inhoa varsinaisesti helteitä, mutta inhoan työntekoa helteellä. Kun jossain duunipaikassa on 27, tai 28 astetta sisällä ja siellä pitäisi tehdä fyysistä työtä, meinaa v...ttaa ankarasti....

Sitä vartenhan kokoomus ja keskusta haluavat moniosaajia tropiikista.

Vierailija
130/149 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia, jota todella INHOAN on aloittajan kaltaiset nillittäjät-MUUTA POHJOISIMPAAN LAPPIIN tai vaikka Siperiaan niin helpottaa!! Typerys.

Siperiassa mannerilmasto. Talvella kylmää, kesällä kuumaa ja kuivaa, hyvin kuumaa.

Vierailija
131/149 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole jäähdyttävää ilmastointia eli hikiset yöt verottaa yönia helteillä. Lämpö oikein pakkautuu yläkerran makkareihin. Lämpötila on yläkerrassa lähes plus 30 kesäisin. Se ärsyttää.

Myös koivu- ja heinäallergia ärsyttää. Ikkunoita ei voi pitää auki.

Hieman viilennystä tuo se, että verhot kiinni iltapäivä -ja ilta-aurinkoon päin. Talon Ilmastointi täysillä myös lisää olon siedettävyyttä vaikka se ei viilentävä olekaan.

Vierailija
132/149 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan hellettä ja tähän päälle vielä koivun siitepöly(allergia), ihan shittiä. Syyskuuta odotellessa. 

Vierailija
133/149 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan kauhuissani, että taas pitäisi jaksaa monta kuukautta tätä. Olen muutenkin masennuksen vuoksi väsynyt ja ahdistunut, ja kuumuus pahentaa oloa. Muutaman lämpimän päivän jaksan, mutta pitkät hellejaksot vievät toimintakyvyn. Odotan syksyä myös! 

Vierailija
134/149 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet suomessa ovat jostain syystä erilaisia kuin esim jossain kanarilla tms, (meri ehkä). Täällä ON tukalaa, ja kerrostalot muuttuvat lämpöä varastoiviksi.

Lisänä itsellä nyt, sädehoidon jälkeen rinta ei saisi saada yhtään aurinkoa.  Eli sälekaihtimet on kiinni päivät ja pukeudun osin "tukevasti"=rintaa peitellen.

Joku muukin täällä valitti; minullakin hikoaa pää, ei kainalot, joten harventuneet hapseni liimautuvat nyt päähän (kaunista, EI).

Vierailija
135/149 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan helteitä. Ja en ole läski (kuten kohta joku väittää) vaan hoikka hyväkuntoinen urheilija. Joku vaan helteessä on kamalan raskasta ja ahdistavaa, kärsin siitä siis fyysisesti, heikottaa ja ahdistaa ja päätä särkee.

Asiaa pahentaa se että joudun asumaan rakentaessa vuokralla, ja vuokra-asuntoon ei saa laittaa ilmalämpöpumppua ja tämä on pätsi.

Toivon sateista kesää.

Lenpivuodenaikani on SYKSY!

Täsmälleen sama täällä! Hoikka ja urheilullinenkin olen myös, että ei ole siitä kiinni. Migreenit alkaa mulla heti keväällä kun aurinko ja lämpö saavuttaa, kesähelteet on painajaista.

Vierailija
136/149 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää helteistä muuta kuin ulkomaan matkoilla. Saapa nähdä paljonko koronatartunnat lisääntyy kun ihmiset kokoontuivat eilenkin puistoihin ilman turvavälejä...

Vierailija
137/149 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään teidän ongelmistanne ei johdu helteistä vaan ylipainosta ja väärästä vaatetuksesta.

Painan 50 kiloa ja urheilen, multa menee helteellä mielenterveys ja toimintakyky.

Reilusti ylipainoinen ystäväni taas nauttii ja iloitsee täysin rinnoin.

Kunpa pystyisikin laihduttamalla alkaa rakastamaan helteitä niin tekisin sen heti.

Nyt kun sanoit, aloin miettiä omia helteitä rakastavia läheisiä ja kylmää rakastavia läheisiä. Kaikki helteiden palvojat ovat ylipainoisia. Mielenkiintoista.

Läski on hyvä lämmöneriste

Vierailija
138/149 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteellä ihmiset ovat hyväntuulisia ja lämpimässä & kirkkaassa valossa on jotenkin niin hirveästi energiaa ettei malttaisi nukkumaan mennä. 8kk kestävä ankea rospuuttoaika tuntuu vaan pahalta unelta.

"Helteellä ihmiset ovat hyväntuulisia..."

Ja svidut ovat. Näiden helvetinhelteiden aikana ainoa positiivinen asia on ajatus siitä, että tämän vuodenajan jälkeen koittaa vuodenajoista paras: syksy. Se lähenee päivä päivältä, onneksi. Syksyn jälkeenkin on vielä kaksi miellyttävää vuodenaikaa edessä: talvi ja kevät. 🧡🤍💚

Vierailija
139/149 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan leppoisa asenne. Kyllä huomaa, että helteitä rakastavat ovat aina iloisia ja ystävällisiä kaikille. 💖

Vierailija
140/149 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään teidän ongelmistanne ei johdu helteistä vaan ylipainosta ja väärästä vaatetuksesta.

Olen jäänyt suuren otantasi ulkopuolelle. Olen 168, 50.  Mä kärsin ihan hirveesti tästä tukahduttavasta kuumuudesta. Jos laitan hellemekon, täytyy läästiä se viidenkympin aurinkorasva nihkeään nahkaan ja naamaan. Kun sitten menen ulos (vain kauppaan), sulaa aurinkovoide liisteriksi ja sotkee vaatteet. Hellehattua täytyy tietysti käyttää, mutta lierin alla hiukset oitis hiestä märät. Vihaan, vihaan hirmuhelteitä!