Mieheni veljen vaimo oli sitä mieltä, että meidän miniöiden pitäisi viedä mennessämme äitienpäivätarjottavat anoppilaan
Mieheni veljen vaimo ehdotti pari viikkoa ennen äitienpäivää, että me miniät tehtäisiin kakut anoppilaan tarjottaviksi ettei anopin tarvitsisi tehdä mitään äitienpäivänä.
Sanoin, että mielestäni on riittävää, että viemme anopille äitienpäivälahjan ja anoppi puolestaan hoitaa tarjottavat. Teimmekin sitten näin, mutta tuntui, että miehen veljen vaimo oli hieman karheana tästä.
Kuinka teillä muilla on? Tekeekö joku miniä anoppilaan tarjottavat äitienpäivänä?
Kommentit (149)
Minä olen itse äiti ja anoppi. Joka vuosi leivon ja laita ruoat lasteni perheille, kun tulevat. Kukan tuovat toisinaan ja joskus saan lapsilta (yhdeltä) kortin. En valita, kunhan käyvät.
Joskus voi olla myös kustannuskysymys. Miksi äidin/anopin/mummin pitäisi tehdä /tarjota ruoat ja kakut koko suvulle. Kun juhlitaan hänen päiväänsä, eikö silloin joku muu tee ne häntä varten. Läheiset / konditoria / ravintoloitsija. Äiti pöytään juhlakaluksi, niinhän isääkin juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä anoppi on hyväkuntoinen ja kätevä keittiössä. Nytkin hän oli tehnyt voileipäkakun ja täytekakun kun menimme vierailulle äitienpäivänä.
Vaikka olis kuinka kätevä ja pystyvä, luuletko ettei hänkin nauttisi enemmän kun joskus joku olisi häntä varten tehnyt kakut ja muut.
Miksei ne miehet eli anopin lapset hommaa niitä kakkuja? Hyvä idea kyllä mutta ei miniöiden asia ellei miehet sitten hommaa omille anopeilleen.
Tarjoilujen hommaaminen on tietenkin lasten asia ja heidän pitää sitä ehdottaa, jos he ovaat menossa vanhempiensa luo.
Eiköhän tuo viime vuoden toukokuun asia ole jo hoidettu. Miksi jankkaatte vanhaan ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo viime vuoden toukokuun asia ole jo hoidettu. Miksi jankkaatte vanhaan ketjuun?
Ketjuhan alkaa taas olla ajankohtainen pian.
Meillä anoppi on hyväkuntoinen ja kätevä keittiössä. Nytkin hän oli tehnyt voileipäkakun ja täytekakun kun menimme vierailulle äitienpäivänä.