Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni veljen vaimo oli sitä mieltä, että meidän miniöiden pitäisi viedä mennessämme äitienpäivätarjottavat anoppilaan

Vierailija
09.05.2021 |

Mieheni veljen vaimo ehdotti pari viikkoa ennen äitienpäivää, että me miniät tehtäisiin kakut anoppilaan tarjottaviksi ettei anopin tarvitsisi tehdä mitään äitienpäivänä.

Sanoin, että mielestäni on riittävää, että viemme anopille äitienpäivälahjan ja anoppi puolestaan hoitaa tarjottavat. Teimmekin sitten näin, mutta tuntui, että miehen veljen vaimo oli hieman karheana tästä.

Kuinka teillä muilla on? Tekeekö joku miniä anoppilaan tarjottavat äitienpäivänä?

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän se tässä tapauksessa olisi joka ne tarjottavat tekisi omalle äidilleen. Miksi miniän pitäisi niitä alkaa tekemään? Hän tekee sitten omalle äidilleen.

ja sinä syöttösikana istut valmiiseen pöytään? 

Vierailija
82/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kakku lasten kuuluis tehdä. Miniä varmaan tiesi ettei miehiltä onnistu, joten siksi ehdotti. 

Tiesi ettei miehiltä onnistu, miksei onnistuisi? Koska typerä miniä passaa äijäänsä, ja luulee, ettei tämä kykene mihinkään.

Kyllä ihmettelisin jos joku miniä soittelis mulle ja esittäis tuollaista, antaisin aika äkkiä puhelimen miehelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen vietiin anopille kakku ja kukka ja laitettiin ruokaa siellä. Anoppi on +80 ja muistisairas joten ei todellakaan hänen tartte terveille nuorille ihmisille laitella. tänään oma äiti tuli meille syömään ja kakkukaffelle, hän on +80 ja liikuntarajoitteinen joten ei tarvitse hänenkään enää muille laittaa. Ovat varmasti osansa hoitaneet, nyt saavat nauttia nämä viimeiset vuotensa

Ennen koronaa kaikki isovanhemmat tuli meille syömään, nyt porrastetaan niin että kaikkia nähdään muttei kokoonnuta isolla porukalla

Uskon kyllä että on +80. Vaikeahan sitä on -80 olla. Vai tunteeko joku jonkun joka viettää miinusmerkkisiä syntymäpäiviä?

Vierailija
84/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä annan lahjan omalle äidilleni ja mieheni hommaa lahjan omalleen. Kummallinen oletus, että miniän pitäisi järkätä lahjat miehen puolesta.

Meillä nyt tapahtuu kaikkea muutakin kummallista. Esim. mies on leikannut sekä oman äitinsä että minun äitini nurmikkot, eikä ole milloinkaan ollut sitä mieltä, että jälkimmäinen ei kuulu hänen hommiinsa.

Meillä myös.  Ei mun remonttireiska-mies koskaan kysy, miksi se on juuri hänen tehtävänsä korjata kaikki anoppinsa rikkimenneet laitteet ja tehdä remppaa sen asunnossa ja olla apuna kaikessa missä vaan voi.  Se tekee ton kaiken ihan siksi, kun se autettava tai muuten muistettava on mun äiti!  

Miettikääs sitä.

Kyllä meillä hoidetaan vastaavia palveluksia. Mutta äitienpäivänä idea on huomioida nimenomaan sitä omaa äitiä. Eikös ole vähän hassua jos ilman hyvää syytä tämän huomioimisen hoitaa joku muu kuin se oma lapsi? En vain ymmärrä

Vierailija
85/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän se tässä tapauksessa olisi joka ne tarjottavat tekisi omalle äidilleen. Miksi miniän pitäisi niitä alkaa tekemään? Hän tekee sitten omalle äidilleen.

Syöttösikana? Anoppikin sitten syöttösika. Jokainen vuorollaan valmiiseen pöytään. Tottakai ensisijaisesti lapset äidilleen tekee, eikä lasten puolisot!!

Vierailija
86/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole anoppia, hän on kuollut vuosikausia ennen kuin puolisoani edes tapasin, mutta eipä olisi tullut mieleenikään, että minun tehtäväni olisi huolehtia hänen lahjastaan tai tarjoiluistaan. Enkä todellakaan ole hetkeäkään koskaan odottanut, että miniäni huolehtisi minun lahjastani tai tekisi minulle kakkua.

Ei se sinun velvollisuutesi olekaan.

Mutta entä jos joskus tekisitkin jotain sellaista ihan vaan ystävällisyyttäsi?  Onko täysin mahdoton ajatus?

Minä olen leiponut anopin ja apen syntymäpäiville muutaman kerran lähes kaikki tarjottavat. En kuitenkaan ole enää niin pyyteetön, että käytän itselle tärkeän päivän muille. Myös minulla on oikeus äitienpäivään. Ensimmäisen kerran rohkenin vaatia sitä silloin, kun esikoinen oli viimeistä kevättä kotona, muuten äitienpäivät meni aina mummojen ehdoilla.

Eli et tehnyt sitä silkkaa hyvän hyvyyttäsi, vaan toisten odotusten mukaisesti.  Siinä on tietysti aina hiukan hapan maku mukana.  Ei itseään pidäkään unohtaa, vaan tehdä näitä asioita vain silloin, kun se itsestä hyvältä tuntuu ja haluaa tehdä.  

Maailmassa kun on niin paljon asioita, joita pitää tehdä, vaikka ei niin haluaisikaan, niin onhan sitä oikeus ajatella itseäänkin.  Äitienpäivään latautuu ehkä liiankin isoja odotuksia tai oletuksia.  Jos jotain alkaa tehdä säännöllisesti, vaikkapa siis leipoa anopille kakkuja ja pullia äitienpäiväksi, niin lopultahan siitä tuleekin sääntö.  Ja siitä on vaikea irtautua, kun ne mummot vanhenee vielä koko ajan.  Se oma äitienpäivänvietto kutistuu, kun on muistettava niitä mummoja.  Mutta onko tuo niin kauhean suuri asia sitten, sitähän voi tietysti miettiä.

Oma äitini on 96-vuotias.  Tavaksi on tosiaan jo tullut mennä kaikki me lapset porukottemme kanssa mennä sinne äidin luokse ja mehän ne tarjottavatkin hoidetaan, kun ei äidistä ole pitkään aikaan siihen enää ollut.  Hyvä jos kahviakaan osaa enää keittää.  Toisaalta se on kivaa, siellä nähdään sitten toisiammekin aina.  Lahjoja ei enää viedä, kukat ja kortit riittää.

Kirjoituksessasi pisti silmään kohta, jossa sanoit lasten menevän porukoittensa kanssa sinun äidin luo. Miten sitten sinun anoppisi, sinun sisarusten anopit ja kaikkien lastenlasten anopit, joutuvatko he viettämään äitienpäivät yksinään, kun te kaikki olette siellä sinun äitisi luona?

Vierailija
87/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja ei kyllä kertonut, missä hän äitienpäivänsä viettää. Voi olla omassa kodissaan tehden itse perheelle ruuat, ja sinä haukut syöttösiaksi? Eikö hävetä?

Vierailija
88/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta aika paljonhan tässä vaikuttaa anopin ikäkin. Vähän eri juttu, onko anoppi 60 v vai 90 v. Oma äitini on jo yli 90v enkä todellakaan odota, että hän äitienpäivänä kestittäisi lapsiaan, lapsenlapsiaan ja lapsenlapsenlapsiaan. Onneksi isäni on vielä elossa ja tilasi samalla, kun tilasi noin muutenkin heidän viikon ruokaostoksensa, valmiin kakun. Jos äitini asuisi yksin, olisin kysynyt äidiltäni, tuonko kakun mukanani vai haluaisiko kenties jotain muuta. Jos taas tilanne olisi ollut se, että omat lapseni olisivat tulleet meille (olen nyt 60 v), olisin ostanut kakun itse, elleivät lapseni ihan välttämättä olisi halunneet sellaista tuoda mukanaan. Vaikka onkin äitienpäivä, kyllä multa edelleen onnistuu vielä tässä iässä tarjottavien hankkiminen. 

Vierailija
89/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee kuinka naisille luodaan vaatimuksia. Ja noita vaatimuksia luovat toiset naiset suu vaahdossa.

Siis miksi miniän täytyisi hoitaa anopin äitienpäivä?! Eiköhän se ole miehen tehtävä muistaa äitiään. Miniällä on oma äitinsä jota muistaa. Käsittämätöntä ja epäreilua laittaa miniän harteille anopin äitienpäivän onnistuminen. Itse en tuohon suostuisi. Minulla on oma äiti. Joka tosin itse muinoin otti tuon piikan roolin ja hoiti isäni suvulle joulukukat, isäni kummilapselle lahjat ym. kaikki mahdolliset muistamiset.

Naiset, ei ole pakko, jos ei tahdo.

Mutta saa jos tahtoo, eikä sen takia ansaitse tulla nimitellyksi kynnysmatoksi ja nöyristelijäksi.

Ahaa. Mikä olisi poliittisesti korrekti termi jota kynnysmatosta käytetään, että kynnysmatto ei heräisi tajuamaan olevansa kynnysmatto?

Mikä tekee omaa tahtoaan toteuttavasta ihmisestä kynnysmaton?

Se, että oma tahto on olla nöyristelevä koira.

Ja sinä olet se, jolla on oikeus olla tällaisen asian määrittelijä?  

Muista sitten, että myös sinä olet kynnysmatto, koska toteutat elämässäsi omaa tahtoasi.  

Sinullahan ei ole koskaan elämässäsi tarve olla toiselle ihmiselle miellyttävä, auttaa toista ihmistä, antaa jotain toiselle ihmiselle, osoittaa kenellekään huolenpitoa, välittää toisesta ihmisestä?

Kylläpäs sinä pidät kynsin ja hampain kiinni kynnysmaton roolistasi. No, ei ole sinun syysi. Tuo on ihan tietty persoonallisuustyyppi. Elämä pyörii täysin muiden ihmisten palvelemisen ympärillä. Ja he myös edellyttävät että heitä palvotaan sen vuoksi. Kun joku sanoo tuon palvelemisen olevan arvotonta, seuraa raivokohtaus.

Oletko miettinyt käydä psykiatrin juttusilla, voisi helpottaa oloa. Ei normaali toisten ilahduttaminen ole sama kuin kynnysmattona oleminen mitä sinä näet kaikkialla.

Kynnysmattohullulla tuntuu ottavan hiukan lujille, kun kaikki naiset eivät suostu käyttäytymään hänen määräystensä mukaan.

Vierailija
90/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi pyytää kylään, niin ilman muuta anoppi silloin hommaa tarjottavat. Ei kuitenkaan silloin jos anoppi on jo tosi vanha ja toimintakyky heikentynyt.

Vierailija
91/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nämä ammattiloukkantujat jotka haukkuvat ap:tä. ANOPILLA ON OMIAKIN LAPSIA. Useimmat täällä olettavat että AP:n skenaariossa on kolmekin vaihtoehtoa, a) ap leipoo b) mies leipoo/ostaa c) ei viedä mitään. Mutta jos on pienimielinen niin voi toki unohtaa vaihtoehdon b ja suoraan hypätä johtopäätökseen, että tässä TAAS JÄTETÄÄN VANHAA VAIVAISTA ANOPPIA HEITTEILLE HURR DURR

Vierailija
92/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttösikana? Anoppikin sitten syöttösika. Jokainen vuorollaan valmiiseen pöytään. Tottakai ensisijaisesti lapset äidilleen tekee, eikä lasten puolisot!!

et vastannut kysmykseen, syörrösikalehmä.

apljonko painat? räskynräksyn 

Vierailija
93/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yyghnyygh, olen tehnyt saman kuin torakka ja pusertanut reiästä lapsia.

huutia naisille 

Vierailija
94/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee kuinka naisille luodaan vaatimuksia. Ja noita vaatimuksia luovat toiset naiset suu vaahdossa.

Siis miksi miniän täytyisi hoitaa anopin äitienpäivä?! Eiköhän se ole miehen tehtävä muistaa äitiään. Miniällä on oma äitinsä jota muistaa. Käsittämätöntä ja epäreilua laittaa miniän harteille anopin äitienpäivän onnistuminen. Itse en tuohon suostuisi. Minulla on oma äiti. Joka tosin itse muinoin otti tuon piikan roolin ja hoiti isäni suvulle joulukukat, isäni kummilapselle lahjat ym. kaikki mahdolliset muistamiset.

Mutta saa jos tahtoo, eikä sen takia ansaitse tulla nimitellyksi kynnysmatoksi ja nöyristelijäksi.

Ahaa. Mikä olisi poliittisesti korrekti termi jota kynnysmatosta käytetään, että kynnysmatto ei heräisi tajuamaan olevansa kynnysmatto?

Se , että tämän palstan mukaan mikään ei ole yhteistä. On sinun ystävät, vanhemmat ja makkaranviipaleet sekä minun vanhempani, rahani ja juuston palani. Lapset ovat naisen. Jos olet eri mieltä olet miesten ylivaltaan harhautunut tahdoton kynnysmatto. Tehköön mies itse safkansa , mutta h*lvetti vieköön miksi se sika ei tuo minulle ruusuja ja vie Kämppiin.

Vierailija
95/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se , että tämän palstan mukaan mikään ei ole yhteistä. On sinun ystävät, vanhemmat ja makkaranviipaleet sekä minun vanhempani, rahani ja juuston palani. Lapset ovat naisen. Jos olet eri mieltä olet miesten ylivaltaan harhautunut tahdoton kynnysmatto. Tehköön mies itse safkansa , mutta h*lvetti vieköön miksi se sika ei tuo minulle ruusuja ja vie Kämppiin.

Vanhemmat ei kyllä ole yhteisiä, eivätkä tule olemaan. Vai mitäs helvettiä täällä draamailet  ja marttyroit?

Vierailija
96/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et vastannut kysmykseen, syörrösikalehmä.

apljonko painat? räskynräksyn 

Laitapa korkki kiinni ja mene nukkumaan humalasi pois.

Vierailija
97/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaatko ap, että se anoppi tekee teille kakut ja juhlaruuat, oman äitienpäivänään?

Joku sulla mättää sun pääkoppassi ja tosi pahasti.

Mutta trollihan aloitus onkin.

Minä en ole trolli, minun äitini eläessään halusi aina, että menen lasteni kanssa syömään hänen ja isäni luo. Veimme toki lahjan. Äitini soitti normi sunnuntainakin usen meidät syömään. 💖

Vierailija
98/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkohan voisi leipaista kakun, kun lapset ja miniät tulee kylään niin silloin anopin ei tarvitse rasittaa itseään äitienpäivänä.

Vierailija
99/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miniöiden tehtävä olisi viedä tarjottavat? Ideahan on, että omat lapset muistavat äitiään äitienpäivänä. Tämä hoituu viemällä lahja äidille.

Vierailija
100/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen äiti on viimeisen päälle passaaja ja veljensä myös taitava löytämään passaavat naisystävät. Mikä lie arviointivirhe käynyt miehelleni kun valitsi minut.

Olen mielenkiinnolla seurannut miten nämä naiset suostuvat mihin vain röyhkeys riittää. He ovat aikuisia ihmisiä ja varmasti saavat roolistaan jotain iloa, en siis ajattele valintansa olevan väärä, tai minun asiani. Mutta sen sanon että se on valinta, jota en lainkaan ymmärrä.

Kyllä tiedän ihmisiä, jotka aidosti nauttivat ja iloitsevat emännöinnistä. Eivät ole todellakaan mitään kynnysmattoja, vaan vahvoja ja päteviä ihmisiä.

Oikein, ettei ole muiden asia arvostella muiden valintoja, saati haukkua tuntemattomia kynnysmatoiksi niin kuin toiset täällä tekevät. Mikä ihme motiivi siihenkin löytyy? Ei ole ainakaan mitään auttamista tuollainen, joku tarve halveksua muita ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän