Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni veljen vaimo oli sitä mieltä, että meidän miniöiden pitäisi viedä mennessämme äitienpäivätarjottavat anoppilaan

Vierailija
09.05.2021 |

Mieheni veljen vaimo ehdotti pari viikkoa ennen äitienpäivää, että me miniät tehtäisiin kakut anoppilaan tarjottaviksi ettei anopin tarvitsisi tehdä mitään äitienpäivänä.

Sanoin, että mielestäni on riittävää, että viemme anopille äitienpäivälahjan ja anoppi puolestaan hoitaa tarjottavat. Teimmekin sitten näin, mutta tuntui, että miehen veljen vaimo oli hieman karheana tästä.

Kuinka teillä muilla on? Tekeekö joku miniä anoppilaan tarjottavat äitienpäivänä?

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa laskemista, etten minä ainakaan tee puolison vanhempien vuoksi mitään. Meillä mies teki kakun minun äidilleni. Minä olen ihan peukalo keskellä kämmentä leipomisien kanssa, mies taas hyvä siinä. Eli meillä tekee se, joka osaa. Miehen äiti on kuollut, joten kävimme haudalla. Tämän jälkeen kävimme minun äitini luona. Emme todellakaan odottaneet, että 88 vuotias äitini puuhastelee koko suvulle kakut ja tarjoilut.

Vierailija
122/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista on se, jos mennään äitienpäivänä äidin luo valmiiseen pöytään. Kyllä se on nimenomaan päivä, jolloin äiti-ihmiset ovat vapaana keittiöstä. Meillä on menty joko porukalla ravintolaan tai lapset ( jo kotoa muuttaneet, mutta vielä perheettömät) tulevat ja valmistavat mitä valmistavat. Mutta lähtökohta aina ollut , että äiti ei tarvitse mennä keittiöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa laskemista, etten minä ainakaan tee puolison vanhempien vuoksi mitään. Meillä mies teki kakun minun äidilleni. Minä olen ihan peukalo keskellä kämmentä leipomisien kanssa, mies taas hyvä siinä. Eli meillä tekee se, joka osaa. Miehen äiti on kuollut, joten kävimme haudalla. Tämän jälkeen kävimme minun äitini luona. Emme todellakaan odottaneet, että 88 vuotias äitini puuhastelee koko suvulle kakut ja tarjoilut.

Se ainakin minua tässä keskustelussa närästää, että vaikka se miniä on itsekin äiti, niin hänen pitää tehdä tarjottavat vaikka kyseessä on myös hänen juhlapäivänsä. Hänellä ei siis ole vuodessa yhtään ainoaa päivää, että saisi vapautuksen ruokahuollosta. Jos nyt aamukahvi on keitetty valmiiksi, niin pöytään nostetaan naisen itsensä tekemä kakku. Kahvituksen jälkeen nainen saa siivota vielä jäljet. Onko näissä perheissä sitten tapana, että isänpäivän kunniaksi isä itse järjestää perheelle kakut ja muut syötävät? Tuskin.

Vierailija
124/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista on se, jos mennään äitienpäivänä äidin luo valmiiseen pöytään. Kyllä se on nimenomaan päivä, jolloin äiti-ihmiset ovat vapaana keittiöstä. Meillä on menty joko porukalla ravintolaan tai lapset ( jo kotoa muuttaneet, mutta vielä perheettömät) tulevat ja valmistavat mitä valmistavat. Mutta lähtökohta aina ollut , että äiti ei tarvitse mennä keittiöön.

Itse menisin mielelläni ravintolaan syömään äidin ja anopin kanssa, mutta äiti ei halua tuhlata ja anoppi ei halua lähteä, jos joku yrittää sillä aikaa tulla käymään. Mielelläni maksaisin koko porukan, mutta ei onnistu.

Vierailija
125/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi ei myöskään miniää keittiöön.

Vierailija
126/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaatko ap, että se anoppi tekee teille kakut ja juhlaruuat, oman äitienpäivänään?

Joku sulla mättää sun pääkoppassi ja tosi pahasti.

Mutta trollihan aloitus onkin.

Näinhän se kuitenkin aina on. Äitienpäivä on vuoden orjapäivä numero yksi kun pitää kakille tehdä kakkua ja passata koko suku.

Vierailija
127/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle kysymys: Mltä sinusta tuntuisi, jos miehesi ja lapsesi eivät tekisi äitienpäivätarjoamisia, vaan ostaisivat lahjan ja odottaisivat sinun passaavan heitä?

anoppi on miehen äiti, ei ap:n.

Vierailija
128/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin asian niin, että jokaisen lapset tehkööt omalle äidilleen. Onneksi mieheni osaa toimia paitsi pihalla ja autotallissa, myös keittiössä ja makkarissa :)

Ts. ei minua yhtään haittaa osallistua, kun mieheni tekee kakkua äidilleen.

Vierailija
129/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaatko ap, että se anoppi tekee teille kakut ja juhlaruuat, oman äitienpäivänään?

Ai onko äitienpäivä nimenomaan anoppien päivä? Ei kaikkien äitien?

Vierailija
130/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kondiittori. Teen ilman muuta kakun.

Olen tehnyt lahjaksi kakun lastensynttäreille, 50 v juhliin, häihin, äitienpäivänä tein meillä, anopilleni ja omalle äidilleni.

Tein mm kummityttöni siskon ristiäisiin.

Tykkään kakuista ja niiden tekemisestä.

Tiedän minut on kutsuttu häihin, ainakin osa syystä oli, teen kakun.

Olenkin ehdottanut annan käsityön ilmaiseksi ja aineet laskutan

Vierailija
131/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän se tässä tapauksessa olisi joka ne tarjottavat tekisi omalle äidilleen. Miksi miniän pitäisi niitä alkaa tekemään? Hän tekee sitten omalle äidilleen.

ja sinä syöttösikana istut valmiiseen pöytään? 

Syöttösikana? Anoppikin sitten syöttösika. Jokainen vuorollaan valmiiseen pöytään. Tottakai ensisijaisesti lapset äidilleen tekee, eikä lasten puolisot!!

et vastannut kysmykseen, syörrösikalehmä.

apljonko painat? räskynräksyn 

Laitapa korkki kiinni ja mene nukkumaan humalasi pois.

"olen synnytysreikä, palvo minua"

huutista lehmille 

Terveiset äidillesi.

Vierailija
132/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo vuosien ajan pyytänyt anoppia, että ei tekisi enää ruokia, kun tullaan käymään. Mutta ei, kaikenlaista pitää väkertää ja kaikki tietenkin itse alusta asti mahdollisimman vaikeasti. Ruokailun aikana anoppi kertoo minulle, miten pahoin on kaikenlaista vaivaa eikä oikein enää jaksaisi. Mikään ei kuitenkaan muutu. En mielelläni mene hänen luo käymään, kun koko aika menee sitä hössäystä katsellessa. Mies on sitä mieltä, että kun itse haluaa hössätä, niin hössätköön.

Vierailija
133/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle kysymys: Mltä sinusta tuntuisi, jos miehesi ja lapsesi eivät tekisi äitienpäivätarjoamisia, vaan ostaisivat lahjan ja odottaisivat sinun passaavan heitä?

En ole AP ,mutta katson, että äitienpäivänä juuri lapset muistavat äitiään. Pienempinä lapset tarvitsevat tähän toisen vanhempansa apua. Tässä tapauksessa mies on aikuinen ja voi muistaa äitiään haluamallaan tavalla.

Itse olen 56 v ja lapset ovat omillaan opiskelemassa. Harrastan leipomista, joten eiliseksi leivoin kakun, paria piirakkaa ja pikkuleipiä. Lapset toivat lahjoja ja kukan saivat valmiin tarjoilun. Varmaan sitten kun on itse kyvytön laittamaan ja ostamaan tarjoilut, olisi kiva saada valmista. 92 v anoppi asuu viereisessä talossa ja lapset ja mies kävivät myös lahjansa viemässä hänelle. Anoppi on virkeä ihminen Ja saa vielä kaupasta tilattua ihan mitä haluaa..

Vierailija
134/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tulee mieleen tapahtuma joka toistuu joku joulu. Miehelläni on kummipoika joka ei liity minuun millään tavalla, mies hoitaa luonnollisesti pojalle lahjat jouluna. Toki annan ideoita ja autan jos pyytää apua.

Joku ikinen joulu alkaa miehen suku kysellä minulta mistä lahja on ostettu ja Oi mistä tuollaista lahjapaperia löytyi jne :,D

Vierailija
135/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se kuitenkin aina on. Äitienpäivä on vuoden orjapäivä numero yksi kun pitää kakille tehdä kakkua ja passata koko suku.

Ei tarvitse. Voi mennä sinä päivänä kylpylään, hotelliin, vaeltamaan tai mitä ikinä haluaa. Mitä kään ei pakota olemaan kotona ja passaamaan Ketään mikäli Ei kiinnosta.

Vierailija
136/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Voi mennä sinä päivänä kylpylään, hotelliin, vaeltamaan tai mitä ikinä haluaa. Mitä kään ei pakota olemaan kotona ja passaamaan Ketään mikäli Ei kiinnosta.

Saako kuitenkin olla kotona vaikkei halua ketään passata?

Vierailija
137/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee kuinka naisille luodaan vaatimuksia. Ja noita vaatimuksia luovat toiset naiset suu vaahdossa.

Siis miksi miniän täytyisi hoitaa anopin äitienpäivä?! Eiköhän se ole miehen tehtävä muistaa äitiään. Miniällä on oma äitinsä jota muistaa. Käsittämätöntä ja epäreilua laittaa miniän harteille anopin äitienpäivän onnistuminen. Itse en tuohon suostuisi. Minulla on oma äiti. Joka tosin itse muinoin otti tuon piikan roolin ja hoiti isäni suvulle joulukukat, isäni kummilapselle lahjat ym. kaikki mahdolliset muistamiset.

Naiset, ei ole pakko, jos ei tahdo.

Mutta saa jos tahtoo, eikä sen takia ansaitse tulla nimitellyksi kynnysmatoksi ja nöyristelijäksi.

Ahaa. Mikä olisi poliittisesti korrekti termi jota kynnysmatosta käytetään, että kynnysmatto ei heräisi tajuamaan olevansa kynnysmatto?

Mikä tekee omaa tahtoaan toteuttavasta ihmisestä kynnysmaton?

Se, että oma tahto on olla nöyristelevä koira.

Ja sinä olet se, jolla on oikeus olla tällaisen asian määrittelijä?  

Muista sitten, että myös sinä olet kynnysmatto, koska toteutat elämässäsi omaa tahtoasi.  

Sinullahan ei ole koskaan elämässäsi tarve olla toiselle ihmiselle miellyttävä, auttaa toista ihmistä, antaa jotain toiselle ihmiselle, osoittaa kenellekään huolenpitoa, välittää toisesta ihmisestä?

Kylläpäs sinä pidät kynsin ja hampain kiinni kynnysmaton roolistasi. No, ei ole sinun syysi. Tuo on ihan tietty persoonallisuustyyppi. Elämä pyörii täysin muiden ihmisten palvelemisen ympärillä. Ja he myös edellyttävät että heitä palvotaan sen vuoksi. Kun joku sanoo tuon palvelemisen olevan arvotonta, seuraa raivokohtaus.

Revittele vaan lisää omasta päästäsi noita täysin paikkaansapitämättömiä oletuksia - ainakin minusta, kun et minua lainkaan tunne.  Sinun persoonallisuusarviosi meni kyllä niin metsään kuin mennä voi, mutta laadi toki lisää niin paljon kuin haluat.

Ihan sivusta seuranneena, niin kannattaisiko lopettaa keskustelu jos menee kovin tunteisiin. Ei kenellekään netissä tarvitse perustella, miksi tekee jotain. Jos tuntuu, että täytyy niin se vähän kyllä kielii siitä "kynnysmattoroolista".

Vierailija
138/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kakkuja anopille enkä itselleni äitienpäiväksi. Muuten kyllä leivon ja vien joskus leipomuksia anopille myös. Hän on sairas, eikä pysty itse tekemään oikein mitään.

Appiukko ostaa valmiin kakun kaupasta ja me autetaan kahvin keitossa ym.

Oman kakun ostan minä tai mies, kumpiko nyt sattuu käymään kaupassa.

Äitienpäivänä mies tekee ruoan ja lapset auttaa. Myös tiskien kanssa. Aamulla on kahvi valmiiksi keitetty ja pöytä katettu.

Vierailija
139/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa kun lukee niin äitienpäivä on vain pahaa mieltä ja ahdistusta herättävä päivä. Pitäisikö perua koko paska?

Vierailija
140/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi aina tekee tarjottavat, itse ole kyllä miettinyt että jatkossa voitaisiin alkaa kokata hänelle jos vaan suostuu luopumaan ohjaksista :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan