Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni veljen vaimo oli sitä mieltä, että meidän miniöiden pitäisi viedä mennessämme äitienpäivätarjottavat anoppilaan

Vierailija
09.05.2021 |

Mieheni veljen vaimo ehdotti pari viikkoa ennen äitienpäivää, että me miniät tehtäisiin kakut anoppilaan tarjottaviksi ettei anopin tarvitsisi tehdä mitään äitienpäivänä.

Sanoin, että mielestäni on riittävää, että viemme anopille äitienpäivälahjan ja anoppi puolestaan hoitaa tarjottavat. Teimmekin sitten näin, mutta tuntui, että miehen veljen vaimo oli hieman karheana tästä.

Kuinka teillä muilla on? Tekeekö joku miniä anoppilaan tarjottavat äitienpäivänä?

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee kuinka naisille luodaan vaatimuksia. Ja noita vaatimuksia luovat toiset naiset suu vaahdossa.

Siis miksi miniän täytyisi hoitaa anopin äitienpäivä?! Eiköhän se ole miehen tehtävä muistaa äitiään. Miniällä on oma äitinsä jota muistaa. Käsittämätöntä ja epäreilua laittaa miniän harteille anopin äitienpäivän onnistuminen. Itse en tuohon suostuisi. Minulla on oma äiti. Joka tosin itse muinoin otti tuon piikan roolin ja hoiti isäni suvulle joulukukat, isäni kummilapselle lahjat ym. kaikki mahdolliset muistamiset.

Naiset, ei ole pakko, jos ei tahdo.

Mutta saa jos tahtoo, eikä sen takia ansaitse tulla nimitellyksi kynnysmatoksi ja nöyristelijäksi.

Ahaa. Mikä olisi poliittisesti korrekti termi jota kynnysmatosta käytetään, että kynnysmatto ei heräisi tajuamaan olevansa kynnysmatto?

Mikä tekee omaa tahtoaan toteuttavasta ihmisestä kynnysmaton?

Se, että oma tahto on olla nöyristelevä koira.

Vierailija
42/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle kysymys: Mltä sinusta tuntuisi, jos miehesi ja lapsesi eivät tekisi äitienpäivätarjoamisia, vaan ostaisivat lahjan ja odottaisivat sinun passaavan heitä?

Minusta tuntuisi ainakin ihan normaalilta 😃 Ihme köyhää taas, ettei osata etikettiä. Eri asia, jos äiti kutsutaan kylään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miehen veljen vaimo vaikuttaa mukavalta. se ei ehkä vaan tiennyt sinun olevan feministi.

Jännä, että tarvitset erillisen nimilapun naiselle, joka ei ota nöyränä ja palvelunhaluisena vastuuta puolisonsa suvusta. Minusta tuo on vain normaaliälyisen ihmisen tervettä käytöstä, ei feminismiä.

Ja minusta se on älyttömän itsekästä käytöstä.

No, sinä oletkin surkea kynnysmatto joka on huono esimerkki lapsille.

Kaukana siitä. Minulla on vain tapana ajatella muitakin kuin itseäni. Ja se on ihan hyvä esimerkki lapsille.

Juuri noin kynnysmatto ajatteleekin.

Itse olet tollo, joka pidät omaa pikkumaisuuttasi oikeana maailmanjärjestyksenä.

Jos minä tahdon ilahduttaa ystävääni, ja vien hänelle itse leipomani kakun, niin olenko minä kynnysmatto?  Ei, en.  Olen vain mukava ihminen, joka ajattelee ystäväänsä lämmöllä.

Jos tahdon ilahduttaa anoppiani ja vien hänelle itse leipomani kakun, olenko kynnysmatto?  Tietenkin olen, koska joittenkin ihmisten pikkumaisuus vaatii asian olevan näin.

Todellisuudessa nyt jo edesmenneessä anopissani ei ollut mitään vikaa ja minä viihdyin hänen seurassaan, ja olimme toisillemme ystävällisiä.  Tätähän palstan norsunveenaamat ei tajua.

Kas kun joskus on kiva olla toiselle ihmiselle ystävällinen ja ilahduttaa häntä.

Ei tuo nyt ap:llekaan olisi iso vaiva ollut todellakin viedä anoppilaan jotain tarjottavaa, jos anoppi on jo iäkäs eikä itse enää oikein kykene.  Tästäkin täällä pitää vielä tehdä sukupuolikysymys.  Tietenkin.

Miksi ikinä ei miehiä sanota kynnysmatoiksi, vaikka he tekisivät aina vain niitä ns. miesten töitä?  

Vierailija
44/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee kuinka naisille luodaan vaatimuksia. Ja noita vaatimuksia luovat toiset naiset suu vaahdossa.

Siis miksi miniän täytyisi hoitaa anopin äitienpäivä?! Eiköhän se ole miehen tehtävä muistaa äitiään. Miniällä on oma äitinsä jota muistaa. Käsittämätöntä ja epäreilua laittaa miniän harteille anopin äitienpäivän onnistuminen. Itse en tuohon suostuisi. Minulla on oma äiti.

Tulipa mieleen kälyni, joka kysyi mieheltäni, voisivatko hänen lapsensa tulla meille yöhoitoon. Mies lupasi, että kyllä voi. Sitten käly alkoi minulle selittää, miten hänen lapsiaan kuuluu hoitaa (hampaidenharjaukset, yöpuvut, nukkumaanmenoaika jne.). Minä sanoin, että kerropa nuo asiat veljellesi, joka on luvannut hoitaa lapsiasi. Minä en ole missään vaiheessa luvannut ottaa osaa tähän yökylähoitoon vaan aion tehdä työhuoneessani töitä illalla ja pitkälle yöhön. Kälyn leuka loksahti, hän suorastaan mykistyi. Ei vissiin ollut tullut mieleen, että miehetkin kykenevät lastenhoitoon.

Vierailija
45/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin anopin luona käymään vaikka en itse koronan vuoksi olisi halunnut. Ajattelin, että juodaan nopsaan kahvit ja annetaan lahja. Vielä mitä, anoppi oli tehnyt ruuatkin valmiiksi. Olen sanonut ainakin 10 vuoden ajan, että älä järjestä ruokia, pelkkä kahvi riittää. Anopilla on ikää 86 vuotta, vähempikin passaus riittäisi. Yritin raivata pöytää, niin anoppi sanoi, että älä ihmeessä on hänellä aikaa. Sitten kuuntelin, miten kolottaa sieltä ja on vaivaa täällä ja miten toinen miniä ei ikinä tiskaa, samaa sanoo varmaan sitten minustakin. Omien poikiensa ei ole tarvinnut ikinä tehdä sisällä mitään eikä ne tee nytkään.

Vierailija
46/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi miniän täytyisi hoitaa anopin äitienpäivä?! Eiköhän se ole miehen tehtävä muistaa äitiään. Miniällä on oma äitinsä jota muistaa. Käsittämätöntä ja epäreilua laittaa miniän harteille anopin äitienpäivän onnistuminen. Itse en tuohon suostuisi. Minulla on oma äiti. Joka tosin itse muinoin otti tuon piikan roolin ja hoiti isäni suvulle joulukukat, isäni kummilapselle lahjat ym. kaikki mahdolliset muistamiset.

Naiset, ei ole pakko, jos ei tahdo.

Mutta saa jos tahtoo, eikä sen takia ansaitse tulla nimitellyksi kynnysmatoksi ja nöyristelijäksi.

Ahaa. Mikä olisi poliittisesti korrekti termi jota kynnysmatosta käytetään, että kynnysmatto ei heräisi tajuamaan olevansa kynnysmatto?

Mikä tekee omaa tahtoaan toteuttavasta ihmisestä kynnysmaton?

Se, että oma tahto on olla nöyristelevä koira.

Ja sinä olet se, jolla on oikeus olla tällaisen asian määrittelijä?  

Muista sitten, että myös sinä olet kynnysmatto, koska toteutat elämässäsi omaa tahtoasi.  

Sinullahan ei ole koskaan elämässäsi tarve olla toiselle ihmiselle miellyttävä, auttaa toista ihmistä, antaa jotain toiselle ihmiselle, osoittaa kenellekään huolenpitoa, välittää toisesta ihmisestä?

Vierailija
47/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole anoppia, hän on kuollut vuosikausia ennen kuin puolisoani edes tapasin, mutta eipä olisi tullut mieleenikään, että minun tehtäväni olisi huolehtia hänen lahjastaan tai tarjoiluistaan. Enkä todellakaan ole hetkeäkään koskaan odottanut, että miniäni huolehtisi minun lahjastani tai tekisi minulle kakkua.

Vierailija
48/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mentiin anopin luona käymään vaikka en itse koronan vuoksi olisi halunnut. Ajattelin, että juodaan nopsaan kahvit ja annetaan lahja. Vielä mitä, anoppi oli tehnyt ruuatkin valmiiksi. Olen sanonut ainakin 10 vuoden ajan, että älä järjestä ruokia, pelkkä kahvi riittää. Anopilla on ikää 86 vuotta, vähempikin passaus riittäisi. Yritin raivata pöytää, niin anoppi sanoi, että älä ihmeessä on hänellä aikaa. Sitten kuuntelin, miten kolottaa sieltä ja on vaivaa täällä ja miten toinen miniä ei ikinä tiskaa, samaa sanoo varmaan sitten minustakin. Omien poikiensa ei ole tarvinnut ikinä tehdä sisällä mitään eikä ne tee nytkään.

Ihan tavallista.  Noin ne vierailut yleensä mummoloissa menee.  Itsekin toimit juuri noin sitten, kun olet vanha ja lapsesi perhe tulee käymään.

Vierailija
49/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä annan lahjan omalle äidilleni ja mieheni hommaa lahjan omalleen. Kummallinen oletus, että miniän pitäisi järkätä lahjat miehen puolesta.

Vierailija
50/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaatko ap, että se anoppi tekee teille kakut ja juhlaruuat, oman äitienpäivänään?

Joku sulla mättää sun pääkoppassi ja tosi pahasti.

Mutta trollihan aloitus onkin.

Eikös sillä miniällä ole oikeutta juhlia omaa äitienpäiväänsä, jos niitä lapsia on? Joko joskus päälle kuusikymppisenä on oikeutettu omaan äitienpäivään? En ihan jaksa uskoa, että vävyt järjestävät apeilleen isänpäivätarjoomukset.

Vierailija
51/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole anoppia, hän on kuollut vuosikausia ennen kuin puolisoani edes tapasin, mutta eipä olisi tullut mieleenikään, että minun tehtäväni olisi huolehtia hänen lahjastaan tai tarjoiluistaan. Enkä todellakaan ole hetkeäkään koskaan odottanut, että miniäni huolehtisi minun lahjastani tai tekisi minulle kakkua.

Ei se sinun velvollisuutesi olekaan.

Mutta entä jos joskus tekisitkin jotain sellaista ihan vaan ystävällisyyttäsi?  Onko täysin mahdoton ajatus?

Vierailija
52/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista.  Noin ne vierailut yleensä mummoloissa menee.  Itsekin toimit juuri noin sitten, kun olet vanha ja lapsesi perhe tulee käymään.

Todennäköisesti minä hankin tarjottavat valmiina tai vielä mieluummin vien koko katraan ravintolaan syömään. Tykkään, kun joku muu valmistaa ruuat, joista jokainen saa valita mieleiset, ja hoitaa jälkien siivoukset. Minä en pidä ravintolassa käymistä tuhlaamisena ja laiskuutena.

Vierailija
53/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos joskus tekisitkin jotain sellaista ihan vaan ystävällisyyttäsi?  Onko täysin mahdoton ajatus?

Jos mieheni olisi pyytänyt minua auttamaan niin kyllä, varmaankin olisin auttanut. Mutta kuten sanottu, ei olisi tullut mieleenikään, että se olisi minun tehtäväni.

Vierailija
54/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lapset sanoivat etukäteen, että he tulevat tekemään meille kaikille äitienpäiväbrunssin, halusivat sillä lailla ilahduttaa. En ole vanha, raihnainen enkä huono tekemään tarjoomuksia :D en tullut kysyneeksi, kuka tarkkaan ottaen oli mitäkin valmistanut, mutta pöytä oli yllinkylläinen ja meillä kaikki osallistuivat kattamiseen ja loppuvirittelyihin.  Oli tosi hauskaa ja kirsikkana kakun päällä tietenkin lapsenlapset! 

Vierailija
55/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisit tarjottavat miehesi sijasta? Eikö hän osaa? Mun miehen suvussa hänen äitinsä tekee itselleen kakun äitienpäivänä, en puutu asiaan, heidän tapansa. Jos veljen vaimo ehdottaisi tuollaista niin olisin hyvin hämmentynyt ja kehottaisin ottamaan mieheeni yhteyttä.

Vierailija
56/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen leiponut anopin ja apen syntymäpäiville muutaman kerran lähes kaikki tarjottavat. En kuitenkaan ole enää niin pyyteetön, että käytän itselle tärkeän päivän muille. Myös minulla on oikeus äitienpäivään. Ensimmäisen kerran rohkenin vaatia sitä silloin, kun esikoinen oli viimeistä kevättä kotona, muuten äitienpäivät meni aina mummojen ehdoilla.

Vierailija
57/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaatko ap, että se anoppi tekee teille kakut ja juhlaruuat, oman äitienpäivänään?

Joku sulla mättää sun pääkoppassi ja tosi pahasti.

Mutta trollihan aloitus onkin.

Eikös sillä miniällä ole oikeutta juhlia omaa äitienpäiväänsä, jos niitä lapsia on? Joko joskus päälle kuusikymppisenä on oikeutettu omaan äitienpäivään? En ihan jaksa uskoa, että vävyt järjestävät apeilleen isänpäivätarjoomukset.[/quot

Kyllä meillä.  Kun appi vielä eli, veljekset ja vävy vei ison viskipullon ja kaljakeissin lahjaksi ja viettivät mukavaa miestenkeskistä laatuaikaa autotallissa, koko päivän.  Illalla saunoivat. 

Vierailija
58/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin veisin tarjottavat tai sitten kutsuisin anopin kylään. Kuka nyt itselleen saati muille äitienpäivänä leipomuksia tekee. 

Vierailija
59/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenäidin pitäisi siis äitienpäivänä ilmeisesti pistää pöytä koreaksi niin omassa kodissaan, vanhempiensa luona että appivanhemmilla?

Huhhuh, on siinä juhlaa kerrakseen, ihan perheenäitinä liikutun tästä oman äitiyteni yltäkylläisestä juhlimisesta ja arvostamisesta.

Vierailija
60/149 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisit tarjottavat miehesi sijasta? Eikö hän osaa? Mun miehen suvussa hänen äitinsä tekee itselleen kakun äitienpäivänä, en puutu asiaan, heidän tapansa. Jos veljen vaimo ehdottaisi tuollaista niin olisin hyvin hämmentynyt ja kehottaisin ottamaan mieheeni yhteyttä.

Hyvä että kerrot asian täällä niin osaamme valistaa sinun olevan itsekäs, kylmä ihmishirviö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi