Mieheni veljen vaimo oli sitä mieltä, että meidän miniöiden pitäisi viedä mennessämme äitienpäivätarjottavat anoppilaan
Mieheni veljen vaimo ehdotti pari viikkoa ennen äitienpäivää, että me miniät tehtäisiin kakut anoppilaan tarjottaviksi ettei anopin tarvitsisi tehdä mitään äitienpäivänä.
Sanoin, että mielestäni on riittävää, että viemme anopille äitienpäivälahjan ja anoppi puolestaan hoitaa tarjottavat. Teimmekin sitten näin, mutta tuntui, että miehen veljen vaimo oli hieman karheana tästä.
Kuinka teillä muilla on? Tekeekö joku miniä anoppilaan tarjottavat äitienpäivänä?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että korona on unohtunut jo kokonaan. Isolla porukalla juhlitaan, ikäihmiset ja muuten sairaat mukana.
Samaa mietin. En lakkaa hämmästelemästä ihmisten tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että korona on unohtunut jo kokonaan. Isolla porukalla juhlitaan, ikäihmiset ja muuten sairaat mukana.
Meillä on jo rokotettu kaikki muut paitsi lapset, joten miksi ihmeessä ei saisi kokoontua? Ei kai sitä rokotetta turhaan ole otettu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kakku lasten kuuluis tehdä. Miniä varmaan tiesi ettei miehiltä onnistu, joten siksi ehdotti.
Jaa? Jääkö miehillä vehkeet tehosekoittimeen vai? No ei hätää. Jos eivät luota alasuojiin tai niitä ei ole saatavilla, mieskin voi tilata kakun leipomosta tai hakea kaupasta. Kakun ostamisessa on sama periaate kuin kaljakopan ostossa, pitäisi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen veljen vaimo vaikuttaa mukavalta. se ei ehkä vaan tiennyt sinun olevan feministi.
Jännä, että tarvitset erillisen nimilapun naiselle, joka ei ota nöyränä ja palvelunhaluisena vastuuta puolisonsa suvusta. Minusta tuo on vain normaaliälyisen ihmisen tervettä käytöstä, ei feminismiä.
Ja minusta se on älyttömän itsekästä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen veljen vaimo vaikuttaa mukavalta. se ei ehkä vaan tiennyt sinun olevan feministi.
Jännä, että tarvitset erillisen nimilapun naiselle, joka ei ota nöyränä ja palvelunhaluisena vastuuta puolisonsa suvusta. Minusta tuo on vain normaaliälyisen ihmisen tervettä käytöstä, ei feminismiä.
No, sinä oletkin surkea kynnysmatto joka on huono esimerkki lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen vietiin anopille kakku ja kukka ja laitettiin ruokaa siellä. Anoppi on +80 ja muistisairas joten ei todellakaan hänen tartte terveille nuorille ihmisille laitella. tänään oma äiti tuli meille syömään ja kakkukaffelle, hän on +80 ja liikuntarajoitteinen joten ei tarvitse hänenkään enää muille laittaa. Ovat varmasti osansa hoitaneet, nyt saavat nauttia nämä viimeiset vuotensa
Ennen koronaa kaikki isovanhemmat tuli meille syömään, nyt porrastetaan niin että kaikkia nähdään muttei kokoonnuta isolla porukalla
Kai miehesi osallistui äitinsä passaamiseen?
Tottakai osallistui. Minä tein sen kakun, lapset salaatin ja mies hoiti kalan ja lihan grillaamisen anoppilassa. Kävi ostamassa kukat (minulle, äidilleen JA minun äidilleni) ja tänään taas grillasi ja sen jälkeen siivosi keittiön kun minä vein äidin pihalle kahvittelemaan
Meillä on muutenkin tapana kummankin hoitaa kotitöitä niin ettei mulla ole syytä vetää marttyyrin viittaa harteille ja valittaa miehen tekemisistä eikä se ole mikään iso juttu vaan enempi itsestäänselvyys että se tekee joka ehtii
Vie anopille mitä vaan, niin haukkuu kumminkin. Parempi mieli jää, kun pyrkii välttämään kyseisen henkilön seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaukana siitä. Minulla on vain tapana ajatella muitakin kuin itseäni. Ja se on ihan hyvä esimerkki lapsille.
Pitää ottaa hirveät paineet itsetehdystä kakusta. Osta kakku herranjumala niin ei tarvitse murehtia.
Tässä taas näkee kuinka naisille luodaan vaatimuksia. Ja noita vaatimuksia luovat toiset naiset suu vaahdossa.
Siis miksi miniän täytyisi hoitaa anopin äitienpäivä?! Eiköhän se ole miehen tehtävä muistaa äitiään. Miniällä on oma äitinsä jota muistaa. Käsittämätöntä ja epäreilua laittaa miniän harteille anopin äitienpäivän onnistuminen. Itse en tuohon suostuisi. Minulla on oma äiti. Joka tosin itse muinoin otti tuon piikan roolin ja hoiti isäni suvulle joulukukat, isäni kummilapselle lahjat ym. kaikki mahdolliset muistamiset.
Naiset, ei ole pakko, jos ei tahdo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo rokotettu kaikki muut paitsi lapset, joten miksi ihmeessä ei saisi kokoontua? Ei kai sitä rokotetta turhaan ole otettu?
Oletko hölmö? Edelleen suositus on, että turhaa kokoontumista vältettäisiin. Kohta lähtee taas luvut nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas näkee kuinka naisille luodaan vaatimuksia. Ja noita vaatimuksia luovat toiset naiset suu vaahdossa.
Siis miksi miniän täytyisi hoitaa anopin äitienpäivä?! Eiköhän se ole miehen tehtävä muistaa äitiään. Miniällä on oma äitinsä jota muistaa. Käsittämätöntä ja epäreilua laittaa miniän harteille anopin äitienpäivän onnistuminen. Itse en tuohon suostuisi. Minulla on oma äiti. Joka tosin itse muinoin otti tuon piikan roolin ja hoiti isäni suvulle joulukukat, isäni kummilapselle lahjat ym. kaikki mahdolliset muistamiset.
Mutta saa jos tahtoo, eikä sen takia ansaitse tulla nimitellyksi kynnysmatoksi ja nöyristelijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen vietiin anopille kakku ja kukka ja laitettiin ruokaa siellä. Anoppi on +80 ja muistisairas joten ei todellakaan hänen tartte terveille nuorille ihmisille laitella. tänään oma äiti tuli meille syömään ja kakkukaffelle, hän on +80 ja liikuntarajoitteinen joten ei tarvitse hänenkään enää muille laittaa. Ovat varmasti osansa hoitaneet, nyt saavat nauttia nämä viimeiset vuotensa
Ennen koronaa kaikki isovanhemmat tuli meille syömään, nyt porrastetaan niin että kaikkia nähdään muttei kokoonnuta isolla porukalla
Kai miehesi osallistui äitinsä passaamiseen?
Tottakai osallistui. Minä tein sen kakun, lapset salaatin ja mies hoiti kalan ja lihan grillaamisen anoppilassa. Kävi ostamassa kukat (minulle, äidilleen JA minun äidilleni) ja tänään taas grillasi ja sen jälkeen siivosi keittiön kun minä vein äidin pihalle kahvittelemaan
Meillä on muutenkin tapana kummankin hoitaa kotitöitä niin ettei mulla ole syytä vetää marttyyrin viittaa harteille ja valittaa miehen tekemisistä eikä se ole mikään iso juttu vaan enempi itsestäänselvyys että se tekee joka ehtii
Ymmärrätkö siis, että sinun tilanteessasi ja ap:n tilanteessa on niin olennainen ero, että sinun tarinasi itse asiassa ei kuulu lainkaan tähän keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tahtoo?
Kaunis ajatushan tuo oli. Mutta kun kyseessä on anoppi, niin sehän nyt ei käy millään. Periaatteita pitää olla.
Minulla ei ole anoppia ollut koskaan, kun on vainaa ollut jo +50vuotta, mutta mielelläni hommaan miehen lapsenlapsille joulu- ja synttärilahjat, siinä ne menee samalla kuin omillekin. Synttärit on kaikilla neljällä niin lähekkäin, että tilaan kaksi kertaa vuodessa Disney Storesta kaikille lahjat ja kaikki on tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, ei ole pakko, jos ei tahdo.Mutta saa jos tahtoo, eikä sen takia ansaitse tulla nimitellyksi kynnysmatoksi ja nöyristelijäksi.
Ahaa. Mikä olisi poliittisesti korrekti termi jota kynnysmatosta käytetään, että kynnysmatto ei heräisi tajuamaan olevansa kynnysmatto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, ei ole pakko, jos ei tahdo.Mutta saa jos tahtoo, eikä sen takia ansaitse tulla nimitellyksi kynnysmatoksi ja nöyristelijäksi.
Ahaa. Mikä olisi poliittisesti korrekti termi jota kynnysmatosta käytetään, että kynnysmatto ei heräisi tajuamaan olevansa kynnysmatto?
Mikä tekee omaa tahtoaan toteuttavasta ihmisestä kynnysmaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hölmö? Edelleen suositus on, että turhaa kokoontumista vältettäisiin. Kohta lähtee taas luvut nousuun.
Voi hyvä luoja, MITKÄ LUVUT kun ei Suomessa ole ollut koronasta mitään ongelmaa, tehohoitopaikat on riittäneet vallan hyvin koko ajan. Muualla Euroopassa on ollut todellisia ongelmia, Suomessa on vain höyrytty suu vaahdossa ja pantu paikat kiinni olemattomien tartuntalukujen takia. Ole nyt hiljaa ja anna ihmisten elää omaa elämäänsä, sinun mielipide ei kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin naiset luovat vaatimuksia toisilleen. Eivät naiset ole yli-ihmisiä, jotka näkevät selkeästi yhteiskunnan virheet. Tottakai naiset menevät yhteiskunnan mukana - suurin osa. Kuten tässäkin ketjussa on naisia, joiden mielestä on vain inhimillistä ja kaunista ottaa vastuu miehen suvun hoivaamisesta ja passaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaukana siitä. Minulla on vain tapana ajatella muitakin kuin itseäni. Ja se on ihan hyvä esimerkki lapsille.
Juuri noin kynnysmatto ajatteleekin.
Miksi sinä et ole passaamassa naapurin mummoa? Ajattele miltä mummosta tuntuu!