Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
121/467 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 viikkoa ollut käytössä ja paino pudonnut n. 7 kg. Ruokavalion muutos myös mukana. Puolet pienemmät ruoka-annokset ja vatsa täyttyy jo kesken ruokailun. Osa ruoasta jää lautaselle ja nälkä pysyy loitolla pitkään. Pitää muistuttaa itseään, että tulee syötyä riittävän usein.

Päivitän kuulumisia; Nyt vähän reilu 6 kk ollut Ozempic käytössä + tämä terveellisempi ruokavalio. Paino on nyt pudonnut 28kg. Joulu meni hyvin. Nautin kyllä jouluruoista hyvillä mielin, mutta en ähkyyn asti. Joulun jälkeinen viikko oli vähän haastava. Paino nousi n. 1,5 kg, mutta nyt on suunta taas laskeva ja omalla radallaan, n. 1 kg/vko. Hitaampi vauhti riittäisi, joten enemmän pitäisi syödä. Herkkuja ei tee mieli. Näyttäisi siltä, että heinäkuuhun mennessä -40 kg on saavutettu. Alunperin olin ajatellut, että -30kg vuodessa olisi tavoitteena, mutta tämä on mennyt itsekseen. En juuri ajattele, enkä ainakaan himoitse ruokaa. Yritän vain muistaa syödä säännöllisesti. Iltatankkaamisesta olen päässyt eroon. Hedelmä ja proteiinipirtelö ja tee ja 2 viipaletta leipää ovat riittäviä.

Vierailija
122/467 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 viikkoa ollut käytössä ja paino pudonnut n. 7 kg. Ruokavalion muutos myös mukana. Puolet pienemmät ruoka-annokset ja vatsa täyttyy jo kesken ruokailun. Osa ruoasta jää lautaselle ja nälkä pysyy loitolla pitkään. Pitää muistuttaa itseään, että tulee syötyä riittävän usein.

Päivitän kuulumisia; Nyt vähän reilu 6 kk ollut Ozempic käytössä + tämä terveellisempi ruokavalio. Paino on nyt pudonnut 28kg. Joulu meni hyvin. Nautin kyllä jouluruoista hyvillä mielin, mutta en ähkyyn asti. Joulun jälkeinen viikko oli vähän haastava. Paino nousi n. 1,5 kg, mutta nyt on suunta taas laskeva ja omalla radallaan, n. 1 kg/vko. Hitaampi vauhti riittäisi, joten enemmän pitäisi syödä. Herkkuja ei tee mieli. Näyttäisi siltä, että heinäkuuhun mennessä -40 kg on saavutettu. Alunperin olin ajatellut, että -30kg vuodessa olisi tavoitteena, mutta tämä on mennyt itsekseen. En juuri ajattele, enkä ainakaan himoitse ruokaa. Yritän vain muistaa syödä säännöllisesti. Iltatankkaamisesta olen päässyt eroon. Hedelmä ja proteiinipirtelö ja tee ja 2 viipaletta leipää ovat riittäviä.

Siis joko tai, hedelmä ja pirtelö tai tee ja leivät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/467 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 kiloo tippu alussa, sen jälkeen ei vaikutusta. 1,0 annoksilla jo pari vuotta, mietin että kannattaako jatkaa?

No miten muutit elintapojasi? nehän ne ratkaisee lopulta aina.

Vierailija
124/467 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii painonpudotukseen parhaiten amfetamiini.

Vierailija
125/467 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle lääkäri määräsi 0,25 mg kynän jälkeen suoraan 1mg kynän mutta aloitettaisiin joka tapauksessa tämä kynä 0,5mg annoksilla. Kuinka monta naksausta on tuo täysi annos kun tarkoitus olisi ottaa puolet?

Lääkäri siis itse ehdotti tätä, luotti että osaan annostella oikein ja ostaa oikeat lisäneulat.

Vierailija
126/467 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle lääkäri määräsi 0,25 mg kynän jälkeen suoraan 1mg kynän mutta aloitettaisiin joka tapauksessa tämä kynä 0,5mg annoksilla. Kuinka monta naksausta on tuo täysi annos kun tarkoitus olisi ottaa puolet?

Lääkäri siis itse ehdotti tätä, luotti että osaan annostella oikein ja ostaa oikeat lisäneulat.

Itse olin laskevinani, että 39 naksausta. Onhan se tyhmää, että pitää ostaa ensin pienempää määrää lääkettä kalliimmalla

Vierailija
127/467 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin laskevinani, että 39 naksausta. Onhan se tyhmää, että pitää ostaa ensin pienempää määrää lääkettä kalliimmalla

Löytyi kun englanniks8 googletti ozempic how many clicks

Vierailija
128/467 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edellisille! En edes tajunnut hakea tietoa englanniksi. 38 klikkausta on tuo 0,5 mg, englannin kielisen sivun mukaan

Vierailija
129/467 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu vuoden käytössä ja paino pudonnut 13kg. Olen huono liikkumaan, joten pelkän piikin ansiosta on paino pudonnut. Sain reseptin vielä kahdeksi vuodeksi.

Tänä vuonna tarkoitus myös liikkua.

Miten muutit ruokavaliota?

En oikeastaan mitenkään. Makeanhimon vei pois nii herkut jäi vähemmälle. Joskus syön roskaruokaa, mutta ei pysty enää nii paljon kun ennen.

Kaupassa ostan sydänmerkki tuotteita ja pyrim syömään mahd puhdasta.

Vierailija
130/467 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun ja syön hyvin. BMI 30, voisikohan tästä olla apua kun paino ei vain laske.

Vierailija
131/467 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut Ozempicin ja 2 pistosta takana. 1,5 vkon aikana paino nyt pudonnut 2,2kg. Piston jälkeisenä päivänä lievää huonovointisuutta, muuten ei mitään. Ruokahalu vähentynyt selvästi ja makeanhimo kadonnut kokonaan. Sokereihin ei ole vielä vaikuttanut tällä aloitusannoksella, mutta tarkoitus jatkossa vähentää metformiiniannosta. DM2 diagnoosi ja BMI 34.

Tänään lääkäri laittoi B-lausunnon menemään Kelalle. Nyt kiinnostaisi tietää, että millaisilla arvoilla muut diabeetikot olette saaneet korvattavuuden? Onko jollekin tullut hylätty päätös?

Itselläni viimeisin pitkäsokeri 46,8 ja paasto 8.

Vierailija
132/467 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko kenelläkään kokemusta ajasta Ozempicin käytön jälkeen. Onko esim. makeanhimo tai muu mieliteko tullut heti takaisin pistosten loputtua? Entä pudotetut kilot, onko pysyneet poissa?

Vierailija
133/467 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä vielä vain odottelen Ozempicin tehoa. Sain reseptin työterveyslääkäriltä lihavuuteen, ei ole diabetesta. Ensin pistin 4x 0,25mg, sitten 4x 0,5mg ja eilen ekaa kertaa 1mg. Ei sivuoireita mutta ei myöskään tehoa. Tosin sairastuin välillä muusta syystä ja kaikki liikunta jäi kuukaudeksi, mutta silti kurjaa että vaikutusta mihinkään ei ole. Toivon tehoa niin paljon että ostin kuitenkin 2kk annoksen 1mg kyniä, sen jälkeen jos ei tehoa niin pakko varmaan luovuttaa.

Onko kellään muulla käynyt niin että vaikutuksessa kestää? Onko vielä toivoa?

Vierailija
134/467 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään pistänyt lääkettä enemmän kuin 1mg viikossa? Jenkeissä ainakin annos laihdutukseen on 2,4mg.

Vierailija
135/467 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut lääke käytössä heinäkuusta ja nyt mennyt tuo 1mg annos pari viikko. Aika paljon samaa kuin muilla, lisäksi 1 tyypin diabetikkona myös sokerit tasoittuneet huomattavasti. Alku paino 126 kg ja viime punnituksessa 114kg eli noin 1 kg viikko vauhti.

Teho tosiaan yksilöllistä mutta maksan itse koko lääkkeen koska sitä ei korvata 1-tyypin hoitoon. 

Ehdoton suositus kokeilla lääkettä se 3 kk, pieni hinta valtava etu mahdollinen.

Ohhoh, käsitin ettei sovi ykköstyypin diabeetikoille ollenkaan, että olisi kontraindikaationa lääkkeelle?

Vierailija
136/467 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä täällä vielä vain odottelen Ozempicin tehoa. Sain reseptin työterveyslääkäriltä lihavuuteen, ei ole diabetesta. Ensin pistin 4x 0,25mg, sitten 4x 0,5mg ja eilen ekaa kertaa 1mg. Ei sivuoireita mutta ei myöskään tehoa. Tosin sairastuin välillä muusta syystä ja kaikki liikunta jäi kuukaudeksi, mutta silti kurjaa että vaikutusta mihinkään ei ole. Toivon tehoa niin paljon että ostin kuitenkin 2kk annoksen 1mg kyniä, sen jälkeen jos ei tehoa niin pakko varmaan luovuttaa.

Mun mielestä olis tosi tärkeää tajuta, ettei lääke aiheuta mitään laihtumista, vaan aina on yhdistettävä lääkitys elämäntapamuutokseen, pienempiin annoskokoihin, nopeiden hiilihydraattien välttämiseen ja jonkun verran pitäis pyrkiä liikkumaankin, mutta homma on eniten kiinni syömisestä, siitä mitä syöt ja miten paljon. Jos pistelee lääkettä, eikä mikään muu elämässä muutu, lääke ei auta, ei ketään.

Vierailija
137/467 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu vuoden käytössä ja paino pudonnut 13kg. Olen huono liikkumaan, joten pelkän piikin ansiosta on paino pudonnut. Sain reseptin vielä kahdeksi vuodeksi.

Tänä vuonna tarkoitus myös liikkua.

Miten muutit ruokavaliota?

En oikeastaan mitenkään. Makeanhimon vei pois nii herkut jäi vähemmälle. Joskus syön roskaruokaa, mutta ei pysty enää nii paljon kun ennen.

Kaupassa ostan sydänmerkki tuotteita ja pyrim syömään mahd puhdasta.

No muutithan sä sitä syömistäsi ihan selkeästi! Kun toi lääke lisää kylläisyyden tunnetta, niin et enää pistele samaan tahtiin makeita ja välipaloja etkä roskaruokiakaan samaan tapaan, kuin ennen! Miten sä et itse ymmärrä, että toihan on jo ihan merkittävä muutos syömisessä?

Vierailija
138/467 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos edellisille! En edes tajunnut hakea tietoa englanniksi. 38 klikkausta on tuo 0,5 mg, englannin kielisen sivun mukaan

Eihän tota tartte googlailla, kun siitä kynästä voi ihan ite laskea, montako naksahdusta on täysi annos, siitä sitten ihan perinteisen laskuopin mukaan jakaa kahdella, jos haluaa puolikkaan annoksen tai minkälaista annosta nyt sitten käyttääkään, niin ihan menee kokeilemalla ja jakolaskulla naksahdusten määrään suhteuttaen. Ei mitään tähtitiedettä todellakaan.

Vierailija
139/467 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän se lääke itsessään sua laihduta... mitä muutoksia olet tehnyt elintapoihisi, eli just siihen syömiseen/ annoskokoihin? Entäs ruuan laatuun? Kun syöt enemmän kasviksia, välttelet valkoista leipää, makeita leivonnaisia, keksejä, nameja ym, mehuja, alkoholijuomia, ja pienennät annoskokoja puoleen, sitten lakkaat syömästä esim. kastikkeita (ihan turhia kaloreita), majoneeseja, ketsuppeja, niin eiköhän se ala paremmin sitten selvitä, auttaako tuo lääkitys sinua. 

Vierailija
140/467 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii painonpudotukseen parhaiten amfetamiini.

Ihanko totta? Useimmat ei voi sitä vedellä ja kuvitella jatkavansa normia elämää, töitä, lastenhoitoa, terveitä elintapoja ja aktiviteetteja. Sehän on tiedetty vaikka kuinka kauan, että amfetamiinilla kyllä piristyy ja laihtuu, mutta ei turvallisesti eikä käy kellekään meistä, jotka haluamme elää terveellistä normaalia elämää.