Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
101/467 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen aloittanut, huomaan kylläisyyden tunteen vahvempana.

Minulle tuli alkuun niin nopeasti kylläisyydentunne, että oli pakko lopettaa ruokailu kesken kaiken, vaikka olin ruokamäärän jo puolittanut. Nyt olen käyttänyt lääkettä 5 kk ja se kylläisyydentunne ei tule enää niin vahvana ja pystyn syömään isompia annoksia, missä piileekin riski. Ei ole kuitenkaan minkäänlaista tarvetta syödä vähän väliä, eli siinä mielessä hyvällä mallilla ja syön edelleen terveellisemmin.

Vierailija
102/467 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa kynässä (0,25mg) lääkeainetta on 2mg, eli n. kahdeksaan 0,25mg annokseen riippuen siitä, kuinka paljon ruiskuttelee kallista ainetta taivaan tuuliin virtaustesteissä. Kannattaa käyttää loppuun asti. Annosvalitsin ei käänny, kun aine on loppu ja lääkettä neulaan työntävä harmaa mäntä on näkyvissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/467 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk käytössä ja -25 kg on paino pudonnut.

Vierailija
104/467 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempic ollut käytössä 4kk ja 12kg on tippunut paino ilman, että on ollut nälkä missään vaiheessa. Vie todella tehokkaasti näläntunteen sekä makeanhimon. Ensimmäinen kuukausi 0,25mg/vko annostuksella, jonka jälkeen nostettiin annos 0,5mg:aan/vko. On todettu, että ei ole tarvetta nostaa 1mg/vko annokseen ainakaan tässä vaiheessa. Vaikutuksen huomasi jo pari päivää ensimmäisestä piikistä.

Hinta ei ole mielestäni paha kun ostaa 1mg kyniä, joista ottaa 0,5mg/vko, jolloin kustannus on n. 65€/kk. Ja lääke on vaivaton käyttää kun injektio pitää ottaa kerran viikossa. 

Kirjoitettiinko sulle suoraan se 1mg kynä? Onko se oikeasti niin, että se maksaa saman verran kuin 0,25 mg tai 0,5 mg

Vierailija
105/467 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kiloo tippu alussa, sen jälkeen ei vaikutusta. 1,0 annoksilla jo pari vuotta, mietin että kannattaako jatkaa?

Vierailija
106/467 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun pakkauksessa tulee 4 neulaa, niin pistätkö käytetyillä neuloilla?

Vierailija
107/467 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen sai painon pudottamiseen Ozempicia ja jo ensimmäisellä viikolla paino putosi 3,5 kg. Minä sain sitä diabeteksen hoitoon, ei ole paino pudonnut eikä verensokerikaan laskenut. Ei ole tullut mitään sivuoireitakaan.

Vierailija
108/467 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempic ollut käytössä 4kk ja 12kg on tippunut paino ilman, että on ollut nälkä missään vaiheessa. Vie todella tehokkaasti näläntunteen sekä makeanhimon. Ensimmäinen kuukausi 0,25mg/vko annostuksella, jonka jälkeen nostettiin annos 0,5mg:aan/vko. On todettu, että ei ole tarvetta nostaa 1mg/vko annokseen ainakaan tässä vaiheessa. Vaikutuksen huomasi jo pari päivää ensimmäisestä piikistä.

Hinta ei ole mielestäni paha kun ostaa 1mg kyniä, joista ottaa 0,5mg/vko, jolloin kustannus on n. 65€/kk. Ja lääke on vaivaton käyttää kun injektio pitää ottaa kerran viikossa. 

Kirjoitettiinko sulle suoraan se 1mg kynä? Onko se oikeasti niin, että se maksaa saman verran kuin 0,25 mg tai 0,5 mg

Tuntuu kyllä tyhmältä ostaa kalliita pienempiä pakkauksia. Ensin 0,25 ja nyt puoli vuotta 0,5 mg. Kun 1 mg saman hintainen.

Vierailija
109/467 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimit piikkien kanssa kun pakkauksessa on vain neljä piikkiä ja piikki pitäisi vaihtaa joka kerran jälkeen uuteen?

Vierailija
110/467 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat apteekista lisää neuloja, myydään kappaletavarana.

Vierailija
111/467 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tk lääkäriltä ozempic reseptin. Diebetekseni on remisiossa, joten kela ei sitä korvaa. Sain juuri laihdutusta varyen. Olen nyt ottanut 4x 0.25mg. Vielä ei ole painon putoamista juurikaan tapahtunut. On omlut pahoinvointia ja vatsakipua ja pari kerta on laatta lentänyt. Vasta nyt neljännen kerra jälkeen ei ole ollut sivuvaikutuksia.

Vierailija
112/467 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tk: sta 100 neula ilmaiseksi.

Vierailija
113/467 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätä lääkettä mitään mahdollisuutta saada jos on vaan lihava? Minulla ei ole diabetesta ja veriarvoni ovat kaikin puolin kunnossa. Painoindeksi kuitenkin 44. Oletteko saaneet reseptin vaan kokeilemalla yksityisiltä lääkäriasemilta? En ole vailla sitä korvattavuutta vaan lääkettä.

Vierailija
114/467 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tätä lääkettä mitään mahdollisuutta saada jos on vaan lihava? Minulla ei ole diabetesta ja veriarvoni ovat kaikin puolin kunnossa. Painoindeksi kuitenkin 44. Oletteko saaneet reseptin vaan kokeilemalla yksityisiltä lääkäriasemilta? En ole vailla sitä korvattavuutta vaan lääkettä.

Kyllä on. Lääkettä käytetään lihavuuden hoitoon. Riittää, että Bmi on 30 tai yli. Oma painoindeksini oli sama kuin sinullakin. Nyt puolen vuoden käytön jälkeen Bmi on 34 ja risat ja paino on pudonnut 27kg. Terveyskeskuslääkäri kirjoitti reseptin, kun kysyin tästä mahdollisuudesta.

Vierailija
115/467 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että kriteerinä oli minulla juuri lihavuus, diabetesta ei ole. Maksan ihan mielellään tuon 124€/kk tästä.

Vierailija
116/467 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi nuo alun sivuvaikutukset.

Työterveyslääkäri määräsi minulle tätä tänään, mutta milloin uskallan aloittaa? Teen fyysistä työtä jota ei pahoinvoivana saa tehtyä, eikä varsinkaan vessaan pääse milloin tahansa 😅

Mysimbaa kokeilin loppukesästä, mutta sain siitä niin pahoja vatsakramppeja ja yleistä huonovointisuutta, että jouduin lopettamaan juurikin siksi, etten saanut töitäni tehtyä.

Vierailija
117/467 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa lievää päänsärkyä. Ihan siedettävää, ajoittaista kuvotuksen tunnetta (ei oksentelua), ajoittaista huimausta. Kuvotuksen tunne kesti muistaakseni muutaman viikon, mutta ei ollut koko päivän kestävää, vaan aaltomaista. Ehkä isoin juttu oli ylävatsan turvotus tai sellainen täyden tuntu, joka kesti ja kesti. Vaikka kuinka pieniä annoksia otti lautaselle, kylläisyydentunne tuli kesken ruokailun. Silloin on paras jättää loppu lautaselle. Röyhtäilyä alkuun ihan hirmusti. Muutaman kuukauden jälkeen helpotti. Tulokset vaa'alla ja vaikutus ruokahalun vähentymiseen olivat niin hyvät että kyllä sen kesti. Vatsan löysyyttä ei ollut. Metformiinia käyttävillä ilmeisesti vatsa toimii liukkaasti ainakin puolet viikosta. Itsellä pikemminkin ummetusta.

Vierailija
118/467 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa lievää päänsärkyä. Ihan siedettävää, ajoittaista kuvotuksen tunnetta (ei oksentelua), ajoittaista huimausta. Kuvotuksen tunne kesti muistaakseni muutaman viikon, mutta ei ollut koko päivän kestävää, vaan aaltomaista. Ehkä isoin juttu oli ylävatsan turvotus tai sellainen täyden tuntu, joka kesti ja kesti. Vaikka kuinka pieniä annoksia otti lautaselle, kylläisyydentunne tuli kesken ruokailun. Silloin on paras jättää loppu lautaselle. Röyhtäilyä alkuun ihan hirmusti. Muutaman kuukauden jälkeen helpotti. Tulokset vaa'alla ja vaikutus ruokahalun vähentymiseen olivat niin hyvät että kyllä sen kesti. Vatsan löysyyttä ei ollut. Metformiinia käyttävillä ilmeisesti vatsa toimii liukkaasti ainakin puolet viikosta. Itsellä pikemminkin ummetusta.

Lisään vielä, että teen fyysistä hoitotyötä osastolla. Ei vaikuttanut minulla työkykyyn. Kannattaa kokeilla. Minulla vaikutus alkoi jo ensimmäisestä annoksesta.

Vierailija
119/467 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu vuoden käytössä ja paino pudonnut 13kg. Olen huono liikkumaan, joten pelkän piikin ansiosta on paino pudonnut. Sain reseptin vielä kahdeksi vuodeksi.

Tänä vuonna tarkoitus myös liikkua.

Vierailija
120/467 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu vuoden käytössä ja paino pudonnut 13kg. Olen huono liikkumaan, joten pelkän piikin ansiosta on paino pudonnut. Sain reseptin vielä kahdeksi vuodeksi.

Tänä vuonna tarkoitus myös liikkua.

Miten muutit ruokavaliota?