Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
161/467 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla olisi mulla aloitus ja kyllä hirvittää mutta pakko yrittää. Kiitos kaikille jotka ovat täällä jakaneet kokemuksiaan.

Vierailija
162/467 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt toukokuussa 2022 käyttänyt 1mg vuoden ja saavuttanut normaalipainon 66kg/168cm. Tai paino oli tuossa jo tammikuussa eli siitä lähtien olen tuolla annosmäärällä pitänyt yllä laihdutustulosta. Tarkoitus on nyt pistää toinen vuosi vielä 1mg, jotta kroppa oppisi tähän alempaan painoon eikä pyrkisi väkisin nousemaan (kuten yleensä laihduttamisen jälkeen käy). Kyllä nytkin selvästi jo huomaa, että pitää vähän skarpata, että ei vaaka nouse 67 kiloon. (Kun tähän asti laihtuminen tapahtui ilman tarvetta millekään itsekurille)

Tarkoitus on tänne kertoa, että miten painon kanssa nyt käy vai meinaako alkaa nousemaan, kun yli vuoden jälkeen tottuu 1 milligrammaan. Kiinnostavimmat/jännittävimmät ajat näkee vasta keväällä 2023, kun näen, miten käy, kun lääkettä ajetaan kokonaan alas. Tuntuu, että tämä on niin uusi lääke, että vielä oikein ei ole tarinoita siitä jääkö tulokset muistiin vai alkaako hormonin puute taas näkyä siinä, että nälkä on rajaton :(

Eniten tämä lääke on antanut ymmärtämään sen, että miten luonnostaan hoikat, joiden hormonit toimivat toisin, eivät itseasisssa edes tiedä mitään ns. itsekurista. Helppo se on jeesustella itsekurilla, kun ei edes ole mielitekoja ja pääruuan jälkeen jälkiruoka lähinnä ällöttää😀

Kuin kauan sulle lääkäri suostuu kirjoittamaan? Mulle meinaa heti lopettaa tai ainakin alemtaa annosta vaikka on vielä 5 kiloa normaalipainoon,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/467 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipi kirjoitti:

Ozempic-kynät kannattaa hakea Tallinnasta, jos vaan mahdollista. Siellä maksavat 88 euroa.

Mikä apteekki?

Vierailija
164/467 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt toukokuussa 2022 käyttänyt 1mg vuoden ja saavuttanut normaalipainon 66kg/168cm. Tai paino oli tuossa jo tammikuussa eli siitä lähtien olen tuolla annosmäärällä pitänyt yllä laihdutustulosta. Tarkoitus on nyt pistää toinen vuosi vielä 1mg, jotta kroppa oppisi tähän alempaan painoon eikä pyrkisi väkisin nousemaan (kuten yleensä laihduttamisen jälkeen käy). Kyllä nytkin selvästi jo huomaa, että pitää vähän skarpata, että ei vaaka nouse 67 kiloon. (Kun tähän asti laihtuminen tapahtui ilman tarvetta millekään itsekurille)

Tarkoitus on tänne kertoa, että miten painon kanssa nyt käy vai meinaako alkaa nousemaan, kun yli vuoden jälkeen tottuu 1 milligrammaan. Kiinnostavimmat/jännittävimmät ajat näkee vasta keväällä 2023, kun näen, miten käy, kun lääkettä ajetaan kokonaan alas. Tuntuu, että tämä on niin uusi lääke, että vielä oikein ei ole tarinoita siitä jääkö tulokset muistiin vai alkaako hormonin puute taas näkyä siinä, että nälkä on rajaton :(

Eniten tämä lääke on antanut ymmärtämään sen, että miten luonnostaan hoikat, joiden hormonit toimivat toisin, eivät itseasisssa edes tiedä mitään ns. itsekurista. Helppo se on jeesustella itsekurilla, kun ei edes ole mielitekoja ja pääruuan jälkeen jälkiruoka lähinnä ällöttää😀

Kuin kauan sulle lääkäri suostuu kirjoittamaan? Mulle meinaa heti lopettaa tai ainakin alemtaa annosta vaikka on vielä 5 kiloa normaalipainoon,

Sain helmikuussa normaalipainoisena vuoden reseptin 1mulligrammaan.

Vierailija
165/467 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tämä lähti liikkeelle siitä, että ylipaino alkoi vaikuttaa terveyteen, liikkumiseen, jaksamiseen ja alkoi rajoittamaan elämää. Lähtökohtana terveys ja se on motivaationa uusille elämäntavoille. Sokerinhimo ollut vuosia valtava ja mieliteot ovat voittaneet järjen. Ozempicilla olen saanut katkaistua kierteen ja käytän sitä ainakin vuoden. Lääke lopetetaan aikanaan hitaasti ja uskon että näin pitkällä aikavälillä uudet elintavat jäävät pysyviksi. En tavoittele pääsyä normaalipainoon, koska joutuisin pudottamaan puolet lähtöpainostani. Lievä ylipaino on tavoitteeni ja se on mielestäni realistista, vaikka siihenkin päästäkseni painoa pitää pudottaa 40 kg. Alku on ollut vauhdikas ja tiedän että jossain vaiheessa vauhti hidastuu. Minulla on osatavoitteita joihin pyrin, se helpottaa lopputavoitteeseen pääsyä. Nyt menee takit kiinni, kaapista löysin pienemmät housut ja siellä on myös ihania paitoja, jotka varmaan jo sopivat taas. Kuljen aikalailla liian suuriksi jääneissä vaatteissa vielä. Haluan että kun vaihdan pienempään kokoon, ne sujahtavat päälle vaivatta ja silloin laihtuminen todella konkretisoituu. En ole tästä elämänmuutoksesta puhunut. Tämä on minun oma asiani ja teen tämän vain itseni ja läheisteni vuoksi. Syön nyt terveellisesti sellaista, jota voin syödä koko loppuelämäni, satunnaista hallittua herkuttelua unohtamatta.

Päivitän tilannettani; 10 kk sitten aloitin ja paino on pudonnut 38kg. Motivaatio on säilynyt ja voin todella hyvin. Kaikki vaatteet joita olen säilönyt odottaen, että mahtuisivat, ovat liian isoja. Nyt voin ostaa vaatteita sen mukaan mistä pidän, enkä sen mukaan mikä mahtuu. Vielä on tätä vaikea ymmärtää ja aloitan sovittamisen aina liian isolla koolla. Verenpaine, sokeri, kolesteroli hyvät. En hengästy, olen notkeampi, TULES-vaivat helpottaneet, vaikka eivät täysin poissa. Itsetunto parantunut ja ennenkaikkea mieletön onnistumisen ilo. Vielä vähän matkaa tavoitteeseen ja sitten ylläpitoa tai miksipä ei vielä muutamaa kiloa pois.

Vierailija
166/467 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana yli 20 vuotta jojoilua painon kanssa ja nyttemmin vain nopeaa lihomista. Kamppailua jatkuvan syömisen pakon ja ahmimisen kanssa, ruoka hallinnut elämää 24/7 yli puolet elämästä. Kaksi vuotta sitten kävin täydellisen epätoivoisena yksityisellä lihavuuden hoitoon erikoistuneella lääkärillä ja pyysin lääkehoitoa, kun painonnousu oli pahimmillaan jo 2kg/vko. Kyseinen ylimielinen lääkäri kehotti liikkumaan ja kysyi mm. kuka minulle lihottavaa ruokaa ostaa jos en itse.. ei toki kirjoittanut lääkehoitoa. Aivan kuin en tietäisi 110% tarkasti minkä verran kaloreita ja minkä tyyppistä ruokaa voin ja pitäisi syödä plus liikuntasuositukset. Nyt kahden vuoden ja liki 20 lisäkilon jälkeen uusi yritys yksityisellä yleislääkärillä, joka luojan kiitos kirjoitti Ozempicia. En tiedä kuinka vielä käy, mutta ensimmäisestä pistoksesta lähtien välittömästi katosi sairaalloinen ruokahalu kuin pieru saharaan ja napostella ei tarvi, herkut ei kiinnosta vaikka niitä olisi (ennen oli pakko syödä kaikki heti pois), ruoka-annokset vähintäänkin puolittuneet ellei enemmänkin, ei vaan tarvitse enempää. Alle viikko 0,25mg annoksella ja -4kg jo. Aivan ihmeellinen lääke. Ja voi jumalauta, jos elämä on tällaista superhelppoa jollakin laihalla luonnostaan niin ei kyllä tiedä yhtään mitään ruoka-addiktin päivittäisestä vuosikymmenien helvetistä. Niin helppoa on nyt, ei tarvitse tehdä yhtään mitään ja paino putoaa salamana, aivan käsittämätöntä. Kuin olisi lihavuusleikkauksessa käynyt, tai jotain vastaavaa. Luulin myös että olen ns. tunnesyöjä ja sairaalloinen ruoanhimo johtuu pääasiallisesti ns. korvien välistä, mutta jos suolistohormonin piikittäminen muuttaa 20 vuoden painajaisen sekunnissa niin eipä ollut sitten vika siinäkään! Summasummarum, suosittelen lämpimästi, kohtalotoverit, hyvältä näyttää lääkkeen apu täällä, ainakin toistaiseksi.

Vierailija
167/467 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin vasta Ozempicin. Ilen pustänyt kerran sen pienimmän annoksen ja paino on tippunut nyt 2 kiloa. Sivuvaikutuksia ei ole, en ole ahminut mutta silti pitää kyllä miettiä etten syö liikaa. Ruokahaluttomuutta ei ole, vaan mielitekoja on edelleenkin.

Vierailija
168/467 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pistänyt nyt viikon ajan ja pudotusta 3kg. Jännittää miten tämä tästä etenee! Joudun pakottaa itseni syömään jotain. Mieli meinaa olla vähän vaisu. Miten muilla?

Vierailija
169/467 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukset n. 1,5 vuotta ja 1mg/pv. Määrättiin diabetes II:sen hoitoon.

Paino lähti 16kg (n. 105kg -> 89kg) n. 8kk:ssa, sen jälkeen paino pysynyt aika samana, ehkä joku kilo tullut takaisin ja makean himo on valitettavasti tullut takaisin, mutta muu ruokahalu on kyllä pysynyt matalalla tasolla.

Kuitenkin todella hyvä lääke; varsinkin sokerit ovat pysyneet hyvällä tasolla. Liikuntaa harrastan myös päivittäin kävelemällä koiran kanssa.

Vierailija
170/467 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin vasta Ozempicin. Ilen pustänyt kerran sen pienimmän annoksen ja paino on tippunut nyt 2 kiloa. Sivuvaikutuksia ei ole, en ole ahminut mutta silti pitää kyllä miettiä etten syö liikaa. Ruokahaluttomuutta ei ole, vaan mielitekoja on edelleenkin.

Minulla tuli täydentuntu hyvin pienillä ruoka-annoksilla, mutta 3 viikkoa oli iltaisin vaikeaa, kun oli vuosia tottunut syömään illat suklaata, pullaa, karkkia ym. Käsille piti löytää muuta tekemistä ja imeskelin hissukseen ksylitolipastillia. Sitten helpotti myös illan osalta. Tuo tavasta pois opettelu oli haastavaa, mutta myös palkitsevaa. Nyt 10 kk kuluttua tulee edelleen silloin tällöin mielitekoja. Välillä onnistun torppaamaan ne, välillä teen tietoisen päätöksen ja myönnyn mielitekoon, joskus huomaan että päätös ei ollut tietoinen, kun olen jo syömässä herkkua. Kertaakaan ei ole mennyt överiksi, vaan kohtuus on pysynyt mukana, eikä herkkujen syöminen ole päivittäistä, vaan n. kerran viikossa.

Vierailija
171/467 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Aloitin viime viikolla ozempic-pistokset, ei mitään sivuoireita, ainakaan toistaiseksi, eikä juuri nälkäkään, koitan syödä normaalisti, pieniä annoksia, säännöllisesti. Helpolta tuntuu, katsotaan kuinka jatkuu.. miten menee muilla ?

Vierailija
172/467 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kilon laihtumistavoite kesäksi. 9. päivä menossa. Suurimmat mieliteot lähteneet ja olen koittanut syödä tasaisesti. Veden juontia olen lisännyt. Odotan jo annoksen nostoa joka viikon 4 jäljeen. 1.5kg pudonnut.

Vierailija
173/467 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ny pistäny kaksi kertaa sen 0,25 mg. Paino on tippunut 2,5 kg. Sivuvaikutuksena oli alussa kauheat vatsakrampit, mutta ei muuta janek8n kestivät muutaman päivän. Nälkää tunnen edelleen ja mielitekojakin on. Pdotan annosnostoa, että tämä helpottuisi.

Vierailija
174/467 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
175/467 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. viikko alkoi nyt 0,25mg annoksella. Paino putosi 4kg ensimmäisellä viikolla, jolloin ruokahalua ei ollut lainkaan. 1kg tullut takaisin, ruokahalu palannut, ehkä vähän liikaakin, tuntuu lähes samalta kuin ennen lääkkeen aloitusta. Odotan annostuksen nostamista mielenkiinnolla. USA:ssahan hoidetaan tällä lääkkeellä lihavuutta 2,4mg viikkoannoksella, joten tämä 0,25mg tuntuu aika pieneltä annokselta joka tapauksessa?

Vierailija
176/467 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ruokavalion muuttaminen kun aloittaa ton? vai jatkaako kaikki samaan tyyliin syömistä?

Vierailija
177/467 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ruokavalion muuttaminen kun aloittaa ton? vai jatkaako kaikki samaan tyyliin syömistä?

Minulla meni kokonaan uusiksi. Entistä tapaa ei voinut kutsua ruokavalioksi. Aloin syömään säännöllisesti; aamulla puuro, lounaalla ja päivällisellä ns. lautasmallin mukaan ja kevyt iltapala.

Mikä muuttui: leivän syönti väheni 1-2 leipään päivässä, meetvursti ja rasvaiset juustot korvautuivat vähärasvaisilla leikkeleillä, opettelin syömään kasviksia, opettelin syömään säännöllisesti, joten ei enää iltamässäilyä, otan annoksen ruokaa ilman santsausta, pääsin irti sokerikoukusta, herkkuja syön edelleen, mutta en päivittäin ja määrä kohtuullinen. Nyt tulee kommenttia varmaan siitä, että syömällä noin, olisin laihtunut muutenkin. Näinhän se toki on, mutta se tilanne ja ylipaino jossa olin, oli niin ylitsepääsemätön ja toivoton. Lääkkeen avulla pääsin alkuun ja pystyin tekemään nämä muutokset. Käytän lääkettä edelleen ja alan olla tavoitepainossani. Tarkoitus on käyttää ainakin vuosi vielä ja sitten alkaa vähentämään. Ruokailu tuntuu nyt luontevalta ja tiedostavalta. En syö mielitekojen mukaan, vaan ruoka on polttoainetta. Saa nähdä mitä tapahtuu kun lääkkeen joskus lopetan. Siitä ei vielä ole tutkimustuloksia. Vointi ja mieliala korkealla ja niin kevyt kulkea, että tämän olotilan haluan säilyttää. -42 kg

Vierailija
178/467 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän lääkkeen "taika" on siinä, ettei enää tee mieli roskaruokaa, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin. Ruokavalio muuttuu päivästä 1 alkaen automaattisesti. Kun ennen koko päivä ohjautui ruoan himon mukaan, esim. hallitsematon määrä leipiä, jokaisen päälle leikkelettä ja juustoa jäätävät määrät ja ikinä ei tullut kylläisyyden tunnetta mustään vaikka söi ihan koko ajan. Tämän lääkkeen jälkeen ei vaan tee mieli ja kylläisyyden tunne tulee nopeasti ja kestää pitkään. Yhtään pizzaa tai burgeria tai ranskalaista en ole syönyt lääkkeen aloittamisen jälkeen kun ei yhtään maistu.

Vierailija
179/467 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä huomenna pistos nro 3. Vielä mennään 0.25mg annoksella. Vaikutus on mieletön. Kaikki mieliteot jääneet pois (olin karkki-/sipsihiiri), eikä tulisi mieleenkään ostaa niitä. Lähinnä kaikki rasvainen ja sokerinen etoo/oksettaa. Syötävän ruuan määrä on pudonnut varmaan puoleen, ja tokihan se näkyy puntarissakin. Lähtöpainoni oli 79kg ja tänään aamulla 74kg. Alussa tottakai lähtee runsaasti nestettä ja muut pöhöt, mutta jos tästä lääkkeestä tällaisen vaikutuksen pidempiaikaisestikin saa, niin suosittelen ihan kaikille painonsa kanssa kamppaileville. Itse jojoilin vuosia sokerikoukussa. Haittavaikutuksia ei juuri tullut, ensimmäisinä päivinä oli voimakas kuvotus, mutta sekin ohittui. Tämän lääkkeen keksijälle KIITOS.

Vierailija
180/467 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti paino nousee lähtöpainoon, kun lopetat injektiot. Olen terveydenhuollossa työssä oleva ja hoidan diabeetikkoja myös. Terveelliset ruokailutottumukset ja säännöllinen liikunta kannattaa yhdistää pistoshoitoon. Ajatteliko piikittää lopun ikääsi?