Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
1/467 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla on nyt 2kk mennyt toi kerran viikossa pistettävä Ozempic. Alkuannostus oli 0,25mg/viikko, siitä pikkuhiljaa nostettu ja nyt 1mg/viikko. Alkuun laihtuminen oli täydellisen ruokahaluttomuuden ja pahoinvoinnin takia nopeaa, nyt hidastunut vaikka pudotettavaa on 15kg vielä. Olen nyt parissa kuukaudessa laihtunut n. 6kiloa. Minusta ihan toimiva lääke, tosin pidempiaikaista kokemusta ei vielä ole enkä osaa sanoa paljonko tämän avulla laihdun lopulta.

Vierailija
2/467 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se oli vielä toistaiseksi vain dm2 indikaatiolla? Ei siis puhtaaksi laihdutuslääkkeeksi tällä hetkellä, ellei potilaalla diabetesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/467 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä määrätään myös ei-diabeetikoille, siis vain laihdutuslääkkeeksi. Kannattaa mennä asiaan perehtyneen lääkärin vastaanotolle. Useilla yksityisillä lääkäriasemilla on lihavuuden hoitoon erikoistuneita lääkäreitä. Itse kävin Eiran sairaalassa.

Vierailija
4/467 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysimba, 18 kiloa puolessa vuodessa, toimii.

Vierailija
5/467 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa tähän asiaan kuulumaton juttu, mutta loukkasin itseni pahemman kerran ja sain Panacodia kipulääkkeeksi.

Ei ilmeisesti muutu mun elimistössä morfiiniksi, koska mitään kicksejä ei tule, mutta aiheuttaa täydellisen ruokahaluttomuuden. Ja vie myös makeannälän täysin. Olen viikossa jo laihtunut useamman kilon koska olen normaalisti suursyömäri…

Joten voisin hyvin kokeilla tuollaista lääkettä joka nimenomaan vaikuttaa ruokahaluun, täytyykin käydä yksityisellä kun tästä toivun.

Panacod aiheuttaa toisilla riippuvaisuutta ja paracetamoli on pahaksi maksalle joten lopetan nämä heti kun kivut helpottaa.

Vierailija
6/467 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii, mutta kallis. Maksaa 140 kuukaudessa, ei saa kelakorvausta. Ihan tk-lääkäri kirjoittaa sulle pyynnöstä reseptin. Vaikuttaa ruokahalun eli paino putoaa, kun syö vähän. Pistos otetaan 1 x vko.

Vierailija
7/467 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meneehän tuo 140e jo herkkuihin ja ylimääräseen ruokaan per kk.

Vierailija
8/467 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii todella hyvin itse olen käyttänyt 1 mg/vko nyt vuoden ja 5 kk. Paino tippunut 50 kg. Myös ruokailu tottumukset ovat tottakai muuttuneet. Suosittelen todella .

Vierailija
9/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan terveyskeskuslääkäri kirjoitti reseptin minulle. Maksoi 123,43e.

Tuloksista en vielä voi sanoa mitään koska aloitin vasta käytön. Ei ole vielä kela korvattava suomessa ylipainossa.

Halusin kuitenkin kaikesta huolimatta kokeilla.

Vierailija
10/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai reseptin nimenomaan laihdutusta varten, ja toimii silminnähden. Entiselle pulla-ja sipsihiiirelle ei vaan maistu enää.

Vierailija
11/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa ollut käytössä ja paino pudonnut n. 7 kg. Ruokavalion muutos myös mukana. Puolet pienemmät ruoka-annokset ja vatsa täyttyy jo kesken ruokailun. Osa ruoasta jää lautaselle ja nälkä pysyy loitolla pitkään. Pitää muistuttaa itseään, että tulee syötyä riittävän usein.

Vierailija
12/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä määrätään myös ei-diabeetikoille, siis vain laihdutuslääkkeeksi. Kannattaa mennä asiaan perehtyneen lääkärin vastaanotolle. Useilla yksityisillä lääkäriasemilla on lihavuuden hoitoon erikoistuneita lääkäreitä. Itse kävin Eiran sairaalassa.

Oikeasti kannattaa vältellä lääkäriä, joka suosittelee laihdutukseen lääkkeitä.  Jos lihavuuteen erikoistunut lääkäri ei ehdota ruokaa laihtumiseen, niin en luottaisi tuollaiseen lääkäriin.

Ja se ruoka ei todellakaan tarkoita suositusruokaa keinotuotteineen, vaan oikeaa ravintoa.

Vierailija
13/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kannattaa vältellä lääkäriä, joka suosittelee laihdutukseen lääkkeitä.  Jos lihavuuteen erikoistunut lääkäri ei ehdota ruokaa laihtumiseen, niin en luottaisi tuollaiseen lääkäriin.

Ja se ruoka ei todellakaan tarkoita suositusruokaa keinotuotteineen, vaan oikeaa ravintoa.

Ei nykyään haluta syödä ruokaa, vaan korvikkeita.

Vierailija
14/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin on tosi vaikeaa suosittaa ruokaa painonhallintaan. Eihän lääkäreillä ole edes koulutusta ravinnosta.

Vierailija
15/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemusterapeutille mieluummin, joso uskoo että vn vaan perinteisellä ruokavalio + itsekuri menetelmällä. Yleensä vaan on niin että lääkärille lihavuuden takia menevät on jo nämä kokeilleet ja nyt tarvivat järeämpää apua esim. ENE-dieetistä, laihdutuslääkkeistä tai lihavuusleikkauksesta. Itse olen laihtunut yli 30 kg liraglutidi-lääkkeellä. Yritin sitä ennen yli 10 v muilla menetelmillä.

Vierailija
16/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsärkyä tuli.

Vierailija
17/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no meneehän tuo 140e jo herkkuihin ja ylimääräseen ruokaan per kk.

Pakko (taas kerran) korjata tämä ikuimen väärinkäsitys. Monet, etenkin ikääntyvistä naisista valtaosa ylipainoisista syö normaalisti, terveellisesti, ja harrastaa paljonkin liikuntaa. Roskaruoat, pizzat, herkut ja karkit ei kuulu tällaisten ihmisten ruokavalioon. Ihan normaalilla "kotiruoalla" lihoo, usko pois. Joskus aiemmin, esim. lasten ollessa pieniä ja stressaantuneena kerätyt liikakilot ei enää lähdekään vaihdevuosi-ikäiseltä pois ilman tiukkaa ruokavaliota. Rahallista säästöä laihduttaessa ei siten tule.

Ehkä tuo "herkuilla lihominen" pötee ennemminkin lapsiin, nuoriin ja alle 30v ikäisiin.

Vierailija
18/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsärkyä tuli.

Kovaakin särkyä? Kestikö kauan?

Vierailija
19/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke toimii ruokavalion apuna.

Vierailija
20/467 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic ollut käytössä 4kk ja 12kg on tippunut paino ilman, että on ollut nälkä missään vaiheessa. Vie todella tehokkaasti näläntunteen sekä makeanhimon. Ensimmäinen kuukausi 0,25mg/vko annostuksella, jonka jälkeen nostettiin annos 0,5mg:aan/vko. On todettu, että ei ole tarvetta nostaa 1mg/vko annokseen ainakaan tässä vaiheessa. Vaikutuksen huomasi jo pari päivää ensimmäisestä piikistä.

Hinta ei ole mielestäni paha kun ostaa 1mg kyniä, joista ottaa 0,5mg/vko, jolloin kustannus on n. 65€/kk. Ja lääke on vaivaton käyttää kun injektio pitää ottaa kerran viikossa.