Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
141/467 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 90% saa apua lääkkeestä ja avun huomaa usein nopeasti. Paino laskee yleensä 1 vuoden ja sitten tasaantuu/ saattaa hivenen nousta. Yleensä 10-15% laskee, vaihtelee kyllä. Tämä siis ozempic 1mg. 2022 tulossa 2.4 mg vahvuus, joka vastaa jo lihavuusleikkausta -20%.

Yökötys/vatsaoireet tavallisia-onhan kyseessä suolistohormonia jäljittelevä lääke. Vakavia haittoja ei niinkään ja nuo vatsaoireetkin helpottavat alun jälkeen. Annos kannattaa nostaa hitaasti (1-2kk välein) etenkin jos haittoja tulee. Hinta suurin ongelma 120e/kk, tosin vähän voi keplotella kun hinta sama vahviudesta riippumatta. Korvattavuus toistaiseksi vain diabetekseen tietyin ehdoin, sisarlääkkeellä myös painoon, heikompi teholtaan ja kriteerit korvattavuudelle tiukat

Vierailija
142/467 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic-kynät kannattaa hakea Tallinnasta, jos vaan mahdollista. Siellä maksavat 88 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/467 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös kiinnostaisi kuulla sellaisilta, jotka jo lopettaneet tämän käytön. Olisiko ketään linjoilla? Tottuuko käytön aikana tosiaan pienempiin annoksiin ja pullattomuuteen, vai onko kaikki palannut ennalleen käytön lopettamisen jälkeen? Kannattaako ottaa ensin kaikissa lääkkeissä piileviä mahdollisia sivuvaikutuksia, jos lihoo kaiken takaisin loppujen lopuksi... 

Terveisin 32 v. ja bmi 37. 

Vierailija
144/467 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös!

Vierailija
145/467 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii painonpudotukseen parhaiten amfetamiini.

Ihanko totta? Useimmat ei voi sitä vedellä ja kuvitella jatkavansa normia elämää, töitä, lastenhoitoa, terveitä elintapoja ja aktiviteetteja. Sehän on tiedetty vaikka kuinka kauan, että amfetamiinilla kyllä piristyy ja laihtuu, mutta ei turvallisesti eikä käy kellekään meistä, jotka haluamme elää terveellistä normaalia elämää.

Ai, kyllä se aiemmin on niin toiminut kun sitä sai apteekista, -70 luvulla äidit imuroivat oikein huolella.

Vierailija
146/467 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Useimmat ei voi sitä vedellä ja kuvitella jatkavansa normia elämää, töitä, lastenhoitoa, terveitä elintapoja ja aktiviteetteja. Sehän on tiedetty vaikka kuinka kauan, että amfetamiinilla kyllä piristyy ja laihtuu, mutta ei turvallisesti eikä käy kellekään meistä, jotka haluamme elää terveellistä normaalia elämää.

Ai, kyllä se aiemmin on niin toiminut kun sitä sai apteekista, -70 luvulla äidit imuroivat oikein huolella.

Ja olivat laihoja.

Vierailija
147/467 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja Ozempic? Miten alkoholin käyttö tämän lääkkeen kanssa?

Olen itse vasta prosessin alussa ja näillä näkymin lääkehoito aloitetaan.

En käytä alkoholia usein, mutta silloin kun käytän noin 1krt 4-6kk aikana, saatan ottaa humalankin.

Onko tämä poissuljettu lääkkeen vaikutusmekanismin vuoksi? Verensokerin liiallinen lasku tms?

Vierailija
148/467 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ja Ozempic? Miten alkoholin käyttö tämän lääkkeen kanssa?

Olen itse vasta prosessin alussa ja näillä näkymin lääkehoito aloitetaan.

En käytä alkoholia usein, mutta silloin kun käytän noin 1krt 4-6kk aikana, saatan ottaa humalankin.

Onko tämä poissuljettu lääkkeen vaikutusmekanismin vuoksi? Verensokerin liiallinen lasku tms?

Minäkin haluaisin tietää. Olen ajatellut soittelevani pian lääkärille tämän asian tiimoilta. Tulisipa joku vanha käyttäjä linjoille! 

Vierailija
149/467 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
150/467 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös tätä ketjua, lisää kokemuksia? Itse aloitin juuri käytön ja heti paha olo. Onko normaalia, että toimii heti?

Vierailija
151/467 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muutit elintapoja?

Vierailija
152/467 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muutit elintapoja?

Vaikka haiset trollille niin vastaan.

Olen tiputtanut jo 10 kg. Nyt O lääkkeenä tukemaan elämänmuutosta. Laihdutan syömällä vähemmän.

Mutta yleisesti syyt painon kanssa taistelevilla ovat hyvin monimutkaisia ja prosessi ei ole koskaan helppo. Toivon että elämä opettaa sinulle aikanaan muutaman kappaleen...

Vierailija
153/467 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mysimba, 18 kiloa puolessa vuodessa, toimii.

Ei toiminut. Tosin ei taida toimia Saxendakaan. Pitänee kokeilla tätä Ozempicia vielä.

Vierailija
154/467 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimii, mutta kallis. Maksaa 140 kuukaudessa, ei saa kelakorvausta. Ihan tk-lääkäri kirjoittaa sulle pyynnöstä reseptin. Vaikuttaa ruokahalun eli paino putoaa, kun syö vähän. Pistos otetaan 1 x vko.

Kyllä Mysimbastakin korvattavuuden saa tietyin kriteerein.

Peruskorvausoikeus myönnetään aikuisille lihavuuden hoitoon lääkkeettömien hoitovaihtoehtojen tueksi, kun potilaalla on lääkehoitoa aloitettaessa

painoindeksi vähintään 40 kg/m2, tai

painoindeksi vähintään 35 kg/m2 ja lääkehoito tyypin 2 diabetekseen, dyslipidemiaan tai kohonneeseen verenpaineeseen.  

Vierailija
155/467 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 mgOzempic maksaa kelakorvattuna n 43 €.

Saman kuin nuo pienemmätkin.

Maksaa juu, jos on oikeutettu korvattavuuteen.

Vierailija
156/467 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä särkee useamman kuukauden,pahoinvointia useamman kuukauden ja mikään ei maistu on pakko syötävä asiallisesti jotta paino putoaa 1kg /kk tai maks 2 kg per kk. Annoskoot on pienenettävä. Rasvainen ruoka aiheuttaa kovaa närästystä. Noin 3kk. Ehkä 6 kk kohdalla alkaa helpottamaan. Suvantoja tulee ja niitä pitää tullakin jotta Keho ja aivot ehtii mukaan. Ahmiminen loppuu. Varaudu noin 2 vuoden painonpudotukseen 1mg annoksella. Ja sen jälkeen tarvitaan ehkä loppuelämän ylläpitolääkitys 025..tai 050 mg. Jotta tämä olisi pysyvää.

Paino tulee takaisin melko nopeasti jos lopettaa.

Ei ole kikka. elämäntapa muutos. Tarvitaan Ravitsemusterapeutin ja lääkärin apua.

On hyvä lääke jos jaksat sitoutua. NÄIN suureen muutokseen. Alkoholin voi myös unohtaa koska lisää

ruokahalua.

Tämähän on suolistohormoni ,

joka usein lihavuudessa on sekaisin.

Vierailija
157/467 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin käytin painonpudotukseen bupropionia (MySimba) aikaisemmin. Bupropioni on amfebutamonia, joka on amfetamiinin sukulainen tai siitä kehitetty johdannainen.

Bupropioni on mainittu esim. täällä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Katpensas

Koska verenpaine on kuitenkin nykyään korkeampi, kallistun Ozempicin puoleen. Bupropioni aiheutti sydämen tykytyksiä ja verenpaineen heittelyä. Ozempic on varmasti vakaampi ratkaisu.

Vierailija
158/467 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös!

Vierailija
159/467 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia voi käyttää kuten ennen. Itsellä lähinnä se, että alkoholin kanssa tulee tosi helposti tosi kylläiseksi ja siksi kalliit illalliset eivät samaan tapaan innosta, kun syömisnautinto ei enää välttämättä vastaa hintaa. Onneksi on kaveri, joka tyhjentää myös omat puoliksi syödyt lautaset :)

Vierailija
160/467 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt toukokuussa 2022 käyttänyt 1mg vuoden ja saavuttanut normaalipainon 66kg/168cm. Tai paino oli tuossa jo tammikuussa eli siitä lähtien olen tuolla annosmäärällä pitänyt yllä laihdutustulosta. Tarkoitus on nyt pistää toinen vuosi vielä 1mg, jotta kroppa oppisi tähän alempaan painoon eikä pyrkisi väkisin nousemaan (kuten yleensä laihduttamisen jälkeen käy). Kyllä nytkin selvästi jo huomaa, että pitää vähän skarpata, että ei vaaka nouse 67 kiloon. (Kun tähän asti laihtuminen tapahtui ilman tarvetta millekään itsekurille)

Tarkoitus on tänne kertoa, että miten painon kanssa nyt käy vai meinaako alkaa nousemaan, kun yli vuoden jälkeen tottuu 1 milligrammaan. Kiinnostavimmat/jännittävimmät ajat näkee vasta keväällä 2023, kun näen, miten käy, kun lääkettä ajetaan kokonaan alas. Tuntuu, että tämä on niin uusi lääke, että vielä oikein ei ole tarinoita siitä jääkö tulokset muistiin vai alkaako hormonin puute taas näkyä siinä, että nälkä on rajaton :(

Eniten tämä lääke on antanut ymmärtämään sen, että miten luonnostaan hoikat, joiden hormonit toimivat toisin, eivät itseasisssa edes tiedä mitään ns. itsekurista. Helppo se on jeesustella itsekurilla, kun ei edes ole mielitekoja ja pääruuan jälkeen jälkiruoka lähinnä ällöttää😀