Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
61/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä lähti liikkeelle siitä, että ylipaino alkoi vaikuttaa terveyteen, liikkumiseen, jaksamiseen ja alkoi rajoittamaan elämää. Lähtökohtana terveys ja se on motivaationa uusille elämäntavoille. Sokerinhimo ollut vuosia valtava ja mieliteot ovat voittaneet järjen. Ozempicilla olen saanut katkaistua kierteen ja käytän sitä ainakin vuoden. Lääke lopetetaan aikanaan hitaasti ja uskon että näin pitkällä aikavälillä uudet elintavat jäävät pysyviksi. En tavoittele pääsyä normaalipainoon, koska joutuisin pudottamaan puolet lähtöpainostani. Lievä ylipaino on tavoitteeni ja se on mielestäni realistista, vaikka siihenkin päästäkseni painoa pitää pudottaa 40 kg. Alku on ollut vauhdikas ja tiedän että jossain vaiheessa vauhti hidastuu. Minulla on osatavoitteita joihin pyrin, se helpottaa lopputavoitteeseen pääsyä. Nyt menee takit kiinni, kaapista löysin pienemmät housut ja siellä on myös ihania paitoja, jotka varmaan jo sopivat taas. Kuljen aikalailla liian suuriksi jääneissä vaatteissa vielä. Haluan että kun vaihdan pienempään kokoon, ne sujahtavat päälle vaivatta ja silloin laihtuminen todella konkretisoituu. En ole tästä elämänmuutoksesta puhunut. Tämä on minun oma asiani ja teen tämän vain itseni ja läheisteni vuoksi. Syön nyt terveellisesti sellaista, jota voin syödä koko loppuelämäni, satunnaista hallittua herkuttelua unohtamatta.

Vierailija
62/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut lääke käytössä heinäkuusta ja nyt mennyt tuo 1mg annos pari viikko. Aika paljon samaa kuin muilla, lisäksi 1 tyypin diabetikkona myös sokerit tasoittuneet huomattavasti. Alku paino 126 kg ja viime punnituksessa 114kg eli noin 1 kg viikko vauhti.

Teho tosiaan yksilöllistä mutta maksan itse koko lääkkeen koska sitä ei korvata 1-tyypin hoitoon. 

Ehdoton suositus kokeilla lääkettä se 3 kk, pieni hinta valtava etu mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 kg 6 kk:n aikana ja sokerit on laskeneet reilusti normitasoon. Erittäin hyvä lääke.

Vierailija
64/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kannattaa vältellä lääkäriä, joka suosittelee laihdutukseen lääkkeitä.  Jos lihavuuteen erikoistunut lääkäri ei ehdota ruokaa laihtumiseen, niin en luottaisi tuollaiseen lääkäriin.

Ruoka vain lihottaa minua, vaikka söisin kuinka paljon.

Vierailija
65/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä Diabeteksen hoitoon 1mg annoksena ja on hyvin laskenut sokeriarvoja alaspäin. Paino on pudonnut ehkä kilo kuussa. Haittapuolena on jatkuva pieni ripuli ja pahoinvointi.

Vierailija
66/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että täällä moni naukuu, että pitäisi laihduttaa ruokavaliolla. Joo, silläkin ja siihen Ozempic nimen omaan vaikuttaa.

Ozempic vaikuttaa GDL1 hormonin toimintaan joka säätelee mm. ruokahalua ja sokeritasapainoa.

Kuten lääke osoittaa, näköjään tuo hormoni toimii eri ihmisillä eri lailla joten te laihat vittuilijat: teidän hormoni sattuu olemaan toimivampi kuin monella muulla.

Vierailija
67/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä FB-ryhmään Ozempic painonpudotuksessa tai Ozempic käyttäjät, jossa enemmän diabeetikkoja.

Vierailija
68/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on Ozempic ollut käytössä nyt melkein 3 viikkoa ja onhan tää nyt ihan uuden elämän alku ollut. Ruoka ei enää hallitse minua vaan minä hallitsen syömistä. Oikeastaan mikään ei maistu, vain terveelliset asiat. Vähän yököttää, mutta ei todellakaan niin että haittaisi.

Ja mikä parasta, mun ärtyvä suoleni on parantunut aivan kokonaan. Turvotus vatsassa on hävinnyt kokonaan, vyötäröltä on hävinnyt 10cm ja vuosia jatkunut ripulointi on  loppunut aivan totaalisesti. Painoa pudonnut 3,5kg. Pudotettavaa on joku 40kg tai jotain, en tiedä mihin aion pyrkiä tällä. Alle satasen ennen vuodenvaihdetta. 

Vierailija
69/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liraglutidi on rajoitetusti peruskorvattava lihavuuden hoidossa 1.7.-21 alkaen" -

tämän luin Etelä-Suomen Sanomista 17.8.-21

Painoindeksin oltava väh. 35, oltava joko diabeteksen esiaste ja joko verenpaine- tai kolesterolilääkitys.

Liraglutidi säätelee ruokahalua lisäämällä kylläisyyden tunnetta ja vähentämällä näläntunnetta.

Vierailija
70/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liraglutidi on rajoitetusti peruskorvattava lihavuuden hoidossa 1.7.-21 alkaen" -

Painoindeksin oltava väh. 35, oltava joko diabeteksen esiaste ja joko verenpaine- tai kolesterolilääkitys.

Liraglutidi säätelee ruokahalua lisäämällä kylläisyyden tunnetta ja vähentämällä näläntunnetta.

Juu, tuo on Saxenda. Samantyyppinen kuin Ozempic (Semaglutadi), mutta pistetään päivittäin. Rajoitetusti korvattava tietyin perustein.

Vierailija
71/467 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tuo on Saxenda. Samantyyppinen kuin Ozempic (Semaglutadi), mutta pistetään päivittäin. Rajoitetusti korvattava tietyin perustein.

Korjaan vielä Semaglutidi

Vierailija
72/467 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minkä alan lääkäri on teille reseptin kirjoittanut? Tietääkö joku Päijät-Hämeestä asiaan perehtyneen lääkärin?

Itselläni BMI 30 ja monenlainen kremppa vaikeuttaa liikunnan lisäämistä.

Vierailija
73/467 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Minkä alan lääkäri on teille reseptin kirjoittanut? Tietääkö joku Päijät-Hämeestä asiaan perehtyneen lääkärin?

Itselläni BMI 30 ja monenlainen kremppa vaikeuttaa liikunnan lisäämistä.

Terveyskeskuslääkäri kirjoitti reseptin, kun pyysin.

Vierailija
74/467 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava kuulla lisää kokemuksia miten semaglutidin käyttö on painoon vaikuttanut. Harkitsen lääkkeen kokeilemista.

Vierailija
75/467 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huipputuote! Olen ikuisesti kiitollinen lääkärille, joka tätä ehdotti minulle.

Olen 10 kk aikana laihtunut 10kg,alkupaino oli 113kg.

Muhun tää vaikuttaa niin, että en pysty syömään suuria annoksia, en pysty ahmimaan, eli makeaa kum syö niin tulee stoppi jossain vaiheessa.

Olen myös syönyt terveellisesti, mutta sallin kaiken eli pizzaa tulee joskus syötyä.

Tavoitteeksi laitettiin kahdessa vuodessa - 20jg.uskon,että kun saan lisättyä liikuntaa niin pääsen tuohon.

Lääke maksaa noin 120e per kk, mutta tulee säästettyä ruokaostoissa ton verran:)

Vierailija
76/467 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukava kuulla lisää kokemuksia miten semaglutidin käyttö on painoon vaikuttanut. Harkitsen lääkkeen kokeilemista.

Minulla on käytössä painonpudotukseen. Diabetesta ei ole. Kylläisyydentunne tulee nopeasti, ei ole nälkä, ei mielitekoja. Ruokavalio on nyt terveellinen. Paino pudonnut 3,5 kk:ssa 18 kg. Ilman lääkettä en olisi saanut katkaistua sokerihimoa.

Vierailija
77/467 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käytössä painonpudotukseen. Diabetesta ei ole. Kylläisyydentunne tulee nopeasti, ei ole nälkä, ei mielitekoja. Ruokavalio on nyt terveellinen. Paino pudonnut 3,5 kk:ssa 18 kg. Ilman lääkettä en olisi saanut katkaistua sokerihimoa.

Minullakin painonpudotukseen. 3 viikkoa nyt mennyt. Näläntunnetta ei ole. Ainoastaan heikotusta jos syönnistä on liian kauan. Kaikki roskaruoka ja herkut on jääneet. Vaakaa en vielä ole katsonut, mutta vyötäröltä on lähtenyt senttejä pois. Sen huomaan. Lähtöpaino 115 kg, pituus 175 cm. Joten pudotettavaa riittää. 0,25 annos menee vielä nyt. Tyyötrveyslääkäriltä sain reseptin. 3 kk:n päästä kontrollikäynti, että näkee vähän että auttaako.

Vierailija
78/467 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudotukseen mennyt 0,5-1 mg nyt puoli vuotta. Painoa pudonnut 6 kg. Minulla lääke vie ylensyöntihimon mutta valitettavasti ei herkkuhimoa.

Vierailija
79/467 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Ozempicin aloittaneilla on mennyt? Kuinka kauan olet käyttänyt lääkettä ja kuinka paljon painoa on pudonnut?

Vierailija
80/467 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia haittavaikutuksia teillä on ollu pahoinvoinnin lisäksi? Mulla nostettiin muutama viikko sitten annos 1mg , ensimmäisestä pistoksesta ei mitään, toisesta alko ruansulatusongelmat ja jatku kolmannella pistoksella, röyhtäily on aivan jollain omalla ulottuvuudella, ruokahalu ihan nollassa, huonovointisuutta, ihan jo pelottaa syödä ja ruoka todellakin etoo 🤢 painoa tippunut 3kk -10kg , meneekö tämä olo ohi ollenkaan??