Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaluokan häälahjoja pitää ostaa nykyään? Kolme hääkutsua kesälle.

Vierailija
07.05.2021 |

Kaikkiin häihin on kutsuttu koko perhe, eli kolmilapsinen perheemme. Rahaa menee juhlavaatteisiin, matkoihin ja yksissä häissä majoitukseen, kun on eri puolella Suomea. Mitä nykypäivän hääparit odottavat saavansa? Onko esim. 50€:n arvoinen lahja ok?

Kaikki häät ovat serkkujen häitä. Ovat läheisiä ja yksi lapsen kumminakin.
¨
Edelliset häät olivat 10 vuotta sitten, kun oma ikäluokka meni naimisiin. Nyt ollaan nelikymppisiä.

Kommentit (920)

Vierailija
521/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen saa kuukausirahaa 50 €, saa sukulaisilta synttärilahjaksi 30-100 €.

Koko perheen häälahja on minimissään 100 €, jos ollaan normaalituloisia. Läheiselle ihmiselle 150-300 €. Varakas antaa läheiselle jopa tuhansien arvoisen lahjan. 

Kimppalahjat on usein mielekkäimpiä, kaikilla on kaikkea, mutta esim. taidetta tulee harvemmin itselle hankittua. 

Vierailija
522/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehukeitin tai leivänpaahdin, siinä pari vinkkiä mitä nyt olen noita trendejä seurannut.

Onnea hääpareille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niiiiiin kyllästynyt häihin ja koko hääruljensseihin. Pakkaat kolme räkänokkaa autoon, ajat jonnekin neljän tunnin päähän, asut yön hotellissa, puet koko pesueen vaatteisiin, jotka olet juuri ostanut ja joilla ei ole juhlien jälkeen paljoakaan käyttöä, ennen kuin lapset kasvavat niistä ulos ja vietät maailman tylsimmän illan puolituttujen kanssa paimentaen niitä räkänokkia, kun niille ei ole ohjelmaa. Osallistut joihinkin typerääkin typerämpiin hääleikkeihin, jotka on samoja kuin kaikissa muissakin häissä, roudaat lapset takaisin hotellille ja ajat takaisin kotiin. Pahimmassa leikit jotain ihan helvetin typeriä salaleikkejä.

Ja sitten se morsian kiljuu koko illan, että minä ja minun hääni ja minun päiväni ja minä minä minä. Sulhanen on illalla niin väsynyt, että humaltuu parista kuoharista ja sama useamman kerran kesässä. Kaikki häät toistuvat lähes identtisinä ja aina pitäisi olla jotenkin todella otettu kutsusta.

Viiden hengen perheeltä, yöpymisineen, vaatteineen, bensoineen, ravintolaruokineen ja lahjoineen jokaiset häät maksaa lähemmäs 700 euroa kerta.

Olemme päättäneet tänä kesänä jättää kaikki häät väliin. Kutsuja on tullut jo kolmet.

Nyt koronan aikaan vielä kutsuissa lukee, että  jos rajoitukset muuttuvat, ette pääsekään juhliin.

Juu ei.

Oispa jossain joskus jotkut hauskat, erilaiset ja tyylikkäät häät.

Kaikista saa vaikeaa jos haluaa!

Jos meillä on ystäväpariskunnan häät kauempana, ja päätetään näihin häihin osallistua maksetaan yleensä lapsenvahti/ tai viedään lapset mummulaan.

Varataan hotelli meille kahdelle ja vietään perjantai ilta kahdestaan hyvin syöden, herätään aamupalalle ja laittaudutaan valmiiksi häitä varten. Siellä ollaan niin kauan kun viihdytään ja sitten takaisin kotiin.

Tai

Lähdetään kahdestaan ajelemaan aamulla ja ajellaan illalla takaisin kotiin.

Lasten kanssa ei ikinä jäädä yöksi (paitsi jos on mahdollisuus sukulaisilla yöpyä) Ja itseasiassa ei edes mennä lasten kanssa pitkän matkan häihin, lähetämme kortin ja lahjan postissa tai sitten vain toinen meistä osallistuu.

Pelkästään häiden vuoksi ei makseta 700€ (täysin tyhmää) vaan kyllä me yhdistetään sitten siihen viikonloppuun pieni miniloma kuten Turusta saatamme lähteä iltalaivalla risteilylle, Tampereella käymme samalla reissulla särkänniemessä yms.

Aina ei tarvi mennä siihen kalleimpaan hotelliin, voi etsiä hostelleja, airbnb- asuntoja

Omia eväitä on myös helppo tehdä mukaan ainakin menomatkaksi, ei tarvi pysähtyä huoltoasemalle juomaan sitä kolmen euron kahvia.

Mutta tosiaan jos ei osaa järkeillä halvempia vaihtoehtoja kuin se että häihin menee 700€ niin kannattaa jäädä kotiin.

Vierailija
524/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50e rahana on ihan ok.

Laita nyt nolla perään. 50 e häälahjaksi on ihan naurettava summa.

Sen vielä ymmärtäisi, jos hääpari oikeasti tulisi olemaan keskenään naimisissa lopun ikäänsä. Mutta että tosiaanko vuoden tai kaksi yhteiselämää viettävälle parille pitäisi antaa lahjana summa, joka vastaa normaalin ihmisen viikkotienestejä?!? Haist huilu naurettavuuksinesi!

Vierailija
525/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on ollut se, että vähintään ruuan kustannukset korvataan lahjalla. Eli kun oli kaksi aikuista niin 50€ riittää hyvin. "

Kakut, ruuat ja alkoholi on tosi kallista. En kyllä viidellä kympillä kehtaisi mennä edes itse syömään, saati kaksistaan. Eihän sillä saa ravintolassakaan kovin kummoisia eväitä.

Sen verran käytän rahaa jo tuliaisiin kun tapaan vähän harvinaisemman ystävän, kyllä häihin pitäisi vähän enemmän panostaa. Käyttäisin itse ainakin sen 80 euroa, kahdelta ehkä 150.

Viinan kanssa ei ole pakko lotrata.

Niistä häistä, joissa olen itse ollut, vain noin 20% on ollut alkoholia tarjolla.

Vierailija
526/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun pikavipin kokonaishinta on rajattu 10%:aan vuodessa, ei tyhjätaskullakaan ole tekosyytä olla menemättä häihin tai antamatta kustannusten mukaista lahjaa. Sitä paitsi niistä rahaväen häistäkin saattaa oikealla asenteella saada monin verroin arvokkaampaa verkostoa, asiakkaita ja töitä

Ei sinne juhliin tarvitse mitään lahjaa viedä. Jos joku muka sattuisi kysymään, mitä annoit lahjaksi, tunnusta hieman häpeillen, ettet tiedä, koska delegoit sen homman assistentillesi. Sen jälkeen kukaan ei enää palaa asiaan.

Vierailija
527/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300mrk kirjoitti:

Max 50€ oli perhe koko mikä vaan jos rahalahjaa, jos ostolahja niin mikä vaan 0-50€

Miksi mun pitäs nuukailla muiden puolesta??

Ja ennen annettiin 50 markkaa tai max 100 markkaa... 50€ on tyyliin vähän alle 300 eli hulluja summia!!

Ihmisten odotukset on hulluja!!!

Vuoden 2021 50€ on vuoden 2001 rahassa 229mk.

Inflaatio laukkaa vaikka valuutat vaihtuu.

Inflaatio on viime vuosikymmeninä lähinnä madellut, ei laukannut. 1970-luvulla inflaatio oli jo vuodessa suurempi kuin 2000- ja 2010-luvuilla vuosikymmenessä!

Vierailija
528/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on kutsuttu kesällä häihin 250 kilometrin päähän.

Laitan illalla kaikki valmiiksi, silitän vaatteet ja laitan henkareihin autoon roikkumaan.

Evääksi teen croisantteja ja hedelmiä sekö juotava jugurtteja lapsille. Nämä pakkaan aamulla kylmälaukkuun ja kallet kylmentämistä varten

Aamulla syödään aamupala kotona ja sitten matkaan. Lapset ovat edellisenä iltana saaneet valita elokuvan minkä katsovat pädistä matkan aikana.

Perillä käydään ystävän luona vaihtamassa vaatteet ja syömme eväät, ollaan myös joskus pysähdytty levähdyspaikalla syömässä ja vaihdettu lasten vaatteet siinä.

Hääpaikalla on yleensä muitakin lapsia ja heillä on ollut oikein kivaa leikkiä ulkona yhdessä ja aikuiset ovat saaneet jutella ja tanssia rauhassa.

Illalla kahdeksan aikoihin lähdetään ajelmaan kotiin,, vaihdetaan lapsille mukavammat vaateet päälle ja autoissa on pikku tyynyt ja viltit. Lapset saavat vielä hääpaikalla syödä iltapalan (olen varannut banaania ja riisipiirakoita jos hääpikalta ei saa ”tähteitä”)

Rahaa meni:

50€ bensat

120€ häälahja

20€ eväät

Lapsille saa alle kirpparilta 10 eurolla siistit kesämekot jotka menee joka juhlissa.

Itsellä on aina kaapissa pari mekkoa joita käytän juhlissa, viimeksi pari vuotta sitten ostin HM kauniin kesämekon 50€ mutta siistejä mekkoja löytyy joka kirppisryhmistä.

Vierailija
529/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen saa kuukausirahaa 50 €, saa sukulaisilta synttärilahjaksi 30-100 €.

Koko perheen häälahja on minimissään 100 €, jos ollaan normaalituloisia. Läheiselle ihmiselle 150-300 €. Varakas antaa läheiselle jopa tuhansien arvoisen lahjan. 

Kimppalahjat on usein mielekkäimpiä, kaikilla on kaikkea, mutta esim. taidetta tulee harvemmin itselle hankittua. 

sehän onkin todella hienoa saada tuhansien eurojen arvoinen taideteos, joka ei sovi yhtään omaan tyyliin

Vierailija
530/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä ihmisiä tässä ketjussa. Yhden sukulaiset juo viinat. Toisilla ei ole yhtään ehjää vaatetta (en ymmärrä asuvatko nämä ihmiset korvessa jossa ei ole kirpputoreja vai eivätkö pysty liikkumaan kodin ulkopuolella lainkaan esim sairauden takia). Kolmannella on lapset joilla ei ole yhtään siistiä vaatekertaa. Neljäs joutuu ostamaan häihin uuden mekon, sukkahousut, kengät, silmälasit, käymään kampaajalla ja meikitkin on menneet vanhoiksi. Mitä nämä ihmiset pitävät päällä arjessa? Onko heillä vain yhdet farkut ja huppari? Luulisi että jokaisen normaalin naisen vaatekaapista löytyy jokin siisti mekko, tunika ja housut tai pusero ja hame jolla voi mennä työhaastatteluun ja jonka voi asustaa häihin sopivaksi vaikka asu ei nyt niin huippuhieno olisikaan. Ketjuliikkeistä saa kesäisen mekon muutamalla kympillä ja häihin ei todellakaan tarvitse mennä kampaajan kautta. Tuskin kyseessä on mitkään seurapiirihäät Ritz-hotellissa muutenkaan.

Sinä oletkin elänyt omassa kuplassasi. Varattomuudessa on eri tasoja.

Smart Works Briteissä tarjoaa työttömille naisille vaatteiden vuokrauspalvelun työhaastattelua varten. Kaikilla ei todellakaan ole siistiä takkia, paitaa, housuja ja kenkiä eri vuodenaikoihin ja koko asukerran osto työttömänä on lähes mahdotonta.

Ja tiedoksesi, kaikilla ei ole niin hyvät hiukset, että jos ei ole käynyt kampaajalla yli vuoteen, voi silti mennä tukka valtoimenaan tai edes latvat nutturaan piilotettuna häihin, vaan tarvitsee tukan leikkuun.

Voin sanoa etten todellakaan ole kuplassa elänyt, täysin taivasalla en ole koskaan asunut kiitos suomalaisen sosiaaliturvan, mutta todella tiukilla kyllä. Silti silloinkin osasi silloinkin ennakoida sen verran että jossain vaiheessa osti kirpparilta viidellä eurolla ihan kivan tumman mekon, jolla meni häät ja hautajaiset vähän eri tavalla asustaen. Tukkakin on perinteinen suomalainen hamppupörrö ja välissä oli viiden vuoden tauko kampaajalla käynneissä, mutta sellaisenkin saa kyllä käärittyä perussiistille letille ilman kampaajan apua ja latvat voi lyhentää itse keittiösaksilla. YouTube on täynnä ohjeita. Ns. tavisten suomalaisissa häissä ei yleensä olla mitenkään superhienona, ei tarvitse hienoa nutturaa eikä design-vaatteita. Perussiisteys riittää eikä meikkikään ole pakko.

Toki jos on muita ongelmia minkä takia ei ole jaksamista opetella hiustenlaittoa eikä kiertää kirpparilla niin eihän se onnistu, mutta silloin on kyse jo muusta ongelmasta kuin rahasta. 

Et ole kuitenkaan ollut toimeentulotuella. Itselläni on hiusten harvenemista, niin ei niitä saa juhlakuntoon ihan helposti. Ja haastava vartalonmalli, joten ei todellakaan voi luottaa siihen, että löytää kirpparilta jotain tai kolmenkympin mekon ketjuliikkeestä, vaan pitää myös kiertää tavaratalot. Designista en ole puhunut ja meikkiä en käytä arkena mutta iho ei ole niin hyvä, että voisin meikittä mennä häihin.

Mitä ihmettä, kyllä olen ollut juurikin toimeentulotuella. Toimeentulotuki on vielä aika ruhtinaallinen summa siihen verrattuna mitä pahimmillaan oli käytettävissä kuukauden menoihin.

Pienelläkin rahalla saa itsensä juhliin, mutta paljon on toki halusta kiinni. Jos jää murehtimaan ihon kuntoa ja pörröttävää tukkaa niin ehkä sitten on parempi jäädä vain kotiin.

Sinun mottosi on: ”Tehkää perässä, jos voitte!”

Olin toimeentulo- ja asumistuella ja 50 € / kk syrjään laitto oli todella haastavaa. Mahdotonta, jos tulee joku yllättävä lasku. Se on tarkoituksella mitoitettu siten, että kattaa kaikista välttämättömimmät (jos sitäkään.) Eli ei riitä häävieraan puitteisiin (matkakulut, juhla-asu ja asusteet, itsensä ehostus niin kuin hyviin tapoihin kuuluu). Ja on sitä vuoden mittaan muitakin muistamisia kuin vaan häät.

Kaikki ne, jotka puhuvat miten halvalla voi valmistautua juhliin, lähtevät aina siitä perusoletuksesta, että kaikilla on jo valmiina ”perussetit.” Vähän samaan tapaan kuin nämä ”Näin syöt vain 10 € per viikko” -ohjeet lähtevät aina siitä oletuksesta, että kaikilla on edestä takaa kaapit täynnä jauhoja, riisiä, mausteita jne.

Vai kuvitteletteko, että päättäjät ovat toimeentulotukea laskiessaan miettineet, että pitää antaa vähän extraa siltä varalta, että tuen saaja kutsutaan häihin, niin olisi hyvä olla varaa häälahjaan, matkustamiseen ja laittautumiseen häävieraalta odotettavalla tavalla? Ehei. Ja jos olet valmis maksamaan enemmän veroja moisesta, niin kirjoita toki kansanedustajallesi.

Kuka puhui 50€/kk syrjään laitosta? Nyt puhuttiin parin euron kirppisvaatteista. Toki jokainen ymmärtää ettei toimeentulotuella mitään lentolippuja tai hotelliöitä makseta jos häät sellaista vaatii.

Näyttäpä mulle 2€ miesten musta puku kirppikseltä.

Vierailija
531/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten häälahjan hinnan pohdiskeluun liittyy teidän vaatteet, matkat ja majoittumiset? Pitäisikö tähän liittää myös auton osamaksu erä, vaimon kuntosalimaksut ja miehen moottoripyöräharrastuksen kulut?

Viikonloppu häissä voi tulla perheelle kalliiksi. Lahjan lisäksi matkakulut, mahdollinen hotelliyö tai kaksi sekä juhlavaatteiden hankinta jos niitä ei ole. Tuohon ei 500 euroa monesti riitä. Kalliiksi tulee jos on monet häät kesässä...

...ja miten se liittyy lahjan suuruuteen?

Kaikilla ei ole lahjuksiin eri kassaa, josta ottaa. Matka- ja juhlavaatekulut syövät ihan niitä samoja käyttövaroja, joista se lahjakin pitäisi maksaa...

Vierailija
532/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat turhin asia jota varten ottaa lainaa! Kyse on vain yhdestä illasta. Sellaiset järjestetään joihin on varaa. Ja jos ei ole varaa, niin säästetään tai ollaan pitämättä.

Nykyään tuntuu olevan harvassa ihmiset joilla on malttia säästää tahtomiinsa asioihin. Kaikki pitäisi saada heti ja olla mahdollisimman hienoa. Miksi esittää varakkaampaa kuin on? Se on vain ojasta allikkoon.

Ap 50€ perheeltä on aivan tarpeeksi hääpärin lahjatilille. Ei ole vieraiden asia maksaa pariskunnan häitä.

En tunne ketään, joka on ottanut häitä vastaan lainaa. Porvoossako näin on käynyt?

Tuskin nyt häitä vastaan, mutta jäitä varten kyllä.

Itse tiedän ainakin yhden parin, joka joutui näin tekemään.

-eri

Vierailija
533/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta enää osallistua häihin, kun ne nykyään ovat vain tapa kerätä rahaa morsiamen yhden päivän prinsessaleikkejä varten

Vierailija
534/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, riippuu toki teidän taloudellisesta tilanteesta.

Itse annetaan lapsettomana pariskuntana serkuille 100-150 €. Perheenä antaisin vähintään 200 €. Ollaan molemmat työssäkäyviä.

Opiskelijana annoin 50€, kun menin yksin häihin.

Opiskelijana 50€ oli mun 2-3 viikon ruokabudjetti. Olin opiskelijana vain yksissä häissä. Osallistuin kimppalahjaan, josta oma osuus oli alle 20€.

Vierailija
535/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko etiketin mukaista kertoa kutsussa onko kyseessä tapahtuma, johon mennään juhlimaan naimisiin menevien kanssa vai onko kyseessä maksullinen tapahtuma, johon kuuluu viedä kulujen mukainen lahja?

kommenttien mukaan molempia juhlia järjestetään. miten juhlavieras voisi tietää kummasta on kyse.

Vierailija
536/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kyllä jokaisen vähän ymmärtää hääpariakin. Kun tyttö on ikänsä haaveillut valkoisesta koltusta ja morsiamen ryöstöstä ja siitä yhdestä elämänsä onnellisimmasta päivästä (kampaajasta ja tekokynsistä), pitäisi sukulaisten ja ystävien ymmärtää osallistua kustannuksiin.

Kun nainen tekee sen vain kerran elämässään. Saa polttarit ja häät. Jokainen vuorollaan osallistuu naisen elämän tärkeimmän kesän kustannuksiin häälahjalla. Ei kenenkään pidä joutua kustantamaan tätä yksin.

Joten kaivakaapa vain sieltä kukkaron pohjalta niitä rahoja ja auttakaa naista kerran elämässään saamaan se yksi ihana kesä. Polttarit ja häät. Koskaan muulloin ei tavallisella duunarinaisella ole mahdollisuutta saada kunnon kampausta ja rakennekynsiä ja meikkiä ja mahdollisuutta pukeutua hienoon pukuun. Sen verran voi ystävät ja sukulaiset auttaa, että edes osan kustannuksista maksaa häälahjana

Eipä tainnut olla sanallakaan mainittu miestä tuossa tekstissä. Kun siihen miehen valintaan panostaisi edes murto-osalla tuosta häiden haaveiluun ja niiden suunnitteluun käytetystä energiasta, ei tarvitsisi erota heti ensimmäisen kriisin koittaessa.

Vierailija
537/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko etiketin mukaista kertoa kutsussa onko kyseessä tapahtuma, johon mennään juhlimaan naimisiin menevien kanssa vai onko kyseessä maksullinen tapahtuma, johon kuuluu viedä kulujen mukainen lahja?

kommenttien mukaan molempia juhlia järjestetään. miten juhlavieras voisi tietää kummasta on kyse.

itse en osallistuisi maksullisiin häihin. jos haluan maksaa pääsymaksua, ostan mieluummin festarilipun

Vierailija
538/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kiinnosta enää osallistua häihin, kun ne nykyään ovat vain tapa kerätä rahaa morsiamen yhden päivän prinsessaleikkejä varten

Sama. Häät on nykyään käsittämättömiä prinsessaleikkejä. Ostetaan päiväksi parin tonnin prinsessapuku, pakotetaan kaasot ja muut askartelemaan koko talvi, soitellaan jatkuvalla syötöllä jostain teemaväreistä, jotka ei kiinnosta ketään ja tiuskitaan, kun kaikkien mielestä heidän häät, eivät täytäkään kaikkien elämän sisältöä.

Yleensä morsian on uupunut, huonoissa väleissä kaasojen kanssa ja sulhanen korviaan myöten häähössöä, kun päivä koittaa. Ja kun odotukset eivät täyty, morsian käy vielä jossain itkeäpillittämässä päivän aikana. T. Pitopalvelun pitäjä

Vierailija
539/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjan hinta riippuu ihan täysin varakkuustasostanne. Jos olette niin köyhiä, että jo juhlavaatteiden ostaminen pistää budjetin tiukille, ei siinä enää kovin kummoista lahjaa osteta.

Jos lahjan saaja on merkittävästi rikkaampi/varakkaampi kuin sinä, on rahan antaminen lahjaksi lähinnä vitsi, koska antamasi summa on sinulle iso, mutta lahjan saajalle merkityksetön. Silloin on parempi antaa lahja, jossa ajatus on tärkeämpi kuin lahjan arvo.

Juhlavaatteet?Eiköhän jokaisella ole jotain "siistimpää" päällepantavaa?Itse olen mennet ihan tavallisessa mekossa häihin.Hautajaisiin lainasin mustan mekon ystävältäni.Kastetilaisuudessa kotona olin ainut "pukeutunut".Kaikki muut olivat arkivaatteissa, lapsen vanhempia myöten.Tosin siitä on aikaa jo lähes 40v.

Miksi lainasit mekon? Eikös jokaisella pitänyt olla itsellään jotain siistimpää?

Vierailija
540/920 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pitää juhlat, niin ne maksaa. Kutsuu sitten niin monta vierasta, kuin tietää voivansa ruokkia ja viihdyttää. Ei voi laskea sen varaan että lahjoina saa kustannukset takaisin.

Eläimiä ruokitaan. Ihmisille tarjotaan ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme