Mies jätti minut ja lapset - haluaa nyt olla kaveri
Mies jätti minut ja lapset toisen naisen vuoksi. En halua olla hänen kanssaan tekemisissä muuta kuin on lasten huollon takia pakollinen minimi.
Nyt mulla alkaa mennä hermo mieheen koska hän yrittää olla mulle ”kiva kaveri ”. Jatkuvasti tulee turhaa yleistä hänen kuulumisten kertomista whapilla ja sähköpostilla. Lasten vaihdon yhteydessä yrittää jutella kivoja. Tuo mulle ruokakaupasta herkkuja! Yms. En voi blokata miestä jos sillä sattuu olemaan jotain lapsiin liittyvää asiaa.
Onko tämä normaalia muilla, jotka samassa tilanteessa? Olen sanonut miehelle että en halua nähdä häntä ja kommunikoin vain pakollisen . Ja ei, en ota takaisi, eläköön uuden naisensa kanssa. Miten ukon saa ymmärtämään että EI kiinnosta sen elämä pennin vertaa.
Kommentit (429)
Anna herkut lapsille. Kyllä mulle orvokit kelpais ja ihan riihikuiva raha :D
Vierailija kirjoitti:
Lapsille olisi paljon mukavampaa, jos olisitte sellaisissa väleissä, että voitte jopa hymyillä samassa tilassa. Ettei olisi kireä tunnelma. Eikä tarvitsisi pelätä riitelyä ja sen sellaista. Mutta mitäpä me aikuiset niistä lapsista. Äidin tunteet, prio 1.
Lapsille olisi paljon mukavampaa, jos isä ei jättäisi äitiä jonkun random naisen vuoksi. Mutta mitäpä me aikuiset niistä lapsista. Isän tunteet, prio 1.
Ota apu ja hyöty vastaan ja relaa. Vaikeaa, mutta mitä haittaa hänen mukavuudestaan on? Jos sinun ei tarvitse nähdä vaivaa ja olla aloitteellinen. Ajattele vaan, ettet ota häntä takaisin ja piste. OIkoon mukava, tuokoon herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kommentoin vaan että isähän tuossa on priorisoinut omat tunteensa uuteen naiseen ehjän perheen ja lasten hyvinvoinnin edelle. Eli isän tunteet prioriteetti nro 1. Saa jätetylläkin olla tunteita. Nyt yrittää hyvitellä vaikka on syytä olla vihainen perheen hajoittamisesta itsekkyyden vuoksi.
Onnellinen vanhempi on lapsen etu. Ihan tyhmää itseisarvoisesti priorisoida "ehjä perhe" jos jompikumpi tai molemmat vanhemmat kärsii siinä suhteessa. Monesti paljon parempi erota kuin kaunaantua ja katkeroitua suhteessa jossa ennen pitkää kukaan ei voi hyvin.
Ignooraaminen lienee tässä tilanteessa ainoa oikea vaihtoehto. Riitelyllä ja uhkailulla saatat hankaloittaa lasten asioita, mutta sinulla on täysi oikeus päättää kuka on kaverisi ja kuka ei. Mies ei selkeästi kunnioita tällaisia rajoja, joten ne on konkreettisesti asetettava. Hiljaisuus on tähän tehokkaampi keino kuin "usko jo, ei kiinnosta"-jankkaaminen (minkä tietty ihmistyyppi tulkitsee vain yllykkeeksi).
Äidin pitäisi olla kiltti ja ystävällinen isälle, joka on kylmästi jättänyt? Äidillä on oikeus tunteisiin.
Itse en ikinä tule oleen yhteydessä lasteni isään. Inhottaa koko ihminen. Min lka on n oikeus tunteisiin.
Mitä ne herkut on mitä se on tuonut?
Jos et halua olla tekemisissä muuten kuin lasten asioissa niin muistuta miestä asiasta jokaisen tällaisen viestin jälkeen. Sano selvästi että jatkossa yhteydenpito vain lapsiin liittyvissä asioissa. Toki olisihan se lasten kannalta parempi jos jossain vaiheessa pääsisit eteen päin ja voisit olla heidän isänsä kanssa väleissä mutta jos vielä ei ole sen aika niin kohteliaasti sanot että et halua olla yhteydessä muissa asioissa.
Jos on lapsia, ketään ei jätetä, ellei ole väki valtaa tai pettämistä. Sitten kun lapset on 16 v. voi alkaa miettiä omaa etuaan ja vaikka lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne herkut on mitä se on tuonut?
Tuo tavattaessa ja lasten vaihdossa ruokakaupasta mun herkkuja. Karkkia jne
Ap
Onko herkut jotain Xtraa tai Rainbowta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille olisi paljon mukavampaa, jos olisitte sellaisissa väleissä, että voitte jopa hymyillä samassa tilassa. Ettei olisi kireä tunnelma. Eikä tarvitsisi pelätä riitelyä ja sen sellaista. Mutta mitäpä me aikuiset niistä lapsista. Äidin tunteet, prio 1.
Lapsille olisi paljon mukavampaa, jos isä ei jättäisi äitiä jonkun random naisen vuoksi. Mutta mitäpä me aikuiset niistä lapsista. Isän tunteet, prio 1.
Isä käyttäytyi epäkypsästi ja lasten edun vastaisesti. Ja koska isä teki niin, niin tottakai äidinkin pitää saada käyttäytyä yhtä epäkypsästi ja lasten edun vastaisesti. Tottakai. Kun niillä h*lv*tin kakaroilla ei ole mitään väliä. JOS niillä olisi jotain väliä jollekin edes, niin joku noista aikuisista käyttäytyisi lasten edun mukaan. Mutta ei. Äidin tunteet jyrää lapset.
Ei sinun tarvitse ryhtyä ex-miehesi kaveriksi. Sinulla on täysi oikeus pitää etäiset välit häneen. Ja siihen hänen pitää tyytyä. Itse hän on jättänyt sinut ja itse ottaa vastaan sen, mitä siitä seuraa.
Minä etsisisin uuden miehen ja söisin viinirypäleitä ja juustoja sohvalla uuden miehen kanssa viinin kera kun se exä seuravaan kerran tulee karkkipussinsa kanssa ovelle lapsia hakemaan. Toivottaisin maireasti mukavaa viikonloppua jne.
Vierailija kirjoitti:
Hän on fiksu mies, kun yrittää pitää välit kunnossa jo lastenkin takia.
Se, että hän pystyy olemaan asiallinen ja ystävällinen sinua kohtaan, tarkoittaa sitä, että hän on päässyt erosta yli.
Eikä hänelle ole enää tunteita sinua kohtaan, ei vihastusta eikä ihastusta eikä välittämistä mitenkään.
Olet kuitenkin hänen lastensa äiti.
Vain ihminen joka on päässyt eron yli, kykynee käyttäytymään ja toimimaan asiallisesti ja ystävällisesti toista kohtaan.
Juurikin noin 👍
vie sinä miehen herkkuja kun viet lapset hänelle, ja sano kun sinäkin tuot aina kukkia ja herkkuja niin taitaa olla mun vuoro. voisi uusi naine sanoa jotain
kun mies tuo sano joo kiitos työpaikan x ja y tykkääkin näistä edelliset jo loppui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä käyttäytyi epäkypsästi ja lasten edun vastaisesti. Ja koska isä teki niin, niin tottakai äidinkin pitää saada käyttäytyä yhtä epäkypsästi ja lasten edun vastaisesti. Tottakai. Kun niillä h*lv*tin kakaroilla ei ole mitään väliä. JOS niillä olisi jotain väliä jollekin edes, niin joku noista aikuisista käyttäytyisi lasten edun mukaan. Mutta ei. Äidin tunteet jyrää lapset.
Lasten etu vaatii sen, että huoltajuus toimii riidattomasti. Ei sitä, että teeskennellään jotain kavereita vaikka todellisuus on toinen.
:D katkerien mammojen kokoontumisajot.
"Mies vaihtoon, jätä se sika" ihan pikkujutuista mut sit vaikka ei tiedetä mitään niin se on ihan suunnaton vääryys että voi jättää vaimonsa jos on lapsia. Jokaisella on oikeus erota parisuhteesta jossa ei voi hyvin, ja se voi olla lapsille paljon parempi kuin paperilla "ehjä perhe" jossa molemmat vanhemmat kärsii ja kituuttelee ja voi huonosti, mutta ovat väkisin kimpassa kun niin kuuluu tehdä.
Olen jonkin verran samaa mieltä, mutta on erittäin ajattelematonta kehottaa toista unohtamaan tietyt tunteensa. Me ollaan ihmisiä ja meillä on oikeus tunteisiimme. Ja oikeastaan on nimenomaan hyvä että ihminen saa (tukahduttamatta) elää tunteensa läpi (normaalin rajoissa).
Toivottavasti aika parantaa haavat ja vielä koittaa ap:lle aika, että hänen tunteensa eksää kohtaan ovat neutraalimmat. Niin ei ole pakko tapahtua, mutta se olisi ap:n mielenrauhaa ajatellen parasta.