Mies jätti minut ja lapset - haluaa nyt olla kaveri
Mies jätti minut ja lapset toisen naisen vuoksi. En halua olla hänen kanssaan tekemisissä muuta kuin on lasten huollon takia pakollinen minimi.
Nyt mulla alkaa mennä hermo mieheen koska hän yrittää olla mulle ”kiva kaveri ”. Jatkuvasti tulee turhaa yleistä hänen kuulumisten kertomista whapilla ja sähköpostilla. Lasten vaihdon yhteydessä yrittää jutella kivoja. Tuo mulle ruokakaupasta herkkuja! Yms. En voi blokata miestä jos sillä sattuu olemaan jotain lapsiin liittyvää asiaa.
Onko tämä normaalia muilla, jotka samassa tilanteessa? Olen sanonut miehelle että en halua nähdä häntä ja kommunikoin vain pakollisen . Ja ei, en ota takaisi, eläköön uuden naisensa kanssa. Miten ukon saa ymmärtämään että EI kiinnosta sen elämä pennin vertaa.
Kommentit (429)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kommentoin vaan että isähän tuossa on priorisoinut omat tunteensa uuteen naiseen ehjän perheen ja lasten hyvinvoinnin edelle. Eli isän tunteet prioriteetti nro 1. Saa jätetylläkin olla tunteita. Nyt yrittää hyvitellä vaikka on syytä olla vihainen perheen hajoittamisesta itsekkyyden vuoksi.
Onnellinen vanhempi on lapsen etu. Ihan tyhmää itseisarvoisesti priorisoida "ehjä perhe" jos jompikumpi tai molemmat vanhemmat kärsii siinä suhteessa. Monesti paljon parempi erota kuin kaunaantua ja katkeroitua suhteessa jossa ennen pitkää kukaan ei voi hyvin.
Jos se isä kerran niin paljon kärsi suhteessa äitiin, niin mikä pakko on yrittää nyt olla väleissä? AP, sinulla ei ole mikään pakko olla tekemisissä, isä varmaan kaipaa takaisin perheyhteyteen ja siksi haluaa roikkua teissä. Mutta koeta keskittyä itseesi ja lapsiisi niin kohta hänen viritykset eivät enää provosoi sinua niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Hän on fiksu mies, kun yrittää pitää välit kunnossa jo lastenkin takia.
Se, että hän pystyy olemaan asiallinen ja ystävällinen sinua kohtaan, tarkoittaa sitä, että hän on päässyt erosta yli.
Eikä hänelle ole enää tunteita sinua kohtaan, ei vihastusta eikä ihastusta eikä välittämistä mitenkään.
Olet kuitenkin hänen lastensa äiti.
Vain ihminen joka on päässyt eron yli, kykynee käyttäytymään ja toimimaan asiallisesti ja ystävällisesti toista kohtaan.
No ei ole fiksu jos on jättänyt ja tuo eron jälkeen eksälle jotain tämän herkkuruokia kaupasta. Mies joko yrittää lääkitä omaatuntoaan jättämisen vuoksi tai sitten häntä on alkanut kaduttaa ja haluaisi tulla takaisin.
Voisihan sitä toki herkut vastaan ja sanoa, että annan lapsille tai naapurin rouvalle ne ja katsoa mikä on miehen reaktio. Joka tapauksessa erikoinen toimintatapa ellei ole sovittua tai vastavuoroista.
Ei herkkujen lähettely ole outoa, vaan mukava ele. Minun exä lähettelee milloin mitäkin herkkuja, nykyään jo miehenikin lapsille, eli koko meidän uusperhe saa herkkuja exältä 😂
Itse sanon vaan kiitos ja olen iloinen kun ollaan väleissä.
Minä olen vienyt exälleni jotain mistä tiedän että hän tykkää. Lähetän myös lapsesta ja meidän arjesta kuvia ja viesteillä kertoilen juttuja. Olemmehan kuitenkin joskus olleet perhe ja aina tulemme olemaan lapselle vanhemmat. Meillä on pitkä historia ja tunnen hänet. Tavallaan olen aina läheinen hänelle.
Jos hän pyytäisi lopettamaan niin toki sen tekisin. Mutta ainakaan vielä ei ole vaan herkut on kelvanneet.
Mä oon ainakin nykyään kaveriväleissä lasteni isän kanssa. Joskus se tuo mulle kaupasta jotain, vaihdellaan kuulumisia, ollaan kaverilliset muutenkin koska ollaan haudattu sotakirves ja halutaan että lapsi näkee et isi ja äiti tulee toimeen keskenään vaikka ei enää rakasta toisiaan.
Syödään välillä lapsen kanssa kolmestaan jotain pizzaa yms eikä siihen liity mitään muuta ku et yritetään tulla toimeen. Kivempi kaikille vaikka ero oli riitaisa. Kumpikaan ei haikaile toista takaisin. Kummallista et vaikka miehellä on toinen nainen niin täällä ollaan heti sitä mieltä et kiero mies joko kompensoi syyllisyyttään, tai yrittää viritellä AP:ta takas.
Miksei se voi olla ihan ok mies joka ei vaan halunnut jatkaa parisuhteessa AP:n kanssa, mutta haluaa kuitenkin tulla toimeen ja arvostaa lastensa äitiä?
N30
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin nykyään kaveriväleissä lasteni isän kanssa. Joskus se tuo mulle kaupasta jotain, vaihdellaan kuulumisia, ollaan kaverilliset muutenkin koska ollaan haudattu sotakirves ja halutaan että lapsi näkee et isi ja äiti tulee toimeen keskenään vaikka ei enää rakasta toisiaan.
Syödään välillä lapsen kanssa kolmestaan jotain pizzaa yms eikä siihen liity mitään muuta ku et yritetään tulla toimeen. Kivempi kaikille vaikka ero oli riitaisa. Kumpikaan ei haikaile toista takaisin. Kummallista et vaikka miehellä on toinen nainen niin täällä ollaan heti sitä mieltä et kiero mies joko kompensoi syyllisyyttään, tai yrittää viritellä AP:ta takas.
Miksei se voi olla ihan ok mies joka ei vaan halunnut jatkaa parisuhteessa AP:n kanssa, mutta haluaa kuitenkin tulla toimeen ja arvostaa lastensa äitiä?
N30
ehkä ap tuntee miehen
Ero ja jätetyksi tuleminen on saattanut olla vaikeaa ja sattuu vieläkin, ja exän pitäisi ymmärtää olla hienotunteinen ja olla tuuppautumatta AP:n seuraan, koska hänen näkemisensä satuttaa AP:tä joka kerta. Mutta exä on itsekäs ja haluaa itse nähdä AP:tä vaikka on jo uudessa suhteessa, eikä välitä AP:n tunteista. Ihan turha sössöttää, että exä on niiiin hyvä kun haluaa olla väleissä. Ja tätä eivät ymmärrä ne, jotka eronneet ystävinä ja pysyvät ystävinä eronkin jälkeen vaikka on uudet kumppanit.
Anna orvokit naapureille. Tuo on hyvä neuvo että ignooraa kaiken ylimääräisen sälän. Lasten edessä nyt ei tietenkään roskikseen heitetä orvokkeja, mutta ei niistä tarvitse vuolaasti kiitelläkään. Voi vain kohottaa kulmia ja sanoa ai jaa. Sekin on muuten yksi kontrolloinnin muoto, että kantaa "lahjana" kaikkea ei toivottua. Jos se suoraan sanominen ei lopeta tuota 'kaveraamista", niin eipä siinä oikein muuta mahdollisuutta ole kuin jättää huomiotta. Tsemppiä ap, aika kyllä parantaa haavat.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vienyt exälleni jotain mistä tiedän että hän tykkää. Lähetän myös lapsesta ja meidän arjesta kuvia ja viesteillä kertoilen juttuja. Olemmehan kuitenkin joskus olleet perhe ja aina tulemme olemaan lapselle vanhemmat. Meillä on pitkä historia ja tunnen hänet. Tavallaan olen aina läheinen hänelle.
Jos hän pyytäisi lopettamaan niin toki sen tekisin. Mutta ainakaan vielä ei ole vaan herkut on kelvanneet.
No tällaiset tilanteet ovat yleensä mahdollisia jos ero on ollut ns. siisti eli vaikka olisi haluttu jatkaa niin käytäntö ei ole sitä mahdollistanut. Toverillinen rakkaus on vielä säilynyt ja lasten puolisosta haluaa alitajuntaisesti pitää huolta. Mitähän muuten ex-ukkosi uusi nainen olisi mieltä noiden herkkujen tuomisesta vai eikö siitä ole mainittu hänelle...
Ehkäpä riippuu tilanteesta miten herkut koetaan. Ja liittoja ja eroja on monenlaisia.
Olen seurannut eroa, missä nainen jätti lastensa isän pitkän liiton jälkeen. Hyvin paljon ovat edelleen tekemisissä, vaikka naisella jo uusi mies. En tiedä miten eri osapuolet tilanteet kokevat. En tiedä mitä tapahtuisi, jos ex-mies löytäisi uuden naisen. Sittenkö se ero vasta oikeasti tapahtuisi? Vai olisiko se edelleenkin yhtä sujuvaa ja saumatonta se elo? Ehkä olisi, en tiedä kuvioita sen tarkemmin.
Itse en ikinä alkaisi tuollaiseen. Jos mieheni jättäisi minut jonkun toisen takia, mikään kukkien lähettely tai kaveeraus olisi täysin turhaa. Olisin todella vihainen, loukkaantunut, haavoitettu ja hylätty. Voisin pyrkiä hoitamaan lasten asiat asiallisesti, mutta tunteitani se ei muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne herkut on mitä se on tuonut?
Tuo tavattaessa ja lasten vaihdossa ruokakaupasta mun herkkuja. Karkkia jne
Ap
Kiitä ja totea samalla, että toivot ettei lapsille annettaisi karkkeja mutta jos karkkeja haluaa antaa, niiden olisi hyvä olla sellaisia, joista lapset pitävät.
Vaimon voi jättää, lapsia ei voi.
Eikö olisi kuitenkin parempi yrittää olla ystäviä keskenänne. Ei ihmisellä niitä kuitenkaan liikaa ole.
Eikä pelkästään lasten takia vaan ihan oman itsensä takia.
Tapahtunut on tosiasia, mutta ei riidoissakaan kannata olla.
Takaisin ottamistakaan ei tämä tarkoita.
Miksi niin monet on peukuttaneet sen puolesta että välit pitäisi katkaista käytännössä kokonaan. Ei pidä katkeroitua.
Vierailija kirjoitti:
Ei herkkujen lähettely ole outoa, vaan mukava ele. Minun exä lähettelee milloin mitäkin herkkuja, nykyään jo miehenikin lapsille, eli koko meidän uusperhe saa herkkuja exältä 😂
Itse sanon vaan kiitos ja olen iloinen kun ollaan väleissä.
No kyllä se tässä tapauksessa on outoa koska ap on sanonut useasti miehelle ettei halua niitä. Vai kannatko sinä kukkia ja herkkuja ihmiselle, joka on sanonut ettei niitä halua? Ei tuossa tapauksessa ole kyse mistään halusta ilahduttaa toista tai olla häntä kohtaan mukava. Kyse on halusta olla ilkeä ja ärsyttää. Halusta saada ap kilahtamaan lasten nähden. Ihan eri asia kuin teillä, jotka oikeasti olette eronneet ystävinä tai jotka olette pystyneet luomaan kaverillisen suhteen exään. Ap:n exähän ei ota ollenkaan huomioon ap:n tunteita tai toiveita, vaan kävelee röyhkeästi niiden yli. Mitä kaverillista siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi kuitenkin parempi yrittää olla ystäviä keskenänne. Ei ihmisellä niitä kuitenkaan liikaa ole.
Eikä pelkästään lasten takia vaan ihan oman itsensä takia.
Tapahtunut on tosiasia, mutta ei riidoissakaan kannata olla.
Takaisin ottamistakaan ei tämä tarkoita.Miksi niin monet on peukuttaneet sen puolesta että välit pitäisi katkaista käytännössä kokonaan. Ei pidä katkeroitua.
Ystävät kohtelevat toisiaan hyvin. Ystävä ei petä avioliitossa lastensa äitiä, hauku ja nimittele jne
En tarvitse exän kaltaista ”ystävää”, mulla on oikeitakin ystäviä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Otat herkut ja muun avun (tai työnjako on parempi sana) vastaan.
Lapsille kiva, jos näyttää siltä, että olette kavereita. Sen verran voi esittää.
Ei, vaan nimenomaan et ota mitään vastaan ukolta, sanot tylysti ei kiitos, jos tyrkyttää. Eikä tarvitse lapsille esittää mitään.
Mielestäni ihan ymmärrettävää, että petetty ei halua olla pettäjän kaveri. Asialliset välit pitää olla lasten takia, mutta ei petetty ole tässä se huonosti käyttäytyvä jos ei halua puhua muuta kuin pakolliset. Nopeuttaa asioiden käsittelyä ja ylipääsemistä kun ottaa etäisyyttä. Yleensä pettäjät haluaa kaveerata joko sen takia, että saa helpotettua omatuntoaan tai pitävät exää varalla jos uusi suhde ei onnistukaan. Varaudu muuten siihen, että kun mies tajuaa ettet ihan oikeasti halua olla ystävä, loppuu nuo kaikki ystävälliset eleet ja mahdollisesti alkaa haukkuminen ja kiusanteko..
"Jatkuvasti tulee turhaa yleistä hänen kuulumisten kertomista whapilla ja sähköpostilla."
Kyllä ne loppuvat kun sanot ettei kiinnosta hänen kuulumiset ja sitten pari voimasanaa siihen perään. Tai ilmoitat hänen naiselleen selvästi, että käskee miehen lopettaa ne lirkutukset, sinulle riitti.
Ihan outoa käytöstä mieheltä ja ihan outoa ajatella, että ap olisi kypsä aikuinen sillä, että leikkisi että mikään ei tunnu missään ja kyllä ihan hyvin voi olla kaveripohjalta.
Ja miksi ihmeessä mies lähettää jotain kukkia tai karkkeja eksälle? Kuvittelisin että haluaisi yrittää palata takaisin, ellei täälläkin niin moni näyttäisi kuvittelevan, että ihanne on se, että mikään ei tunnu missään tai mitään ei ainakaan näytetä ja leikitään pinnallisesti hyviä välejä.
On tosi iso juttu erota tai tulla jätetyksi varsinkin kun takana pitkä suhde ja yhteiset lapset. Joo lasten asiat pitää pyrkiä hoitamaan asiallisesti, mutta tuollainen herkkujen lähettely on outoa.