Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikääntymisen merkit naamassa, koville ottaa.

Vierailija
06.05.2021 |

Ei vastaa oma mielikuva naamasta enää ollenkaan peilistä näkyvää. Ihan hirvittävän nopeasti on naama ikääntynyt kun täytti 40v enkä pysy muutoksessa mukana. Kaula kaikista pahin alue. En olisi ikinä uskonut että on näin vaikea hyväksyä asiaa, olin niitä jotka nuorempana piti kauneuskirurgiaan turvautuvia jotenkin älyttömän turhamaisina. Ja seassa oli myös nuoruuden itsevarmuutta, että minähän pidän huolta itsestäni syömällä oikein, liikkumalla ja hoitamalla ihoani joten ikäännyn tyylikkäästi eikä isoja rupsahtamisia tule. No, miten kävikään... Kohtalotovereita? Hyväksyitkö vain asian vai turvauduitko hoitoihin/kirurgiaan/pistoksiin tms?

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, tässä minun vinkkejäni, eli minä teen näin: Jo 16 vuotiaana luin että kaulastaan pitää alkaa huolehtia hyvin nuorena, niinkuin kasvoistaan. Laitoin jo silloin voidetta heti sekä naamaani että kaulaani. Viimeiset vuodet olen juonut aamupäivisin 2 litraa vettä, ensimmäiseksi sitruunavettä. Aivan viime aikoina olen käynyt aamuin/ illoin kylmässä suihkussa. Ja noin pari vuotta olen laittanut naamaani aamulla joko kookosrasvaa taikka kylmäpuristettua oliiviöliyä. Muuten käytän Lidlin Cien- sarjaa. Olen 56. Viime syksynä kysyin Omenassa yhdeltä kosmeetiikkamyyjältä minkä ikäisenä hän pitää minut- 36! Oli tosi ihmeissään kuin sanoin minkä ikäinen oikeasti olen. Syön terveellisesti, kasvispitoisesti, mutta syön myös lihaa, juustoja. Jonkun verran popsin vitamiineja ja viime aikoina 4 kpl kollageeniakin/p. Mulla on myös hyvät geenit, tiedän. Joskus harvoin laitan jotain naamiota, mutta harvoin. Muuten, ottakaa huomioon, että kätesi näyttää sen oikean iän. Kuorin käsiäni sekä käsivarsiani sekä vartaloani ja naamaani nykyisin kahvisuodattimeen jääneellä kahviporolla. Toivottavasti joku saa niistä kotikutoisista vinkeistä apua:)

Anteeksi, mutta väkisinkin tulee mieleen, ettet olisi vähän samanlainen kuin anoppini :D Pyylevöitynyt täysin ikäisensä näköinen pian 60v tantta. Ja rakas sellaisenaan. Mutta hänellä on sellainen ihmeellinen rautainen itsetunto ja siunauksena se, ettei ole kauheasti itsekriittisyyttä tai reflektointia. Saan häneltä säännöllisesti vaatteita, jotka on ostanut liian pieninä, kun mielikuva itsestä on yhä se sama kuin 30-vuotiaana. Ostelee S-koon urheilutoppeja yms, ja ihmettelee miten olikin niin kikkana malli, vaikka hänhän on aina ollut suunnilleen S-kokoinen jo nuoresta asti.... myös tuo "ikäistään nuoremmalta näyttäminen" on hänen vakioylpeydenaiheensa. Me perhe leikitään tietenkin mukana, koska hän nyt vaan on niin ihana! Prteä, iloinen, itsevarma, joskus vähän raskas koska on mielestään aina oikeassa joka asiassa, mutta koska on kuitenkin niin ystävällinen, ei sekään oikeastaan haittaa.

Paras siunaus olisikin saada tuo anoppini mielenlaatu ja elää itse tyytyväisenä itseensä "tosiasioista" välittämättä. Hän voi aivan loistavasti ja takuulla paremmin, kuin joku objektiivisesti "kauniimpi" ikäisensä, joka on kuitenkin koko ajan tyytymätön itseensä, vaikka mitä tekisi.

Vierailija
122/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstakin sitä ahdistusta aiheuttaa. Aina täällä haukutaan joku julkisuudessa ollut ainakin "20 vuotta vanhemman näköiseksi". Ikäisensä näköisiä ovat sitten vaan ne muutamat poikkeukset joilla erittäin nuorekkaat piirteet ja luomujakaan eivät varmaankaan ole, kun rahaahan näillä tähdillä on kaikkeen mahdolliseen, ja varmasti myös käyttävät.

Oudolta tuntuu ettei viisilymppisessä saisi mitään ikääntymisen merkkejä nykyään näkyä, ettei "näyttäisi ikäistään vanhemmalta" ja av-mamman "80-vuotias mummokin näyttää nuoremmalta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Ei voi kyllä muuta todeta, kuin että helppoa on ollut joillain elämä jos vanhenemismuutoksia pitää täällä palstoilla itkeä ja ne on elämän suurimpia ongelmia...

Kuka näille ihmisille on luonut sen käsityksen, että ihminen ei vanhene tai että rypyt ei kuulu elämään? Tiedoksenne, että JOKAINEN meistä vanhenee ja rypistyy. Ne ikinuorilta näyttävät somekuvat on tehty filtterein ja suurin osa niistä 'somekaunottarista' on käyttänyt kaikki mahdolliset konstit täyteaineista kasvojen kiristyksiin. Älkää ihan oikeasti katsoko niitä kuvia jos ette ymmärrä että se ei ole totta (yleensä tätä saa jankata teineille). 

Kukaan meistä ei ole tarkoitettu säilymään ikuisesti. Näyttipä naama miltä näytti, niin se noutaja kyllä löytää ja vanhuuteen kuolee jokainen jos ei ole jo sitä ennen kuukahtanut. 

Miten luulisitte ihmisen korvienvälin kestävän lähestyvän kuoleman jos kaikki säilyisivät rypyttöminä ja nuoren näköisinä ja kuitenkin tietäisi, että kohta se noutaja tulee. Kyllä se hitaasti tapahtuva vanheneminen on johdatusta siihen vanhuuteen ja myöhemmin tapahtuvaan kuolemaan.

Tästä elämästä olisi tarkoitus oppia. Ja jokaisesta elämänvaiheesta nauttia. Tuntuu vaan, että osa ihmisistä jämähtää teinivuosien tasolle ja siitä eteenpäin ei henkistä kasvua enää tapahdu. 

Surullista on, jos on koko elämän elettyään oppinut lähinnä sen, että mikä rasva tai seerumi tehoaa ryppyihin parhaiten.

Vierailija
124/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mielummin nuorekas vanheneva nainen kuin vanhan oloinen nuoruuteen kiinni jäänyt nainen.

Vierailija
125/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Ei voi kyllä muuta todeta, kuin että helppoa on ollut joillain elämä jos vanhenemismuutoksia pitää täällä palstoilla itkeä ja ne on elämän suurimpia ongelmia...

Kuka näille ihmisille on luonut sen käsityksen, että ihminen ei vanhene tai että rypyt ei kuulu elämään? Tiedoksenne, että JOKAINEN meistä vanhenee ja rypistyy. Ne ikinuorilta näyttävät somekuvat on tehty filtterein ja suurin osa niistä 'somekaunottarista' on käyttänyt kaikki mahdolliset konstit täyteaineista kasvojen kiristyksiin. Älkää ihan oikeasti katsoko niitä kuvia jos ette ymmärrä että se ei ole totta (yleensä tätä saa jankata teineille). 

Kukaan meistä ei ole tarkoitettu säilymään ikuisesti. Näyttipä naama miltä näytti, niin se noutaja kyllä löytää ja vanhuuteen kuolee jokainen jos ei ole jo sitä ennen kuukahtanut. 

Miten luulisitte ihmisen korvienvälin kestävän lähestyvän kuoleman jos kaikki säilyisivät rypyttöminä ja nuoren näköisinä ja kuitenkin tietäisi, että kohta se noutaja tulee. Kyllä se hitaasti tapahtuva vanheneminen on johdatusta siihen vanhuuteen ja myöhemmin tapahtuvaan kuolemaan.

Tästä elämästä olisi tarkoitus oppia. Ja jokaisesta elämänvaiheesta nauttia. Tuntuu vaan, että osa ihmisistä jämähtää teinivuosien tasolle ja siitä eteenpäin ei henkistä kasvua enää tapahdu. 

Surullista on, jos on koko elämän elettyään oppinut lähinnä sen, että mikä rasva tai seerumi tehoaa ryppyihin parhaiten.

Eikö elämä sinulle ole opettanut myötätuntoa.

Vierailija
126/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän ulkona. Syö ja juo ja lepää hyvin.

Helli itseäsi.

Rypyt on ja jossain vaiheessa niihin tottuu. Ne on kauniita. :)

Tuo eka vaihe on se kriisi.

Vierailija
127/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, tässä minun vinkkejäni, eli minä teen näin: Jo 16 vuotiaana luin että kaulastaan pitää alkaa huolehtia hyvin nuorena, niinkuin kasvoistaan. Laitoin jo silloin voidetta heti sekä naamaani että kaulaani. Viimeiset vuodet olen juonut aamupäivisin 2 litraa vettä, ensimmäiseksi sitruunavettä. Aivan viime aikoina olen käynyt aamuin/ illoin kylmässä suihkussa. Ja noin pari vuotta olen laittanut naamaani aamulla joko kookosrasvaa taikka kylmäpuristettua oliiviöliyä. Muuten käytän Lidlin Cien- sarjaa. Olen 56. Viime syksynä kysyin Omenassa yhdeltä kosmeetiikkamyyjältä minkä ikäisenä hän pitää minut- 36! Oli tosi ihmeissään kuin sanoin minkä ikäinen oikeasti olen. Syön terveellisesti, kasvispitoisesti, mutta syön myös lihaa, juustoja. Jonkun verran popsin vitamiineja ja viime aikoina 4 kpl kollageeniakin/p. Mulla on myös hyvät geenit, tiedän. Joskus harvoin laitan jotain naamiota, mutta harvoin. Muuten, ottakaa huomioon, että kätesi näyttää sen oikean iän. Kuorin käsiäni sekä käsivarsiani sekä vartaloani ja naamaani nykyisin kahvisuodattimeen jääneellä kahviporolla. Toivottavasti joku saa niistä kotikutoisista vinkeistä apua:)

Itse kosmetiikkamyyjänä voin sanoa että myyjä ihan tietoisesti arvioi ikäsi alakanttiin. Teen itsekkin sitä, jotten loukkaa asiakasta ja saan tehtyä sitä myyntiä.  Asiakkaan iästä riippuen arvioin aina 10-15 vuotta alakanttiin iän, jos asiakas sitä kysyy.

Vierailija
128/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntymisessä on muutakin ikävää

Täysipäistä aikuista ei kutsuta työhaastatteluun koska vanha.

Tinder raakkaa sinut sivuun koska olet vanha.

Saat vaihde-vuosi oireita (ehkä)

Lapset jättää /varmasti

Mies jättää (ehkä)

Saat potkut nuorekkaasta työstäsi (ehkä)

Elämän iltapuoli on luopumista

Yritä nauttia jos on (vielä) terveys , kumppani , lapset , työ...tai joku mielekäs harrastus

Vierailija
129/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kosmetiikkamyyjänä voin sanoa että myyjä ihan tietoisesti arvioi ikäsi alakanttiin. Teen itsekkin sitä, jotten loukkaa asiakasta ja saan tehtyä sitä myyntiä.  Asiakkaan iästä riippuen arvioin aina 10-15 vuotta alakanttiin iän, jos asiakas sitä kysyy.

Sama..en halua pahoittaa asiakkaan enkä sen puoleen edes ystävän mieltä , jos moista kysytään.

Vierailija
130/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin harvoin nähnyt kauniin naisen.

Ja kun olen tavannut..menen jotenkin lukkoon.

Tunnen itseni jotenkin pieneksi..vanhaksi ja ruspahtaneeksi..vaikkei pitäisi

Kun toinen oikein valaisee huoneen vain olemalla paikalla

Ja puhun nyt kaunottaresta.....

Ymmärrän miehiä oikein hyvin, tuommoinen vetää varmasti puoleensa

Vierailija
131/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vialla kaulassa?

Leuan alla on ryppyinen heltta. Tämä on aika samanlainen miltä kaulani näyttää https://fi.realself.com/300x300/4f9fb3631c7defc2f616d114d2227826/b/6/8/…

Ja tähän jo tulikin hirmu hyvät neuvot :D

1. jos kaula roikkuu, mene kuntosalille

2. älä keskity ihosi huonoihin puoliin, kun nekään eivät keskity joiden iho on kunnossa

Kuinka tyhmä olet? Eihän tuo hyviin puoliinsa keskittyvä missään vaiheessa sanonut ihonsa olevan hyvässä kunnossa. Sanoi vaan, että keskittyy hyviin puoliin ja sitten luetteli niitä.

Vierailija
132/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku enemmän ulkona. Syö ja juo ja lepää hyvin.

Helli itseäsi.

Rypyt on ja jossain vaiheessa niihin tottuu. Ne on kauniita. :)

Tuo eka vaihe on se kriisi.

Mulla on ollut ns 30 kriisi

Ryhdyin silloin yrittäjäksi

Halusin sisältöä elämään

Nyt 50 vuotiaana

On tämmöinen hyväksy hamsterinpussiit kriisi , et voi enää vaihtaa alaa tosta vain...

tämä on pahempi..:(

Vierailija
133/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jos kaula roikkuu, mene kuntosalille

Saisinko tarkennuksen miten treenaan roikkuvaa kaulaa?

Vierailija
134/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelisin, jos sanoisin, ettei vanhenemisen tiedostaminen yhtään ahdista. Mutta se on todellakin yksi pienimmistä murheista mun elämässä enkä todellakaan aio ryhtyä mihinkään dramaattisiin toimenpiteisiin. Vanheneminen on luonnollista jos elää. (Olen 49.)

Nykyään ei tarvitse tehdä mitään dramaattista, on edullisia toimivia pikkukeinoja. Mutta jokainen niinku tykkää.

Paikassa missä käyn sokeroinnissa tehdään myös kaiken maailman täytehoitoja ym. Kyllä ne pikkukeinotkin näkyy, tullaan vaan itse niin sokeaksi sille. Kilometrin päähän näkyy ne joilla täytettä nahan alla. Iho on sellaisen oudon turvonneen ja kireän näköinen. Yhtään ne ei nuorenna, tekee ihmisen vain oudon näköiseksi.

Luettelepa kaikki julkkikset, joille on laitettu. Kerro nimi ja kaikki tehdyt operaatiot, kiitos!

Vierailija
135/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehet tee tämäntyyliisä aloituksia koskaan?

Miehistä tulee charmikkaita hopeakettuja ikääntyessään.

Ei tule, miehet ei vaan ole niin narsisteja että haluavat näyttää maailman kauneimmalta aina

Ei vaan miehet on niinkin naristeja, että kuvittelevat vain komistuvan mitä enemmän ikää tulee.

Älkää olko inhottavia. Kyllä miehetkin kokee tosi paljon paineita ulkonäöstä.

Vierailija
136/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli 47v ikäisenä 4v sairastamisen jälkeen, totesi loppuvaiheissaan mm sen, kuinka mielellään olisi ottanut seuraavan 40v elämisen jäljet itsellensä, sairauden ja lähestyvän kuoleman merkkien sijasta.

Tytär 45v ja toivon, että saan vanheta edes suht terveenä ja olla joskus myös mummo💖.

Jestas näitä hurskasteluviestejä taas. Eri case, eri ongelmat. Vai ihanko tosissasi haluat lukea siitä, miten nälkäkuolemaisillaan aasialaisinen lapsityöläinen itkee, että vaihtaisi osansa 47 v eläneen valkoisen naisen kanssa, vaikka sitten lopulta sairastuen. Aina löytyy joku, jolla asiat on vielä pahemmin. Saa sitä ihminen silti voivotella pienempiäkin murheita ja miettiä mitä niille tehdä.

Sinä et varmaan koskaan harmistu siitä, että kahvit kaatuu pöydälle ja lattialle, avaimet jäi kotiin ja ovi on lukossa, sataa räntää just kun odotit aurinkoista säätä, naapuri urputtaa piha-aidan pituudesta, lapsesi sanoi sulle rumasti, ruoka paloi pilalle....

Vierailija
137/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne hapot ja seerumit jotain auttaisivat, eikö keskuudessamme pitäisi tepastella siloposkisia nelivitosia pilvin pimein? Eipä niitä ole, vaikka naiset käyttävät miljardeja kaikenmaailman tökötteihin ja kuorintoihin. Se on täysin geeneistä kiinni, miten ikääntyy.

Ei. Koska eikö ole käynyt selväksi jo tähän mennessä ketjua, että moni ei halua tehdä mitään itselleen.

Ja geeneillä toki iso merkitys, mutta voi omalla kohdalla pyrkiä asioihin vaikuttamaan. Retinoli auttaa ihan tutkitustikin ryppyihin.

Vierailija
138/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä kyllä näkee sekä miehestä että naisesta, jos hän yrittää kovasti olla ja pysyä nuoren näköisenä ja valitettavasti he tekevät itsestään vain säälittävän näköisiä.

Vierailija
139/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen ! Olin vielä 25vuotiaana pyöreäkasvoinen söpö babyface, sitten täytin 30 ja sain lyhyessä ajassa 2 lasta. Yövalvominen kasvatti komeat silmäpussit joita ei voiteilla saa pois.  Onnistuin laihduttamaan 16 kiloa ja vaikka lihoin nopeasti takaisin, en palannut babyfaceksi vaan rupsahdin. Kasvoni ovat pikemminkin turvonneet kuin pyöreät, hamsterinposkien alut näkyy selvästi,  silmäkulmissa on selkeä naururypyt ja kulmien välissä syvä kiukkuryppy,  kasvojeni iho on samea ja kaulaa punakampi mikä on ollut pahin järkytys sillä olen aina ollut kuulaan kalpeea myös kasvoista ja nyt ilman meikkiä kaula on ihan eri värinen kuin naama!  Lisäksi sain viime kesänä ekat maksaläiskät poskeen, vaikka käytän aurinkosuojaa myös kasvoilla :/ Kaulassa on ole huomannut mitään vielä  mutta tuo naama..  ja kroppa! Kun vilkuttaa niin allit jatkaa vilkutusta ja peffa koettaa valua polviin.

Olen nelivitonen ja laihdutin just vuoden, puolentoista aikana 15kg. Mutta nyt, kun takamus on timmimpi, niin naama roikkuu. Että kai pitäis valita: 1) paksu takamus+täyteläisempi naama, 2) timmi peppu+rupsahtanut naama. Suo siellä jne. Äh.

Vierailija
140/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen jälkeen kaula rupsahti juuri tuolla tavalla ihan yhtäkkiä!! Olen 34,todellakin hämmentää ja mietityttää ulkonäön vanheneminen. Iho on kuiva ja kuivuusryppyjä on silmien alla. Olen itse ja muut myös aina määritelleet minut hyvännäköiseksi, tekemistä riittää tämän käsittelyssä.