Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikääntymisen merkit naamassa, koville ottaa.

Vierailija
06.05.2021 |

Ei vastaa oma mielikuva naamasta enää ollenkaan peilistä näkyvää. Ihan hirvittävän nopeasti on naama ikääntynyt kun täytti 40v enkä pysy muutoksessa mukana. Kaula kaikista pahin alue. En olisi ikinä uskonut että on näin vaikea hyväksyä asiaa, olin niitä jotka nuorempana piti kauneuskirurgiaan turvautuvia jotenkin älyttömän turhamaisina. Ja seassa oli myös nuoruuden itsevarmuutta, että minähän pidän huolta itsestäni syömällä oikein, liikkumalla ja hoitamalla ihoani joten ikäännyn tyylikkäästi eikä isoja rupsahtamisia tule. No, miten kävikään... Kohtalotovereita? Hyväksyitkö vain asian vai turvauduitko hoitoihin/kirurgiaan/pistoksiin tms?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten roikkuvan kaulan voi korjauttaa ilman kasvojen kohotusta?

Vierailija
102/144 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun mä olen jo niin vanha (51), ettei tarvitse murehtia enää tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne hapot ja seerumit jotain auttaisivat, eikö keskuudessamme pitäisi tepastella siloposkisia nelivitosia pilvin pimein? Eipä niitä ole, vaikka naiset käyttävät miljardeja kaikenmaailman tökötteihin ja kuorintoihin. Se on täysin geeneistä kiinni, miten ikääntyy.

Tiede kehittyy tässäkin asiassa. Ja itse asiassa nykyään on monet naiset huomattavasti nuorekkaamman näköisiä keski-iässä kuin niissä valokuvissa, mitä on ylipäätään olemassa valokuvauksen historiassa. Toki myös elämäntavat ovat paljon vaikuttaneet ja niinä aikoina elettiin köyhästi, mutta eikö teillä ole mitään perhealbumeja, joissa on vanhoja mustavalko valokuvia? Minun toinen isoäitini kuoli jo 80-luvun alussa viiskymppisenä ja näytti aivan ikälopulta mummolta siinä kuvassa joka oli hänestä viimeisin otettu. Hänellä oli tekohampaat ollut jo pitkään niin kuin monella muullakin sen ajan eläneillä. Vähän eri ajan kuva verrata nykyisiin viiskymppisiin. 

Vierailija
104/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ! Olin vielä 25vuotiaana pyöreäkasvoinen söpö babyface, sitten täytin 30 ja sain lyhyessä ajassa 2 lasta. Yövalvominen kasvatti komeat silmäpussit joita ei voiteilla saa pois.  Onnistuin laihduttamaan 16 kiloa ja vaikka lihoin nopeasti takaisin, en palannut babyfaceksi vaan rupsahdin. Kasvoni ovat pikemminkin turvonneet kuin pyöreät, hamsterinposkien alut näkyy selvästi,  silmäkulmissa on selkeä naururypyt ja kulmien välissä syvä kiukkuryppy,  kasvojeni iho on samea ja kaulaa punakampi mikä on ollut pahin järkytys sillä olen aina ollut kuulaan kalpeea myös kasvoista ja nyt ilman meikkiä kaula on ihan eri värinen kuin naama!  Lisäksi sain viime kesänä ekat maksaläiskät poskeen, vaikka käytän aurinkosuojaa myös kasvoilla :/ Kaulassa on ole huomannut mitään vielä  mutta tuo naama..  ja kroppa! Kun vilkuttaa niin allit jatkaa vilkutusta ja peffa koettaa valua polviin.

Vierailija
105/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhosin nuorempana, etten sure vanhenemista ja  rypistyn ylpeästi.. nyt 41-vuotiaana olen ole enää samaa mieltä! Tulee mieleen "Dead Becomes Her" leffa ja sen katsominen eri ikäisenä

Minä 17-v "Miksi kukaan joisi tuon?"

Minä 40-v "Tänne se pullo!"

Kasvoni ovat valahtaneet ja leuastani tullut kumman kulmikas, söpö pystynenäni ei enää ole pysty vaan suoristunut ja kasvanut kokoa , mutta ei kauniin slaavityyppiseksi vaan perunaksi! 

Vierailija
106/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jossain vähän yli nelikymppisenä kova kriisi kaulan ihon vanhenemisen kanssa. Pidin erilaisia huiveja ja korkeakauluksisia puseroita peittääkseni kaulani. Aiheutti tosi paljon hankaluutta ja pilasi elämänlaatua. Mutta onneksi jostain syystä se meni ohi ja varmasti kaula on nyt vieläkin ryppyisempi, mutta entä sitten? Kaikki vanhenee ja näin jälkikäteen voin sanoa, että olisi sitä voinut nauttia elämästä eikä pilata sitä turhanpäiväisellä kriiseilyllä. Kaikille, joilla nyt tota ongelmaa menossa haluan sanoa, että kyllä helpottaa eikä mikään mene huonosti pelkän rupsahtamisen takia. Leikkaukset, täytteet yms eihän ne nuorenna yhtään,ulkonäöstä tulee vain pahimmillaan tosi outo. Ei kannata ja tosiaan kyllä helpottaa

Vierailija
107/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut jotain kriisiä ulkonäön suhteen. Aina. Ja aina kun mä katson vuosien takaisia valokuvia, mietin että mitä ihmettä mä kriiseilin. Voi kun osaisi jotenkin sisäistää, että näytän just nyt taatusti paremmalta kuin kymmenen vuoden päästä. Mutta sen sijaan näen aina vain ne virheet.

Vierailija
108/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ruokavaliossa riittävästi hyvää rasvaa? Vasta oon 37, mutta mulla näkyi tosi iso ero kun korjasin ruokavaliota, paino tippui normaalipainossa ehkä kilon, mutta aiemmin kuivan ja hilseilevän ihon kunto parani huomattavasti. Retinoli tuntuu toimivan pitkällä ajalla käytettynä ja c- vitamiini/hyaluronihapposeerumi nopeasti.

Ei sitä etukäteen osaa tietää, miten suhtautuu muutoksiin, etenkin jos tulevat nopeasti. Nyt en tekisi mitään seerumia radikaalimpaa, mutta pakko myöntää että jopa nuo ekat selkeät sibeliukset harmittavat välillä. Toivon vaan, että pää kypsyisi mukana.

Vierailija
109/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne hapot ja seerumit jotain auttaisivat, eikö keskuudessamme pitäisi tepastella siloposkisia nelivitosia pilvin pimein? Eipä niitä ole, vaikka naiset käyttävät miljardeja kaikenmaailman tökötteihin ja kuorintoihin. Se on täysin geeneistä kiinni, miten ikääntyy.

Mutta voihan olla, että  ovatkin auttaneet. Mistäs sitä tietää miten karmeen näkösinä porukka hiihtäsi jos ei näitä olisi käytetty. Sen verran saasteisessa maalimassa eletään ja myrkkyjä sisältäviä ruokia syödään, siis juuri tämä meidän 45 v sukupolvi koko ikänsä jo, että voishan se lopputulos olla tosiaan pahempikin. Ei voi tietää.

Vierailija
110/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhosin nuorempana, etten sure vanhenemista ja  rypistyn ylpeästi.. nyt 41-vuotiaana olen ole enää samaa mieltä! Tulee mieleen "Dead Becomes Her" leffa ja sen katsominen eri ikäisenä

Minä 17-v "Miksi kukaan joisi tuon?"

Minä 40-v "Tänne se pullo!"

Kasvoni ovat valahtaneet ja leuastani tullut kumman kulmikas, söpö pystynenäni ei enää ole pysty vaan suoristunut ja kasvanut kokoa , mutta ei kauniin slaavityyppiseksi vaan perunaksi! 

Omat ajatukset ollu ihan samat tuosta Kuolema pukee häntä leffasta, nuorena ja nyt :D 

N40

Vierailija
111/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja elämäntavat voivat vähän vaikuttaa, mutta kyllä se ihmisen biologia jyrää kaikki ns nuorennuskeinot. Pitäisi vain yrittää hyväksyä se ja nauttia elämästä ja esimerkiksi terveydestä (ei ole itsestäänselvyys)

Vierailija
112/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten roikkuvan kaulan voi korjauttaa ilman kasvojen kohotusta?

neck lift erikseen tai sit joku tällanen https://ckl.fi/kasvot/necktite-kaulankohotus/ 

Ihmettelin kun joku kehui kaulan rasvaimun auttaneen, että eikös se sitten pussita vaan enempi. Mutta vissiin siinä sitten kiristetäänkin jostain korvan luota ja parin sentin viilto leuan alle?

Vierailija
113/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65 ja näytän ikäiseltäni. En ole koskaan ollut huolissani, saatika murheissani, ulkonäön muuttumisesta. Pidän vähän omituisena, jatkuvaa murehtimista ulkonäöstä.

Itse asiassa pidän sitä jopa vähän sairaana piirteenä.

Jokainen vanhenee. Jollei kuole nuorena.

Vierailija
114/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tässä minun vinkkejäni, eli minä teen näin: Jo 16 vuotiaana luin että kaulastaan pitää alkaa huolehtia hyvin nuorena, niinkuin kasvoistaan. Laitoin jo silloin voidetta heti sekä naamaani että kaulaani. Viimeiset vuodet olen juonut aamupäivisin 2 litraa vettä, ensimmäiseksi sitruunavettä. Aivan viime aikoina olen käynyt aamuin/ illoin kylmässä suihkussa. Ja noin pari vuotta olen laittanut naamaani aamulla joko kookosrasvaa taikka kylmäpuristettua oliiviöliyä. Muuten käytän Lidlin Cien- sarjaa. Olen 56. Viime syksynä kysyin Omenassa yhdeltä kosmeetiikkamyyjältä minkä ikäisenä hän pitää minut- 36! Oli tosi ihmeissään kuin sanoin minkä ikäinen oikeasti olen. Syön terveellisesti, kasvispitoisesti, mutta syön myös lihaa, juustoja. Jonkun verran popsin vitamiineja ja viime aikoina 4 kpl kollageeniakin/p. Mulla on myös hyvät geenit, tiedän. Joskus harvoin laitan jotain naamiota, mutta harvoin. Muuten, ottakaa huomioon, että kätesi näyttää sen oikean iän. Kuorin käsiäni sekä käsivarsiani sekä vartaloani ja naamaani nykyisin kahvisuodattimeen jääneellä kahviporolla. Toivottavasti joku saa niistä kotikutoisista vinkeistä apua:)

Vierailija
115/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, tässä minun vinkkejäni, eli minä teen näin: Jo 16 vuotiaana luin että kaulastaan pitää alkaa huolehtia hyvin nuorena, niinkuin kasvoistaan. Laitoin jo silloin voidetta heti sekä naamaani että kaulaani. Viimeiset vuodet olen juonut aamupäivisin 2 litraa vettä, ensimmäiseksi sitruunavettä. Aivan viime aikoina olen käynyt aamuin/ illoin kylmässä suihkussa. Ja noin pari vuotta olen laittanut naamaani aamulla joko kookosrasvaa taikka kylmäpuristettua oliiviöliyä. Muuten käytän Lidlin Cien- sarjaa. Olen 56. Viime syksynä kysyin Omenassa yhdeltä kosmeetiikkamyyjältä minkä ikäisenä hän pitää minut- 36! Oli tosi ihmeissään kuin sanoin minkä ikäinen oikeasti olen. Syön terveellisesti, kasvispitoisesti, mutta syön myös lihaa, juustoja. Jonkun verran popsin vitamiineja ja viime aikoina 4 kpl kollageeniakin/p. Mulla on myös hyvät geenit, tiedän. Joskus harvoin laitan jotain naamiota, mutta harvoin. Muuten, ottakaa huomioon, että kätesi näyttää sen oikean iän. Kuorin käsiäni sekä käsivarsiani sekä vartaloani ja naamaani nykyisin kahvisuodattimeen jääneellä kahviporolla. Toivottavasti joku saa niistä kotikutoisista vinkeistä apua:)

Olet asettanut myyjän hankalaan rakoon kun olet ikääsi kysynyt. Ei kukaan kehtaa suoraan sanoa mitä veikkaa rehellisesti. Varsinkin myyjänä on pakko yrittää olla kohtelias ja laittaa ikäveikkaus alakanttiin, ettei asiakas loukkaannu.

Vierailija
116/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tunne olevasi enää arvokas jos vanhenet? Vai mistä on kyse? 

Omaa turhamaisuutta tämä kai on. Mutta kirpaisee se silti. En ajattele ettenkö olisi arvokas vanhanakin.

olet varmaan aivopesty kun nykyään joka puolelta toitetaan että pitää näyttää nuorelta forever. Kannattaa sulkea tv jne. 

No pitäisikö sitten olla esim. värjäämättä hiuksia? Vaikka se on tosi helppoa? Vain että näyttäisi "hyväksyvän itsensä"? Pitäisikö vaikka aknearvet vaan hyväksyä, vaikka ne on nykyään helppo häivyttää? Pitäisikö samantien jättää hampaat paikkaamatta koska kaikkihan me vaan vanhetaan ja se on vaan sitä iän tuomaa kulumista?

Hampaiden paikkaamatta jättäminen vaikuttaa huomattavasti kokonaisterveydentilaan. Ei voi todellakaan verrata näitä asioita keskenään.

Vierailija
117/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani kaikki nämä viestit : Eipä juuri voi vaikuttaa ulkonäköön kun vanhenee. Ainoa mihin voi vaikuttaa on oma asenne.  Mutta vanheneminen on silti v-mäistä sanoi Lasse Pöystikin . Itketään ensin yhdessä ja sitten nauretaan yhdessä ja jatketaan elämää ilman katkeruutta.

Vierailija
118/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pyykkipoika takaraivolle 👍

Vierailija
119/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koville ottaa miehenäkin. Varsinkin, kun jäi nuoruus elämättä. Ajaa ihan täyteen masennukseen.

120/144 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelisin, jos sanoisin, ettei vanhenemisen tiedostaminen yhtään ahdista. Mutta se on todellakin yksi pienimmistä murheista mun elämässä enkä todellakaan aio ryhtyä mihinkään dramaattisiin toimenpiteisiin. Vanheneminen on luonnollista jos elää. (Olen 49.)

Nykyään ei tarvitse tehdä mitään dramaattista, on edullisia toimivia pikkukeinoja. Mutta jokainen niinku tykkää.

Paikassa missä käyn sokeroinnissa tehdään myös kaiken maailman täytehoitoja ym. Kyllä ne pikkukeinotkin näkyy, tullaan vaan itse niin sokeaksi sille. Kilometrin päähän näkyy ne joilla täytettä nahan alla. Iho on sellaisen oudon turvonneen ja kireän näköinen. Yhtään ne ei nuorenna, tekee ihmisen vain oudon näköiseksi.

Toimenpiteiden (botox, täyteaineet, kosmeettinen kirurgia yms.) epäonnistumisprosentin on oltava aika korkea, kun ajattelee Hollywood-julkkiksia. Heidän saatavillaan on alan parhaiden ammattilaisten palvelut, ja silti kosmeettisten toimenpiteiden tulokset ovat heillä todella usein huonot, jopa järkyttävät.

Ei kukaan voi tietoisesti haluta sellaista lookkia, eihän... Jokin tässä ilmiössä mättää, kun nuoretkin ihmiset hakeutuvat noihin toimenpiteisiin, jotka tekevät kasvoista niin usein luonnottomat, suhteettomat.

Mutta vaikka tulokset olisivat paremmat ja riskit vähäisemmät, kuulun itse siihen koulukuntaan, jossa yritetään panostaa sisäiseen kauneuteen.