Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Vierailija kirjoitti:
Vahvasti maustettu chili papu pata. Suolakurkkuja hunajalla. Kapris pinaatti piirakoita. Tuoretta korianteria. Palsternakka pihvejä. Ehkä jotain friteerattua.
Vegaanit eivät syö hunajaa.
Joku risotto, tosin tosi moni varmaan tekisi sienirisoton ja minä inhoan sieniä (olen mieluummin syömättä). Jos on jotain tofurisottoa niin ok.
Intialaista makumaailmaa olevia ruokia ja banaanikakkua jälkkäriksi :)
Ei papuja eikä soijaa. Ehkä sitten jotain grillattuja kasviksia.
Sosekeitot, ranut (tavikset ja bataattiranut), uunijuurekset/kasvikset, risotot, kasviswokki. En halua vuustoja, seitania, härkäpapujuttuja jne.
Riippuu varmaan vähän millaiset kutsut on kyseessä. Jos on kyse kakkukahveista niin niistä en osaa sanoa kun ei oo kokemusta vegaanisista makeista tarjottavista. Tiedän vaan et on olemassa jotain vegaanista mikä näyttää kermavaahdolta ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Intialaista makumaailmaa olevia ruokia ja banaanikakkua jälkkäriksi :)
Onks sulla banaanikakun reseptiä?
Rakastan maistella erilaisia ruokia yleisestikin, joten olisin hyvin utelias ja innostunut syömään kaikkea mahdollista vegaanista!
Vaikka olen sekasyöjä, niin ruokarajoitteeni ovat nimenomaan eläinperäisiä. Yököttää ajatus esimerkiksi sisäelimistä (ihan minkä tahansa eläimen maksa, munuaiset, sydän, kieli jne...) enkä halua koskea äyriäisiin/selkärangattomiin, ravut, mustekalat simpukat ja etanat aiheuttavat yökkäysrefleksin jo ajatuksena.
Sen sijaan kaikki kasvi/sieniperäinen uusi ruokalaji: Kyllä kiitos, kokeilen mielelläni!
Sienikastike ( esim. kantarelli/suppilovahvero ) ja lisäke - esim. peruna/porkkanasurvos/muusi.
Kaalikääryleitä ja esim. riisi. Currykastike.
Salaatti lisäksi ja itse tehtyjä ( juures ) sämpylöitä+ joku yrrilevite/hummus.
Eli tavis kotiruokaa.
Jos kyseessä on perhejuhlat, häät, ristiäiset, valmistujais juhlat, hautajaiset tms. niin tarjoatte tietenkin sitä ruokaa mitä itse haluatte. Ruokaa pitää olla riittävästi. Lapset pitää huomioida, niitä ei voi pitää nälässä.
Allergioita varten on hyvä kysyä vieraita etukäteen.
Kaikenlaiset piirakat toimii hyvin, kunhan pohja on hyvää ja mureaa taikinaa. Siinä saa samalla pureskeltavaa ja suolainen taikina korostaa kivasti kasvisten makua. Täytteessä on hyvä olla jotain kermanomaista ainesta.
En mitään mielelläni.
Niissä on niin paljon kaikkea mille olen allerginen.
No en tiedä mikä on vegaania enkä haluakaan. Ilmeisesti edes kesäkeitto ei ole.
Karkeissa on liivatetta. Sipseissä eläinrasvaa.
Varmaan marjoja ja pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan marjoja ja pähkinöitä.
Kesäkeitossa käytetään maitoa joten olet oikeassa, ei ole vegaaninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan marjoja ja pähkinöitä.Kesäkeitossa käytetään maitoa joten olet oikeassa, ei ole vegaaninen.
Kookosmaitoa voi käyttää, tosin onko se sitten kesäkeittoa...
Vierailija kirjoitti:
Rårakor välimeren maista tuoduista perunoista. Ruotsalaisetkin kelpaavat, kun eivät tule Tukholmaa pohjoisempaa. Toisaalta sekin on hankalaa, jos suolaa ja mausteita ei lasketa vegaaniseksi. Mustapippuri esim on, mutta entäs suola?
Mitenkähän suola ois eläinperäistä
Vegepiiloja! Vegaaniseen lehtitaikinaan kääräistyjä vegenakkeja, voidellaan vedellä ja uuniin. Nam! Kasvispiirakka toinen herkku. Soijarouheella täytetyt paprikat tai tomaatit ja vegejuustoa päälle.
Minulle ihan sama onko yksittäisellä atarialla lihaa, kalaa, kanaa, kasvista, vegaanista jne. Tärkeintä on onko ruoka hyvää ja maittavaa.
Rårakor välimeren maista tuoduista perunoista. Ruotsalaisetkin kelpaavat, kun eivät tule Tukholmaa pohjoisempaa. Toisaalta sekin on hankalaa, jos suolaa ja mausteita ei lasketa vegaaniseksi. Mustapippuri esim on, mutta entäs suola?