Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Vegaanisia tortillasipsejä guacamolea ja salsaa.
Mitä vaan, missä ei ole soijaa. Juurespihvit ihan kotimaisista juureksista, aika arkista tietty, mutta lemppariani. Säräjuureksia, öljyssä tai uunissa paistettua sipulia, salaattia..vaihtoehtoja on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjä täällä. Vitsailun sijaan vastaan ihan oikeasti koska kaikenlainen ruoka kiinnostaa.
Boltsi-pyörykät toimii hyvin lihapullien tavoin kaikessa mihin muuten laittaisi lihapullia, myös vaikkapa koktailtikuissa.
Vegaaninen majoneesi toimii, sitä saa nykyään jopa Lidlistä.
On melko helppo tehdä täytettyjä tacoja, täytteisiin normivihannesten lisäksi tacomaustettua boltsia/nyhtökauraa/ tms. ja päälle vegaanista juustoa.
Runsaat salaatit joissa paljon täyteläisiä aineksia: krutonkeja, paahdettua sipulia, siemeniä, pähkinöitä, kermaisen oloista avocadosta tehtyä salaattikastiketta esim. avocado-cilantro-kastike ohjeita netti täynnä.
Erilaisia hummusdippejä rakastan muutenkin, täydellisiä vegaanitarjoiluun.
Vegaaninen sushi mainittiin, se mukaan, tilaa valmiina, varsinkin avocadopäällysteiset on herkullisia.
Nuudeli- ja pastasalaatit on helppo tehdä vegaanisina, kastikepohjaksi se vegaaninen majoneesi.
Kaikenlaiset voileivät myös, Keiju margariini on muuten vegaanista. Näihinkin käy taas vegemajoneesi.
Kaikkia noita söisin mieluummin kuin sitä iänikuista mautonta kinkkupiirakkaa :-)
Ootko niin hieno, että pitää käyttää englantia? Avocado = avokado, cilantro = korianteri
Mikäs sua nyt risoo? Ihme porukkaa kerännyt tämä ketju, poikkeuksellisen lapsellista kiukuttelua ketju täynnä :-)
No vegaanit ovat sellaisia lapsellisia kiukuttelijoita, siis hyi yök miten sä voit syödä kuollutta eläintä, yöks, en mä ainakaan byörhg, mulle pitää olla omat eväät tai mä suutun ja nostatan someraivon.
Siis, mitä oikein kuvittelet?
En ole tavannut yhtään vegaania, joka mesoo ruokavaliostaan. Muut pitää siitä huolen.
Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekasyöjät kuvittelee, että vegaanit syö pelkkiä lihankorvikkeita? Nehän ovat varsin tuore ilmiö, eihän niitä ole ollut kuin pari vuotta saatavilla. Tofua en laske lihankorvikkeeksi, sitä on valmistettu jo muutama tuhat vuotta ja on ollut olennainen osa Aasialaista ruokapöytää eikä mikään korvike.
T: vegaani vuodesta -91 lähtien
En minä ainakaan kuvitellut niin, mutta olen huomannut että moni haluaa tarjota niitä sekasyöjille, koska kuvittelevat että sekasyöjät tarvitsevat aina jotain lihaa muistuttavaa ollakseen tyytyväisiä.
Tofua käytetään lihankorvikkeena Suomessa ja sitä syö harvemmin sekasyöjät Suomessa normaalisti vaan se on enemmän kasvissyöjien ruokaa. Moni sekasyöjä ei ole sellaiseen ikinä koskenutkaan tai edes tiedä mistä se on valmistettu.
Lihankorvikkeista ja soijatuotteista ei yleisesti tykätä, joten jättäisin ne pois. Luonnollista proteiinia voisi saada linsseistä, mustapavuista, kidneypavuista, kikherneistä jne. Myöskään kovin tomaattiset ruoat eivät monia innosta. Ehkä linssilasagne, täytetyt sienet, quesadilla, jokin kasvispata tai pestopasta voisivat olla vaihtoehtoja. Kaverina tai pää-/alkuruokana ruokaisaa salaattia.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tätä munakoisopataa
https://www.soppa365.fi/reseptit/kasvis-padat-ja-laatikot-gluteeniton-v…
Esim. riisin ja paistetun kylmäsavutofun tai kaurapalan kanssa.Maistuuko tuo kylmäsavutofu sellaiselta, kuin kylmäsavulohi ?
Ei todellakaan. Kylmäsavutofu on hyvää, vaikka lihansyöjä olenkin. Kalasta en tykkää.
Kreikkalainen mezepöytä, hummusta, oliiveja, hyvää leipää, vegaanista tsatsikia, kasviksia, viininlehtikääryleitä, tapenadea, salaattia, välimerellisiä papusalaatteja paahdetuista munakoisoista, paprikoista, pavuista ja mausteista. Meksiko jos innostaa niin nachot, salsa, guakamole ja papukastike, oliiveja. Suolamanteleita. Intiasta curryt ja riisi, biryani. Blinit ja sienisalaatti tai vegaanimäti+sipuli. Linssipallerot. Thaikeitto tofulla ja erilaiset kasvisbowlit. Kevätrullat kasvistäytteellä. Jne. Onhan noita. Olen itse lacyo-ovo-pesco-vegetaristi, mutta vegaaniruokia tulee syötyä aika usein, koska ne on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekasyöjät kuvittelee, että vegaanit syö pelkkiä lihankorvikkeita? Nehän ovat varsin tuore ilmiö, eihän niitä ole ollut kuin pari vuotta saatavilla. Tofua en laske lihankorvikkeeksi, sitä on valmistettu jo muutama tuhat vuotta ja on ollut olennainen osa Aasialaista ruokapöytää eikä mikään korvike.
T: vegaani vuodesta -91 lähtien
En minä ainakaan kuvitellut niin, mutta olen huomannut että moni haluaa tarjota niitä sekasyöjille, koska kuvittelevat että sekasyöjät tarvitsevat aina jotain lihaa muistuttavaa ollakseen tyytyväisiä.
Tofua käytetään lihankorvikkeena Suomessa ja sitä syö harvemmin sekasyöjät Suomessa normaalisti vaan se on enemmän kasvissyöjien ruokaa. Moni sekasyöjä ei ole sellaiseen ikinä koskenutkaan tai edes tiedä mistä se on valmistettu.
Ei tofua käytetä lihankorvikkeena. Tofu on tofua.
Punajuuri-mustapapupihvit perunamuusilla ja kylmällä kaurafraiche-kastikkeella. 😋 Lisukkeena jokin ihana salaatti.
Myötähäpeä tulee tämän ketjun nirsoista aikuisista (?)
Ihan mitä tahansa maukasta ruokaa. En ole vegaani, mutta syön silti paljon vegaanista ruokaa. Ei niitä eläinperäisiä tuotteita joka ruokaan tarvitse tunkea, vaikka ne osa ruokavaliota ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
En söisi soijarouhetta, herneitä, kikherneitä, papuja (huom härkis!) tai nyhtökauraa, koska vatsani ei niitä kestä. Kasvispizza, jota voisi tehdä juustonkorvikkeella ja oikealla juustolla eri pelleille olisi ehkä hyvä idea. Lisäksi salaattia. Jälkiruoaksi sopisi kaurajäätelö.
Heh, ensin luulin että kutsuit oikeaa juustoa syöviä pelleiksi.
Hauska miten moni sanoo ei soijatuotteille, vaikka moni lihansyöjä ei välitä pskaakaan siitä, että Suomen ulkopuolellta kasvatettu karja käyttää pääsääntöisesti soijaa rehunaan. Tähän sitten vastataan että syövät vain lihaa joka on kasvatettu Suomessa, mutta kummasti lidlin Puolassa kasvatettu sianliha menee kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalainen mezepöytä, hummusta, oliiveja, hyvää leipää, vegaanista tsatsikia, kasviksia, viininlehtikääryleitä, tapenadea, salaattia, välimerellisiä papusalaatteja paahdetuista munakoisoista, paprikoista, pavuista ja mausteista. Meksiko jos innostaa niin nachot, salsa, guakamole ja papukastike, oliiveja. Suolamanteleita. Intiasta curryt ja riisi, biryani. Blinit ja sienisalaatti tai vegaanimäti+sipuli. Linssipallerot. Thaikeitto tofulla ja erilaiset kasvisbowlit. Kevätrullat kasvistäytteellä. Jne. Onhan noita. Olen itse lacyo-ovo-pesco-vegetaristi, mutta vegaaniruokia tulee syötyä aika usein, koska ne on hyviä.
Nam nam. Kuulostaa järkyttävän hyvältä!!
Totta on että lihansyöjän suussa nyhtikset ja muut lihankorvikkeet maistuu vaan korvikkeelta joten jättäisin ne väliin kokonaan. Yhdessä illassa makuun ja rakenteeseen ei totu. Hyvää olisi esim.
Alkuun vaikka salaatti jossa grillattuja kasviksia ja sieniä, pähkinöitä ja yrttejä, hyvää rapeakuorista leipää ja erilaisia tahnoja, vegaanista majoneesia jne.
Kesällä maistuu alkuun myös gazpacho ja taas se hyvä leipä.
Kikhernepihvit ja runsas salaattibuffet on monen mieleen, mukaan myös erilaisten vihreiden lisäksi perunasalaattia (öljy valkosipuli yrtti kapris sitruuna esim kastikkeena), mausteiset tahnat jne.
Kaikki tuhti ja maukas ja epäterveellinenkin herkku, missä lihansyöjän pääruoka-ainetta ei ole vaan korvattu jollain soijarouheella uppoaa taatusti.
Mä oon syöny aasialaisissa ravintoloissa hyviä kasviskevätrullia jonkin chilikastikkeen kanssa. Sellaisia voisin syödä juhlissakin. En tietenkään ainoana ruokana, mutta yhtenä ruuista.
Falafeleja voisin syödä. Esimerkiksi pitaleivän sisällä muiden täytteiden kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nam nam. Kuulostaa järkyttävän hyvältä!!
Samaa mieltä. Olen sekasyöjä, mutta niin paljon mieluummin näitä söisin kuin jotain porochevitzeä (mitä lie raakaa lihaa, hyi saamari)
Saan vegaaniruoasta vatsani sekaisin, joten en mitään.
Ennemmin jään kutsuilta pois.
Nyhtökaurastroganoff vegaanisena.
Tarjolle erilaisia kasviksia vaihtelevasti.
Kasvisruoan maustaminen eroaa liharuokien maustamisesta. Auts, lihaliemi, pippuri ja persilja.
Makeaksi raakakakku 😋