Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Bataatti-chilisoppaa ja tuoretta leipää, naan leipä ihanaa myös vegaanisena.
Salaatti-tacot oli joskus Pirkan resepteissä, oli hyvää. Tacomausteella maustettu, paahdettua Kukkakaali-kikherne muru laitetaan saalatinlehtien väliin ja päälle avocadosta ja vegaanisesta jugurtista tehty kastike.
Pannulle paprikaa, porkkanaa, sipulia, kiinankaalia jne. isoja ananaspaloja, soijaa, sweetchilikastiketta ja mustapippuria.
Käristetty härkis on ihan kuin poroa tai hirveä söisi ja jos sen maustaa oikein niin parempaakin. Ihan mustapippurilla, suolalla, sipulilla ja hyvälaatuisella paistorasvalla pärjää pitkälle. Vähän vettä (tai alkoholitonta inkivääriolutta nams), n. puoli desiä, siinä pannulla paistamisen loppuvaiheessa nii tulee kiva rakenne. Muussi kauramaitoon siihen kylkeen tai vaikka itse tehdyt lohkoperunat. Puolukkahilloa. Joku raikas hyvä vihersalaatti. Vegaaninen suklaamoussekakku tai nutellakakku jälkkäriksi hyvän kahvin kanssa. Fazerin Aito Barista on tosi hyvää kahvissa, ainakin tummapaahtoisessa.
Hummusta
Paahdettuja juureksia.
Pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Käristetty härkis on ihan kuin poroa tai hirveä söisi ja jos sen maustaa oikein niin parempaakin. Ihan mustapippurilla, suolalla, sipulilla ja hyvälaatuisella paistorasvalla pärjää pitkälle. Vähän vettä (tai alkoholitonta inkivääriolutta nams), n. puoli desiä, siinä pannulla paistamisen loppuvaiheessa nii tulee kiva rakenne. Muussi kauramaitoon siihen kylkeen tai vaikka itse tehdyt lohkoperunat. Puolukkahilloa. Joku raikas hyvä vihersalaatti. Vegaaninen suklaamoussekakku tai nutellakakku jälkkäriksi hyvän kahvin kanssa. Fazerin Aito Barista on tosi hyvää kahvissa, ainakin tummapaahtoisessa.
Voisko joku vihdoin kertoa, mikä on tämä kuuluisa ”raikas vihersalaatti”? Tai vastapainona tunkkainen vihersalaatti
Jotain papuruokaa. En tykkää useimmista uudenaikaisista lihankorvikkeista, paitsi soijarouheesta, ja siitäkin vain, jos teen siitä ruoan itse. Kidneypavut sen sijaan ovat hyvää. Mausta kunnolla, ei siis tuliseksi vaan maukkaaksi.
Olen pinttynyt lihansyöjä, mutta tämä keskustelu herätti kaihon hyvän ja "korvikkeettoman" maistelumenun ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Hauska miten moni sanoo ei soijatuotteille, vaikka moni lihansyöjä ei välitä pskaakaan siitä, että Suomen ulkopuolellta kasvatettu karja käyttää pääsääntöisesti soijaa rehunaan. Tähän sitten vastataan että syövät vain lihaa joka on kasvatettu Suomessa, mutta kummasti lidlin Puolassa kasvatettu sianliha menee kaupaksi.
Suomessa syödään paljon kotimaista lihaa, jonka ravintona ei käytetä soijaa tai sitä käytetään hyvin vähän. Moni on tarkka lihan kotimaisuudesta, toki kaikki eivät sitä ole.
Kotimainen niittyliha on eettinen ja ekologinen vaihtoehto. Itse tarjoan juhlissa sitä, en soijaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on makuhermoissa vikaa tai sitten et osaa valmistaa lihaa.
On paljon oikeasti hyviä vegaanisia ruokia, mutta härkis maistuu einestöhnälle.
Kevätkääryleet vai millä nimellä niitä nyt taas kutsuttiinkaan ovat aika hyviä.
Nyt tulee porkkanan syöjän kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku vihdoin kertoa, mikä on tämä kuuluisa ”raikas vihersalaatti”? Tai vastapainona tunkkainen vihersalaatti
Raikas vihersalaatti = rapsakka ja kevyt. Ei majoneesia eikä turhaa kikkailua.
Ihan mieluiten jotain vegaanitonta. Minulle ei jotenkin sovi vegaaninen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on makuhermoissa vikaa tai sitten et osaa valmistaa lihaa.
On paljon oikeasti hyviä vegaanisia ruokia, mutta härkis maistuu einestöhnälle.
Hahaa makuja on monia. Kaikki joiden kanssa minä olen härkistä syönyt, ovat siitä pitäneet.
Jotain intialaista sit varmaan.
Kaikkea maistaisin. Näitä on tehty ilman appelsiinilikööriä, aivan ihania http://lunnileipoo.blogspot.com/2009/10/vegaaniset-suklaa-appelsiinimuf…
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee porkkanan syöjän kommentti? Kuunneltavaksi, katseltelevaksikin vegeäkin vesipullollakin
Valehtelit, pitääksesi yllä sitä mihin luotit. Valehtelit, sinä, te valehtelitte koska sinulla ja teillä oli olemassa usko terveydenhuoltoon, joka kuitenkin tartutti hoitamansa ihmiset, ja oli voimaton,
Te, sinä. Sinun vuoksesi Italian terveydenhuollon kriisi jätettiin myöntämättä. Sinä olit se joka oli laittamassa koronatartunnan tartutaneen lääkärin selän taakse, ja kutsuit sen sijaan armeijjan kadulle. Se olit sinä, sinä pidit ajatuksesta, ja olit mukana, kun pelko siitä, mitä tapahtui levisi ympäri maailmaa, pelko siitä, että lääkäri ei olisikaan ollut täydellinen. Siksi sinä syytit jatkuvasti kaikkia toisia, jotta vain likaantunut terveydenhuolto näyttäisi puhtaalta. Kaikki muu, ja kaikki toiset kelpasivat sinulle kohteiksi kukin vuorollaan. Myös esineet, ja asiat, sekä niiden puuttuminen. Kaikki olemassa oleva jota, voisi syytää tai vaatia vastuuseen epäonnistuneen ja epäonnistumisvaarassa olevan terveydenhuollon sijasta. Jopa itse virus kelpasi teille kohteeksi, ja siksi piilotit kaikki aikaisemmat pahat epidemiat ja niihin liittyvät tiedot, jotta tilanne näyttäisi vaaralliselta, ja te, sinä näyttäisitte hyveellisememiltä.
Eikä se jäänyt siihen, te, sinä vaadite koko ajan lisää keinoja, joilla peittää ja pysyä suojassa jotta aikaisempi ei tulisi esille. Te teitte sen koska pelkäsitte, sinä teit sen, koska pelkäsit.
Sinä olit se, te teitte sen, siksi kirosit itsesi, siksi kirositte itsenne.
SIKSI OLE KIROTTU, SIKSI OLKAA KIROTUT
Pimeän pelko
.. ..
EN PÄÄSTÄ TEITÄ, olette minun....... ennenkuin käännytte parempaan, kuin johon jopa linkkasin. Olen valo, keveys, kunnia.. Joy!
Olet minun.
Vierailija kirjoitti:
Muussi kauramaitoon. Masentaa ajatuskin.
Uunissa saa lohkoperunoita hyvässä oliiviöljyssä ja mausteissa pyöräytettynä.
Kuhan ei ole mitään papuja.