Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1202)

Vierailija
741/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kävisi oikein hyvin mitä on tarjolla tehty.

Vierailija
742/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaatteja, uunikasviksia....gruusialainen kaalipata on hyvää lihattomanakin...lihakorvikkeet iso ei, tofu ihan hirveä suutuntuma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
743/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kutsuilla voisi kerran syödä mitä vaan (koskee myös vegaania), mutta yleisesti en syö soijaa, epämääräisiä kasvirasvoja, siemenöljyjä, viljaa tai keinomakeitusta. Välttelen lisäaineita, sokeria ja muuta prosessointia ja luonnotonta.

Mä varmaan ratkaisisn asian niin, että tekisin jotain perus keittoa tai vuokaruokaa, joista toisen normaalina ja toisen vegaanisena. Esim. joku keitto tai kiusaus. Salaatin pohja vegaaninen ja siihen erikseen lisättäviä täydennyksiä, jokainen ottaa mitä haluaa.

Tämä oli kyllä fiksu ja älykäs ehdotus.

Salaatti, jonka itse rakentavat. Monta kaunista pikkukulhoa täynnä ihania vaihtoehtoja. Jos joku ei tiedä, onko vegeä, niin pöydän toiselle puolelle vegetarjottavat ja toiselle taas kaikki epämääräinen.

Tästä mä ainakin tykkäisin. Ja olisi kiva, pienessä mittakaavassa kokeilla kaikkea uutta.

Kauniin aurinkoisia kevätpäiviä teille kaikille toivottaen.

🌼🌻🏵🌞💛🙂😺

Vierailija
744/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunhan olisi gluteenitonta (ei seitania tai nyhtökauraa), palkokasvitonta (ei papuja, linssejä tai härkistä), tai soijatonta. Sairauksien ja allergioiden takia en näitä voi syödä. Muuten ei ole väliä jos ruoka on hyvää.

Vierailija
745/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttava rva puhuu että heillä kaikki syö vegeruokaa. Mies kuulemma syö hyvin vähän kerralla mutta syö kuitenkin.

Tämä mies kun pääsi hirviporukkaan veti posket lommolla lihaa. Aivan nälkiintynyt koko äijä jostain vegeruuosta.

Minun mieheni sanoi tule meille syömään joka pv kunnon ruokaa.

Niinpä mies ahmii kuin nälkiintynyt leijona.

Vaimo ei tiedä mitään. Ihmettelee kun mies käy

meillä joka pv. Miehillä autojuttuja että menee vaimolle läpi.

Mies sanoi kohta ottaa eron jos akka kovin kauan laittelee vegeruokia.

Vierailija
746/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuille on päässyt, niin maistelen mielelläni kaikkea uuttakin. Kun ei ole mitään ruoka-allergiaa, niin nirsoilulle ei ole mitään sijaa.

Vierailija
747/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö mitään vegeä mielelläni.

Mitä sä sitten syöt, jos sulta puuttuu ruokavaliosta kaikki vihannekset, kasvikset, hedelmät, marjat, viljat jne.?

Makaronia ja jauhelihaa?

Makkaraa ja ranskalaisia?

Vierailija
748/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamaki kirjoitti:

Valkosipuliperunat voi hyvin tehdä kaurakermaan.

Joo niistä tulee ihan yhtä hyviä. Meillä ei ole perheessä vegaaneja, mutta muutamalla tulee vatsa nykyisin maidosta kipeäksi, niin käytän ruoanlaitossa kauramaitoa tai -kermaa.

Vierailija
749/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söisin mielelläni ainakin sitä, mitä viimeksi söin, kun juhlissa oli kasvisruokana vegaaninen ruoka. Riisiä, erilaisia leipiä ja jotain hyviä tahnoja ja hummusta. Riisin kastikkeena oli jokin tomaattipohjainen kastike (palak paneer?)  missä oli tofua. Se oli aivan taivaallisen makuista. Olen joskus yrittänyt tehdä tofusta jotain itse, enkä osaa yhtään, pitäisi opetella paremmin.

Salaattipöydästä otin jotain perussalaattia ja vielä makeita uunijuureksia, ne oli hyviä.

Jälkkäriksi oli kakkukahvit, ja vegaanisia kakkuja oli useampikin. En ole kovin makean ystävä, mutta jotain sacher-tyylistä kakkua otin ja samalta se maistui kuin sacher-kakku yleensäkin.

Vierailija
750/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paappa söi koko ikänsä kunnon silavaa voita lehmän maitoa. Hirvenlihaa hevosta kanaa ja leivän päälle runsaasti voita.

Silakkaa ja muutenkin kalaa joka muodossa.

Sika tapettiin jouluksi ja siitä vedeltiin isoja siivuja.

Pappa poltti koko ikänsä piippua.

Kas kummaa. Eli 99v kaksi kk vajaa 100.

Mutäs viheröiset tähän sanoo ja vegeporukka.

Vierailija
751/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha tulee kipeäksi pavuista. Tofusta tai soijasta en tykkää. Kaikki muu käy.

Vierailija
752/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän paappa söi koko ikänsä kunnon silavaa voita lehmän maitoa. Hirvenlihaa hevosta kanaa ja leivän päälle runsaasti voita.

Toisilla on paremmat geenit. Mun äiti söi aina terveellisesti ja liikkui paljon, vielä seitenkymppisenä pääsi syväkyykkyyn ja ylös ilman tukea tai muuta apua. Kuoli ennen kuin täytti 72. Sen vei syöpä 3 kuukaudessa. Tuuria ja geenejä se on, kuka elää pitkään ja kuka ei, jos nyt ei itsestään valasta syö.

Vierailija
753/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttava rva puhuu että heillä kaikki syö vegeruokaa. Mies kuulemma syö hyvin vähän kerralla mutta syö kuitenkin.

Tämä mies kun pääsi hirviporukkaan veti posket lommolla lihaa. Aivan nälkiintynyt koko äijä jostain vegeruuosta.

Minun mieheni sanoi tule meille syömään joka pv kunnon ruokaa.

Niinpä mies ahmii kuin nälkiintynyt leijona.

Vaimo ei tiedä mitään. Ihmettelee kun mies käy

meillä joka pv. Miehillä autojuttuja että menee vaimolle läpi.

Mies sanoi kohta ottaa eron jos akka kovin kauan laittelee vegeruokia.

Eikö aikuinen mies osaa itselleen laittaa lisäruokaa?

Vierailija
754/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feta-pinaattipiirakkaa.

Vierailija
755/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa syödään mitä tarjotaan. Me normaalisti syövät emme pidä meteliä ruokavaliostamme.

Vierailija
756/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö vegaaniruokaa pidetään niin ihmeellisinä, ettei sitä voi muut syödä kun vegaanit?

Vierailija
757/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan.

Vierailija
758/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo, mutta kasvis- ja vegaanista ruokaa ei useinkaan syödä mitenkään terveyssyistä, vaan eettisistä syistä. Ei haluta syödä eläimiä. Monet vegaaniset elintarvikkeet kuten vegaaniset juustot eivät ole erityisen terveellisiä, sisältävät paljon tyydyttynyttä rasvaa ja ovat erittäin prosessoituja.

Vierailija
759/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri yliyön koulutuksessa, jossa tarjottiin illallisella vegemenu - käytännössä vegaaninen. Tiesin jo valmiiksi, että nälkä jää. Kolme ruokalajia vastasivat täyttävyydeltään liha/kalapitoista alkuruokaa. Yöllä oli hervoton nälkä, joten en nukkunut kunnolla. Aamupalapöydän auetessa syöksyin syömään.

Joten älkää pliis tyrkyttäkö ihmisille näitä vaihtoehtomenuitanne ainoina vaihtoehtoina. On meitäkin, jotka tykkäävät täyttää vatsansa eikä olla nälässä.

Vierailija
760/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kunhan niissä ruoissa ei ole mitään sellaista, mille olen allerginen. Ilmoitan kyllä omat rajoitteeni sitten, kun minut kutsutaan juhliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi