Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1202)

Vierailija
381/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ruokaa.

Oon ihmetellyt miksi ihmiset kutsuu vieraira ja silloin kokeillaan uusia reseptejä.

Ei kiherneitä, linssejä, soijaa. Aiheuttaa varsan vääntelyä.

Vierailija
382/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vain tulee tarjolle. Nautin suuresti vegaanisesta ruoasta ja uusista mauista ja koostumuksista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alunperin kuvailin millainen kasvisruoka maistuu. Jos ei kelpaa jollekin vegaanille, niin voivoi.

Hörhöilyn yksityiskohdat eivät kiinnosta.

Miksi tulet vegaaniketjuun, jos veganismi ei sinua kiinnosta? 

Sinä joka et ole vegaani...

- - mitä VEGAANISTA ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
384/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään vegaanista.

En halua vatsaani kipeäksi.

Kokeiltu on, useampaankin kertaan.

Aina sama lopputulos.

Vierailija
385/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialainen toimii aina, eikä kukaan edes kiinnitä huomiota siihen, että ruoka on vegaanista.

Kerran olin kylässä siskoni luona ja sain todella herkullista ja ruokaisaa porkkana-maapähkinävoikeittoa ja ihanaa tuoretta itse tehtyä pataleipää. Olin yllättynyt, että hänen vegaanipoikansa söi kanssamme samaa ruokaa kunnes tajusin, että ateria todella oli vegaaninen. Resepti taitaa löytyä K-ruoka-sivustolta.

Vierailija
386/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenoita, mikäli niissä ei olisi eläinperäisiä ainesosia, kuten esimerkiksi toukkia.

Vierailija
387/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alunperin kuvailin millainen kasvisruoka maistuu. Jos ei kelpaa jollekin vegaanille, niin voivoi.

Hörhöilyn yksityiskohdat eivät kiinnosta.

Miksi tulet vegaaniketjuun, jos veganismi ei sinua kiinnosta? 

Sinä joka et ole vegaani...

- - mitä VEGAANISTA ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Miksi ei vegaanin pitäisi perehtyä/olla perehtynyt kaikkiin kotkotuksiin, mitä vegaani-uskonto pitää sisällään?

Sinänsä muistan kyllä kerran nähneeni ruokaohjelman, jossa kikherneiden liemestä tehtiin jotain ovelaa, samoin avocadoista. En vaan enää muista mitä, ehkä jotain kananmunankorviketta.

Vierailija
388/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaista pastaa, italialaista tai kreikkalaista tomaattimurskaa, reippaasti murskattua tai vielä mieluummin karkeasti jauhettua mustapippuria, ruusukaalta (brysselkål), joko keitettynä tai paahdettuna, on tosi simppeliä, oikeaa ravintoa, ruusukaalesta ei kai kaikki tykkää, mutta minä kyllä, ja kovasti.

Hernekeittokin käy, kun on reippaasti vahvaa sinappia, vielä parempi olisi sianlihan kanssa, mutta eiköhän tuo mene ilmankin.

Mitään ihan vegosalaatteja en halua, mulle se on vi....lua, vaikka rehuja syönkin, kuten tuossa pastan kanssa, brysselkål ja tomaattihan ovat kasveja.

Vierailija
389/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä ja vihanneksia sellaisenaan. Ei mitään lihankorvikkeita. Esimerkiksi porkkanasta tai nauriista saa tosi hyviä dipattavia. Ja muistakaa ettei ole mikäön häpeä tilata esim pizzaa sekasyöjille jos ei halua tehdä. Ei pidä tehdä asiasta liian vaikeaa. Kutsussa voi myös kertoa että syödään vain kevyttä kasvisruokaa ja jos ei kelpaa niin on syytä syödä ennen kutsuja.

Turha asiasta on mieltään pahoittaa kummankaan osapuolen jos vegaaniruoka ei yksinkertaisesti maistu.

Vierailija
390/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain muuta kuin soijaa, jonka viljely tuhoaa nopeammin metsiä kuin ehdit sanoa "palmuöljy" tai "hyi turkis". Bonuksena olisi tietty kiva, jos se maistuisikin hyvälle. Tähän mennessä en ole syönyt mitään. hyvää vegaanista ruokaa ja syön lihaa vain 2x viikossa.

Soijaa viljellään eläinten rehuksi, ihminen siitä syö vain pari prosenttia. Jos nautakarjan osuus ei olisi niin mielettömän suuri maapallolla, niin soijaa ei tarvitsisi viljellä kohta kaikilla viljeltävillä alueilla :(

Vierailija
391/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä asioista tarvitse tehdä niin vaikeaa. Riippuu toki tilaisuudesta, onko kyseessä häät, vai joku random illanistujainen. Mun mielestä tässä tapauksessa olisi helpoin valita joku sellainen (missä ei tarvi tehdä kahta täysin eri ruokaa). Onhan siinä vegaani ruoassakin useampi komponentti, niin erikseen paistettu kana tai liha ei tee siitä sen vaivalloisempaa. Ruoka voi olla mikä tahansa, vaikka nyt trendaava feta-avokado pasta, johon erillisestä kiposta voi joku lisätä paistetun kanan, lihan  tai tofun.

Miksi ei vaikka joku tortilla, johon jokainen laittaa omat täytteet, joku voi olla allerginen sipulille, ja toinen tahtoo lihaa, ei se vaadi sen enempää vaivaa, niiden ei tarvitse olla täysin eri ruokia. Joka ruokaan tulee (toivottavasti) kuitenkin eri komponentteja. Ne voi erotella toisistaan.

Vierailija
392/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkalasta tehtyjä juttuja. kuten suolainen kääretottu, jonka sisällä jotain porkkalatahnaa. Jälkiruuaksi jotain suklaamoussea. Suklaissahan on vegaanisiakin.

Myös itsetehdyt vekaaniset vihikset on hyviä.  Mutta nää on nyt vähän vain suolaisia purtavia, ei ruokaa. Ruokana menisi vaikka porkkalasta tehty kiusaus. Perunasuikaleita, kaurakermaa ja porkkalaa. Nam.

Tai pasta porkkalasta. Pastaa kaurakermaa ja porkkalaa, ehkä tomaattia tjms.

Vierailija
393/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen ronkeleita täällä on taas sivukaupalla :D Jaksaa edelleen naurattaa, että oikeasti aikuiset ihmiset märisevät, jos eivät saa joka aterialla lehmänmaitoa tai lehmän pyllyä. Lapsilta ymmärrän.

Vierailija
394/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italialaista pastaa, italialaista tai kreikkalaista tomaattimurskaa, reippaasti murskattua tai vielä mieluummin karkeasti jauhettua mustapippuria, ruusukaalta (brysselkål), joko keitettynä tai paahdettuna, on tosi simppeliä, oikeaa ravintoa, ruusukaalesta ei kai kaikki tykkää, mutta minä kyllä, ja kovasti.

Hernekeittokin käy, kun on reippaasti vahvaa sinappia, vielä parempi olisi sianlihan kanssa, mutta eiköhän tuo mene ilmankin.

Mitään ihan vegosalaatteja en halua, mulle se on vi....lua, vaikka rehuja syönkin, kuten tuossa pastan kanssa, brysselkål ja tomaattihan ovat kasveja.

ruusukaalta...

Vierailija
395/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin Woltilla omat ruuat.

Vierailija
396/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä maistuu varmaan kaikki. Joitain pähkinöitä en voi syödä, joten ne ovat pois laskuista. Muuten syön mitä vaan, koska olen täysverinen sekaani.

Vierailija
397/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanooko joku oikeasti kaalta ja kaalesta?

Vierailija
398/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa ei vegaanin ruokaan niin on jo hyvä

Vierailija
399/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin curryt on tosi hyviä vegaanisina. Erilaisia risottoja ja ohrattoja teen myös usein kasvisversioina, täysin vegaanisia en ole tehnyt mutta olettaisin että se onnistuisi.

Ei onnistu. Parmesaania ei voi korvata risotossa millään.

Vierailija
400/1202 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienipasta, sienistroganoff, artsokansydän/kirsikkatomaatti/herkkusieni pizza... voi ehkä päätellä, että tykkään sienistä :D

Ja tietty sushia!

Ei tainnut olla muita sienenystäviä alapeukuista päätellen :'D

Sienet on ihania. Mutta yllämainituista ruoista ei tule hyviä ilman maitotuotteita (kerma, cheme fraiche, smetana, juusto), eikä kaurakorvikkeita tms. kannta sekasyöjille tarjota, ellei ole TODELLA hyvä kokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi