Kaikki ovat jossain lahjakkaita. Mikä on sinun lahjasi?
Kommentit (403)
Kaikki taiteellisuus, ompelu...pukuja ym. käsityöt ja huolellinen toteutus....kehuneet
Nautin kun saa tehdä monia asioita liki samaan aikaan. Kestän hälyä ja ihmisoikeuksia, jopa kaipaan vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
lahjaton ihmispaska kirjoitti:
En ossoo mittään enkä ies opi mittään, oon tyhmä ja tien kaeken viärin aenakii ensimmäesellä kerralla, unohan kaeken opin meleko heleposti, varsinnii jos ee ihtee oekeesti asija kiinnosta.
Oon lahjaton tyhmä ihmispaska ja mistään ee tule mittään, mikkään ee onnistu, eekä mikkään millonkaan mäne minun edun mukasesti, teinpä tai olinpa tekemätä mittään asian etteen. En hallihe yhtään tätä elämänkuvatustanj.
Ei taida olla verbaalisesti lahjatonta savolaista?
Tätä varmaan haitkin?
Eepä siitä Savon viännöstäkään oo mittään hyötyä, esmerkiksi tuloja.
Soveltuu se vittuiluun muita murteita paremmin.
Pohjanmaan murre taas itsekehuun ja uhoamiseen.
Savon vittuilupotentiaalia en kiellä, mutta pohjanmaata on sen verran montaa laatua, että niiden kelvollisuudessa itsekehuun ja uhoamiseen löytyy eroja. Tarkenna, kiitos. :D
Juha Mieto- tyylistä murretta tarkoitin.
Pohjois-Pohjanmaan ja pohjoisen Keski-Pohjanmaan murre onkin sitten itämurteista vaikutteita saanutta Oulun murretta enemmän tai vähemmän.
Hyvä piirtämään ja kielellistä lahjakkuutta on myös. Organisointikykyni on erinomainen samoin tunneäly. Minulla on myös puutteita, joita ei tässä tarvitse onneksi mainita, koska kysyttiiin vain lahjakkuuksista.
Saan ihmiset tuntemaan olonsa tervetulleiksi ja arvostetuiksi. En pitänyt tätä minään erityisenä lahjana tai kykynä, mutta vuosien aikana useampi ihminen on tästä maininnut, joten eiköhän se ole tavallaan lahja.
Osaan tehdä kivoja kukka-asetelmia.
Matematiikka on aina ollut helppoa ja mieluista.
Opin kieliä helposti ja otan kielen haltuun peruskeskustelutasolle nopeasti. Sitten tulee eteen se isoin ongelmani, eli pitkäjänteisyyden puute. En jaksa alka hioa kielitaitoa ja opetella sanastoa, joten osaan sen seurauksena tosi monta kieltä jonkin verran mutta vain kahta hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Saan ihmiset tuntemaan olonsa tervetulleiksi ja arvostetuiksi. En pitänyt tätä minään erityisenä lahjana tai kykynä, mutta vuosien aikana useampi ihminen on tästä maininnut, joten eiköhän se ole tavallaan lahja.
Osaan tehdä kivoja kukka-asetelmia.
Matematiikka on aina ollut helppoa ja mieluista.
Opin kieliä helposti ja otan kielen haltuun peruskeskustelutasolle nopeasti. Sitten tulee eteen se isoin ongelmani, eli pitkäjänteisyyden puute. En jaksa alka hioa kielitaitoa ja opetella sanastoa, joten osaan sen seurauksena tosi monta kieltä jonkin verran mutta vain kahta hyvin.
Säilytä tuo spontautesi. Olet nopea havainnoija, ja se on hyvä. Lisäksi varmaan myös hyvä kommunikoija eli kuuntelet muita. Ihmisellä on ihan tarkoituksella kaksi korvaa mutta vain yksi suu.
Mun lahja on se, että en kiinny mihinkään materiaan tai paikkoihin. Voisin hyvin heivata koko omaisuuden roskalavalle ja muuttaa reppu selässä toiselle puolelle maailmaa.
Mulla on hyvä ajantaju. Jopa yöllä herätessä tiedän ajan 15 minuutin tarkkuudella.
Olen päättänyt olla tyytyväinen elämääni. En kadehdi muilta sitä mitä minulla ei ole. Olen tyytyväinen siihen mitä minulla on. Sekä materiaalisesti että henkisesti. Elämä on ihanaa tyytyväisenä. Tietysti joskus on vaikeuksia mutta lohduttaudun sillä että asiat voisivat olla huonomminkin. Olen siis tyytyväinen optimisti.
Ajattelen aina hyvät puolet kaikista asioista.:) Myönteisyys on arjen voimavara.
Ei nyt ehkä mikään lahjakkuus, mutta mä tiedän Kelan etuuksista lähes kaiken, vaikka en ole siellä töissä, enkä asiakkaana. Vähän tylsä, mutta ei nyt tullut muuta mieleen.
Olen hyvä tunnistamaan ja ymmärtämään näkökulmia asioihin. Voin hyvin löytää perustelut lähes mille tahansa aattelle, ja vaikka täysin vastakkaisille mielipiteille. Pidän silti omista arvoistani kiinni.
Olin aikoinaan kiinnostunut oikiksesta mutta en sitten taas ollut kovin hyvä pänttäämään, olen jopa vähän laiska.
Toisaalta, tällä taustalla pystyn myös muodostamaan hyviä markkinointiviestejä. En kuitenkaan ole hyvä myyntitykki, mutta teen omassa työssäni tosi selkeitä esityksiä.
Olen matemaattisesti lahjakas. Koulussa sain matemaattisista aineista aina kymppejä vaikka en lukenut kuin sen mitä tunnin alussa vilkaisin kertaukseksi.
Lisäksi omaan ehkä melko hyvän itsekurin. Pystyn halutessani irtaantumaan kaikista riippuvuuksista naps vaan, vaikka täällä väitetään että se ei olisi kaikille niin kovin helppoa. Alkoholin käytön lopetin huvikseni hieman yli vuosi sitten, naps.
Huonoja ominaisuuksia minulla onkin sitten niin paljon että voisin täyttää listallani koko Internetin.
Olen hyvä nukkumaan. Sänkyyn ja silmät kiinni, niin alkaa unien katselu.
Olen hyvä yksinkertaistamaan asioita. Löydän olennaisen ja teen siitä ymmärrettävän.
Jokainen lahja kääntyy itseään vastaa, jos lahjaa korostetaan liikaa. Minun tapauksessani alan vetämään mutkia liian suoriksi ja olennaisetkin asiat unohtuvat kyydistä.
Tanssin toisen pillin mukaan.