Kaikki ovat jossain lahjakkaita. Mikä on sinun lahjasi?
Onko sinulla vaikka ylitaipuvat nivelet? Mitä tahansa saa sanoa.
Kommentit (403)
Verbaalinen. Ja erittäin antelias.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksen nopeus, muisti ja huumorintaju. Nuo ovat aika vahvasti yhteyksissä toisiinsa kun keksin juttua lennosta. Vasta viime vuosina olen hiffannut, että muut eivät todellakaan pysty aina ajattelemaan ja liittämään jotain vuosien takaista muistoa tai random anekdoottia johonkin sen hetkiseen tilanteeseen kesken lauseen eli ns. freestailaamaan samalla tavalla kuin minä.
Heippa, samis 😊👍
Olen hyvä suunnittelemaan ja organisoimaan asioita. Olen lisäksi ratkaisukeskeinen. Jos tulee yllättävä tilanne tai ongelma, alan heti miettimään ratkaisua ja toimimaan sen sijaan, että jäisin voivottelemaan. Tämä taito on hyvä esimerkiksi muutoissa tai matkustelussa.
Lisäksi olen hyvä kuuntelemaan ja antamaan tukea ihmisten ongelmissa. Silloin piilotan tuota ratkaisukeskeisyyttäni, koska useimmat ihmiset eivät pidä sellaisesta henkisestä tuesta. Hyvän kuuntelijan ominaisuudesta en ole erityisen kiitollinen. Se on suonut minulle paljon vaivaa ja murhetta vuosien varrella. On pitänyt opetella vähän kylmemmäksi. Päädyn helposti yksisuuntaisiin ihmissuhteisiin, joissa en itse saa puheenvuoroa.
Alkaa masentamaan kun en oo oikeasti missään erinomainen. :(
Mulla on tutkijan taidot. Harmi etten päässyt yliopistoon. Osaan opetella asioita ilman opetusta, saan selville asioita, hoksaan. Mutta ei ole lukupäätä eikä muistia, mutta olen tekemällä oppii -tyyppiä. Olen myös nopea ja hyvä tehostamaan töitäni.
Oon hyvä nukkumaaan ja lepäämään niin kuin saimaannorppa.
Oon hyvä monessa: laulu, itämainen tanssi, korujen teko, organisointi ja suunnittelu, sosiaalinen lahjakkuus, kielet, yhteiskunnalliset aiheet, asiakaspalvelutyö.
Mä en ole lahjakas missään. Mä olen niin peruskeskitien menijä, että ihan vituttaa toisinaan.
Tai ainakaan mä en ole löytänyt lahjakkuuttani vielä.
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole lahjakkaita. Se nyt vaan ei mene niin.
Miten niin eivät ole?
Perustisitko itse, miksi kaikki muka olisi lahjakkaita? Toki kaikki ovat varmasti toisissa asioissa parempia kuin joissain toisissa, mutta se ei vielä tarkoita, että olisi jotenkin lahjakas.
Kyllä se nyt vaan tarkoittaa. Jos olet ominaisuuksiesi vuoksi jossain parempi kuin muut, olet siinä lahjakas.
Ihan vain uteliaisuuksissani kysyn, mitä itse ajattelit lahjakkuuden tarkoittavan?
On kyllä niin suomalainen keskustelu kuin vain voi olla. Kun kysytään lahjakkuuksia niin keksitään pelkkää negaa.
Miksei suomalaiset osaa kehua itseään tai olla ylpeitä, jos on jossain hyvä? Ja jos sattuu näin tekemään, niin miksi muiden täytyy mollata sitä?
Itse olen hyvä piirtämään ja soittamaan pianoa ja olen oikeasti ylpeä siitä ja saanut kehuja paljonkin vuosien varrella. Tällä palstallahan sellainen on ennenkuulumatonta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kielellisesti erittäin lahjakas. Tämä on tutkittu.
Mites tämä asia "tutkitaan"?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin suomalainen keskustelu kuin vain voi olla. Kun kysytään lahjakkuuksia niin keksitään pelkkää negaa.
Miksei suomalaiset osaa kehua itseään tai olla ylpeitä, jos on jossain hyvä? Ja jos sattuu näin tekemään, niin miksi muiden täytyy mollata sitä?
Itse olen hyvä piirtämään ja soittamaan pianoa ja olen oikeasti ylpeä siitä ja saanut kehuja paljonkin vuosien varrella. Tällä palstallahan sellainen on ennenkuulumatonta.
No eivätkös tuolla jotkut sentään kertoneet taidoistaankin.
Olen lämmin ihminen josta välittyy empatiaa kun joku kertoo vaikeuksistaan.
Keksin helposti ratkaisuja arjen ongelmiin, esim. jos rakennamme jotain ja jokin tökkii, minulle tulee usein väläyksenomaisesti mieleen, miten pitää toimia, ja keksimäni keino sitten onnistuukin hyvin.
Seurassani ei tarvitse jännittää.
Osaan tehdä syljestä kuplan kielen päälle.
Itseasiassa minulla on yliliikkuvat nivelet ja se on kyllä enemmänkin kirous kuin lahja. Toki olen todella notkea, mutta tuon vuoksi on myös paljon nivelkipuja ja esim. nilkan sijoiltaan menoja.
Mulla on hyvä tasapaino.