G: Mikä on surkein saamasi lahja?
Minä sain synttärilahjaksi mieheltäni suklaapatukan. Sellaista merkkiäkin, jota en syö.
Kommentit (925)
Puolisolta "romanttisen illallisen kotona". Sain itse käydä kaupassa hankkimassa ainekset ja siivota jäljet.
Opiskelijana sukulaiselta ruma astia joka oli kääritty paperiin ilman mitään pakkausmateriaalia ja mennyt matkalla rikki. Toiset sukulaiset huomasivat ja sanoivat, että minun pitäisi ostaa ehjä samanlainen ettei lahjan antaja huomaa vahinkoaan ja pahastu. En ostanut.
Sähköhammasharja nuorena seurustelukumppanilta - ollaan tosin edelleen yhdessä
Arpa, jolla voitti 20 markkaa. En kuitenkaan ekaluokkalaisena oikein tajunnut, että se pitää lunastaa eikä hillota laatikkoon säästöön hätävaraksi koska muutaman vuoden päästä sillä ei sitten tehnytkään enää mitään.
Parin lahjashekin kanssa kävi sama juttu, ajattelin että ovat niin kivannäköisiä että säilytän noin kunnes tarvitsee vaihtaa rahaksi. En ymmärtänyt koko shekin toimintaperiaatetta eikä sitä kukaan ollut opettanut.
Olin ensimmäistä kertaa poikaystävän kotona joulunvietossa. Miehen siskon lapsi oli 3 kk. Lapsen höselö kummitäti joulupukiksi pukeutuneen isänsä kanssa tuli jakamaan lahjat. Poikakaverin äiti laittoi tarjolle saamansa ison suklaarasian. Siitä suklaata ottaessani huomasin rasiassa olevan minun nimeni. Tonttu tolvana ei ollut vaivautunut lukemaan kuin ensimmäisen kirjaimen lahjansaajan nimestä. Olin seurustellut poikaystäväni kanssa kolme vuotta, joten tonttuilijan olisi pitänyt tietää, että nimeni alkoi samalla kirjaimella kuin poikakaverin äidin.
Jätti-iso taulu kummilapsesta, noin 50x70 kokoinen kehystetty taulu. On varmaan maksanut paljon, kun kuvaamossa otettu kuva, teetetty noin isona ja vielä kehystetty, mutta kun omista lapsistakaan ei yhtä isoja tauluja ole seinillä niin tuntuisi oudolta laittaa kummilapsen jättikuva paraatipaikalle olohuoneeseen.. En tiedä mihin sen laitan, noloa olla laittamatta mihinkään mutta en haluaisi kyllä noin isoa seinälleni. Rakastan kyllä kummilapsiani, mutta pienempi kehystetty kuva hyllyn päälle olisi ollut ihan riittävä.
Tiedättekö kun joskus kerrostaloissa naapurit jättävät rappukäytävään vanhoja lehtiä, tavaroita ym. mitä eivät tarvitse enää, ja että ne tavarat saa ottaa jos joku haluaa? No, eräs aikoinaan tapailemani mies oli ottanut rappukäytävästään naapurinsa vanhoja dvd-elokuvia, kääri ne sanomalehteen ja antoi sitten mulle synttärilahjaksi. Tämä mies antoi myös lisälahjana mulle puoliksi syömänsä juustonaksupussin. Heittämällä kauhein saamani lahja.
Vierailija kirjoitti:
Sähköhammasharja nuorena seurustelukumppanilta - ollaan tosin edelleen yhdessä
😄 Kamalaa. Jos mä saisin lahjaksi hammasharjan, niin alkaisin heti epäilemään että onko se jokin vihje siitä, että suuni haisisi tms.
Silloiselta poikaystävältä joululahjaksi viinapullo :D Oli kiva vielä selitellä muille, kun äiti ja ystävät kysyivät, että noh, mitäs sait joululahjaksi häneltä teidän ekana jouluna? :D
Vierailija kirjoitti:
Yksi muumimuki häälahjaksi. Yksi eli nähtävästi yhteiseksi miehelle ja mulle. Tai sit vaan miehelle, kun antaja oli miehen sukua. Ruokimme ja juotimme kolmehenkisen perheen pitkän kaavan mukaan. Olisivat mieluummin laittaneet matkakassaan sen summan mitä maksoivat mukista.
Oletko kuullut muumimuki- menetelmästä? Ilmeisesti miehesi suku luulee, että miehesi ei voi saada lapsia ja halusi näin muistuttaa, että on muitakin tapoja.
Ehdottomasti paskin lahja ikinä on yhtenä jouluna anopilta saatu joku -90 luvulta peräisin oleva Valittujen palojen kasvisruokaresepti- tms kirja. Omalle tyttärelleen antoi samaa sarjaa olevan painonhallintaan liittyvän kirjan. Viskattiin kirjat roskiin ja siitä lähtien olen sanonut että minulle ei SAA ostaa lahjoja, jos joku välttämättä haluaa niin voi lahjoittaa eläinsuojelutyöhön nimissäni pienen summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Majoitin kaveria pari kuukautta asunnollani hänen opiskelun harjoittelun ajan, näin hän säästi vähintäänkin satoja euroja, lupasi ostaa vaivan palkaksi sähkövatkaimen... osti hän sen, halvimman parinkympin vehkeen ja samalla kuittasi synttärilahjan. Meillä oli siis tuohon aikaan parhaiden kavereiden kesken ostaa toisillemme synttäri ja joululahjat...
Minut odotettiin majoittavan tuttu asuntooni, kunnes hän saa asunnon.
Kavereita pitää jeesata ja jne. Etsii kuulemma ahkerasti. Tuli ystäviensä kanssa Helsinkiin katsomaan jotain asuntoa ja pyysi mukaan.Näytössä kertoi on liian kallis ja liian sivussa.
Kuvitteli voi muuttaa asuntooni ilmaiseksi. Vielä niin päin ilmoitan vuokran, johon saa asumistukea, jonka pitää itsellään.Minun onneksi omena hotelli vuokrasi opiskelijoille huoneita, ilmoitin ei ole enää tervetullut.
Anteeksi nyt offtopic, mutta onko täällä useampi ihminen joille "että" on tuntematon sana, vai onko kyseessä yksi ja sama tyyppi, joka kirjoittaa näitä tarinoitaan?
Sain omilleni muuttaessa lahjaksi kahvikeittimen, vaikka lahjan antaja tiesi paremmin kuin hyvin, etten juo kahvia. Kuulemma vieraille pitää tarjota. Mitähän vieraita jossain postimerkin kokoisessa opiskelija-asunnossa on tarkoitus käydä niin usein, että pitää varta vasten oma keitin olla.
Tuli tieto että saan lahjan kun tavataan. En saanut kun tavattiin.
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Sain syntymäpäivälahjaksi dildon.
Ohut, lyhyt ja vieläpä sileäpintainen. Ei mitään tuntumaa. Aivan turha vehje.No eihän se koko niin tärkeää ole
Tottakai on. Ei väärän kokoinen penis / dildo tunnu hyvältä eikä tyydytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Sain syntymäpäivälahjaksi dildon.
Ohut, lyhyt ja vieläpä sileäpintainen. Ei mitään tuntumaa. Aivan turha vehje.No eihän se koko niin tärkeää ole
Tottakai on. Ei väärän kokoinen penis / dildo tunnu hyvältä eikä tyydytä.
Ja jos on liian iso, sekään ei tunnu hyvälle.
Itse pidän seksileluista ja minulla on vaikka mitä kärveliä, jortikkaa ja kutittelijaa, mutta en kyllä haluaisi sellaista lahjaksi.
Reput vaihtoon helenius kirjoitti:
Venäläinen nainen tai mies ei tiedä kumpi toi kaupasta varastetun oudon kukkasen pyysi päästä asuntoon laittoi kukan pöydälle ja otti lähtiessään mukaan kynttilän jalat ja astioita pöydältä.Vapaakirkon jäsenet toimii näin tavaran vaihdolla.Huumeet kulkee samalla tyylillä vaihdetaan matkalaukkuja.
Ihanan surrealistinen kirjoitus. Haluaisin olla tämän ihmisen kaveri, omani ovat niin kuivia ja tylsiä. Pieni hulluus ei haittaa.
Vessapaperia. Taisi olla minun 9v synttärit, kun kaverit keksineet ”hauskan” idean. Luulin saavani ihanan ison lahjan ja paketista paljastuikin vessapaperipaketti. Niin sanotut kaverit nauroivat vieressä ilmeelleni.
Ei tuntunut kivalta.
Niinpä, mieluummin lahja ystävälle.