Listataan asioita, joita tehtiin ennen älypuhelimia mutta nyt on "jääny"
Esim. Luin aina ennen hesarin joka aamu ennen älypuhelimien tuloa, mut nykyään en tilaa mitään lehtiä😳
Kommentit (12)
Erilaiset nettifoorumit jääneet, kun tuli fb ja älypuhelimet.
Enää ole oikein kuin av. :D
Ennen olin paljon Kilpirauhasfoorumilla, Voimahalissa, Lemmikkipalstojen PP:ssä. Ne oli monen monta vuotta osa mun elämää jostain 2007->. Viimeiseen astin yritin vastustaa fb:tä, mut vähitellen noi kävi niin hiljaiseksi ja vuonna 2016 vasta taisin tehdä itelleni fb-tilin.
Siis mitä hyvää FBssa muka on? Eihän siellä ole edes mitään julkista keskustelufoorumia ja siellä ei saa sanoa yhtään mitään.
No mä teen tätä vieläkin, koska olen luopunut älypuhelimesta:
- kirjoitan bussiaikatauluja paperille. Siis muutaman ajan suurinpiirtein siihen aikaan kun olisin tulossa kotiin. Busseista ei enää saa niitä, vaan pitäisi hakea Frenckellin palvelupisteestä (TKL siis) eikä kaikilla pysäkeilläkään ole aikatauluja.
Matkoilla käytettiin paperista karttaa.
Käyttötilin saldo tarkistettiin ottoautomaatilla joko erikseen tai käteisnoston yhteydessä kuitilta.
Selattiin keltaisia sivuja kun tarvittiin vaikka kampaajaa tai ompelijaa.
Ei ole mulla älypuhelinta ollut koskaan. Kaipaan kasvokkain kohtaamisia. Mutta se on nykyään aika vaikeaa kun kaikki on katse alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hyvää FBssa muka on? Eihän siellä ole edes mitään julkista keskustelufoorumia ja siellä ei saa sanoa yhtään mitään.
Viittaatko mun viestiin?
No siksihän mä viivytinkin fb:n käyttöönottoa mahdollisimman pitkään, kun munkin mielestä nuo nettifoorumit oli parempia ja mieluusti olisin pitänyt ne. Mut eipä siellä paljon yksinään keskustelua synny tai kovin pienellä porukallakaan. Nuo kuoli ja hiljentyi aika pahasti. Siksi sit "luovutin" ja siirryin fb:hen myös pitkin hampain.
2
Siivous ja lakanoiden vaihto, cd-levyjen kuuntelu.
Niitä tuli tehtyä ennen enemmän ja saatoin järjestellä tavaroitani, jos oli tylsää.
Nykyään saattaa lakananvaihtovälikin venähtää ja pahasti.
Sitä jämähtää nettiin ja aika vilahtaa siinä.
Puheluiden soittaminen. Kyllä niitä nykyäänkin soitetaan, mutta enimmäkseen nakutellaan viestejä ja esim ajanvaraukset hoidetaan netin kautta.
Runkattiin.