Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla olet laihtunut tehokkaimmin?

Vierailija
02.05.2021 |

Kerro!

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän kuin kuluttaa.

Tämä on tietenkin totta, mutta sen te tätä ehdottelijat unohdatte mainita, millä se parhaiten onnistuu.

Vastaus ei ole, että syö vain vähemmän. Jatkuvaa nälkää kärsimällä ei laihtuminen onnistu.

Ei pitäisi olla enää nykypäivänä kenellekään yllätys, mitkä ruuat ovat hyviä laihduttajalle, sen kun tekee nopean haun googlesta. Kasviksia voit vetää päivässä vatsan täyteen aina kun on nälkä, lisää vähän hyviä rasvoja ja proteiinia, ei tarvi olla kaivamassa jäätelöä pakastimesta hetken päästä.

Vierailija
22/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäisellä. Salaattia ja lihaa enimmäkseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut parhaiten syömällä Lidlin Margareta pizzan puolikkaita, joissa on omat täytteet päällä. Pitää hyvin nälän poissa ja kalorit jäävät yllättävän alhaisiksi.

Vierailija
24/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin vain keittoja ja leipää jonkunverran.

Vierailija
25/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH ehdottomasti. Ketoilemaan en valitettavasti pysty, sillä se aiheuttaa minulle unettomuuden.

Vierailija
26/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tietenkin totta, mutta sen te tätä ehdottelijat unohdatte mainita, millä se parhaiten onnistuu.

Vastaus ei ole, että syö vain vähemmän. Jatkuvaa nälkää kärsimällä ei laihtuminen onnistu.

Tuota noin...

Se, miten sinä laihdutat ei ole mikään universaali totuus. Minulle toimii nimenomaan parhaten se, että mässytän vaan vähemmän ja harvemmin. En koe näkeväni nälkää lainkaan. Tällä metodilla olen laihduttanut nyt 11 kiloa puolessa vuodessa ja aion laihduttaa vielä viisi kiloa, niin olen normaalipainossa.

Sen sijaan en jaksaisi pitkään mitään rajoitusruokavaliota eli vaikkapa nyt hiilareiden välttelyä en jaksaisi lainkaan. Minulle helpointa on karsia ruuan määrää, ei laatua.

Vierailija
27/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15/6 -ruokavaliolla, jossa vuorokaudessa saa syödä max 15 g sokeria (lasketaan kaikesta, myös vihanneksista ja hedelmistä ...) ja  hiilidydraatteja oli syötävä 6 g mieluiten kokojyvätuotteina (joten söin yleensä kokojyväpastaa lounaalla).   Kerran viikossa otin "vapaata" eli herkuttelin ostamalla jonkun leivonnaisen (karkista/suklaasta en välitä) ja syömällä ulkona.

Yksi syy laihtumiseen tietysti jo se, että noilla määrillä päätyy suht pieniin annoksiin. Alussa outoa, mutta pian siihenki tottui.  

Vaatii laskemista, mutta aika pian oppii yhdistelemään automaattisesti aineksia niin että luvuissa pysytään. 

Itselle alussa hankalinta pientyneen ruokamäärä eli tullut sitä fyysistä kylläisyyden tunnetta kuin ennen, mutta itselle "puhumalla" ja selittämällä, että määrä on riittävä jne homma toimi.   Alussa teki mieli enemmän sokeripitoisia juttuja, mutta kummasti sekin katosi ja lopulta ei enää laskenut päiviä lauantaihin, joka oli se herkkupäivä.

Hyvää ruokaa sai syödäkseen.  Tämän voisin vaikka toistaa joskus.  Tällä hetkellä ei motivaatiota löydy,

Hiilihydraatti ei ole sama kuin vilja, vaikka viljassa paljon hiilareita onkin. Viljoissa ei ole eroa oli sitten kokojyvää tai ei, jos miettii laihtumisen ja inskan kannalta.

Vierailija
28/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näissä ketjuissa kertoo miten laihtua, mutta harvoin puhutaan siitä, miksi on lihottu möykyksi.

Vierailija
29/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimeren ruokavaliolla pysyvästi. (jo 35 vuotta hoikkana) vähintään kilo kasviksia ja ghedelmiä päivässä. Niukasti rasvaa, juustoja ja sokeria. Proteiinilähteinä pääosin pavut, linssit, kalat ja siemenet/pähkinät. Hapanmaitotuotteita sopivasti ja täysjyväviljaa/riisiä, kvinoaa, tattaria ym. Ainoat nopeat hiilarit tulee hedelmistä.

Vierailija
30/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilarisella. Ruokaa 3-4 x päivässä: kasviksia, proteiinia, rasvaa.

Kahdessa kuukaudessa lähti kymppi.

Vierailija
31/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 kiloa on jo lähtenyt, olen syönyt ihan normaalia ruokaa, herkkujakin. Mutta aiempaa vähemmän vain.

tässä on samasta syystä lähtenyt 5kg.- (Helmikuun -maalis-huhtikuun aikana2021. )

Vierailija
32/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin...

Se, miten sinä laihdutat ei ole mikään universaali totuus. Minulle toimii nimenomaan parhaten se, että mässytän vaan vähemmän ja harvemmin. En koe näkeväni nälkää lainkaan. Tällä metodilla olen laihduttanut nyt 11 kiloa puolessa vuodessa ja aion laihduttaa vielä viisi kiloa, niin olen normaalipainossa.

Sen sijaan en jaksaisi pitkään mitään rajoitusruokavaliota eli vaikkapa nyt hiilareiden välttelyä en jaksaisi lainkaan. Minulle helpointa on karsia ruuan määrää, ei laatua.

Ok, sulle sopii noin. Ei tarvitse silti hernettä nenään vetää kun et edes ymmärtänyt viestiä, mitä lainasit.

Vierailija
33/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin...

Tämäpä, itsellä toimii kaloreiden laskeminen päivittäin, peruskulutus on jotain 800kcal koska en juurikaan urheile joten määrä mitä saa päivässä syödä on aika alhainen, vähemmän kuin suositeltu.

Ensin kokeilee jotain kalorimäärää ja jos se ei toimi niin sitten vähentää sitä määrää. Jossain vaiheessa alkaa paino tippua kun kaloreita on tarpeeksi vähän. 

Vierailija
34/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välimeren ruokavaliolla pysyvästi. (jo 35 vuotta hoikkana) vähintään kilo kasviksia ja ghedelmiä päivässä. Niukasti rasvaa, juustoja ja sokeria. Proteiinilähteinä pääosin pavut, linssit, kalat ja siemenet/pähkinät. Hapanmaitotuotteita sopivasti ja täysjyväviljaa/riisiä, kvinoaa, tattaria ym. Ainoat nopeat hiilarit tulee hedelmistä.

Viimeinen lauseesi on valetta.

Vierailija
35/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri, alkoholi ja vehnä pois. Noihin, kun sortuu alkaa paino taas nousta. 

Söitkö kauraa, riisiä ja muita viljoja?

Joo ihan perusruokavalio, mutta kilot tulivat herkuttelemalla ja vähän juomallakin. 

Vierailija
36/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi noin koska jossain vaiheessa keho alkaa vaatimaan kaloreita.

Höpö höpö. Totta kai toimii noin, juuri siihenhän laihtuminen perustuu.

Se on kyllä totta, että laihtumisvauhti aina jossakin vaiheessa hidastuu, koska elimistö alkaa kuluttaa kaloreita kitsaammin, säästöliekillä. Mutta se hidastuminen kannattaa ottaa huomioon ja vaan jatkaa sitkeästi tuota, että syö vähemmän kuin mitä kuluttaa.

Ehkä aimman kommentoijan esittämä kaloreiden vaatimisjuttu viittaa siihen vaiheeseen, jossa keho alkaa käyttää "varastoja" eli alkaa juurikin polttelemaan niitä rasvoja.   Se on kriitiinen vaihe ja siihen kaatuu monien (omakohtaista kokemustakin on) laihduttaminen.    Hyvin sujunut  säännöstelty syöminen kaatuu helposti siinävaiheessa, kun keho alkaa hillittömästi himoita rasva ja sokeria.  Se on kehon hälytysmerkki siitä, että se joutuu muuten ottamaan käyttöön kaikki ne ihanat rasvamakkarat, joita sinne on vuosien varrella "pahan päivän varalle varstaoitu".     -   Ja niin sitten helposti toteaa, että dieetti ei ole tuottanut toivottavaa tulosta ja nyt sitten vielä tuli kauhea nälkä, joten ei muuta kun vetämään just niitä rasvoja ja sokeria.    Jos tuohon ei lankea ja kestää päivän pari, se menee ohi ja keho todellakin alkaa käytellä kaikessa hiljaisuudessa niitä varastoja eli laihtuminen käynistyy.   Tästä alkaa se helppo osa.

Vierailija
37/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ei ole oikeasti muuttunut yhtään mihinkään, mutta siirryin huomattavasti pienempiin lautasiin! Mulla ongelma siis oli/on liika syöminen, ihan sama mitä söi. Aina tuli se santsi otettua. Nyt ei haittaa edes se santsaus, kun syö niin pienestä lautasesta kuin mahdollista. -18 kiloa jo, vaikka vedän niin suklaata kuin vehnääkin. 

Vierailija
38/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni näissä ketjuissa kertoo miten laihtua, mutta harvoin puhutaan siitä, miksi on lihottu möykyksi.

Psyykenlääkkeillä ystäväiseni. Monet psyykenlääkkeet sekä hidastavat aineenvaihduntaa ja lisäävät samalla nälkää. Lihoin sairaalassa vuodessa 30 kiloa. Niiden pudottamiseen kului kolme vuotta välimeren ruokavaliolla ja vaihtamalla lääke siviilissä vähemmän lihottavaan.

Vierailija
39/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli tissuttelemalla ja herkuilla. Kun jätin alkoholin ja herkut pois, niin homma taas kunnossa. 

Sinänsä oli tosi helppoa, kun tiesi tasan tarkkaan mistä ne kilot olivat tulleet. No en ihan möykyksi ehtinyt lihoa kuitenkaan. 

Vierailija
40/95 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15/6 -ruokavaliolla, jossa vuorokaudessa saa syödä max 15 g sokeria (lasketaan kaikesta, myös vihanneksista ja hedelmistä ...) ja  hiilidydraatteja oli syötävä 6 g mieluiten kokojyvätuotteina (joten söin yleensä kokojyväpastaa lounaalla).   Kerran viikossa otin "vapaata" eli herkuttelin ostamalla jonkun leivonnaisen (karkista/suklaasta en välitä) ja syömällä ulkona.

Yksi syy laihtumiseen tietysti jo se, että noilla määrillä päätyy suht pieniin annoksiin. Alussa outoa, mutta pian siihenki tottui.  

Vaatii laskemista, mutta aika pian oppii yhdistelemään automaattisesti aineksia niin että luvuissa pysytään. 

Itselle alussa hankalinta pientyneen ruokamäärä eli tullut sitä fyysistä kylläisyyden tunnetta kuin ennen, mutta itselle "puhumalla" ja selittämällä, että määrä on riittävä jne homma toimi.   Alussa teki mieli enemmän sokeripitoisia juttuja, mutta kummasti sekin katosi ja lopulta ei enää laskenut päiviä lauantaihin, joka oli se herkkupäivä.

Hyvää ruokaa sai syödäkseen.  Tämän voisin vaikka toistaa joskus.  Tällä hetkellä ei motivaatiota löydy,

Hiilihydraatti ei ole sama kuin vilja, vaikka viljassa paljon hiilareita onkin. Viljoissa ei ole eroa oli sitten kokojyvää tai ei, jos miettii laihtumisen ja inskan kannalta.

Ravintoarvoissa on.  Ja jos ei valtavia määriä syö, niin paree katsoa, että se mitä syö, on tervellistä. Siksi kokojyvä, jota Suomessa onneksi saatavissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän