Naapurilla aina S-kaupan muovipussi roskapussina
En ymmärrä ensinnäkään sitä, että joku käy joka päivä kaupassa. Minulla on kauppakassina sama 5 vuotta sitten jonkun tuotteen mukana tullut kangaskassi.
Naapuri myös tunkee kaikki pahvit ja muut sinne samaan pussiin jotka sitten heittää hymyillen sekajätteisiin.
Kommentit (88)
Meillä viedään sekajäte kerran viikossa ja usein kaupan kassissa. Kun lajittelee jätteet, niin ei viikossa sekajätettä juuri pussillista enempää tule. Biojäte pitää viedä kahdesti viikossa, kartongit kahden viikon välein, lasit ja metalli kerran kuussa. Ilmaisjakelun kieltämisen jälkeen paperijätteet kerran puolessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurisi on heikkolahjainen. Itse saan selvää säästöä käyttämällä kestokassia ja edullisempia roskapusseja + erinäisiä pakkausten mukana tulleita pusseja ja hedelmäpusseja roskapusseina. Ja sitten lajittelen ja kestokassit myös pahville jne.
Vuositasollakin se säästö euroissa on hyvin vähäistä. Säästö kuittaantuu sillä, että tekee vähemmän roskaa tai ostaa pari tarjoustuotetta normaalihintaisen sijaan.
En nyt menisi heikkolahjaiseksi tuomitsemaan tuollaisen perusteella. Tiedän Mensa-tason henkilön, joka ei osaa tai oikeammin viitsi yhtään lajitella roskiaan.
Pieni on maailma ja maailmankuvakin nähtävästi näillä innokkaimmilla kerrostalokyylillä. *myötähäpeäkyynel*
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ikkuna suoraan roskikselle ja teen sen ikkunan ääressä töitä. En voi olla näkemättä, vaikka tahtoisin. Verhoja en halua eteen.
Ja ruutuvihko sekä kiikarit sulla on vaan sattumalta siinä ikkunalaudalla...
Vierailija kirjoitti:
Miten niin joka päivä? Ei minulta ainakaan tule päivässä pussillista roskia.
Kyllä näillä tulee joka päivä pussillinen sitä jätettä ja se johtuu nimenomaan siitä, että heittävät kaiken samaan roskapussiin.
Mitä taas minun roskisnäkymääni tulee, niin näkymä on suoraan pihalle, jossa sattuu olemaan myös roskakatos. Halusin tämän asunnon juuri siksi, ettei tähän paista aurinko, koska en kestä suoraa auringonpaistetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu? Ihme kyylä oot 🙄
Minulla on ikkuna suoraan roskikselle ja teen sen ikkunan ääressä töitä. En voi olla näkemättä, vaikka tahtoisin. Verhoja en halua eteen.
Sulla on keskittymisvaikeuksia. Ei liity naapuriin. Sun aivot haluaa viestittää sulle että haluat itsekin ulos roskakävelylle.
Oikea paikka johon lähettää viesti on pomo, ei taloyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hölmöä ostaa erikseen roskapusseja.
Mä ostan ne erikseen koska käytän kestokasseja kauppakasseina ja roskapussirulla tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin ne kaupan muovikassit. On niillä säästöillä vuosien varrella ostettu muutaman Nordean osake. Kestokassini hankin jo 90-luvulla joten ovat maksaneet itsensä moneen kertaan.
Kuten säästöt, myös kulut kumuloituvat.
Roskapussirulla (30pss) maksaa alle 2e. Kaupan muovikassi vähintään 0,20 e/kpl. Jos käy kerran viikossa kaupassa ja ostaa joka kerta 2 kassia menee niihin yli 20 euroa vuodessa. 10 vuodessa yli 200 euroa.
Mulla on sille parillesadalle parempaakin käyttöä kuin kaupan muovipussi.
Itse käytän sekajätepusseina kaupan hedelmäpusseja ja niitä riittää 1 kpl viikossa. Lajitelkaa jätteenne tarkemmin.
Kierrätys kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu? Ihme kyylä oot 🙄
No olethan aika naapurikyttääjä kun kirjoitat tänne toisten tekemisiä.
Se on hyvä asia että kauppakassit käytetään toiseen kertaan, vaikka roskapussina. Jotkut ostavat pieniä eriä ruokaa ja käyvät siksi päivittäin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurisi on heikkolahjainen. Itse saan selvää säästöä käyttämällä kestokassia ja edullisempia roskapusseja + erinäisiä pakkausten mukana tulleita pusseja ja hedelmäpusseja roskapusseina. Ja sitten lajittelen ja kestokassit myös pahville jne.
Vuositasollakin se säästö euroissa on hyvin vähäistä. Säästö kuittaantuu sillä, että tekee vähemmän roskaa tai ostaa pari tarjoustuotetta normaalihintaisen sijaan.
En nyt menisi heikkolahjaiseksi tuomitsemaan tuollaisen perusteella. Tiedän Mensa-tason henkilön, joka ei osaa tai oikeammin viitsi yhtään lajitella roskiaan.
Jokainen säästetty euro on kotiinpäin. Jokainen säästetty euro tarkoittaa että maksaa vähemmän kulutusveroja joten ihan turha vähätellä asiaa.
Vinkkivitonen ap:lle: siirrä se työhuoneesi tai työpisteesi toiselle puolelle taloasi tai asuntoasi, niin pääset tuosta kyttäämisongelmasta eroon ja saat mielenrauhan. Miten pystyt keskittymään muuhun OMAAN elämääsi ja tekemisiisi, jos katse harhautuu liikaa naapuruston asioihin jatkuvasti?
Laskisangollako pitäisi roskia kantaa ja kipata jäteastiaan?
En minäkään käy joka päivä kaupassa. Käyn noin kaksi kertaa viikossa ja silloin tuon yleensä kaksi pussia kerrallaan. Neljä pussia viikossa riittää hyvin roskapusseiksi. Pahvit kyllä menee pahvinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen säästetty euro on kotiinpäin. Jokainen säästetty euro tarkoittaa että maksaa vähemmän kulutusveroja joten ihan turha vähätellä asiaa.
Joskus (ja yleensä) aikakin on rahaa. Eli liiallinen puljaaminen kestokassien ja roskapussien kanssa on hukkaan heitettyä aikaa. Kunhan pääsääntöisesti lajittelee oikein, niin se on tärkeintä. Itse pyrin minimoimaan turhan ostamisen ja roskaamisen ensinnäkin, joten ihan mieluusti laitan kaupan muovipusseissa roskatkin menemään. Se on ihan hiirenkakan veroinen juttu kokonaisuuteen verrattuna.
Minäpä käynkin kaupassa kangaskassin kanssa, mutta vien roskat S-kaupan muovikassilla.
Ostan siis kaupasta kerran viikossa kaksi muovikassia, joita en avaa vasta kuin kotona roskille.
Eiks oo julmaa!
Vierailija kirjoitti:
Meillä viedään sekajäte kerran viikossa ja usein kaupan kassissa. Kun lajittelee jätteet, niin ei viikossa sekajätettä juuri pussillista enempää tule. Biojäte pitää viedä kahdesti viikossa, kartongit kahden viikon välein, lasit ja metalli kerran kuussa. Ilmaisjakelun kieltämisen jälkeen paperijätteet kerran puolessa vuodessa.
Biojäte alkaa haisemaan jo päivässä, varsinkin jos sisällä on käytettyjä kahvin suodatinpusseja, valkosipulin tai sitrushedelmien kuoria, tai kalan jätteitä. Ainakaan kerrostalossa ei voi säilyttää haisevia biopusseja päivää kauempaa, hajut menevät rappuun.
Kun ruuat tilaa noudolla ne pakataan meidän Prismassa muovipusseihin eli meillä on aina Prisman pussi roskapussina🙈
Käyn kerran viikossa kaupassa, käytän kahta kestokassia, jotka ovat kestäneet jo vuosikausia. Sekajätteen lajittelen erikseen ostettuun rullaroskapussiin, biojätteen sanoma- tai mainoslehtisistä taiteltuun jätepussukkaan, paperi, pahvi, m metalli ja lasi viedään omiin jäteastioihin. Kuka kehtaa enää olla lajittelematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biojäte alkaa haisemaan jo päivässä, varsinkin jos sisällä on käytettyjä kahvin suodatinpusseja, valkosipulin tai sitrushedelmien kuoria, tai kalan jätteitä. Ainakaan kerrostalossa ei voi säilyttää haisevia biopusseja päivää kauempaa, hajut menevät rappuun.
No ei kyllä ala haista päivässä, ellei sinne tunge erityisen märkää biojätettä, joka alkaa käydä. Suodatinpussit laitamme biojätteisiin vasta niiden kuivahdettua, valkosipulia emme käytä ja sitruksenkuoretkaan ei kyllä erityisemmin haise. Kalan raato on kyllä pakko viedä samana päivänä, siitä olen yhtä mieltä. Kerrostalossa asumme, eikä biojäte ole ikinä haissut roskakaapin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hölmöä ostaa erikseen roskapusseja.
Minä käytän mieluummin kestokasseja, koska ne nimensä mukaisesti on paljon kestävämpiä eikä tarvitse jännittää hajoaako jotain ennen kotiovea. Siksi ostan myös roskapussini rullana. Silti muut ihmiset ovat minun puolestani vapaita käyttämään sellaisia roskapusseja kuin itse haluavat.
Minä taas teen roskista modernia taidetta ja liimaan roskia yhteen erilaisiksi patsaiksi.