Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurilla aina S-kaupan muovipussi roskapussina

Vierailija
02.05.2021 |

En ymmärrä ensinnäkään sitä, että joku käy joka päivä kaupassa. Minulla on kauppakassina sama 5 vuotta sitten jonkun tuotteen mukana tullut kangaskassi.
Naapuri myös tunkee kaikki pahvit ja muut sinne samaan pussiin jotka sitten heittää hymyillen sekajätteisiin.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo kaupan muovikassit suhteellisesti katsoen aivan järkyttävän kalliita verrattuna oikeisiin roskapusseihin + kauppakassi-komboon. Mutta jokainenhan laittaa rahansa mihin huvittaa!

Vierailija
62/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös s-kaupan muovipusseja roskapusseina, tosin joukossa jokunen Lidlin muovikassikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hölmöä ostaa erikseen roskapusseja.

Minä käytän mieluummin kestokasseja, koska ne nimensä mukaisesti on paljon kestävämpiä eikä tarvitse jännittää hajoaako jotain ennen kotiovea. Siksi ostan myös roskapussini rullana. Silti muut ihmiset ovat minun puolestani vapaita käyttämään sellaisia roskapusseja kuin itse haluavat.

Rullapussit ovat siitä pöljiä, että ne ovat läpikuultavia. Mulla tulee päivittäin ns sairaalajätettä, joka on aina sekajätettä - esim verensokeriliuskoja, inskapiikkejä yms. Kerään ne kannellisiin muovitörppöihin, mehupulloihin jne, jotta muut perheenjäsenet eivät niitä käpälöisi roskia pussiin laittaessaan. Jos käyttäisin rullapussia, johan joku naapuri pillastuisi roska-astialla huolimattomasta kierrätyksestä. Käytännöllisempää on käyttää kaupan normimuovipussia, eivätpähän jätteeni näy pussista läpi. Em jätteen laitto sekajätteeseen on nimenomaan sairaalasta saatu tieto.

Vierailija
64/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hölmöä maksaa roskapussista kolmin- tai nelinkertainen hinta vain siksi, että siihen saa kylkeen kaupan logon.

Vierailija
65/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu? Ihme kyylä oot 🙄

Minulla on ikkuna suoraan roskikselle ja teen sen ikkunan ääressä töitä. En voi olla näkemättä, vaikka tahtoisin. Verhoja en halua eteen.

Mulla on näköala puunlatvoihin. Tasan ei käy onnenlahjat. Sano vielä että maksat tonnin vuokraa. Mulla on vastike kolmiosta autopaikkoineen, netteineen 350 €.

Enkä tiedä minkä kaupan pusseja naapurit käyttävät. Itse tuotan pienen pussillisen sekajätettä viikossa, siitä puolet on kissojen pottapurua.

Vierailija
66/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurisi on heikkolahjainen. Itse saan selvää säästöä käyttämällä kestokassia ja edullisempia roskapusseja + erinäisiä pakkausten mukana tulleita pusseja ja hedelmäpusseja roskapusseina. Ja sitten lajittelen ja kestokassit myös pahville jne.

Sinä se heikkolahjainen taidat olla jos käytät roskapusseina jotain hedelmäpusseja :D

Voihan sitä aina "säästää" mitä turhimmissakin asioissa jos aika ei maksa mitään sulle.

Vierailija
67/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan ne erikseen koska käytän kestokasseja kauppakasseina ja roskapussirulla tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin ne kaupan muovikassit. On niillä säästöillä vuosien varrella ostettu muutaman Nordean osake. Kestokassini hankin jo 90-luvulla joten ovat maksaneet itsensä moneen kertaan.

Kuten säästöt, myös kulut kumuloituvat.

Roskapussirulla (30pss) maksaa alle 2e. Kaupan muovikassi vähintään 0,20 e/kpl. Jos käy kerran viikossa kaupassa ja ostaa joka kerta 2 kassia menee niihin yli 20 euroa vuodessa. 10 vuodessa yli 200 euroa.

Mulla on sille parillesadalle parempaakin käyttöä kuin kaupan muovipussi.

Itse käytän sekajätepusseina kaupan hedelmäpusseja ja niitä riittää 1 kpl viikossa. Lajitelkaa jätteenne tarkemmin.

Kierrätys kunniaan.

Mahdat olla hauskaa ja toivottua seuraa ihmisten keskuudessa :D

Vierailija
68/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole ihan tutkittu, että kierrätysmateriaalista valmistettu muovikassi on ekologisin vaihtoehto. Kestokassi vaati muistaakseni niin monta käyttökertaa muuttuakseen ekologisesti kestäväksi ja lisäksi ostetaan vielä roskapusseja.

Vierailija
69/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös on ainoastaan S kaupan muvipusiit roskapussina, ja olen ylpeä siitä.

Roskaa tulee kamalasti koska kaikki ruoka ylipakataan muovirasioihin jotka ei edes mene lyttyyn

Vierailija
70/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole ihan tutkittu, että kierrätysmateriaalista valmistettu muovikassi on ekologisin vaihtoehto. Kestokassi vaati muistaakseni niin monta käyttökertaa muuttuakseen ekologisesti kestäväksi ja lisäksi ostetaan vielä roskapusseja.

YLE:n uutinen:  Mikä näistä on ekologisin: muovipussi, paperikassi, kangaskassi vai luomupuuvillakassi?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/04/01/mika-naista-on-ekologisin-muov…

Ympäristön kannalta paperikassi on 11 kertaa huonompi, kangaskassi 840 kertaa huonompi ja luomukangaskassi 2400 kertaa huonompi vaihtoehto kuin muovipussi.  Tosin sanoen kangaskassia pitäisi käyttää uudelleen 840 kertaa ennen kuin sen ympäristöjalanjälki on yhtä suuri kuin muovipussilla, jota käytetään uudestaan kerran roskapussina.

Yleensä käytän kaupan perusmuovipussia yhden kerran kantaessani ruuat kaupasta kotiin, joskus toisen kerran kauppakassina etenkin palauttaessani tyhjiä 1,5 litran cokispulloja ja kolmannen kerran vielä roskapussina.

Jotkut kestävämmät muovipussit (mm. Carlings mustat muovipussit) ovat olleet käytännössäni monta vuotta, sillä ne mahtuvat pieneen tilaan takin taskuun ja niissä on hyvä kuljettaa mm. lainaston kirjoja, ostamiani musiikkilehtiä tai kapeita kansioita papereita varten.

Vierailija
71/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös s-kaupan muovipusseja roskapusseina, tosin joukossa jokunen Lidlin muovikassikin.

Kokeile joskus myös K-kaupan muovipusseja!

Vierailija
72/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minullakin. Käyn kaupassa otan muovikassin ja käytän roskapussina sitä. En ole ostanut "oikeita" roskapusseja vuosiin 👍

Vierailija
73/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu? Ihme kyylä oot 🙄

Minulla on ikkuna suoraan roskikselle ja teen sen ikkunan ääressä töitä. En voi olla näkemättä, vaikka tahtoisin. Verhoja en halua eteen.

Siinähän sitten katselet. Mikä mättää?

Vierailija
74/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Lidlin muovikassi roskapussina. Ei hävetä yhtään. 

Minäkin käytän Lidlin muovikasseja roskapusseina. Ja joskus S-Marketin. Mulle ihan yks hailee, jos joku räähkä kyttää.

Vierailija
75/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan kauniita lahjakasseja roskakasseiksi, jotta naapurin silmää miellyttää . Jos on enemmän aikaan käärin roskat lahjapaperiin ja laitan lahjanarua ympärille.

Minä taas teen roskista modernia taidetta ja liimaan roskia yhteen erilaisiksi patsaiksi.

Ja mä kaivelen monta kertaa päivässä meidän talon roskiksia, jos löytyis tyhkiä muovikasseja, niin leikkaan ne suikaleiksi ja solmin niistä meille mattoja. Ja jos sataa, pistän S-Marketin muovipussit kenkien suojaksi. Ja jos sataa tosi paljon, pistän muovikassin päähänikin kampauksen suojaksi.

Vierailija
76/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kauppakassina reppu+tarvittaessa kestokassi. Roskapussit ostan ja tulee halvemmaksikin kuin muovikassin käyttäminen roskiksena. Jos ostat 100 kpl muovikasseja maksat niistä 15 egee. 100 kappaletta roskapusseja maksaa ma 1,50.

Vierailija
77/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussin voisi kääntää nurin, niin ei tarvitsisi niin selkeästi mainostaa mitään ketjua.

Vierailija
78/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin joka päivä? Ei minulta ainakaan tule päivässä pussillista roskia.

Kyllä näillä tulee joka päivä pussillinen sitä jätettä ja se johtuu nimenomaan siitä, että heittävät kaiken samaan roskapussiin.

Mitä taas minun roskisnäkymääni tulee, niin näkymä on suoraan pihalle, jossa sattuu olemaan myös roskakatos. Halusin tämän asunnon juuri siksi, ettei tähän paista aurinko, koska en kestä suoraa auringonpaistetta. 

Heittävät kaiken samaan roskapussiin? Onks sulla aikaa käydä availemassa roskipusseja vai miten tiedät, mitä niissä on? Herää ihan epäilys, ehditkö kunnolla töitäs tekemään....

Vierailija
79/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole ainakaan ekologinen kangaskassinsa kanssa. Mutta naapuri on muovikassineen!

"Monessa perheessä kannattaa suosia muovikassia kestokassin sijaan

Kuva näyttää, kuinka monta kertaa vähintään kutakin kassia tulisi käyttää, jotta niiden ympäristövaikutukset olisivat samat kuin tavallisella LDPE-muovikassilla. Luvut ovat tanskalaistutkimuksesta.­"

https://www.hs.fi/elama/art-2000006572890.html

Vierailija
80/88 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussin voisi kääntää nurin, niin ei tarvitsisi niin selkeästi mainostaa mitään ketjua.

Mutta kun mää tykkään kauheesti olla S-Marketin mannekiini.