Ketään joka ei ole vielä saanut yhtään koronarokotetta? Minkä ikäinen olet?
Täällä perusterve 39v odottaa vielä kutsua koronarokotteeseen.
Kommentit (105)
Koronahullu aikoo ottaa. Katsotaan miten käy.
46 v, en kuulu riskiryhmään, mutten ole perustervekään. Oulu.
Ei ole vielä tullut kutsua ja tuskinpa tuleekaan ennen kesää.
N45 hki
51v. Olisit laittanyt kyselygallubin.
33v sairaanhoitaja korona-osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taloudessa on kaksikin +50-vuotiasta riskiryhmäläistä ilman rokotetta vielä.
hki
Olisi mahdollisuus jo ollut kuitenkin. Terveet 50+ saa varata ajan ylihuomenna. Aikoja on kuulemma ollut hyvin vapaana.
Ei olisi. Tosin tuossa on vissiin melkoisesti eroa eri rokotuspisteiden välillä, koska malmille ei ole yksikään tuttu saanut varatuksi aikaa niin ettei eka vapaa aika olisi ollut parin-kolmen viikon päästä. Itiksessä sen sijaan piikille ainakin yksi duunikaveri pääsi seuraavana päivänä.. Ja nämä aikoja varanneet/aikaansa odottavat/rokotetut on yli 60-vuotiata kaikki.
Ei nuoremmat eikä varsinkaan perusterveet ole vielä pahemmin piikkejä täällä saanut.
.
Itiksessä ei ole rokotuspistettä. Messukeskus, Jätkäsaari, Malmi, Myllypuro, ja käsittääkseni saat itse valita sopivan. Ihan höpöpuhetta, ettei aikoja saisi, nopein kuulemani on, että samana päivänä, kun ajanvaraus aukesi, oli aika varattu jo 10 minuuttia puolenyön jälkeen ja piikki otettu ennen puolta kymmentä aamulla.
Malmilta pääsee bussilla esimerkiksi Myllikkaan ja junalla Pasilaan.
Miksi lähteä merta edemmäs kalaan ja hankkia pahimmassa tapauksessa tartunta jostain junasta? Malmille on kävelymatka.
Ja joo, my bad, tuo työkaveri asuu itiksessä ja sanoi käyneensä siellä piikillä mutta tarkoitti varmaan sitten myllypuroa.
Malmille on tosiaan kaikki odottaneet rokotusaikaansa vähintään 2 viikkoa vaikka jokainen on kyllä napannut ekan tarjolla olleen ajan..
Totta on, että Itsekin toivon saavani rokotteen kävelymatkan päästä Myllypurosta. Olin ajatellut, että voisin fillaroida Malmillekin, kun sinne on vain kuutisen kilometriä, normiaikana käyn Malmitalolla konserteissa. Mutta ei sitten tarvitse, jos aikoja ei ole. Täältä ei Messukeskukseenkaan ole mahdoton matka.
Minulle ajanvaraus avautuu vasta maanantaina, mutta olen kysellyt tutuilta ja kuunnellut kokemuksia ja tosiaan samalla viikolla on onnistunut, jopa samana päivänäkin.
Espoo rokottaa nyt 50 vuotta tänä vuonna täyttäviä perusterveitä. Olen 47v. ja veikkaan ikäryhmäni rokotusten alkavan viikon, kahden päästä. Mieheni sai rokotteen eilen, 50v. Vantaa tosiaan rokottaa jo minun ikäryhmääni eli 45-49-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
N45 hki
Helsinki alkaa rokottaa 50 vuotta täyttäviä ensi viikolla, joten viikko-pari luultavasti tuohon ikäryhmään. Tai nyt on ainakin uudet ikäryhmät avautuneet noin viikon välein. Kakkosrokotukset voi vähän hidastaa etenemistä. Kutsua ei erikseen tule.
37v persterve mies (vain vp-lääkintä käytössä). En oo kokeillut piikkejä. Psyykkeeni ei romutu vaikkin saisikaan mitään, enkä aio kyllä pyytääkään.
Tuola pitävät kirjaa siitä, miten vakavaksi tilanne piikitysten soalta on jo mennyt https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/vaccreg/cov19cov/summary_cov19ageare…
Eihän siinä nin isoa vahinkoa tule jos vaikka 70 v perusterve ottaa piikin ja kärsii siitä loppuikänsä, kuin että jos perusterve 25v ottaa ja kärsii hänkin loppuiän. Epäreilumpaa nuorta kohtaan koska toinen on saanut elää 45 v kauemmin vailla koronarokotehaittoja. Tämän takia ei oikeastaan ihmekään että yli 70-vuotiaista jo n 88 prosenttia on mennyt kokeilemaan. En yhtään ihmettele jos nuoremmat eivät halua. Kaikki muistavat kuitenki miten kävi sikatikun kans
Tällä viikolla saan ekan piikin, 56-v perusterve.
Perusterve 30. Ei tarvetta rokotteelle.
Vierailija kirjoitti:
N45 hki
Ei tule kesälläkään. Se pitää ihan itse tsekata ja varata se aika.
Perusterve 42-v. Täällä Helsingissä saavat rokoteajan varata jo 54-50-vuotiaat! Ihan kohta on minun vuoroni (joulukuussa?)
Lähes kaikki perusterveet alle 50 vuotiaat plus iso osa vanhemmistakin ikäluokista.
Olen 20-vuotias. En aio ottaa rokotetta.
Odotat kutsua? Ihan itse sinne pitää ilmoittautua. Itsellä aika viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes astmaatikot riskiryhmää eli useampikin keski-ikäinen kaveri on vielä ilman rokotetta vaikka toisin luulisi.
Mun kaveri kyllä sai nimenomaan astman takia aikaisemmin rokotteen?
Ketään? Mä en tiedä kuin omat ja appivanhempani (kaikki neljä on yli 70vee) jotka on saaneet rokotteensa ja hekin siis vasta sen ekan annoksen. Toka rokotus on kaikilla vasta heinäkuussa eli liki 3kk ekasta piikistä.
Ei ole edes astmaatikot riskiryhmää eli useampikin keski-ikäinen kaveri on vielä ilman rokotetta vaikka toisin luulisi.