Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan turkkilaisen basaarin meininkiä Pikkulaivan kampaamossa (vuokratuolikampaajat)

Keski-ikäinen rouva, joka on valinnut antaa harmaiden kasvaa
01.05.2021 |

Olin tilannut Timman kautta ajan. Olin paikalla n 10 minuuttia ennen aikaani ja ajattelin käydä kertomassa, että olen tulossa kyllä mutta nopeasti hän pari juttua Lidlistä. Tää paikka on sellainen, että siellä on usein vihreät valot että vapaita aikoja on, tule kysymään. Mun tarkoitus oli olla kohtelias. En ole pikkutyttö, vaan kahden aikuisen äiti.
Oma kampaajani oli tilan perällä jonkun muun tukan kimpussa ja yritin huikata hänelle n 5 m päähän asiani. Ei kuullut. Etenin pari metriä ja heti oli melkein iholla kaksi naiskampaajaa sanoen että mitäs tehdään ja onko jo mietitty ja onko aika. Mä melkein pelästyin. Sanoin että mulla on aika ja yritän nyt päästä tämän kampaajan luo tässä. Ei ne kai kuulleet. Tungetaan melkein suuhun, että saataisiin lennosta poka. Ahdistellaan että tule mun tuoliin. Erittäin epämiellyttävää. Vasta kun ajelin himaan niin tajusin mitä tilanne muistutti: turkkilaista basaaria, jossa myydään väkisin ja pakkojuotetaan teetä. Minusta kyse on siitä, että näillä vuokratuoliyrittäjillä on kova stressi.
Tulin sitten paikalle ja mieskampaaja aloitti. Hänkin siis yrittäjä. Stressi näkyi ihan päältä. Mikään mitä sanoin ei sopinut hänelle, vaan väitti vastaan. Minä olin tosi väärässä kaikessa. Jossain välissä ähki yrittäjän elämän vaikeutta. Totesin jotain minäkin tietäväni entisenä yrittäjänä ja lisäsin vielä että oma poikani lopettaa pian oman yrittäjyytensä. Sitten napsahti suu kiinni. Hetken kuluttua kysyin jotain hiuksistani ja hän alkoi paasata että olen väärässä, useaan kertaan olin väärässä. Kysyin vielä että miksikään yleensä kampaajat ovat eräästä asiasta olleet toista mieltä kuin hän. No se nyt on ..... jne jne ... ei tullut selitystä.
Lopuksi totesi, että hoidan aivan väärin tukkaani. Mä leikkautan, pesen himassa shampoolla, käytän hoitoainetta ja nykyisin hiusöljyä mutta en föönaa, vaan annan kuivua. Väärin. Pitäisi työntää kaikenlaisia mönjiä päähän ja föönata pää alaspäin että tulee tuuheutta. Mulla on paksu tukka enkä valittanut sen laadusta, totesin vain että mun tukan pitää olla sellainen et mä pesen ja annan sen sitten kuivua. Ei mitään väriä, papiljotteja tai jotain taivutuskoneita tms. Häntä yritti tietysti myydä mulle arsenaalin hiusaineita. Lopuksi kun kysyin vielä jotain josta hän oli toista mieltä, sanoin lopulta painavammin, että haluan sen. Tuijotti hetken ja sanoi ettei ole hyötyä. En vastannut enää mitään, mutta sain toivomani. En edes kiittänyt, maksoin 43 euroa siitä että mua kohdellaan rumasti ja lähdin. Ei tarvitse mennä turkkilaisbasaariin enää arvosteltavaksi toiste. Joskus kampaajalla käynti oli pieni arjen nautinto ja hemmotteluhetki. Täällä se ei sitä ollut.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla