Olen nyt 46-vuotiaana miehenä herännyt siihen että haluan omia lapsia
Tämä asia, eli lapset, oli minulle aina sellainen "Ehkä jonain päivänä". En siis kieltänyt, mutta en ole koskaan ollut innoissani yrittämässä niiden hankkimista.
Nyt kuitenkin tämän vuoden aikana minussa on herännyt jonkinlainen "sisäinen herätyskello", ja olen nyt ihan varma että haluan omia lapsia.
Olen tällä hetkellä ilman parisuhdetta, ja olenkin alkanut tuunaamaan itseäni jotta saisin itselleni vielä lapsentekoiässä olevan naisen.
Mitä vinkkejä täällä olisi tarjolla kaltaiselleni myöhään heränneelle miehelle ihan yleisesti, ja myös ihan sopivan kumppanin hakua varten?
Kommentit (105)
Ehkä vähän rankasti sanottu, mutta mielestäni lapsen hankkiminen tuossa iässä on varsin itsekästä ja epäreilua sekä suhteen toista osapuolta että lasta kohtaan. Oletko varma, että jaksaisit vielä valvoa kokonaisia öitä, viikkoja, jopa kuukausia putkeen? Se on saatanan raskasta. Vai ajatteletko, että nuorempi kumppani hoitaa yksinään tämän puolen?
Itsellänikin lapsentekohalut heräsivät vasta nelikymppisenä, mutta päätin että antaa olla. Etsin elämään muuta sisältöä. Keskityn niihin hyviin puoliin, mitä lapsettomuudessa on. Voin elää kumppanin kanssa joka on samaa ikäluokkaa ja on samassa elämäntilanteessa. Vältetään ongelmat, joita suhde eri ikäluokkien välillä usein aiheuttaa. Ymmärretään toisiamme. Ajan ja rahan voi käyttää itseen ja suhteeseen. Säilyy nuorempana kun nukkuu yönsä kunnolla eikä tarvitse stressata lapsen asioista. Parempi näin, vaikka pieni kriisi tuossa ehti ollakin, varmaan se oli lähinnä sitä että pian on myöhäistä. Sitten kun myöntää, että niin on, niin helpottaa.
Katsele 35-40v naisia. Parikymppinen ei lähtisi enää noin vanhan kanssa tekemään lapsia.
N27
Olen 65-vuotias nainen enkä koskaan ole katunut sitä, että en halunnut lapsia. En ole halunnut edes kenenkään kummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Katsele 35-40v naisia. Parikymppinen ei lähtisi enää noin vanhan kanssa tekemään lapsia.
N27
Katsella voi, mutta siihen jää. Meillä pariskunnat samanikäistä.
Antaa palaa vaan, jos löydät sikiävän kumppanin. Tämmöisellä pessimistisellä, melkeinpä nihilistisellä, järkeilyllä ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Antaa palaa vaan, jos löydät sikiävän kumppanin. Tämmöisellä pessimistisellä, melkeinpä nihilistisellä, järkeilyllä ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon aikoja sitten.
Tällä hetkellä sukupuutto on onneksi hyvin, hyvin, hyvin pieni, eli täysin olematon uhka ihmiskunnalle, joten on ihan hyvin varaa vähän järkeilläkin. Jopa suotavaa, sanoisin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla ja etsi elämällesi muuta sisältöä tai älä ainakaan onneasi lastensaannin varaan laske. Kaunistelematta: olet jo vanha ja hedelmällisen naisen saanti voi olla hankalaa. Lisäksi myös miehen hedelmällisyys laskee iän myötä.
Mutta sale porskuttaa ja tekee lapsia 69 vuoden iässä.
Kiva. Lisää autistilapsia 👍
Ap, osta vaan se moottoripyörä, niin muutkin ikäkriisiin joutuneet papparaiset tekevät.
Ihmiset eivät aina tunnista, haluavatko he oikeasti lapsia vai ovatko vain yksinäisiä. Ehkä sinullekin sopiva, vaikka samanikäinen kumppani riittäisi, siihen vielä lemmikki tai pari ja merkityksellinen työ ja harrastus.
Vierailija kirjoitti:
N27
Olen 35v, ja edes minä en lähtisi noin vanhan miehen kanssa lapsentekoon.
Se juna meni jo. Olet iässä, jossa odotetaan lapsenlapsia.
Kannattaa oikeasti miettiä, mitkä ovat ne syyt, miksi et ole aikaisemmin pariutunut. Jos syy on autismi niin se on vahvasti periytyvä ja jätä silloin lapset tekemättä.
Oikeastaan mitään hyviä syitä ei löydy, jos lapsia ei tuossa iässä ole jo ennestään. Kypsymättömyys, mielenterveysongelmat, tahaongelmat, halu bilettää ikuisesti, tarve pitkittää nuoruutta, tarve matkustaa ovat kaikki huonoja piirteitä ja viittaavat huonoihin kykyihin myös isänä olemisessa.
Vierailija kirjoitti:
N27
Olen 38 eikä kelpaisi lähes 10 vuotta vanhempi mies missään nimessä.
Mail order bride. Googlelle löytää lisätietoa .
Thaikuista, Venäjältä...
Paras vaihtoehto olis löytää joku nelikymppinen nainen (nuoremmat harvemmin haluaa vanhoja miehiä lapsensa isäksi) joka on kanssa vasta tajunnut haluavansa äidiksi eikä oo löytänyt ketään nuorempaa. Sitten vaan kiireellä lapsentekoon. Tosin voi siinä pari juttua mennä pieleen. Ei vähiten se, että sun ikäkriisis menee ohi ja tajuat, ette oikeesti halunnutkaan lasta.
Oletko ollut aiemmin parisuhteessa vai oletko ollut pääsääntöisesti sinkku aikuisikäsi? Tiedätkö, mitä pitkä parisuhde vaatii? Varmaan sinun tilanteessasi on helpointa löytää noin 35-vuotias nainen, jolla myös vauvakuume. Oletko miettinyt kumppanuusvanhemmuutta, jos parisuhdetta ei löydy?
Myös toisella kierroksella olevat naiset saattaisivat innostua kaltaisestasi lapsirakkaasta miehestä. Jos asetat kovin tiukat kriteerit esim että naisenkin pitää olla lapseton, niin tilanteesi on astetta haastavampi.
Lapset ovat mahtavia, toivottavasti onnistut saamaan oman perheen :) Mukavaa kevättä!
N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla ja etsi elämällesi muuta sisältöä tai älä ainakaan onneasi lastensaannin varaan laske. Kaunistelematta: olet jo vanha ja hedelmällisen naisen saanti voi olla hankalaa. Lisäksi myös miehen hedelmällisyys laskee iän myötä.
Jep. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että hän on harvinaisuus. Tilastoista voi katsoa, että Salella on käynyt loistava tuuri (ja hän oli muutenkin tyylikäs, varakas, menestynyt ja korkeasti koulutettu ikäisekseen ok- näköinen mies). On vastuutonta luoda sellaista kuvaa, että mies kuin mies joka myöhäisherää lapsettomuuteensa voi ratkaista ongelman helposti alkamalla oman elämänsä Saleksi.
Toimistorotta- Kaitsu 46-v elintasokumpuineen ja miestyypillisine harrastuksineen nyt vaan on melko eri sarjaa. Puhumattakaan siitä, että Kaitsuksi pääseminenkin on jo varsin hyvin vedetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo on se esimerkki joka aina mainitaan. Tiedätkö miksi? Koska se on ainut esimerkki.
Itsekkyys on loppumaton luonnonvara.