Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku jo saanut Astran jälkeen tehosteeksi

Vierailija
01.05.2021 |

jotain muuta?
Tai onko aiheesta uutta tietoa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toukokuussa aika, mietityttää vielä.

Vierailija
2/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toukokuussa aika, mietityttää vielä.

Mikä asiassa mietityttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen Astraa ja toisen Pziferia, kaikki meni hyvin. Ekasta ei mitään oireita, toisesta pieni lämmön nousu muutamaksi tunniksi. Olen tyytyväinen, vaikka pitkään mietityttikin tällainen "miksailu".

Vierailija
4/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se et käykö ne yhteen?

Kun periaatteessa samalla pitäs rokottaa?

Vierailija
5/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä vielä, olen 30v ykkösriskiryhmäläinen.

Vierailija kirjoitti:

Sain ensimmäisen Astraa ja toisen Pziferia, kaikki meni hyvin. Ekasta ei mitään oireita, toisesta pieni lämmön nousu muutamaksi tunniksi. Olen tyytyväinen, vaikka pitkään mietityttikin tällainen "miksailu".

Vierailija
6/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin Astrasta tosi sairaaksi, siksi pelkään että jos siitä toisen merkkisestäkin sitten?

7/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun alussa olisi toisen piikin vuoro, mutta kieltämättä mietityttää.

En ole vielä perunnut aikaa, mutta sitäkin mietin. Alkuun olin 99% varma, että jätän yhteen piikkiin, mutta nyt fiilikset epävarmemmat.

Ihan epäreilulta tuntuu, että joutui ottamaan AZ:n ja nyt ollaan oudossa tilanteessa kun ihmiskokeita ei ole valmistunut rokotteiden sekoittamisesta laisinkaan. Ja aika monta tahoa, kuten WHO:n kanta on ettei ristiin voida antaa jne.

En varsinaisesti pelkää kumpaakaan rokotetta, mutta niiden keskenään sekoittaminen mietityttää.

Suomessa meitä AZ:lla kertaalleen rokotettuja alle 65 v on noin 120.000 kpl.

Vierailija
8/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen, että miksi Suomessa rokotetaan sekaisin, kun whon mukaan tulisi rokottaa samalla. Lisäksi itseäni mietityttää, että miksei sitten siitä pfizeristä saa kahta annosta, toimiiko cocktail 1+1 oikeasti. Olisin rauhallisemmin mielin, jos saisin tavallaan uuden satsin uutta rokotetta ja astra jäisi vain omaksi piikikseen, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Olen ykkösriskiryhmässä saanut Astran ja tässä kuussa pitäisi sitten saada jotain muuta, ilmeisesti pfizeriä?

9/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulin Astrasta tosi sairaaksi, siksi pelkään että jos siitä toisen merkkisestäkin sitten?

Noin yleisesti on käsittääkseni ollut, että AZ:n (ei vakavat) sivuoireet olleet ekan piikin jälkeen voimakkaammat ja sitten Pfizerillä toistepäin, että oireita on tullut tokasta piikistä enempi.

Omaa tuttavapiiriä kun olen seurannut niin osalle ei tule mitään ja osalle tulee rokoteaineesta riippumatta. Itselläni oli AZ:n jälkeen vuorokauden kuume (ensin kovakin), mutta pidän sitä ihan normina.

Vierailija
10/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

En ole vielä perunnut aikaa, mutta sitäkin mietin. Alkuun olin 99% varma, että jätän yhteen piikkiin, mutta nyt fiilikset epävarmemmat.

Ihan epäreilulta tuntuu, että joutui ottamaan AZ:n ja nyt ollaan oudossa tilanteessa kun ihmiskokeita ei ole valmistunut rokotteiden sekoittamisesta laisinkaan. Ja aika monta tahoa, kuten WHO:n kanta on ettei ristiin voida antaa jne.

En varsinaisesti pelkää kumpaakaan rokotetta, mutta niiden keskenään sekoittaminen mietityttää.

Ei niissä mitään vaaraa ole vaikka ottaisi päällekkäin, voi vain olla ettei kummastakaan saa kuin sen yhden rokotteen tehon. Näitä tehoja juuri testaillaan maailmalla, ja jos niistä ei saa riittävää, niin luultavasti laitetaan sitten toinenki pfizeri.

Vierailija
11/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Ei meidän kunnassa varata aikaa toiselle piikille, se annetaan ensipiikin yhteydessä.

Vierailija
12/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää WHO:n kanta asiaan huolestuttaa.

Vierailija
13/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voisko se olla hyväkin et on kahden eri piikin suoja, tiedä häntä.

14/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Ei niissä mitään vaaraa ole vaikka ottaisi päällekkäin, voi vain olla ettei kummastakaan saa kuin sen yhden rokotteen tehon. Näitä tehoja juuri testaillaan maailmalla, ja jos niistä ei saa riittävää, niin luultavasti laitetaan sitten toinenki pfizeri.

Pääasia tietysti, ettei olisi mitään vaaraa, mutta kieltämättä 1. riskiryhmäläisellä menee 3 kk ihan hukkaan jos tavallaan vasta kolmas piikki tuo suojan (tiedän ettei 100%). Siis ekasta piikistä yli 6 kk.

No, ei tilanteelle mitään voi.

Vierailija
15/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mielialat vaihtelee, toisaalta oon vakaasti aatellu perua toisen ajan mutten tiedä uskallako sitäkään, vai menenkö vaan vapisten piikille?

Kyllä voi olla vaikeeta.

Vierailija
16/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aiheesta toinen ketju, jossa lopussa pari kommenttia THL.n infon jälkeen.

Kysymyksiä tosiaan on edelleen, ja mielestäni juuri meille (nuoremmat riskiryhmäläiset, jotka saaneet 1 x AZ) pitäisi järjestää oma tiedotustilaisuus.

Kyse on 120 000 ihmisestä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4135733/haluaisin-astra-zenecan?page=2

Vierailija
17/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa: minulla on kesäkuun alussa 2. aika.

Jotkut ovat sanoneet, että Pfizeriä pitäisi mahd. ottaa jopa 3x. Siinä mielessä olisi petusteltua, että me 1xAZ saaneet saisimme vähintään 2xPfizer.

Vierailija
18/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion ottaa Astran myös toisena piikkinä.

Mitään selkeitä tietoja tuosta ristiin rokottamisesta ei vielä ole.

Mutta en halua sekoittaa kahta erilaista rokotetta keskenään, vaan otan myös toisen piikin Astrana.

Se veritulppa riski on aivan mitätön.  Hyvin epätodennäköistä että sattusi just minun kohdalleni.

Tilannehan on aivan eri sitten, jos joutuu ottaamaan rokotteen joka vuosi, kuten koronaviruksen osalta on uumoiltu käyvän.

19/19 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aion ottaa Astran myös toisena piikkinä.

Mitään selkeitä tietoja tuosta ristiin rokottamisesta ei vielä ole.

Mutta en halua sekoittaa kahta erilaista rokotetta keskenään, vaan otan myös toisen piikin Astrana.

Se veritulppa riski on aivan mitätön.  Hyvin epätodennäköistä että sattusi just minun kohdalleni.

Tilannehan on aivan eri sitten, jos joutuu ottaamaan rokotteen joka vuosi, kuten koronaviruksen osalta on uumoiltu käyvän.

Jos olet 65 v tai yli niin saat toisenkin piikin AZ.

Sanoivat kuitenkin torstaina, että jos on alle 65 v niin toista piikkiä AZ:lla ei saa.