Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä odotatte ystävältä?

Vierailija
01.05.2021 |

En usko, jos sanot "en mitään, riittää kun on oma itsensä". Olen usein kokenut, että tämä EI riitä ja vaatimukset nousevat. Ihmiset alkaa odottaa tukea tunneasioissa, parisuhteen pelastajaa, joka paikan höylää käytännön askareisiin, tuo sitä vie tätä, tule sinne silloin kun minä haluan.. tuntuu että en halua enää ystäviä.

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä on nainen haluan että hän laittaa huulipunaa kun menemme elokuviin ja kertoo ennen leffaa, millaisia seksiunia hän on nähnyt elokuvan miestähdestä.

T.mies

Vierailija
142/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan ystävältä, että hän älyää sanan EI KIITOS. Kun hän on keksinyt, että hän menee sinne, tänne tai tuonne ja pyytää mukaan ja kun sanon, että ei kiitos, en nyt lähde, niin toivon ystävän lopettavan jankutuksen, että lähtisit kuitenkin. Jos hän rakastaa avantouintia ja pyytää mukaan ja sanon, ettei ole mun juttu, niin lopettaisi ns houkuttelun. Sama homma joidenkin ruoka-aineiden kanssa, jos hän tykkää munuaisista ja minä en, niin ei kannata hokea, että maista sinäkin.  Onko tällaisia jankkaajia olemassa, niin voin kertoa, että on. Raskasta kuunneltavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, ettei kohtele minua ääliömäisesti. Asettamalla liikaa odotuksia pilaa helposti ihmissuhteet.

Vierailija
144/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että kyselisi minun kuulumisia. 

Haluaisin että näkisimme edes kaksi kertaa vuodessa. Tällä hetkellä kerran vuodessa. 

Vierailija
145/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en odota ystäviltä mitään, enkä myöskään oleta, että ovat jotain vailla. 

Vierailija
146/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ystävyyttä hoitettaisi kuten parisuhdetta.

Eli sinä olet nainen minä mies,kummalakin aviopuolisot,mutta me ystävät voitaisiin rakastella mahtavaa,mutta mitenkä se avioliitto ja tämä niinsanottu pettäminen pidetään salassa?

Vierailija
147/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolista vuorovaikutusta, kuten kysyä mitä kuuluu, keskustelua erilaisista asioista ja ehdotuksia, että käydä kylässä tai voiko tulla kylään.

Vierailija
148/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi rehellisesti sitä mitä on, ei mitään turhaa esittämistä. 

Vierailija
149/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolista luottamusta, kunnoitusta ja tasapuolisuutta.

Vierailija
150/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tällaista tai vastaava... muuten mikään "ystävä".

https://tinyurl.com/44xtfpz3

Vierailija
151/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja ajatuksia, keskusteluja ja kertomuksia. Huumoria ja itsellekin nauramista. Samankaltaisuutta joissakin asioissa, mutta ei kaikissa. Riittävää tarkkuutta ja huolellisuutta, mutta toisaalta myös rentoutta silloin, kun ei ole tieteellisesti todistettua syytä pingottaa.  Kykyä ajatella tekojen ja valintojen järkevyyttä ennakolta. Mielipiteiden esittämistä ja välillä myös mielipiteideni haastamista. Vastavuoroisuutta. Hoidetaan yhdessä tylsät asiat pois, ei jätetä niitä toiselle ja tehdään jotain kivaa. Välillä ystävä voi kadota ja sitten taas palata tuoden uusia tuulahduksia.

Usein minua häiritsee, jos toinen on terveydellinen uhka tai uhka, koska tietää niin vähän monesta asiasta eikä omaa luontaista uteliaisuutta ottaa selvää. Jos ystävä tekee alkeellisen virheen hygieniassa, niin en pitäisi häntä ystävänäni. Minulle on terveys tärkeää. Minulla ei ole yhtään esim t

Kirjoita hyvä ihminen aluksi omakustanne.

Sitten kirja. Saat kustantajat. Joku kustantaja on aina noukkinut helmet.

Lahjoja löytyy.

Vierailija
152/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavat saa olla mitä on. Kavereilta odotan, että meillä on jokin yhdistävä tekijä ja viihdytään yhdessä. Molemmilta odotan kuitenkin perusluotettavuutta, ettei esim. tavarani katoile hänen mukaansa.

Ystävältä odotan edellisten lisäksi, että hän on oma itsensä, hänellä on riittävästi älyä ja näkemystä keskustella eri aiheista, suunnilleen samanlainen arvomaailma ja huumorintajua. Ei yritä käyttää hyväksi, ei pyri kilpailemaan kanssani ja olemaan jatkuvasti jotenkin parempi (paitsi jos siihen on syy, esim. pelataan peliä), ei ole myrkyllinen, osaa käyttäytyä ja kunnioittaa rajojani. Ehkä samankaltaiset rajat, että kumpikin voi helposti olla oma itsensä. Ei syyllistä. Ei vokottele miestäni, ei edes eksääni. Ei tarvi olla aina hyvällä tuulella, mutta ei myöskään saa olla liian raskasta (poikkeustilanteet erikseen). Ei skitsoile yhtäkkiä jonkin oman tulkintansa vuoksi vaan luottaa myös minuun ja tarkoitusperiini,. Sellainen jonka kanssa ei tarvi asetella sanojaan varovasti. Sellainen jolle ulkonäkö ja varallisuus ei ole elämän sisältö. Sellainen jonka kanssa ei tarvi nähdä ja olla yhteydessä hirveän usein mutta jonka kanssa kuitenkin viihtyisi enemmänkin, jos olisi aikaa. Sellainen joka myös auttaa tarvittaessa takaisin päin. Sellainen joka viihtyy minun kanssani ja pitää seurastani, eikä sitä tarvitse arvailla. Sellainen jolle en ole liikaa tai liian jonkinlainen, omituinen ja joka ymmärtää ja arvostaa minua. Sellainen joka ymmärtää asioiden erilaisia puolia eikä ensimmäisenä tuomitse muiden valintoja. Sellainen joka osaa nauraa myös itselleen ja elämän ironialle. Ei ole passiivis-aggressiivinen.

Joo, eipä ole todellisia ystäviä. Vaadin varmaan liikaa, mutta jos ei tuollaista löydy niin olen sitten ilman. Sen verran on tullut takkiin näistä entisistä ystävyyksistä, joskus vasta vuosien ystävyyden jälkeen. Olen ollut liian luottavainen. 

Vierailija
153/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti liikaa

Vierailija
154/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja ajatuksia, keskusteluja ja kertomuksia. Huumoria ja itsellekin nauramista. Samankaltaisuutta joissakin asioissa, mutta ei kaikissa. Riittävää tarkkuutta ja huolellisuutta, mutta toisaalta myös rentoutta silloin, kun ei ole tieteellisesti todistettua syytä pingottaa.  Kykyä ajatella tekojen ja valintojen järkevyyttä ennakolta. Mielipiteiden esittämistä ja välillä myös mielipiteideni haastamista. Vastavuoroisuutta. Hoidetaan yhdessä tylsät asiat pois, ei jätetä niitä toiselle ja tehdään jotain kivaa. Välillä ystävä voi kadota ja sitten taas palata tuoden uusia tuulahduksia.

Usein minua häiritsee, jos toinen on terveydellinen uhka tai uhka, koska tietää niin vähän monesta asiasta eikä omaa luontaista uteliaisuutta ottaa selvää. Jos ystävä tekee alkeellisen virheen hygieniassa, niin en pitäisi häntä ystävänäni. Minulle on terveys tärkeää. Minulla ei ole yhtään esim t

Boomer?

Vierailija
155/160 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä on täysin holtiton raha-asioissa, tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä ja pyytää rahaa lainaan niin antaisitteko? Hän ihmettelee, että miksen anna. En vaan anna, koska itse säästän ostamalla järkevästi ja rahaa jää säästöönkin. Ystäväni ihmettelee, että mitä merkitystä sillä on miten hän rahansa käyttää, jos maksaa velkansa. Mun mielestä sillä on väliä. Ei tipu.

Vierailija
156/160 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteydenpitoa molemmille sopivalla tavalla ja tahdilla. Vastavuoroista kiinnostusta toisen asioihin, toisen valintojen ja elämäntyylin kunnioitusta. Sitä että voidaan keskustella kaikista asioista. Valoisaa elämänasennetta.

Tämä toisen elämäntyylin kunnioitus on tosi tärkeä pointti. Joitakin ystävyyssuhteita on katkennut, kun se toinen on aina valinnoissaan ja elämäntilanteissaan muka parempi kuin minä ja jotenkin minua edellä. 

Vierailija
157/160 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolin ja toisin pyyteetöntä ystävyyttä. Kuka jaksaa olla jatkuvasti ystävyyden ylläpitäjä tai olkapäänä vain silloin kuin toiselle vain sopii.

Tätä näkyy tosi paljon sellaisissa tilanteissa, että toinen on perheellinen ja toinen ei. Perheellinen kuvittelee, että Jenna-Joosepin mukaan pyörii myös aikuisten väliset ystävyyssuhteet. Herrani varjele, jos perheettömällä onkin jotain muuta menoa kun perheelliselle sattuisi kuin armosta sopia tapaaminen. 

Vierailija
158/160 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ehdottaa joskus jotain tekemistä. Enpä juuri muuta. Kaikki muu tulee siinä ohella (kuulumisten vaihto, asioista keskustelu jne.) 

Vierailija
159/160 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kunnioittaa eroavaisuuksiamme ja kykenee kypsään keskusteluun, jos ristiriitoja tulee vastaan. Hän tietää kertomatta, mitä asioita minusta ei levitetä tapaamisemme ulkopuolelle. Hän kuuntelee jos minulla on vaikeuksia, ilman että yrittää tuputtaa neuvoja ja ratkaisuja. Ystävyyssuhteeni ovat kaikki sellaisia, jossa meillä on hyvä keskusteluyhteys ja paljon lämpimiä sanoja. Jaamme samankaltaisia ajatuksia nykymaailmasta ja paljon yhteistä huumoria. Luontosuhde on tärkeä osa elämäntapojamme ja panostamme laadukkaaseen yhteiseen aikaan, usein päivä- tai viikonloppuretkien muodossa. Aina ei tietenkään kerkeä kuin kävelylle tai brunssille, mikä tuo mukavaa vaihtelua.

Vierailija
160/160 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ottaisi mun tilanteeni huomioon vuorovaikutuksessaan. Tähän itsekin pyrin. Että vuorovaikutus olisi sellasta toisen huomioivaa ja toista kannustavaa, ei niinkään itsen nostamista.