Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä odotatte ystävältä?

Vierailija
01.05.2021 |

En usko, jos sanot "en mitään, riittää kun on oma itsensä". Olen usein kokenut, että tämä EI riitä ja vaatimukset nousevat. Ihmiset alkaa odottaa tukea tunneasioissa, parisuhteen pelastajaa, joka paikan höylää käytännön askareisiin, tuo sitä vie tätä, tule sinne silloin kun minä haluan.. tuntuu että en halua enää ystäviä.

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kaikki ajattelevat, että olet parisuhteita pelastava jeesuksen inkarnaatio ja sen takia sinua pidetään lopulta ihan mänttinä kun et vastaakaan oletuksia...

Kerro lisää?

Vierailija
82/160 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en halua kuulla kritiikkiä tai vastakkaisia mielipiteitä. En mieheltä, perheeltä enkä ystäviltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuutta, ehdottomasti.

Vierailija
84/160 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä on paljon ihmisiä, joilla ei ole ystävää, oikeaa sellaista. Surullista.

Vierailija
85/160 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos kerran viidessä vuodessa on väsynyt eikä parhaimmillaan, se hyväksytään.

Vierailija
86/160 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että en halua kuulla kritiikkiä tai vastakkaisia mielipiteitä. En mieheltä, perheeltä enkä ystäviltä.

Mahdat olla upea ystävä, puoliso ja äiti...

Vierailija
87/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

haleja

Vierailija
88/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin seuraa festareille, teatteriin, laskettelureissuille, joskus ravintolaan jos joku bändi esiintymässä, ulkomaan lomamatkoille, reppureissaamaan. Kivoja keskusteluja noissa yhteyksissä. Kiva myös saada joskus joku kuuntelemaan ja peilaamaan jos on epävarma kohta omassa elämässä työstettävänä.

Vierailija
89/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellisyyttä. Uskoa Jumalaan tai aitoa etsintää, filosofisuutta ja henkisyyttä. Ystävällä on syvä ulottuvuus henkimaailmassa. (Kaveri tai tuttava voi olla hyvin erilainen, esim työkaveri, lenkkiseuraa, kielikurssiin tuttu, naapuri. Jokainen ihminen on arvokas. )

Vierailija
90/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin, että ainakin muutaman vuoden välein oltaisiin yhteyksissä asuinpaikasta ja elämäntilanteesta riippuen. Että käytäisiin vaikka joskus kahvilla ja jatkettaisiin siitä mihin juttubjäi viimeksi. Mulla ei muunlaisia ystäviä olekaan mieheni lisäksi ja olen oikeasti tyytyväinen. Jotain lasten kavereiden vanhempia näen enemmän, mutta pidännhyvänpäiväntuttuina. Veljeni ja isäni kanssa olen myös läheinen ja miehen sisko on kiva, tavallaan kaveri tai on tällaisia kaveripariskuntia. Ystävältä toivon ainakin tällaista tasaisen harvaa yhteydenpitoa ja avoimuutta, lämpimiä tunteita, kahviseuraa.

Vierailija
91/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ystäviä. Ei ole ystäviä enkä edes tiedä millaista on, kun niitä on.

Vierailija
92/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän ystävyydet näyttävät jostain syystä lähes parisuhteilta. Ollaan päivittäin yhteyksissä ja mustasukkaisia muista ystävistä. Jos taas ollaan ystäväporukassa, on porukassa pomo joka potkii porukasta ulos ne, jotka hänen asemaansa jollain tavoin uhkaavat.

Vierailija
93/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairastuin masennukseen, jätin ystävät. Paitsi yhden joka on kylläkin iäkäs mutta jaksaa.

Olen aiemmin ollut avoin, ystävällinen ja mulla oli paljon ystäviä, mutta kun kolme heistä kuoli liian varhain, viinaan, lääkkeisiin, huumeisiin.

Odotan ystävältä vastavuoroisuutta, ei tarvi kuunnella murheitani, mutta mulle voi kertoa ilot ja surut.

Mua on käytetty hyväksi monin tavoin, alussa se järkyttikin kun sen sain selville.

Vierailija
94/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ystävää kumppanin lisäksi ja oon aika huonossa jamassa kun tätä ollu useampi vuosi että ei enää varmaan osaa ystävyyssuhteita solmia kun pelkää sitä hylkäämistä mitä aikanaan kävi jatkuvasti.

N24

Vierailija
95/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lojaliteettia nyt ainakin.

Vierailija
96/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku, joka ymmärtää, että elämässä on monenlaisia vaiheita. Ystävällä on oikeus elää sellaista elämää, kun hän itse haluaa. Rajoja tulee kunnioittaa puolin ja toisin.

Pitää ystävästä sellaisena kuin tämä on eikä halua ystävään seuraa vain, koska tarvitsee jonkun pitämään seuraa tai yhden ihmisen lisää kuuntelemaan ja auttamaan setvimään muita ihmissuhteitaan.

Kumpikin saa ottaa yhteyttä silloin kun jaksaa ja hyvältä tuntuu, vaikka toinen ottaisikin yhteyttä useammin kuin toinen. Mielestäni oikeassa ystävyydessä ei ole väliä kuinka usein nähdään, soitellaan tai kuka otti viimeksi yhteyttä.

Omasta kokemuksesta:

Ei mykkäkouluja tai mökötystä, niin että kaveri tuntee itsensä todella huonoksi, kun ei tiedä mitä on tehnyt väärin. Ei syyllistämistä siitä, että toisen elämä on liian kiireistä tai toinen on liian väsynyt näkemään tai pitämään yhteyttä tietyin väliajoin. Antaa toiselle aikaa toipua ja sopeutua elämänmuutoksissa.

Vierailija
97/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntahtoisuutta ja kuuntelutaitoa nyt ainakin. Kyllähän ystävän kanssa myös pitää tulla juttuun ja viihtyä tämän seurassa. Myös vastavuoroisuus on mielestäni olennaista. Itsellä ystävyydet loppuneet jos ne ovat olleet yksipuolisia ja toisaalta ystävyyttä ei synny jos ei ole tarpeeksi yhteistä ja ei tunnu hyvältä avautua toiselle. Luotettavuus myös siis tärkeää.

Vierailija
98/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuutta,avuliaisuutta,juttuseuraa,luotettavuutta,se joku mikä yhdistää tulee luonnostaan,hengenheimolaisuus,on vaan kiva käydä lenkillä tai missä vaan hyvän ystävän kanssa,hiljaiset hetketkään ei ole vaivaannuttavia,ystävyydessä ihminen hyväksytään sellaisena kuin on,ystävä jää tueksi,kun ei ystävät jättävät

Vierailija
99/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lojaliteettia nyt ainakin.

Täydellistä sellaista.

Vierailija
100/160 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvöksikäyttö puuttuu kaikkinensa aidosta suhteesta, samoin kysymys ei koskaan ole valtasuhteista. Ystävällä on aina sosiaaliset taidot, eikä viitteitä muusta toiminnasta. Ystävä ei vietä kaksoiselämää, eikä väritä tarinoita oman mallinsa mukaisiksi.

Ystävyyttä on mahdoton ylläpitää yksin, kukaan ei ole toisen koira.

Itse valitsen ystävikseni yhtä terveitä kuin itse olen. En ole kiinnostunut potilasleikeistä tai muista epävakaista kuvioista. Kun on rehti toiselle, saa saman kohtelun takaisin. Hyvänpäiväntutut ovat erikseen. Aito ystävä on myös tunnepuolen osaaja ja reagoi aina asianmukaisella tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi