Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS/IVF/ICSI viikolla 37-38, muita?

16.08.2006 |

Heippa!

Onko muita, joille sattuisi alkionsiirto näille viikoille?

Itselläni ei vielä siirtoviikosta täyttä varmuutta.

Hoitotaustaa: vauvaa yritetty 4 vuotta.

3xiui -kaikista negaa, 1xivf/icsi -nega, 1xpas -nega, 1xivf huhtikuussa -06, josta plussaa, mutta km rv10+0.

Nyt olisi sitten taas aika hakea pikkuinen kasvamaan. Ei vain tuo oma hormonitoiminta ole oikein palautunut tuosta keskenmenosta, mutta aloitin tänään viikon Terolut kuurin, joten eiköhän ne oikeat menkatkin sieltä taas pikkuhiljaa tule.

Hiukan pelottaa taas nämä hoidot. Olin niiiin onnellinen, kun sain olla hetken aikaa raskaana, pelkään, että se jää ainoaksi kerrakseni.... No ei vielä pidä luovuttaa. Onneksi meillä on vielä 5 alkiota pakkasessa odottelemassa, joten ainakin siirtoon pitäisi päästä.

rantis

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taas sohlasin?? Kaksi ensimmäistä sanaa jäi puuttumaan eli KIITOS KAIKILLE...

Vierailija
102/154 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen seurantaultra takana. Follikkeleja ihan mukavasti, vasemmassa munasarjassa 24 ja oikeassa 19...yhteensä 43 siis.

Maha on melkoisen kipeä ja arka tällä hetkellä, mielenkiintoista lähteä huomenna ajamaan koiranäyttelyyn yksikseen muutaman sadan kilometrin päähän.

Punktio on maanantaina tai tiistaina, hoitaja soittelee tänään vielä estradioliarvoista ja loppupäivien lääkityksestä ja samalla kuulen tarkan punktioajankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään sitten oli viimein ultra ja näkyvissä oli hyvänkokoisia munarakkuloita 11 kpl. Nyt on hoito mennyt erittäin hyvin. Maanantaina on sitten punktio ja siitä etiä päin. Ihan tyytyväinen olen tulokseen, toivottavasti olis vaan kypsia munasoluja ja saatais jotain pakkaseenkin. Mites Pulmu79 saitko kyytiin kaverin?

Tsemppiä kaikille punktioon meneville ja siirroissa käyneille.))

Vierailija
104/154 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa, että kaikilla näyttää hoito etenevän varsin mallikkaasti. Miina H on muninut oikein ennätyssaaliin! =) Muistahan siis juoda nyt kiltisti että pysyy kroppa vauhdissa mukana. =)

Itse kävin tänään ekassa follikkeliultrassa ja tilanne näyttää onneksi hyvältä, noista synarela-paniikeista huolimatta. Kuulemma on syytäkin käyttää se kallis lääke loppuun asti eikä mun nyt tarvitse enää panikoida, kun kuitenkin on lääkettä joka kerran pullosta tullut. Eli säikähdyksellä selvittiin. Tuo lääkepakkauksen ohje on taas kerran lääketehtaan vastuuvapautuslauseke, eli 60 suihkauksen jälkeen eivät vastaa enää mistään, vaikka lääkettä pullossa vielä onkin jäljellä yllin kyllin.

Ultrassa näkyi kymmenkunta isoa (12-13mm) follikkelia, 1 oikealla ja loput vasemmalla puolella. Vasen puoli mulla onkin aina ollut se paremmin toimiva. Lisäksi näkyi useampia pienempiä rakkuloita, joista osa ehtinee vielä mukaankin, kun sumuttelua on takana vasta 6 iltaa ja punktioon on aikaa vielä n. viikko. Jatkan nyt samalla annoksella tiistaiaamuun, jolloin mulla on toinen ultra. Punktiopäivä selviää myös silloin. Kohdun limakalvokin oli lähtenyt kasvamaan nätisti, joten ihan hyvillä mielin täällä ollaan nyt. Varsinainen jännitys meillä alkaakin sitten punktiosta, joten siihen asti täytyy yrittää ottaa rennosti, askel kerrallaan ja toivottavasti enää turhia panikoimatta.

Toivottavasti Pulmun ja Tarlatanin (oliko sun PAS tänään?) siirrot ovat sujuneet hienosti. Ja onnea kaikille alkuviikosta punktioon meneville! Perästä tullaan.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Auringonkukka =)

Vierailija
105/154 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siis tänään PAS: n siirto.

Pakkasessa oli huurunokkia yhteensä 5 jäljellä. Haaveissani taas ajattelin, että tästähän riittää hyvällä säkällä kolmeksi siirtokerraksi.......:( Mutta eipä riitäkkään.

Ottivat ensin yhden sulamaan. Olimme ajatelleet siirtää nyt vain yhden (aijemmin aina2), että jäisi sitten vielä myöhemmäsikin jotain pakkaseen varastoon. Mutta tuo ensimmäinen oli " hajonnut" heti. Ottivat sitten heti 2 muuta sulamaan, molemmat selvisivät, mutta vain toinen lähti jakaantumaan.

No, mutta hyvä kuitenkin niin. Nyt masussa köllöttelee 5 soluinen pikkuveitikka!!!! :)))) Aina vain harmittaa tuo " tuhoutuneiden" alkioiden määrä....

Teillähän näyttää tulevan mukavasti munarakkuloita! :) Tsemppiä vaan kaikille siirtoihin ja punktioon.

auringonkukk@70: itse olen painiskellut saman asian kanssa monesti. Toisaalta tahtoisi vain yhden vauvan kerrallaan, mutta eipä ne kaksosetkaan hullummalta kuullosta. Minulle on siirretty aina kaksi kerrallaan. Nyt kuitenkin vain yksi. Halusin säästää muita vielä toiseen kertaan. Kuitenkin jos noista kolmesta sulatetusta olisi kaksi jatkanut jakaantumistaan, niin tietysti molemmat olisi laitettu. Itse tulin raskaaksi tuossa keväällä kahden alkion siirrosta; toinen jäi kiinni, mutta meni sitten rv10 kesken. Minun lääkäri ei ainakaan " myönnä" , että kahdella alkiolla olisi " paremmat" mahdollisuudet raskautua. Hänen mielestään kaksoisraskaus on aina riski. No toivottavasti saisimme edes yhdet vauvat hoivattavaksemme!

rantis *mukanaan pikkuinen viisisoluinen*

Vierailija
106/154 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni hyvin alkionsiirrossa, mutta pakkaseen emme tällä kertaan saanneet huuruneniä.Toivotaan, että tämä tärppää, niin ei tarvitse heti toista IVF hoitoa aloittaa..

Rantahiekalle onnea ja tarrasukkia masukaverille:)

Kaikille muille zempit punktioon ja munarakkuloiden kasvatukseen:)

Pulmu pp0??

Vierailija
107/154 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs te muut punktiota odottavat jakselette?

Itselläni on maha todella, todella arkana... kävely on hankalaa ja istuminen on hankalaa eikä nukkuminenkaan parhaalla mahdollisella tavalla onnistu. Eilen oli koiranäyttelyssä tuolla 250km päässä ja oli melkoisen tuskainen reissu ajella tuota matkaa.

Jännityksellä odotan ensi yötä, kun hoitaja sanoi että irrotuspiikin jälkeen saattaa olla vatsa tosi arkana.

Irrotuspiikki siis tänään klo 23 ja punktio tiistaina. Yhdeksäksi tiistaina tyksiin ja olen kuulemma kolmas punktiouhri sinä päivänä.

Edelleen täällä mietitään tuota miehen mukaan tuloa. mieshän on tosi herkkä voimaan pahoin kun näkeekin neulan, joten voi olla ettei ole hyvä ottaa tuota mukaan vaikka itse kyllä kaipaisinkin sinne henkistä tukea

Vierailija
108/154 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ollut niin hektinen päivä töissä tänään.

Perjantaina käytiin mekin PAS:ssa ja hienosti meni. Pitivät hullua jännityksessä viimeiseen asti, kun ensin ajeltiin about 200 km klinikalle ja vasta siellä selvisi, että siirrettävää tosiaan on. Eli nyt kyydissä on 7-soluinen IVF-alkio. Hän oli oljessa yksinään, joten sillai oli helppo päätös, että kaikki siirrettiin, mitä siirrettävissä oli. Hienosti oli selvinnyt sulatuksesta, ja on tosiaan IVF:llä aikaansaatu, kuten nyt vuoden vanha siskokin, joten siinäkin mielessä on kai aika hyvät tsäänsit. Ja mikä parasta, loput kuusi odottelee edelleen pakkasessa, jos tällä kertaa ei tärppää, joten suht rauhallisella mielellä tässä voi piinailla.

Lauantaina aamupalapöydässä tuntui oudolta vatsanseudulla, joten positiivissa fiiliksissä ollaan. Saapa nähdä mitä ensi viikonloppuna... Mä nääs väitän, että olen tasan taatusti tuntenut hetken, kun esikoinen hedelmöittyi ja kyllä kuopuksestakin oli samanmoisia tuntemuksia. Mutta eipä näitä ole tieteellisesti todistettu, että voihan se vaan olla toiveajattelua. Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Ja näin jälkikäteen taas kaduttaa, että miks vaan yks. Kaksoset kun ois niin kivat (mutta mua pelottaa ne kaikki riskit) ja jos nyt tärppää, niin mitä me tehdään kaikille lopuille alkioille!?

Kiva piinailla yhdessä!

Vierailija
109/154 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän alkion oli Tarlatan saanut kyytiin;)

Omaa napaa: Mulla on kokoajan jotain tuntemuksia mahassa ja tissit kipeät ja todella kamala kutina tisseissä.. Ihan vereslihalle melkein raapinut:) Johtunee varmaan hormoneista?? Onko muilla ollut ennen tai nyt kutinaa tisuissa? Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ensimmäinen IVF ja toivottavasti viimeinen, niin en oikein tiedä noita oireita...

-Pulmu- pp3

Vierailija
110/154 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että näin tunkeudun teidän ketjuunne, mutta tosiaan Auringonkuk@lta tahtoisin kysyä, että hoidetaanko teitä julkisella puolella? Meillä on varmaan kanssa edessä IVF alkiodiagnostiikalla höystettynä, joten olen kiinnostuneena seurannut tilanteesi edistymistä ja tietenkin peukutan kympillä ihan teidän kaikkien puolesta!

Kiitos vastauksestasi ja tsemppiä vielä kaikille piinailijoille/piikittelijöille =)

Vierailija
111/154 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka-alalla olen seuraillut teidän kuulumisianne. Meillä siis hoidot siirtyi viikolla, eli siirto tehdään ens viikolla. Ensimmäiseen ultraan olen menossa huomenna ja kovasti jännittää, mitä sieltä löytyy. Mahassa on kyllä ollut tuntemuksia nyt muutaman päivän, joten eiköhän sieltä jotain löydy. Puregonia olen pistellyt viime viikon keskiviikosta asti 175 ja eilen 150 ja tänään myös. Me ollaan päätetty, että siirretään kaksi alkiota samantien. Toi pakkanen kun ei viimeksi ollut mikään huippusäilytyspaikka meidän alkioille, niin toi tuore siirto tuntuu sen vuoksi parhaalta. Ja mun tätikin oli nähnyt unta, että meille tulee kaksoset, joten...

No mutta... iloisia ajatuksia piinailijoille ja siirtoa vielä odottaville :)

Reetuna78

Vierailija
112/154 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

punktio on ohi ja nyt sain itteni raahattua koneen ääreen. Mennyt päivä pötkötellessä ja mahaa parannellessa. Aika potkupallo on vatsa ja muutaman särkylääkkeen on joutunut syömään. Runsaasti vaan lepoa ja nestettä niin kyllä se tästä. Nii joo, aikaiseksi punktiossa tänään saatiin otettua 18 munasolua ja ihan itsekin yllätyin saalista noinkin hyväksi:)) Huomenna sitten kuullaan moniko on hedelmöittynyt. Meille tehdään kokonaan ICSI joten ehkä sitä pakkaseenkin jotain saadaan jos kaikki menee vaan hyvin. Huomenna sitten aloitan lugesteronit ja keskiviikkona sitten mahdollisesti 2 alkion siirto.

Päivä kerrallaan ja peukkuja kyydissä oleville sekä punktioon meneville:)))

Vierailija
113/154 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomenna sitten 2 alkion siirto mikäli ovat jakautuneet normaalisti. Toivottavasti pakkaseenkin saataisiin jotain:))

Vierailija
114/154 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin meni muuten paitsi jännitin taas hulluna alussa ja puudutuspiikit sattui tosi paljon. Itse toimenpide ei sitten tuntunut missään. Kahdeksasta rakkulasta vain neljästä löytyi munasolu, se oli pieni pettymys. Mutta toisaalta taas neljä on paras tähän astisista saaliista. Huomenna sitten siirto ja luultavast kaksi siirretään, näin oli lääkärin kanssa puhe kun hän katsoi tuota hoitohistoriaa. Lisää kuitenkin meikäläisellä hieman mahdollisuuksia ja toisaalta kaksoisraskauden riski on tosi pieni. Ja me ollaan kuitenkin valmiita se riski ottamaan.

Meillä ei ollut klinikan kanssa mitään puhetta siitä että soittaisin onko munasolut hedelmöittyneet ja miten. Arvelin vain että jos soittoa ei tule niin huomenna on siirto ja jotain siirretään. Kaipa sinne voisi soittaa ja kysyä, mutta toisaalta pelkään että jospa onkin vain yksi kelvollinen niin sitten olisin huomiseen asti paniikissa että selviääkö sinne asti... kaipa sitä tässä vain itsesuojelua harrastaa - tieto lisää tuskaa tyyliin. No, pitää miettiä josko soittaisin sittenkin.

Särkylääkettä on pitänyt ottaa, ei tosin enää tänään. Yöllä heräsin kovaan kipuun mutta burana auttoi. Ja vettä on kyllä tullut litkittyä.

Täällä on ollut toisilla tosi hienoja saaliita, voi vain kuvitella tosin mitkä tuntemukset on tosin jos näilläkin määrillä turvottaa ja sattuu jonkin verran.

Vierailija
115/154 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio päädyttiin tekemään nukutuksessa, kun olin jo valmiiksi niin kipeä. Yhdeltätoista toimenpidehuoneeseen ja puoli kahdelta lähdin kotiin.

43 follikkelia siis tuolla viiime pe nähtiin ja 24 munasolua punktiossa saatiin. Huomenna saan kahdelta soitella ivf-hoitajalle ja kysellä hedelmöittymistuloksia

Vierailija
116/154 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko olleet punktion jälkeen miten kipeinä? Aiemmilla kerroilla kun saalis on ollut mitättömän pieni, ei kauheasti ole jälkeenpäin kipuja ollut. Nyt kuitenkin jokunen tunti kotiutumiseen jälkeen oli aivan järkyttävän kipeänä maha. Missään asennossa ei ollut hyvä olla ja tuskanhiki nousi otsalle joka kerta kun koitti liikkua.

Polilta en tuossa vaiheessa saanut ketään kiinni ja panacodin ja parin tunnin unien jälkeen tilanne hiukan helpotti onneksi...

Vierailija
117/154 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ainakin tämän punktion jälkeen vatsa ollut aika kipeä ja turvoksissa, huh. Maanantaina oli punktio ja vieläkin vatsaa turvottaa. Ei ole enään alavatsa kipeä, nyt on enemmänkin kipu siirtynyt ylävatsaan. Tuntuu tosin, että ilmaa on vatsassa hirveästi vaan ei tule pois. Tänään mennään alkioiden siirtoon ja toivottavasti kaverit on hengissä säilynyt. Samallahan ne katsoo munasarjojen tilanteen, että onko rauhoittuneet. Mulla ei aikaisemmilla kerroilla ollut paljoakaan jälkikipuja, mutta eipä niin isoa saalista kerätty kun tässä hoidossa. Kyllä sieltä yli parikymmentä rakkulaa kerättiin, joissa 18:sta oli munasolu. Koita vaan lepäillä kunnolla ja nauttia nestettä. Vaikka uskon kyllä sen, että missään asennossa ei ole hyvä olla.

Vierailija
118/154 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettymys oli iso kun menin siirtoon, neljästä munasolusta yksi ei hedelmöittynyt (vaikka oli kypsä), yksi epänormaalisti ja kaksi sitten normaalisti. Toinen oli hyvä ja toinen vähän huonompi, kai oli hitaammin jakaantunut. En sitten siinä tajunnut kysyä enempää soluista ja luokista kun pettymys iski niin kovasti. Eli ei taaskaan mitään pakkaseen. Viimeksi oli sentään kolme ykkösluokkaista, tosin ei sitten selvinneet pakastuksesta.

Kysyin lääkäriltä että mitäs sitten jos ei taaskaan onnistu, hänen mielestään yksi hoito, se kolmas julkisen maksama, vielä kannattaa tehdä kun kerran on raskaus alkanut (1. ivf yksityisellä, km todettiin rv 13). Minä tuotan noita munasoluja vaan niin huonosti. Hieman tässä mietityttää kun tämä oli nyt kolmas ivf ja tuloksena yksi keskenmennyt raskaus ja vain kerran saatu kaksi pakkaseen jotka ei selvinneet sulatuksest.

Mutta nyt pitää vain pitää peukkuja näille kahdelle että edes toinen nyt sitten sinnittelisi ja jaksaisi kasvaa ja kiinnittyä.

Vierailija
119/154 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin polille ja noista 24:stä munasolusta 18 oli hedelmöittynyt. Toivottavasti nyt edes jokunen niistä lähtee kauniisti jakautumaan :):)

Vierailija
120/154 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis onpa mukava nähdä, että monella on mennyt punktiot hyvin ja saaliit ovat olleet erittäinkin hyviä. Ja tähän asti kaikki ovat myös siirtoon asti päässeet. Hieno juttu! Kaikille piinistelijöille lähetän täältä liimaa ja tarrasukkia ja jeesusteippiä, että kyytiläiset osaisivat kiinnittyä asemiinsa. Ja Miina H:lle onnea huomiseen siirtoon!

Itse kävin eilen ultrassa ja tilanne näyttää hyvältä. 17 follikkelia näkyi ja tuo laiskempi oikea puolikin oli päättänyt nyt kunnostautua: viime ultran yhden ison follin sijasta silläkin puolella oli nyt 7 hyvän näköistä rakkulaa. Punktio on perjantaina, joten tunnin päästä pistän pregnylin ja sitten vaan kypsytellään solut valmiiksi. Vähän jo jännittää tuo perjantain koitos, mutta eiköhän se ihan hyvin mene. Ainakin teillä muilla on mennyt! =)

Reetuna78:n kanssa meillä on vielä jännitettävää ensi viikkoon asti. Meillähän nyt sitten siirto - jos siirrettävää on - on ensi viikon keskiviikkona. Ehkäpä Reetunan kanssa päästään vaikka samana päivänä piinailemaan...

Sinilintu77, kyllä olemme julkisella hoidossa, tarkemmin sanoen NKL:lla. Onnea teillekin matkaan, jos tälle diagnostiikkatielle lähdette!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi