Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS/IVF/ICSI viikolla 37-38, muita?

16.08.2006 |

Heippa!

Onko muita, joille sattuisi alkionsiirto näille viikoille?

Itselläni ei vielä siirtoviikosta täyttä varmuutta.

Hoitotaustaa: vauvaa yritetty 4 vuotta.

3xiui -kaikista negaa, 1xivf/icsi -nega, 1xpas -nega, 1xivf huhtikuussa -06, josta plussaa, mutta km rv10+0.

Nyt olisi sitten taas aika hakea pikkuinen kasvamaan. Ei vain tuo oma hormonitoiminta ole oikein palautunut tuosta keskenmenosta, mutta aloitin tänään viikon Terolut kuurin, joten eiköhän ne oikeat menkatkin sieltä taas pikkuhiljaa tule.

Hiukan pelottaa taas nämä hoidot. Olin niiiin onnellinen, kun sain olla hetken aikaa raskaana, pelkään, että se jää ainoaksi kerrakseni.... No ei vielä pidä luovuttaa. Onneksi meillä on vielä 5 alkiota pakkasessa odottelemassa, joten ainakin siirtoon pitäisi päästä.

rantis

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin japanian liputuspäivä. =) Eli tänään kp1 eikä kierto venähtänyt normaalista kuin 1 päivän. Vähän jo kerkesin pelätä,että mitä jos ei menkat alakaan ensi tiistaihin mennessä mutta no hätä. Tähän asti siis mennyt ok, eikä Synarelastakaan ole noita muutamia kuumia aaltoja ja pahaa makua lukuunottamatta ollut mitään harmia. Mullakin on 0-ultra ensi keskiviikkona ja lauantaina olisi sitten tarkoitus aloittaa piikitykset.

Hyvillä mielin siis täällä jatketaan ja -tosiaan- kun BB:kin taas alkoi niin aika menee kuin siivillä tämän hoidonkin kanssa. =)

Auringonkukka=)

Vierailija
62/154 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saapi nyt nähdä, miten tässä käy... kp 29/28 eikä kuukautisista ole tietoakaan. Ensi tiistaina pitäisi olla jo 0-ultra eli maanantaina saan soittaa tyksiin ja siirtää sen hamaan tulevaisuuteen.

Mielenkiintoista on sekin, että eilen (älkää kysykö miksi :DDD) tein ovulaatiotestin ja sain siihen paukahtamaan kaksi kaunista viivaa. Taitaa olla kierto täysin sekaisin.

Synarelasta unettomuutta, kuumia aaltoja, päänsärkyä, vatsakipuja ja jumalattoman paha maku nielussa koko ajan. Siinäpä ne oireet :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin sinuna r-testin jos sait ovisplussan. Itse olen r-testin puutteessa tehnyt testin ovistestillä ja raskaana ollessani sain selvän plussan siihen.

Vierailija
64/154 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän ne menkat sitten vihdinkin tänään alkoi. Tiistaina 0-ultra ja hyvällä onnella kerkee menkat loppua jo tiistaihin mennessä. Menkat mulla yleensä niukat ja lyhyet. Mutta onnellinenhan tästä pitää taas olla, että menkat kerkes tulla. Olin tosiaan jo huomen aamulla soittamassa hoitajalle, että eipä menkkoja näy ei kuulu ja hoitohan sitten varmaan olisi siirtynyt. Elikkäs tiistaina alkaa sitten piikittely Gonal-f:llä ja sumuja saa nessuun laittaa vähemmän:)) On nimittäin niin järkyttävän makuista kun aina valuu nieluun, huh huh..

Mites muilla tilanteet etenee?

Paljon plussia toivottaen tähän jonoon Toivo78=)

Vierailija
65/154 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiste alkoi vihdoin. Joudun varmaan kyllä silti siirtämään 0-ultraa, ei ole houkuttelevaa mennä sinne järkyttävän tulvan kourissa :P

Vierailija
66/154 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omaa napaa heti alkuun:

Tänään on 19. sumuttelu päivä ja gonalia mennee tänään neljättä päivää..

Taidan olla täällä ainut joka jo piikittelee. Kummastuttaa vain, että onko teillä muilla sitten vkolla 38 punktio ja siirto?? Mulla vkolla 37 eli taidanpa olla viikon edellä. Mulla on tiistaina verikokeet ja ens perjantaina ultra. (olen varmasti sen jo kertonutkin).

Kertokaahan miten jakselette ja koska teillä punktio, jos vain tiedätte. Täällä on, niin hiljais eloa.

-Pulmu-

Vierailija
67/154 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Minä nyt puolestani ihmettelen, että miksi jotkut teistä käy verikokeessa kesken hoidon? Minulla on menossa nyt toinen ivf-hoito, eikä ekalla kerralla mitattu verestä mitään kesken hoidon. Lopussa vaan raskaustesti.

Vickie

Vierailija
68/154 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään varma, mutta luultavasti siinä zekataan FSH_hormonin pitoisuuksia.. Hoitaja sanoi, että kun aamulla olen käynnyt verikokeissa, niin hoitaja soittaa iltapäivällä, jos on tarvetta. Siirrettäisiinköhän lääkäriä aikaisemmaksi, jos hormonia olisi paljon?? En tiedä.. Kertokaa te viisaammat:)

-Pulmu-

Vierailija
69/154 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentouttava lomaviikonloppu on ohi ja huomenna pitäs taas jaksaa mennä töihin. Synarela on tehnyt kyllä tepposiaan... Kuumia aaltoja tulee tasaiseen tahtiin ja ne todella huomaa. Väsymys on vaihtunut unettomuuteen, eli nukkuminen on mitä on. Illalla tulee valvottua myöhään, mikä on hyvin epänormaalia mulle ja siltikään ei muka vielä väsytä. Ja paha maku suussa on myös oireena. Kuukautisetkin on alkanut eilen ja olivat päivän myöhässä mutta saan alotella nyt sit suorilta käsin puregonia keskiviikkona pistämään. Täytyy vähän treenata sitä kynän käyttöä, jotta ei pistokset mene minne sattuu :)

Mun punktio ja siirto on viikolla 38. Tarkkaa punktiopäivää en vielä tiedä ja se selviääkin vasta 12. päivä kun menen sinne ensimmäiseen ultraa. Mutta innolla odottelen keskiviikkoa ja pistosten alottelua, että päästään taas askel eteenpäin näissä hoidoissa. Lippu on ollut tosi korkeella ja toivon sitä samaa myös teille kaikille muillekkin. Ei vaivuta synkkyyteen :)

Reetuna, joka haluis kattoo BB:tä mutta ei omista boxia, ainakaan vielä :)

Vierailija
70/154 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain polin hoitajan kiinni ja huomenna 0-ultra, huolimatta tästä järkyttävästä tulvimisesta :))

Synarela teppostelee täälläkin, ehkä kurjimpana on unettomuus noista sivuvaikutuksista. Tai sitä seuraava väsymys.

Nyt työpaikkalääkäriin keskustelemaan tästä alkavasta burnoutista, josko jotain helpotusta keksittäisiin

Vierailija
71/154 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin minäkin pääsin oikein asiaan! Nimittäin aika monen muunlailla, minunkaan menkat eivät meinanneet millään alkaa.....

No, mutta nyt mennään jo kp5. Zumenonia täällä nautiskelen 2tbl/pvä. (viime kerralla oli 3tbl/pvä) Mikä on teillä muilla PAS:laisilla annostuksena? Kp 12 on sitten ultra ja silloin ilmeisesti selviää myös tuo siirtopäivä. Siirto on nyt sitten joko viikolla 37 tai jopa vasta 38, saapi nähdä.

Oireita ei ole tuosta Zumenonista minkäänlaisia. Kylläpäs Passissa pääsee " helpolla" . :))))

Rantis

Vierailija
72/154 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-ultra tänään ja lääkärin sanoin ' hienosti surkastuneet munasarjat' :D

Huomenna aloitan illalla puregonin pistelyn, mutta onko väliä kummalla ampullilla aloitan? Vahvuudet lienee samat vaikka toisessa on 600 ja toisessa 900IU?

Vierailija
73/154 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantis: Minulla Zumenonit 1+2 / vrk. Miksi sinulla vähennettiin annosta ekasta kerrasta?

Miina_H: Itse aloittaisin 900iu:n ruiskusta, se kun varmaan ehtii loppua " kesken" ennen sen pienemmän aloitusta. Mutta ei sillä mitn väliä ole. Kuinka paljon pistelet kerralla?

Yyh ja nyyh... Tiputtelee ja vuotaa punaisenruskeaa, oikea munasarja tosi kipeä, sattuu ja vihloo välillä tosi kovasti. Kipulääkettä menee 6-8 kpl/vrk. Ei voi olla hyvä juttu. Olen hiukan henkisesti valmistanut itseäni, että PASsiin ei sittenkään päästä. Onhan se pe se lääkäri, mutta tuskinpa siirtävät jós tiputtelee vaan... :(

Kuba

Vierailija
74/154 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuba: 150 IU/vrk on nyt ensimmäisen viikon ajan annostus. Pitää vissiin tutustua tänään tohon kynään ja ohjeisiin tarkemmin, että mitä sitä pitää niihin lappusiin taas merkitä oikein :)

Vierailija
75/154 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuba: Ehkä suurin syy lääkkeen määrän pienenemiseen on hoitopaikan vaihdos. Nyt olen yksityisellä. Siellä lääkkeiden määrät ovat muutenkin olleet hiukan erilaisia, kuin aiemmin. Lääkäri vain totesi, että kyllä tuo 2/pvä riittää. Mikäs siinä sitten.

Rantis

Vierailija
76/154 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valtakunnassa kaikki hyvin. Munasarjat oli lepotilassa eli sumut tehonneet ja piikitykset voin aloittaa tänään. Aloitellaan annoksella 150 gonl-f:ää. Kiva kun saa sumujen määrän puolittaa niin ei niin kauhia maku suussa aina pyöri. Seuraava ultra sitten ensi maanantaina.

Vierailija
77/154 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian alhaiset. Nyt joudun/pääsen huomenna jo lääkärille. Tällä hetkellä gonal-f:ää menee 112,5 eli luultavasti huomenna nostetaan vähän annosta. Lääkäri oli sitä mieltä alunalkaen, että pitää aloittaa pienellä määrällä, kun PCO:hon viittaavat munasarjat..

Sitä vielä piti kertoa, että tänään on kyllä ilmaantunut kunnon oireita. Munasarjat ovat olleet todella kipeat hetkittäin ja alaselkää vihloo ja juilii.. Kaipa sielä kuitenkin jotain tapahtuu, vaikka annos on vähäinen ollutkin..

Näin taas itsekkäänä pelkkää omaa napaa;)

Nyt tytöt tehdään paljon plussia++++++++++++++++

-Pulmu-

Vierailija
78/154 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään selvis, että jouduttaan siirtää punktiota viikolla eteenpäin, eli viikolle 39. miehen testeissä jotain poikkeavaa ja lääkäri joka erikoistunut miesten puoleen on lomalla viikolla 38 joten... Itku meinas päästä kun on taas niin tullut odoteltua tuota pistämisen alottelua jne. No käytännössä mun puoleen se vaikuttaa siten, että en alotakkaan huomenna pistoja vaan ne siirretään viikolla eteenpäin. Siihen asti sumuttelen niin kuin nyttenkin ja kärsin kuumista aalloista :( No mutta jospa hoitotulos olis sitten paras mahdollinen eli plussaa!!! Jos vain teille kanssasisarille käy, niin jään tähän teidän junaan piinailemaan, koska olen aivan varma että tää on plussa säteiden täyttämä juna... Mä vain tulen sitten vähän jälkijunassa :)

Aurinkoisia ajatuksia kaikille toivotellen Reetuna

Vierailija
79/154 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja odotellaan maanantaista ultraa. Ja siirto onkin jo ensi viikon lopulla, vaikka klinikan paperissa luki, että vasta viikolla 38.

Sivuvaikutuksia ei juurikaan ole, pinna ehkä himpun verran piukalla, mutta johtuuko se nyt sitten lääkkeistä, onkin sitten arvoitus. Ajatukset kyllä heittelee laidasta laitaan, mitä lähemmäs siirtopäivä tulee, niin sitä enemmän pelottaa, ettei tästä tulekaan mitään. Välillä sentään voi coolisti ajatella, että tulee, mitä tulee ja seuraavassa hetkessä iskee epätoivo. On mulla jo lomamatkat sun muut lohdukkeet suunniteltuina, jos ei tärppää, mutta silti kauhistuttaa, kun tietää, että tää on viimeinen kerta. Jos nyt napsahtaa nega, niin lapsiluku on sitten tässä. Kyllähän sitä keksii siitäkin kaikkea positiivista, mutta kyllä pelottaakin, kun tää on niin lopullista. Ja samalla koitan nauttia tästä kaikesta härdellistä viimeistä kertaa...

Vierailija
80/154 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis kävin nollautrassa ja tosiaankin huonoja uutisia sain. Oikeessa munasarjassa näkyi 11mm pallero. Lääkäri ei osannut ultran perusteella sanoa että onko kysta vai munarakkula joten antoi lähetteen johonkin verikokeeseen. Tulos oli, että se pallero on munarakkula hyvässä kasvussa. Eli tää hoito siis keskeytyy. :( Mä oon jo itkenyt silmät päästäni, tuntuu niin kohtuuttomalle että eikö näin monen vuoden taipaleen jälkeen jo voisi vihdoin onnistaa. :´(

Huomenna hoitaja soittelee uudestaan kunhan lääkäri on tehnyt jatkosuunnitelman. Ilmeisesti aloitan Primolut -kuurin ja sitten kun menkat alkaa, aloitetaan pistokset ja tehdään lyhyen kaavan IVF.

Mutta minä poistun nyt siis takavasemmalle pinosta kokoomaan itseäni. Toivottelen teille kaikille plussaonnea, koittakaahan joku napata se mun hukkaama plussa itsellenne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän