PAS/IVF/ICSI viikolla 37-38, muita?
Heippa!
Onko muita, joille sattuisi alkionsiirto näille viikoille?
Itselläni ei vielä siirtoviikosta täyttä varmuutta.
Hoitotaustaa: vauvaa yritetty 4 vuotta.
3xiui -kaikista negaa, 1xivf/icsi -nega, 1xpas -nega, 1xivf huhtikuussa -06, josta plussaa, mutta km rv10+0.
Nyt olisi sitten taas aika hakea pikkuinen kasvamaan. Ei vain tuo oma hormonitoiminta ole oikein palautunut tuosta keskenmenosta, mutta aloitin tänään viikon Terolut kuurin, joten eiköhän ne oikeat menkatkin sieltä taas pikkuhiljaa tule.
Hiukan pelottaa taas nämä hoidot. Olin niiiin onnellinen, kun sain olla hetken aikaa raskaana, pelkään, että se jää ainoaksi kerrakseni.... No ei vielä pidä luovuttaa. Onneksi meillä on vielä 5 alkiota pakkasessa odottelemassa, joten ainakin siirtoon pitäisi päästä.
rantis
Kommentit (154)
Moikka vain kaikille!
Tänään kävin siis lääkärillä eilisen verikokeen perusteella. Halusivat ultrata ennen, kuin nostavat gonalin annosta. Mutta, mutta sielläpä oli 14 ISOA munarakkulaa ja 6 pientä. Kyllä se lääke siis olikin tepsinyt ja lisäämään ei lähdetä hormonien annostuksia. Olin kyllä jo eilen sitämieltä, että jotain siellä tapahtuu, kun mahassa juilii ja nipistelee kokoajan.
Nyt muo on alkanut taas todenteolla jännittämään ja pelottamaan punktio..Apuva! No kyllä sen kestää, eihän niitä muuten tehtäisi.
Zemppiä kaikille ja mukavaa keskiviikko iltaa:)
-Pulmu-
Menin sitten paljastamaan lähimmälle työkaverilleni ensi viikon PASsin (koska hän joutuu tekemään mun työt sinä päivänä) ja niinpä hän sitten kertoi olevansa itsekin raskaana. Toki olen iloinen hänen puolestaan, mutta entäs sitten, kun meillä menee ensi viikolla kaikki päin pyllyä. Tän kaiken piti olla niin iisiä, ja kuitenkin mä olen taas hulluuden partaalla. Aijonko mä olla loppuikäni katkera ämmä, kun vauvat ei maailmasta kuitenkaan lopu? Tai miten saisi aivopestyä itsensä siihen, että lapsiluku on täynnä? Pää leviää, vaikkei pitänyt.
Toivon vaan, että ensi viikolla päästään siirtoon, että edes hetken voi leikkiä olevansa raskaana.
Reetunalle ja Pampulalle pahoittelut ikävistä uutisista :((
Täällä oli eilen ensimmäinen puregonpistos ja täytyy sanoa, että koin tuon puregonin kynän jokseenkin hankalaksi. Nuo vanhat ampullit ja neula/ruisku-yhdistelmät ovat olleet mulle niin helpot ja yksinkertaiset... ei vanha koira opi uusia temppuja?
Mulla on tästä tulevasta ivf:stä kauhean negatiivinen olo. Toiveita onnistumisesta ei ole sitten tipanhiukkaakaan...tiedä sitten mistä johtuu :/
huomasin tän ketjun juuri äsken. PAS olisi ehkä jo ensi viikolla. Progynovaa popsin nyt 6:tta milligrammaa päivässä.
Taustaa: Meillä kotona ihanainen IVF tyttö, jo 2v 3kuukautta. Vuosi sitten tehtiin lääkkeellinen PAS, joka ei onnistunut. Imetin silloin vielä usein, joten harmittaa, että " tuhlattiin" hyvät alkiot. Jäljellä enää kaksi alkiota, se " rupusakki" . Pelottaa tietty sulatus, onko niistä siirrettäviksi.
Tiistaina on ultra, jossa selviää siirron ajankohta. Kasvattelen tässä limakalvoa ja toivottelen onnea kaikille muille. Yritän lukea koko ketjun, kunhan neiti nukahtaa yöunille. Ei siis pitkään aikaan.
mennyt on nyt kolme iltaa gonal-f:ää napaan ja olo ei ole normaalia kummempia. Sumuista ei tullut erikoisia oireita, kuumia aaltoja jne. Mutta ihme kyllä oli sumut vieny munasarjat lepotilaan:)) Ja nyt ei vaivannut kystatkaan. Vähän on täälläkin negatiiviset fiilikset varsinkin kun mun ympärillä on nyt niin paljon odottavia naisia. Ja tuntuu ettei loppua näy. Miten voikin kaikki pamahtaa raskaaksi lähes yhtäaikaa....huh huh. No kestettävähän se on päivä kerrallaan. Juu ei vaan hirveesti jaksa uskoa taaskaan, että tämä hoito tuottaisi toivottua tulosta. Ehkä sitä rupeaa ajattelemaan, jotta mikähän on minussa vikana. Katsellaan nyt rauhassa jos se elämä tästä vielä kirkastuisi. Onneksi elämässä on nyt muuten kiireistä aikaa, ettei kerkeä murehtimaan aina kaikkea. Tottahan toki toivon kaikesta huolimatta, että tähän junaan otetaan paljon plussia. Ja voimia niille joilla hoidot ei mene putkeen tai ei pääse siirtoon. Tsempataan yhdessä toisiamme. Ajatustasolla ollaan varmaankin samalla aaltopituudella:))
Aurinkoista jatkoa!!
Pahoittelut minunkin puolesta niille, jotka eivät tätä hoitokertaa pysty syystä tai toisesta jatkamaan.
Ja zemppiä kaikille, jotka lähestyvät pikkuhiljaa punktiota:)
Mulla jo viikko takana piikitystä ja olo on kyllä " paksu" turvottaa todella paljon,, Huomenna taas lääkäriin ja luultavasti saan myös tietää punktiopäivän.
Tulen taas huomenna kertomaan lääkäri kuulumisiani.
-Pulmu-
Olin tänään ultrassa ja kaikki oli ok. Punktio mulla ens keskiviikkona ja siirto perjantaina.
Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Toivoopi: Pulmu
Eilen alkoi hillitön flunssa ja nyt mietityttää, miten noi synarelat mahtaa ehtiä imeytymään, kun aivastelu ja niistäminen on tauotonta...
Ensi tiistaina ultra, näkee miten puregonit on tehonneet. JOtain ainakin munasarjoissa tapahtuu, jos tuohon vihlomiseen on uskomista
seuranta ultrassa käyty ja kaikki näyttää oikein hyvältä, munarakkuloita löytyi noin vajaa parikymmentä kappaletta yhteensä ja kohdun limakalvo oli jo erittäin hyvä. Että hyvin menee toistaiseksi. Mennään siis ihan aikataulussa. Vähän on nippailua ollut alavatsassa, että kyllä siellä jotain tapahtuu. Perjantaina on sitten seuraava ultra ja silloin sovitaan punktiopäivä. Tässä kerkee vielä pistellä 4 iltaa niin katsotaan sitten perjantaina tilanne uudelleen. Sumuja vielä nenusta menee sisään ja flunssalta on säästytty. Mites muilla menee?
Toivolla on hienot kuulumiset :)
Mulla on huomisaamuna labra + seurantaultra. Oikealla puolella tuntuu melkoisia vihlauksia ja jomotuksia, vasen puoli tuntuu totaalisen kuolleelta. Pelottaa hitusen, että onko vas.munasarjassa tapahtunut yhtään mitään.
Flunssa alkaa hiljallen hellittää otettaan, onneksi :)
Osaakos joku muuten sanoa, kuuluuko puregon-ampulliin jäädä jotain vielä vaikka on laskujen mukaan kaikki 900 IUta annosteltu jo :-o Nimittäin olen nyt annostellut 150 IU:ta kuusi kertaa eli tuon 900IUta mitä ampullissa pitäisi olla. Silti ampullissa on vielä nestettä jäljellä...
Toivolla on kyllä tulossa hyvä saalis;)
Mä pistin eilen viimeisen gonalin ja aamulla nenukkaan suihkautin viimeisen suihkauksen. Kohta pitäis pistää irrotuspiikki ja jänskättää kamalasti. Toivottavasti en sähellä niiden ampullien kanssa. Onneksi mies on kotona ja voi olla ainakin hyvänä henkisenä tukena, jos ei muuta:)
Keskiviikkona on sitten punktio ja se se vasta jännittääkin..
Voikohan munarakkulat puhjeta ennen punktiota, vaikka on käyttänyt jarrua?? Mä vaan jännitän sitäkin, että puhkeis, kun inseminaatioissa olivat kerenneet puhjeta kummallakin kertaa:(
Palailen keskiviikkona kertomaan punktiokuulumiset!
Kasvattakaahan tytöt suuret saaliit:)
-Pulmu-
Aamupäivää :)
Aamulla kävin labrassa ja seurantaultrassa. Lääkäri ei suoraan sanonut, montako follikkelia tuolla kasvaa. Siinä kuitenkin kun luetteli hoitajalle niitä kokoja, yritin niitä laskea ja pääsin n. 20 kappaleeseen. Oikeassa munasarjassa oli niitä selkeästi enemmän, mutta vasemmassakin peräti seitsemän.
Nyt sitten jännitetään, että kasvavatko kauniisti ja monestako löytyy kunnollinen munasolu sisältä... perjantaina seuraava ultra, puregonia siihen asti samalla annoksella.
Meillä oli PAS:n limisultra maanantaina ja hyvältä näytti, limis oli jo silloin lähes 12 mm ja munasarjat uinaili.
Siirto oliskin sitten perjantaina, ja mä olen jo ihan riekaleina. Edelleen ajatukset ja tunteet heittelee laidasta toiseen. Millä perusteella te muut olette valinneet siirrettävien alkioiden määrän? Me jo kerran päätettiin, että kaks, niin kuin aiemmissa viesteissä kerroin, mutta tänään mulla alkoi sit järkyttävä viime hetken paniikki ja oli pakko soittaa klinikalle, että jos sit kuitenkin vaan yksi. Tosi noloa ja ajattelematonta, tiedän. Ja heti tuon puhelinsoiton jälkeen alkoi kamala morkkis, että enkö mä haluakaan tulla raskaaksi, kun tippuhan ne onnistumisprosentit siitä. Tilanne on nyt sit se, että vasta perjantaiaamuna selviää, että montako on selvinnyt (vaikka yhteen tähdätään, mutta kun ovat oljissa pareittain), ja jos niitä on kaksi, niin en mä kyllä anna heittää toista roskiinkaan, et sit kuitenkin laitettais kaks. Kun perjantaina ei uudelleenpakastus oikein enää onnistu, eikä sit tietenkään ole mahdollisuutta myöskään mihinkään jatkoviljelyyn.
Mä tuun hulluks tän kanssa! Sanokaa nyt joku, että yhden alkion siirto on tosi järkevää, ja mahdollisuudet raskautua on kuitenkin loistavat. Enhän mä ole huono äiti, jos haluankin vain yhden alkion?
Tänään oli siis punktio. Saalis ei ollut hurrattava, mutta sentään jotain saatiin talteen. Munasoluja oli 3kpl. Toivottavasti ovat sitkeitä sissejä ja kyllähän ne ovat:)
Punktio meni kivasti, ei ihmeempää kipua. Välillä kirpaisi, mutta kyllä sen kesti. Punktion jälkeen oli kyllä maha tosi kipeä, mutta sekin on jo takanapäin.
Perjantaina sitten alkionsiirto, jos kaikki menee nyt vain hyvin.
Kyllä tää on yhtä jännittämistä..
Hyviä munarakkula saaliita monella, nyt peukut pystyssä vain meille jokaiselle.
-Pulmu-
Soitin äsken klinikalle ja KAIKKI kolme oli hedelmöittynyt. Yksi oli täydellisesti ja kaksi epänormaalisti, mutta hoitaja sanoi, että voivat huomiseen mennessä olla ihan ok.. Nyt on hyvät fiilikset, kun jännitin ihan kamalasti hedelmöittyykö yksikään.
Kertokaahan muutkin omia kuulumisianne ja tiedättekö vielä teidän punktio päiväänne??
Huomenna on sitten suurensuuri päivä, kun kaveri laitetaan kyytiin;)
-Pulmu-
Onnen toivotuksia ja peukutuksia Pulmulle, eiköhän sieltä huomenna kaveri kyytiin lähde:) Erittäin hyvältä näyttää.
Itselläni ei kovin kehuttavasti mene. Vuodattelin jo oloani eilen tuonne muualle kun tähän pinoon. Elämä nyt vähän valoisemmalta jo tänään näyttää, sairaslomalla nyt sitten ollaan ainakin pari viikkoa. Huomenna olis ultra ja sitten selviää punktio päivä. Alavatsassa on kyllä kivast nippailuja ja aika täyteläinen olo. Huomennahan se selviää onko kaikki kunnossa.
Peukkuja kaikille ja kertoilkaahan kuuulumisia!
Ihan ensiksi Pulmulle tsempit ja onnenpotkut huomista varten! Täällä peukut pystyssä, että nuo kolme sissiä muistavat jatkaa jakautumistaan ja että huomenna siirto onnistuu ja jos vaikka joku ukkeli pakkaseenkin saataisiin. bdbdbdbdbdbdbdbdb
Tällä taholla on päästy myös piikittelyssä hyvään alkuun. Viime lauantaina sujahti ensimmäinen piikki massuun ja eilen alkoi ensimmäistä kertaa tuntua pientä painon tunnetta ja pari ihan vaimeaa vihlaisuakin tunsin. Ehkäpä muniminen siis kuitenkin on lähtenyt alkuun maltillisesta lääkeannoksesta huolimatta. Huomenna menen follikkeliultraan, ja sitten ollaan viisaampia.
Mulle vaan iski eilen aikamoinen paniikki, kun tajusin, että olen sumutellut liian kauan isommasta synarela-pullosta! Olen jotenkin tyhmänä vaan tuijotellut pahvipakkauksen ruutuja sen kummemmin ajattelematta ja kiltisti piirtänyt rasteja ruutuun, joten ajattelin, että niin kauan kuin on tyhjiä ruutuja, on lääkettäkin pullossa jäljellä. MUTTA eihän se niin menekään! Jos laskee, että yksi suihkaus=yksi annos, niin olen melkein viikon ylimääräistä sumutellut väärästä pullosta! Joskus jo aikaisemmin laskeskelin ruutuja ja ihmettelin, että näyttää siltä ettei tarvitsisi pienempää pulloa avata ollenkaan tässä hoidossa... että osaa nainen joskus olla blondi! Nyt toivon sitten, ettei mahdollisesti liian vähäinen synarela ole pilannut tätä hoitoa. Joka kerran on kyllä lääkettä valunut kurkkuun ja maku suussa ollut sen mukainen, että eiköhän sieltä sentään jotain ole nenään suihkunnut. Mutta piti nyt tällainen ylimääräinen jännitys tietenkin tähänkin hoitoon tulla. :-/
Tulen huomenna kertomaan ultrakuulumiset, toivottavasti on jotain hyvää kerrottavaa tästä synarela-mössöstä huolimatta. Tiistaina on luvassa vielä toinen ultra, jossa punktiopäivä varmistuu. Meille on kaavailtu sitä ensi viikon torstaiksi tai perjantaiksi. Diagnostiikan takia siirto - jos sinne asti edes päästään - venyy sitten viikolle 39, joten tulen hiukkasen jälkijunassa teihin muihin verrattuna. Tosin kirin eron takaisin sitten testipäivän suhteen, eli se taitaa osua viikon 40 loppuun.
Mutta näillä mennään. Tsempitykset kaikille meille! =)
eilen oli lääkäri ja ultrassa näkyi toisella puolella kai neljä ja toisella kolme rakkulaa, huomenna labra ja uusi ultra. Punktio on todennäköisesti maanantaina, sen jo eilen kuulin, mutta huomenna varmistuu. Mukavastihan tuo välillä juilii munasarjojen tienoilta, lääkäri muistutteli että pitää muistaa juoda paljon vettä.
Mutta saalis näyttää tällä hetkellä paremmalta, ensimmäisessä saatiin vain 2 ja toisessa 3. Tai no, eihän sitä taas tiedä montako kelvollista sitten loppujen lopuksi tulee. Päivä kerrallaan tässä pitää mennä.
Miina_H, niissä kynissä on aina vähän ylimääräistä, minullakin on gonal 900 ja niihin on aina jäänyt aika paljonkin. Niissä ohjeissahan sanotaan että voi käyttää sen mitä kynässä on ja aloittaa sitten uuden kynän ja sieltä loppuannoksen (esim. 75+75). Itse en ole alkanut säätämään ja laskemaan noiden vajaiden annosten kanssa, kun on kumminkin ollut pakko hankkia lääkkeet täydelle määrälle eikä vajaita viitsi alkaa säilyttelemaan seuraavaan hoitoon. No, mulla onkin jo kela-raja rikki, joten ei ole niin nuukaa kuin jos itse maksaisi.
Onnea huomiseen punktioon menijöille!
voi itku pampula, toivotaan nyt parempaa onnea ensi yritykselle. Toisaalta lyhyt kaava sitten voi olla kivempi (itsellä ensimmäinen ivf oli lyhyellä kaavalla, plussa tuli mutta meni sitten tosin kesken) kun ei ole tuota sumuttelua.
Mulla oli eilen 0-ultra ja hyvin oli sumut tehonneet. Tänään pistin sitten ensimmäisen piikin ja sumut puolitettiin. Kuumia aaltoja tuli muutaman kerran viikonloppuna ja alkuviikosta, ja lievää päänsärkyä silloin tällöin, toivottavasti niistä päästään eroon nyt kun piikittämällä saadaan taas hormonit jylläämään.
Joku kyseli veritestistä, ensimmäisellä klinikalla ei sitä tehty vaan ultralla seurattiin (oli se lyhyt kaava), täällä toisella klinikalla verikoe otetaan ennen toista ultraa (pitkä kaava). Seuraavat jotain (FSH?) hormonitasoa, ilmeisesti ultrassa kun näkee vain onko rakkuloita tulossa, mutta hormonitaso antaa sitten viitettä onko oikeasti lääkkeet tehonneet ja munasolujakin tuloillaan?