Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS/IVF/ICSI viikolla 37-38, muita?

16.08.2006 |

Heippa!

Onko muita, joille sattuisi alkionsiirto näille viikoille?

Itselläni ei vielä siirtoviikosta täyttä varmuutta.

Hoitotaustaa: vauvaa yritetty 4 vuotta.

3xiui -kaikista negaa, 1xivf/icsi -nega, 1xpas -nega, 1xivf huhtikuussa -06, josta plussaa, mutta km rv10+0.

Nyt olisi sitten taas aika hakea pikkuinen kasvamaan. Ei vain tuo oma hormonitoiminta ole oikein palautunut tuosta keskenmenosta, mutta aloitin tänään viikon Terolut kuurin, joten eiköhän ne oikeat menkatkin sieltä taas pikkuhiljaa tule.

Hiukan pelottaa taas nämä hoidot. Olin niiiin onnellinen, kun sain olla hetken aikaa raskaana, pelkään, että se jää ainoaksi kerrakseni.... No ei vielä pidä luovuttaa. Onneksi meillä on vielä 5 alkiota pakkasessa odottelemassa, joten ainakin siirtoon pitäisi päästä.

rantis

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinapinkkaan on ilmoittauduttu, heti hyvien uutisten perään ;o)

Muuten, oletko hoidossa Helsingin VL:ssa vai Naistenklinikalla? Jäin miettimään kun vastasit tuolla Väestoliittoa koskevaan kysymykseen...

Vierailija
2/154 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joku oli jo huomannutkin plussan testasin tänään!!!!

Tänään oli siis pp14 ja plussahan se testiin pärähti.

Olen viimeaikoina pinoutunut tuonne Piinapinkkaan niin en ole tänne aikoihin kirjoitellut.

Tsemppiä teille piinaanne! Pidän moooontaa paikkaa varattuna plussajunaan!!! :))))

Rantis rv4+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut plussasta ja turvallista 9kk vatsankasvatusmatkaa :))

Omalta kohdalta mä olen aika lailla toivoni plussasta heittänyt...PASseja olisi sen jälkeen edessä liuta ja usko yleisesti PASseihin on aivan olematon. Mietittiinkin, että miten mahtaa TYKS suhtautua, jos haluaa uuden IVF:n perään eikä käytä pakasteesta alkioita...

Vierailija
4/154 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti PAS:ssa on ehkä huonompi tulos kuin tuoresiirrossa, mutta jos ruvetaan laskemaan sinun alkiomäärästäsi, niin sinulle pitäisi syntyä kolme lasta! Laskennallisesti olen tässä käyttänyt hieman alle 20% onnistumismahdollisuutta (katsoin tulokset VL:n sivuilta).

Joten älä nyt heitä kirvestä kaivoon, sitä paitsi ethän tiedä oletko jo raskaana ;o)

Vierailija
5/154 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaisat onnittelut plussasta Rantikselle!!! Ihanaa, että saatiin ensimmäinen plussa kehiin, kun tämä meidän ketju alkoi näyttää jo vähän toivottomalta. Onnellista ja turvallista raskausaikaa. Toivon sydämestäni, että tällä kertaa saatte tämän tulokkaan ihan syliin asti.

Marvik, ollaan nyt hoidossa NKL:lla. Sinne siirrytiin potilaiksi, kun HYKS alkoi kehittää tätä meidän alkiodiagnostiikkaamme. Sitä ennen olimme hoidossa Helsingin VL:ssä, jossa tehtiin siis yksi IVF ja sen PASsit (2kpl).

Miina, älähän nyt vielä lannistu, sähän voit ihan hyvin olla jo raskaana! Itse kysyin aikanaan VL:ssä samaa asiaa, tosin vähän eri syistä kuin sinä. Siellä ainakin kanta oli se, että ensin pitäisi käyttää PAS-alkiot, ennenkuin tehdään uusi hoito. He perustelivat sitä eettisillä asioilla, eli kun teillä on pakkasalkioita, joista voi tulla teidän lapsia, niin niille pitäisi antaa mahdollisuus ensin. Mutta varmaan näkökantoja on erilaisia riippuen myös potilaiden hoitohistoriasta.

ON: täällä fiilikset lievästi sanottuna sukelsivat perjantaina, kun sain kuulla, että kumpikaan niistä alkioista, joista oli saatu tulos, ei ollut selvinnyt pakkaseen asti. Yksi blastokysti pakkasessa nyt on, mutta se on juuri se, josta ei tulosta vielä saatu eikä ole varmaa, että saadaankaan (ja jos ei saada, niin tuskin uskallamme sitä ressukkaa käyttää ollenkaan). Tämä hoito olikin siihen asti mennyt melkein yli odotusten, joten kyllä nyt pelottaa, että onni on kääntynyt ja lopputulos tästä hoidosta tulee olemaan pyöreä nolla.

Mitään varsinaisia oireita ei täällä vielä tunnu, vaikka kiinnittyminen on tapahtunut jo, jos on tapahtuakseen. Eilen iltapäivällä autossa matkalla kotiin iski päälle aika huonon olon (johtui varmaan siitä, että tekstailin samalla kun ajettiin tosi mutkaista tietä) ja se jatkui aika pitkään. Tuntui, että oli kova tarve röyhtäillä, mutta niitä röyhtäisyjä ei tullut ja siksi oli hieman ökkis olo monta tuntia. Illalla kun menin nukkumaan tuntui vähän vilakalta ja mun nenä oli jääkylmä, vaikkei miehestä makkarissa ollut kylmä ollenkaan. Mutta en sentään vielä lisävaatetusta hakenut.

Ärsyttää, kun tiedän, että osaan kuvitella raskausoireita jos jonkinlaisia vaikka en raskaana olisikaan, eiköhän tuo vilakkuuskin mennyt ihan kuvittelun piikkiin.

Tuntuu, että tässä hoidossa joka kohdassa on jännitys ja paniikki säilynyt mukana ihan viimeiseen asti ja niin varmaan on nytkin, oli tulos sitten mikä hyvänsä.

Jaksuja ja onnea alkuviikon testailijoille! bdbdbdbdbd

Jalat maassa ja mieli vain vähän korkeammalla,

Auringonkukka ja Toivo

pp4/pp7

Vierailija
6/154 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukka: Minulla oli myös ihan pp alussa nenä aina iltaisin kylmänä ja plussa tuli. Eiköhän se sinullakin samaa tarkoita. : ) Aloin heti siirron jälkeen nukkumaan sukat jalassa kun palelsi sängyssäkin niin.

ON: Olo plussasta vieläkin aivan epätodellinen. Toinen testikin piti tehdä ja plussaahan sekin näytti. Nyt ei oo mitään oireita. Ei tunnu yhtään että olis raskaana, paitsi ehkä vähän kylmä on. Pelkona myös se, että tää raskaus on kohdunulkoinen tai tuulimuna. Pitäis vaan osata riemuita tästä hetkestä, mutta viimeksikin tipahdin niin korkealta....

Pidän todellakin peukkuja kaikille! Koska seuraava testaa????

Rantis rv4+4

Vierailija
7/154 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä piinailu (vaikkenpa mä kyllä kauheasti piinaile, enää kuten sanottua) ei ole tarpeeksi ikävää, niin flunssa ei ole vieläkään jättänyt mua rauhaan. Luulin jo, että siitä on päästy kun kurkkukipukin vihdoin katosi. Eilen illalla ihmettelin, kun palelsi niin hirvittävästi. Kuumemittari näytti 37,2 ja ajattelin sen olevan tätä loppukierron lämmönnousua. Tänään sitten kuumemittari paukasi vartissa 37,6:sta 37,9:ään :(

Vierailija
8/154 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten laitetaan kuulumisia. Niin... Öh... Tuota... Siinäpä ne tärkeimmät. Eli ei kauheasti kuulumisia.

Piti tänään soittaa VL:n kysyäkseni munissäryistä, jotka tulee aina iltaisin, mutta tietysti unohdin soittaa aamupäivällä ja tiistaisin ei ole iltapäivisin soittoaikaa :o( Joten kertokaa te, rakkaat kanssasisaret, onko teillä ollut vielä viikon punktion tekemisen jälkeen nimenomaan iltaisin särkyä munasarjoissa, mukaanlukien johtimet?

Niin, ja annoin työkaverille vanhentuneet ovistikut, olivat parasta ennen 07/06. Ajattelin, että jos itselle tulee vielä ajankohtaiseksi, ostetaan uudet. Heillä kun ei ole nuo tikkujen toimivuudet niin kriittisiä, luomuesikoinen on vasta reilun vuoden.

Testaamaan haluisin jo kovasti päästä, tämä optimismipassiivisuus on välillä hermoja raastavaa/tylsää!!!!!

PP14 on kuitenkin vasta ensi viikon keskiviikkona. Sen verran suunnittelin, että teen kotitestin edellisenä iltana. En muuten kestä housuissani veritestin tulosta odotellessani!

Marvik, pp6 (lähes puolessa välissä piinaa)

Vierailija
9/154 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eli toinen IVF meillä alkamassa. Alkukeväästä tehtiin eka lyhyen kaavan IVF, vain yksi solu saatiin punktiossa. Se kuitenkin hedelmöittyi ja jakaantui loistoalkioksi, ei kuitenkaan kiinnittynyt... :( Nyt kokeillaan pitkällä kaavalla hoitoa, perjantaina alan sumuttelemaan Synarelaa. Punktio pitäisi olla viikolla 38 jos kaikki menee hyvin.

Taustaa: vauva on ollut tervetullut meille varmaan kohta jo viisi vuotta. Tutkimuksissa ja hoidoissa ollaan oltu nyt kaksi vuotta (voi kun meneekin tuo aika nopsaan... :/ ) Varsinaisesti yhtä tiettyä syytä lapsettomuudelle ei meistä kummastakaan ole löydetty, mä ilmeisesti en ovuloi luonnollisesti kun harvoin joten siinä kait ainakin yksi syy miksi ei tärppää. Tähän asti ei kuitenkaan " pahempaa" ole löytynyt.

Aluksi meille kokeiltiin Clomeja ja sitten tehtiin 4 inssiä -> ei yhtään plussaa.

Nyt siis koitetaan uudemman kerran IVF:ää, jospa nyt vihdoin jotain tulosta saataisiin aikaan...

Kiva kun löytyi seuraa samoilla aikatauluilla menevästä! :)

Vierailija
10/154 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako liittyä seuraan?

Taustaa sen verran, että meillä on 5-vuotias IUI-tytär ja 1-vuotias IVF-tytär, ja nyt olisi tarkoitus katsoa, saadaanko vielä kolmas lapsi alkioilla, jotka jäivät pakastukseen tuosta nuoremman tyttären IVF:stä. Jos ei niillä tärppää, niin sitten joutavat vauvakamat kierrätykseen.

Suunnitelmissa on siis lääkkeellinen PAS, siirto ehkä viikolla 37. Jarrut pistellään jo nyt lauantaina. Alkioita on jäljellä seitsemän, joista kaksi siirretään.

Vierailija
11/154 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi pari kysymystä sinulle Tarlatan. Meillä myös vajaan vuoden ikäinen IVF poika ja nyt on mietitty PASia. En ole vielä ollut yhteydessä klinikkaan, jossa on pakkasessa 3 alkiota. Koska minulla tärppäsi ekasta IVFstä, en koskaan perehtynyt PAS asiaan tarkemmin. Sinulla niin samankaltainen tilanne, ja olet ilmeisesti jo edennyt vähän pidemmälle kuin me. Eli pitääkö olla monet kuukautiset ennen yritystä ja millaista lääkitystä PASiin liittyy? Lisäksi imetän vielä, miten se vaikuttaa? Ikää alkaa olla sen verran, että ei tosiaan viitsi kauaa odottaa ja jos nämä PAS siirrot ei lykästä niin minä laitan myös piillit pussiin, oli se IVF sen verran rankka kokemus, kun sain vielä pahan hyperinkin.

Tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti plussia paukahtelee syksyn aikana!

t. Triina

Vierailija
12/154 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy tunnustaa, etten osaa vastata kysymyksiisi muuten kuin oman kokemukseni perusteella. PASseja on jokunen tehty jo aijemmin (tyttö sai siis alkunsa kolmennen IVF:n tuoresiirrosta), mutta olen aina pitänyt sitä niin epävarmana menetelmänä (kuten se meillä on ollutkin), etten ole perehtynyt aiheeseen sen tarkemmin

Mulla on kerennyt nyt olla 7 kuukautiset ja imetyksen lopettamisesta on pari kuukautta, eikä lääkärillä ollut näistä mun luvuista mitään kommentoitavaa. Mutta sitä en siis osaa sanoa, monetko kuukautiset ois hyvä olla ollut ennen PASsia. PASsinhan voi tehdä myös luonnolliseen kiertoon, ilman lääkityksiä, mutta lääkärin kanssa yhteisymmärryksessä valittiin mulle tämä lääkkeellinen versio, kun olosuhteet huomioonottaen täytyy pelata varman päälle. Alkioita kun on kuitenkin vaan se seitsemän. Imetys täytyy tietysti olla loppunut ennen lääkkeellistä PASsia, mutta luomusti sen kai voisi tehdä myös imetyksen aikana. Ainakin noin periaateessa, tuloksista en tosin tiedä. Mä siis pistän mahanahkaan lauantaina jarrua, joka stoppaa omat hormonit (ja aiheuttaa mummotaudin, I know) ja sit kierron toinen päivä aletaan popsia tabuja, eli lääkitys on varsin iisi IVF:ään verrattuna.

Ei musta tainnut olla apua, varmaan täältä löytyis monta muuta, jotka hallitsis paremmin nää PASsi asiat. Yksi yhtäläisyys meiltä vielä löytyy, mullakin on kokemusta hyperistä kahden IVF:n osalta ;)

Mutta tsemppiä tosiaan itsekullekin! Tulkaa kertomaan jahka jotain tapahtuu.

Vierailija
13/154 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis VIHDOINKIN pääsemme etenemään, jos nyt kaikki menee hyvin. Ensi tiistaina olen menossa lääkäriin ja saan reseptit. Synarelat aloitan varmaankin samana iltana jo eli 22.8. Punktiota kaavaillaan viikolle 38.

Taustaa: Lasta yritetty v. 2001 alusta. Syyksi paljastui v. 2003 alussa tukkeutuneet putket. IVF tehtiin 6/03, tuoresiirrosta negaa mutta 1. PAS 10/03 onnistui. Raskaus eteni hienosti ja kaiken piti olla hyvin, kunnes rv 36+ tyttäremme sydän pysähtyi. Tämä siis tapahtui 06/04. Pitkällisten selvitysten jälkeen todettiin, että tyttäremme sairasti suom. tautiperintöön kuuluvaa peittyvästi periytyvää munuaissairautta ja että meillä joka raskaudessa tämän sairauden todennäköisyys on 25%. Sairaus on vakava ja vaatii - jos lapsi siihen asti selviää hengissä - munuaisensiirron tai useampiakin, eli mistään pikkujutusta ei todellakaan ole kysymys. Alettiin selvitellä mahdollisuuksia alkiodiagnostiikkaan, ja lopulta HYKS lähti tätä diagnostiikkaa kehittämään. NYT, n. 1,5v odotuksen jälkeen alkaa olla h-hetki käsillä ja pääsemme jälleen yrittämään.

Jännittäviä hetkiä siis on luvassa. Olen yrittänyt nyt pitää jalat maassa ja olla lataamatta liian isoja toiveita tähän hoitoon, mutta jokainen joka on useamman hoidon läpikäynyt tietää, miten vaikeaa se on! =) Meillä on tavallista suuremmat paineet onnistua nyt tuoresiirrossa, sillä tuo alkiodiagnostiikka huonontaa alkioiden pakastuksen ja sulatuksen kestävyyttä, joten PASsiin pääsemisen todennäköisyys ei ole kovinkaan iso.

Ja mulla on tietysti ikää 3v enemmän kuin edellisen hoidon aikaan (=liikaa), joten saa nähdä miten tän täti-ihmisen munasarjat enää pelittää. No, kevään ja kesän aikana olen koittanut niitä hoidella ja ' desinfioida' parhaani mukaan :D, mutta nyt tästä alkaa de-tox kuuri, joka toivottavasti venähtää toooodella pitkäksi! =)

Triinalle ja Tarlatanille (muistinkohan nimmarit oikein vielä), olen siinä käsityksessä, että imetys pitäisi olla loppunut ennen uuden hoidon tekemistä. Jos tehdään luomu-PAS, pitäisi kuukautisia ollut tullut sen verran monet ja säännölliset että niistä pystyy arvioimaan kierron pituuden. Lääkkeellisessä PASsissa varmaan ei sen kierron tarkkuudella ole niin väliä.

Kiva että meitä on tässä jo hyvä porukka jännäämässä ja tsempittämässä! Ja eiköhän lisääkin vielä mukaan saada!

Auringonkukka =)

Vierailija
14/154 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä varmistui juuri aikataulu (ainakin näin suunnitellaan) ja mietinkin että jokohan olisi aika availla pinoa.

Taustaa: lasta yritetty 04/04 alkaen, tosin minulla edellisessä liitossa myös 2 v pillerreittä eli lasketaan noin 4,5 vuoden yritykset. Syytä ei löydetty, miehellä hieman alentunut simppataso mutta ei pitäisi olla esti. Hoidot: 2X inssi luonnolliseen kiertoon, 2Xinssi clomeilla, yksi pieleen mennyt ovulaation induktio. 1. IVF:stä plussa. Keskenmeno todettiin ultrassa rv 13. 2 IVF:stä tuoresiirrosta nega, PASiin ei päästy (piti olla tällä viikolla) kun alkiot ei kestäneet pakastusta/sulatusta.

3. IVF nyt siis suunnitteilla vkolle 38, sumuttelut aloitan maanantaina.

Meillä nuo saaliit on olleet heikkoja, 1.ivf tehtiin lyhyellä kaavalla, 5 munista joista kelpoista alkiota, molemmat siirrettiin. 2. ivf pitkällä kaavalla, 3 ensiluokkaista alkiota, 1 siirrettiin ja 2 pakkaseen, jotka ei siis selviytyneet sulatuksesta.

Kovia on moni kokenut, mutta toivosta ei vielä luovuta, eihän!

Vierailija
15/154 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin lääkärillä laskennassa ja meidän ICSI ajoittuu viikolle 38, joten tulen teidän kanssanne mielelläni tänne odottelemaan ja piinailemaan.

Meillä takana yritystä kaks ja puoli vuotta. Edettiin suoraan ICSI:n ja viime syksynä näihin aikoihin oltiin ensimmäisessä hoitoruljanssissa. Silloin saatiin hedelmöitettyä 7 alkiota ja yks siirrettiin tuoreena ja siitä negaa. Siirto oli tosi vaikea ja sen vuoksi omat vasta-aineet rupes toimimaan ja kiinnittymistä ei tapahtunut. Pakkasesta meillä ei sitten selvinyt yksikään alkio täydellisesti ja niitä siirrettiin kuitenkin kaksi mutta negaa paukkui siitäkin.

Siispä nyt ollaan puolivuotta odoteltu taas hoitohin pääsyä ja nyt se on vihdoin koittanut. Synarelaa rupean sumuttelemaan ensi perjantaina ja sitten Puregon piikitykset alkaa 6.9. Viimeksi mulla oli Suprecure sumutteet käytössä ja sanoivat että ovat vaihtaneet Synarelaan, kun se on helpompi käyttöistä. En sitten tiedä. Viimeksi ei ollut juuri minkään näköisiä sivuoireita sumutteluista, mutta saapi nyt sitten nähdä, kuinka nyt käy, kun aine on vaihtuntu. Puregon annostakin nostetiin, jotta saataisiin vähän lisää foliikkeleita, kun viimksi niitä oli 11 joista kahdeksan oli sitten hedelmöityskelpoisia.

Onko teistä jollain ollut käytössä nuo Synarelaa sumutteet? Onko tullut minkälaisia sivuoireita?

Aurinkoisin terveisin

Reetuna

Vierailija
16/154 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ekassa IVF:ssä Synarelat käytössä ja niin ilmeisesti nytkin tulee olemaan tässä diagnostiikka-ICSIssä. Sivuoireet ovat toki erittäin yksilöllisiä, mutta itselläni oikeastaan ainoa oire oli limakalvojen - erityisesti nenän - kuivuminen. N. viikon kuluttua sumujen aloituksesta nenää alkoi kirvellä aina kun suihkautteli ja limakalvo tuntui aralta ja jotenkin ' karstaiselta' . Nenästä tuli herkästi myös vähän verta paperiin niistäessä ja nenä tuntui välillä tukkoiselta. Toinen kurja juttu oli paha maku, kun lääkettä valui vähän nieluun.

Olen kuullut, että jotkut kärsivät päänsäryistä ja ovat tosi pahantuulisia hoidon ajan. Itselläni ei tällaista muistaakseni ollut ollenkaan. Tuuria siis taisi siltä osin olla matkassa. =)

Vierailija
17/154 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai pitäiskö sanoa -läskissä)! Eikä kuumista aalloista tietoakaan. Heti siis alkoi pelottaa, että jos en osannutkaan pistää piikkiä oikein ja lääke ei mennytkään sinne minne piti. Että tulis nyt joku hillitön raivonpuuska, jotta vois olla varma.

Nyt vaan odotellaan menkkoja. Olo on kyllä ihmeen seesteinen, asiaa ilmeisesti auttavat nuo jo olemassaolevat lapset, ei ole enää mitään onnistumisen pakkoa, kuten edellisella kerralla. Mutta oishan se yksi vauva vielä kiva...

Mitä teille muille kuuluu?

Vierailija
18/154 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko mukaan? Meillä eka PAS vkolla 37 _jos_ pallerot selviää sulatuksesta. 8 alkiota pakkasessa ja kaksi siirretään jos on siirrettävää, ei siis kokemusta aikaisemmista sulatuksista.

Minulla riesana ärhäkkä endo, jonka takia avoleikkaus edessä syys-lokakuun vaihteessa jos PAS ei tuota tulosta. Syön tällä hetkellä tauotta e-pillereitä ja koska olen tiputellut jo pari kk putkeen (pillereistä huolimatta), niin ei ole kuitenkaan ihan varmaa, että PASsia päästään kokeilemaan. Suotta sitä uhraa alkioita jos niillä ei ole tiputtelun takia mitn mahdollisuuksia... :/

Lekuri on onneksi torstaina, joten silloin selviää jo paljon :)

Kuba

Vierailija
19/154 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, meitähän on kunnon ryhmä koossa! Se on aina niin mukavaa, kun löytyy samassa aikataulussa eteneviä :)

Minulla nyt vielä tämä ja huominen Terolutien popsimista ja sitten odottelemaan menkkoja. Niitten pitäis alkaa heti parin päivän päästä. Sitten pääsee varmistelemaan aikataulua vielä paremmin.

Joku kyseli Synarelan sivuoireista. Muistaakseni itselläni niistä ei kummempia oireita tullut. Kuumat aallot tais olla mieleenpainuvin. Ja sitten se maku suussa suihkauksen jälkeen, yök!!!!

Tää on niin paljon helpompaa mennä tuonne Pas:iin kun ei tarvitse käydä tällä kertaa tuota piikkirumbaa läpi.

Tsemiä vaan kaikille piikittelijöille. Tosin alkaahan sekin käydä varmaan monella jo ihan rutiinilla. Muistan itsekin kun piikittelin ensimmäiseen inssiini. Voi sitä ampulien kanssa pelaamista, huh huh. Onneks noi kynät on niin paljon helpompia käyttää.

Vielä piti tähän sanoa, että kamalia olet auringonkukk@70 kokenut! Itselläni tuo rv10 km oli jo todella kova paikka, saatikka olisi jo " valmiin" vauvan menetys. Pahoitteluni. :((

Mitäs muille kuuluu?

rantis

Vierailija
20/154 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna sitten alkoi Synarelan sumuttelu. Jotenkin taas tuntuu henkisesti helpommalta kun homma taas konkretisoituu ja päämäärä häämöttää kalenterissa jo muutaman viikon päässä. Ainakin vielä sitä jaksaa toivoa elätellä että josko tällä kertaa onnistaisi ja kaikki menisi vielä loppuun asti OK. Vaikka kyllä alkaa vähän arpapeliltä tuntumaan välillä koko homma.

Minä en saanut synarelasta kummoisia oireita viimeksi, lievää päänsärkyä sekä yhtenä yönä hikoilin. Saa nähdä miten tällä kertaa¿ Gonalin annostusta minulla nostettiin, 150-> 225 yksikköön, jos vaikka saataisiin vähän enemmän munasoluja kasvatettua. Toivottavasti se ei aiheuta sivuoireita, en muista että edellisessä olisi ollut gonalistakaan erityisiä sivuoireita, vähän turvonneen tuntuista pömppävatsaa lukuunottamatta. Mutta ehkä se ihmismuisti on vain niin lyhyt...

Minkälaisia annostuksia teillä muilla on gonalin kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi