Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS/IVF/ICSI viikolla 37-38, muita?

16.08.2006 |

Heippa!

Onko muita, joille sattuisi alkionsiirto näille viikoille?

Itselläni ei vielä siirtoviikosta täyttä varmuutta.

Hoitotaustaa: vauvaa yritetty 4 vuotta.

3xiui -kaikista negaa, 1xivf/icsi -nega, 1xpas -nega, 1xivf huhtikuussa -06, josta plussaa, mutta km rv10+0.

Nyt olisi sitten taas aika hakea pikkuinen kasvamaan. Ei vain tuo oma hormonitoiminta ole oikein palautunut tuosta keskenmenosta, mutta aloitin tänään viikon Terolut kuurin, joten eiköhän ne oikeat menkatkin sieltä taas pikkuhiljaa tule.

Hiukan pelottaa taas nämä hoidot. Olin niiiin onnellinen, kun sain olla hetken aikaa raskaana, pelkään, että se jää ainoaksi kerrakseni.... No ei vielä pidä luovuttaa. Onneksi meillä on vielä 5 alkiota pakkasessa odottelemassa, joten ainakin siirtoon pitäisi päästä.

rantis

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Siinä nollaultrassa katsotaan, että jarrusumut ovat tehonneet. Eli kohdun limakalvon pitäis olla ohut eikä munasolua olisi saanut alkaa kehittymään uudessa kierossa. Itselläni oli viimeksi pieni follikkeli, mutta koska limakalvo oli niin ohut, niin lääkäri oli sitä mieltä, että sumut oli tehneet tehtävänsä. Ja sitten sain luvan aloittaa piikittelyn. Toivottavasti selvensi. =)

Vierailija
42/154 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa maanantai iltaa kaikille ja toivottavasti kaikki piinailijat voivat hyvin. Täällä ainakin tällä hetkellä elämä näyttää voittavan ja hermot alkavat pikku hiljaa levätä ja rauhoittua. Onneksi;) Mulla sumuja jo menossa kolmattatoista päivää. To olisi tarkoitus mennä nolla ultraan ja toivottavasti saisin aloitella gonalit. Nyt, jotenkin on hirveän rauhallinen olo ja punktiokaan ei jännitä enään niin kamalasti. (mutta pikkuisen kuitenkin:))

Kiitoksia reetulle, kun kerroit punktiosta..

Onko muita, jotka menevät nolla ultraan ja aloittavat tällä viikolla piikityksen??

Plussa onnea meille kaikille ja jaksetaan sinnikkäästi loppuun saakka:)

Terv Pulmu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa, että Kiitoksia REETUNALLE:)

Vierailija
44/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs vaiheessa muilla mennään? Kovin hiljainen pino on vielä tällä hetkellä, tunnelma tiivistyneen kunhan porukka pääsee muniksia kasvattelemaan... :)

Joko kaikilla muilla on menkat alkanut?? Mä täällä tuskaseen oottelen vuotoa. :( Alkoi vaan eilen mietityttään että lieköhän ne sieltä edes tuleevatkaan. Epäsäännöllinen kierto on ja Teroilla saatu vuoto tulemaan suht ajoillaan, ilman niitä en juuri viime aikoina ole ollutkaan. Auttaako tää Synarela menkkoja tulemaan? 6.9. olis siis eka ultra ja siihen mennessä pitäs vuodon alkaa. Mitäs sitten jos ei alakaan? Meneekö tää hoito plörinäksi vai mitä vaihtoehtoja on, tietäskö joku?

Vierailija
45/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis kp 1 ja huomenna alkaa Progynova. Tänään saan soitella ultra-aikaakin. Hiphei, jotain lopulta tapahtuukin!

Pari minsaa sitten sain meilin, että hyvälle ystävälle on syntynyt viime yönä poika. Ja nyt pitäis selvitä työpäivästä itkemättä... saapa nähdä. Siis ei mitään huonoja fiilareita, vaan ihan vaan ilo ja liikutus itkettävät. Pannaan hormonien piikkii, eiks jeh?

Vierailija
46/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, jee - mullakin alkoi vuoto ja tänään aloitin Zumenonin. Eli PASsia päästään sittenkin yrittämään :)

Ensi pe on limakalvoultra ja siirto olisi joko 12. tai 13.9. Mahdollinen leikkaus on sitten lokakuun alussa... Toivottavasti nyt kumminkin saisin perua sen tarpeettomana :)

Tsemppiä kaikille :)

Kuba

Vierailija
47/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko sumuja takana ja edelleen odotan menkkoja alkavaksi. Ilmeisesti muillakin synarela on pitkittänyt kiertoa? Koitin tuossa katsoa edellisen hoidon kulkua ja siinä muistaakseni taisi myöskin menkat tulla hieman myöhässä. No nollaultra on vasta 5.9. joten onhan tässä vielä aikaa. Pääasia kait että vuoto alkaa ennen sitä.

Viikonloppuna oli aivan kamala turvotus vatsassa ja oikealta munasarjasta juili välillä aika kovaakin. Luulin jo että menkat olisi alkaneet mutta ei...Että päivä kerrallaan tässä mennään ja odotellaan seuraavaa etappia eli kuukautisia.

Miina_H: itselläkin ollut loman jälkeen tosi kovia motivaatiovaikeuksia töissä ja uuden työpaikan hakeminen käy jatkuvaan mielessä. Mutta toisaalta taas auttaa selviämään päivän kerrallaan kun on tämä oma salaisuus eli hoito meneillään ja tähtäimessä pääsy mammalomalle. Olen ajatellut niin että jos tämä hoito menee pieleen niin sitten aktivoidun työnhaussa. Jotenkin tämä hoitorumba ehkä vahvistaakin työstressiä vastaan ja siihen suhtautuu jopa rennommin: ajattelen salaa mielessäni että " riehukaa siinä vaan ihan rauhassa, minulla on ihan muita tavoitteita nyt mielessä, hah!"

Vierailija
48/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla limakalvoultra ma 11.9. ja siirto sitten sillä viikolla. Mikäs sun alkiotilanne olikaan? Pitänee kelata ketjua taaksepäin... Meillä seitsemän alkiota, joista kaksi siirretään (toivottavasti).

Vierailija
49/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 palleroa pakkasessa ja jos vaan hengissä selviävät, niin siirretään myös 2 :)

Kuba

Vierailija
50/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä synarela vaikuttanut kiertoon jotenkin? Lyhentävästi tai pidentävästi?

Täällä ei ole menkat vielä alkaneet, tosin on vasta kp 25 ja normikierto on sellaista 28kp luokkaa. Haittaakohan 0-ultrassa päällä olevat menkat vai pitäisikö tuota siirtää. Jos menkat tulee aikataulussaan perjantaina/lauantaina niin eivät taatusti ole ensi viikon tiistaiksi vielä loppuneet.

Tästä työahdistuksesta sen verran, että tämä ei nyt varsinaisesti ole vain lomanjälkeistä motivaation puutetta. Mä olen jo pidempään ollut aivan väsynyt tähän työpaikkaan, nyt jotenkin vain tämä ahdistus ja väsymys on korostunut ja lisääntynyt. Ajattelin loppuviikosta käydä työterveydessä asiasta juttelemassa ja siitäkin keskustella, olisiko jokusen viikon sairasloma mahdollinen tässä tilanteessa... ei taida olla kovin tervettä j anormaalia, että työt ahdistaa niin että yöunet jää yhteen tuntiin :/

Vierailija
51/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ollaan taas.... Keskuun alun PAS tuotti onnistuneet kaksi alkiota kohtuun, mutta juhannuksena ambulanssi vei saikulle ja ne alkiot oli kiinnittyneet kohdun kornuosaan ja siitä seurauksena repeämä...

Tiedättekö, mulla on sattunut tällä saralla oikeasti ihan kaikki mitä voi sattua.... tää viimeisin oli kaiken huippu. Olin kesän ihan masiksessa kun alkiot ois kiinnittyneet pari milliä alemmaksi niin kaksoset ois tulossa, mutta näköjään koetellaan rankimman kautta.

Nyt olen kuitenkin kerännyt voimia ja ens viikolla pitäisi yrittää siirtää ne kaksi pakkasessa olevaa alkiota. Senhän tietää miten käy kun ei aikaisemminkaan ole noin vähästä onnistunut, mutta pitää yrittää ainakin....

Vierailija
52/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laruskalle isot pahoittelut, kyllä on teitäkin koiteltu. Toivotaan että nyt passilla onnistuu.

Miina_H: jos kovasti ahdistaa niin silloin on ehkä hyvä pyytää sairaslomaa, jos itse siltä tuntuu. Varsinkin jos kärsii jo unettomuudesta. Itse olen kärsinyt lievän burnoutin, tosin en ollut sairaslomalla, mutta työ- ja yksityiselämässa yhtäaikaa sattuneet isot stressit aiheutti minulekin aikanaan mm. unettomuutta (ja itkeskelyä jne.) ja vasta jälkeenpäin tajusin että kysymyksessä oli lievä burnout. Nyt ehkä huomaisin merkit jo aiemmin ja osaisin yrittää hoitaa tilanteen niin etten päästäisi enää itseä sellaiseen jamaan. Minulla on siis ollut itselläkin näitä työpaikkan vaihtoon liittyviä ajatuksia jo pidempäänkin, ei vain siis loman jälkeen, mutta jotenkin en ole jaksanut aktivoitua näiden hoitojen aikana asian kanssa. Ehkä tuo aiempi kokemus on sitten jollain tavalla auttanut tässä tilanteessa, en yksinkertaisesti jaksa/viitsi ottaa joistain työasioista stressiä. Minä tosin ei ole kärsinyt huonosta työilmapiiristä. Mutta sitä siis yritän sanoa, että ei kannata tehdä itselle huonoa, vaan reilusti vaan ottaa ajoissa sairaslomaa jos yhtään siltä tuntuu. Kova stressihän voi sitten vaikuttaa mahdollisesti hoidon tulokseenkin.

Hittolainen, just kävi pomo tuossa sanomassa että olisi työmatka edessä viikolla 38. Täytyy yrittää jotenkin junailla ettei tarvitsisi selitellä enempää miksi en lähde. Meillä saa olla töissä saikulla 3 päivää ilman lappua, joten keskenmenon-lääkkeellisen tyhjennyksen ja toisen ivf:n tarvitseman poissaolon pistin flunssan piikkiin ilman s-lomatodistusta. Ekassa ivf:ssä ilmoitin vain että olen poissa pienen toimenpiteen vuoksi. Pakko kai käyttää tälläkin kertaa samaa, kun pitää ilmoittaa ilmeisesti tuon uhkaavan reissun takia jo ennakkoon että olen sairaslomalla enkä pääse. Etteivät tilaile lentolippuja.

Minulla näyttää tuo synarela pitkittävän kiertoa. Nyt on jo kp 29 eikä vieläkään ole vuoto alkanut vaikka odotin jo viikonlopulle. Raskaana kun en varmasti ole. Edellissä ivf.ssä näytti olleen myös joku 29 pv kierto, tosin siinä kierrossa söin terojakin epäsäännöllisen kierron vuoksi.

Vierailija
53/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän heti anteeksi häiriötäni, mutta halusin tulla pikaisesti sanomaan HEI Toivolle ja Rantahiekalle. Toivon kanssa piinailtiin viime keväänä yhdessä ja olenkin sinua kaipaillut ja käynyt täällä hieman vakoilemassa. Myös Rantahiekan epäonni sattui niin kovasti, samassa pinossa kun oltiin.

Siispä tsemppiä hoitoihin ja toivon sydämestäni teille onnistumista!!!

Voimia! Nyt poistun taka-alalle häiritsemästä...

Vierailija
54/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Katariina77 terkuista. Minäkin muistan sinut ja käynkin aina lueskelemassa teidän " Tammituhinoiden" kuulumisia tuolla toisella puolella. Haikeana mietin, että itsellänikin olisi nyt tuollaista kuin teillä, mutta......aina ei voi valita!

Kiva kun meitä PAS:iin menijöitäkin on näin runsaasti.

Itselläni on nyt ongelmana, että ei menkat ala sitten millään. Terolutia söin viikon verran 2 tbl/pvä. Kuuri loppui jo viikko sitten ja vuotoa ei vain kuulu!!!!! Viimeksi minulla oli myös Terot käytössä yhdistettynä Synarelaan ja silloin vuoto alkoi 2 päivän päästä kuurin loppumisesta. Ärsyttää tää ainainen venyminen! Miten teillä muilla Terolutin käyttäjillä on vuoto tullut?

Kai mun huomenna täytyy soittaa klinikalle ja kysyä, että mitä tehdään. Finnejä on kyllä tullut ihan riittämiin ja rinnatkin ovat olleet jo kipeät ainakin 4 päivää, mutta se vuoto.... Mielelläni jo aloittaisin noiden Zumenonien syönnin.

Kai se vaan on odotettava, ei muuta voi!

Mukavaa mieltä kaikille :))))

Rantis

Vierailija
55/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun väsyttää kokoajan ihan hirmusesti. Tuntuu, ettei mitään jaksasi tehdä ja haukotuksia haukotusten perään tulee niin töissä kuin kotona. Kuukautisia odottelen alkavan perjantaina. Mulla on tosi säännöllinen kierto ja uskoisin, että perjantaina posahtaa :) Finnejä on naamaan tullut siihen malliin ja vatsa muutenkin toimii juuri menkkoja edeltävällä tavalla.

Vickielle kiitos 0-ultrasta kertomisesta. Nythän sitten tiedän, mitä mulle ei tehdä vaan saan omiin nimiin aloitella sitten ens viikolla puregonin pistämisen. Soittelinkin tänään hoitsulle ja kyselin puregonin pisto aikaa, kun unohdettiin siitä silloin viimeksi puhua. Se sanoi tosta väsymisestä, että se on ihan normaalia :) Eli positiivisin mielin eteenpäin väsymyksestä huolimatta!

Jaksuja kaikille sumujen, pillereiden ja menkkojen ym. keskelle :)

Reetuna

Vierailija
56/154 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Katariina77 käyt aina meitä moikkailemassa:)) Olenkin tässä kanssa miettinyt, että mitenkä menee. Onnea vaan kovasti odotukselle ja kaikki menee hyvin:))) Täältä perässä tullaan toivottavasti jossain vaiheessa. Rantahiekka kyselit teroista. Itse teroja syöneenä voin todeta, että joskus menkat tuli vasta 5-6 päivää kuurin loppumisesta, että odottele vielä ihan rauhassa. Itse tässä menkkoja kanssa odottelen kun ei ne sitten ilmaantuneetkaan;(( Tänä iltana on kyllä alavatsaa siihen malliin juilinut, että aamulla vois olla mahkuja, nyt on menossa kp30. Muutenkin illalla ollut huono olo, että toivottavasti ei flunssa aalto iske. Itselläni myös töissä tilanne, että reissuja piisaisi vaan pitää onnistua jotenkin välttelemään ainakin lentämistä.

Täytyy tässä nyt vaan rauhallisesti elellä ja odotella, soitella sitten maanantaina hoitsulle jos vuoto ei sitten alakaan.

Vierailija
57/154 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs teillä on lähtenyt tämä hoito käyntiin??

Mulla tänään loppui ensimmäinen synarela purkki ja huomenna vain uutta nenukkaan. Huomenna aamulla olis lääkäri ja saan tietää, koska gonalit aloitan. Jotenkin aika menee ihan hirveän hitaasti, kun odottaa punktiota ja siirtoa, vaikka se jännittääkin hirveän paljon. Tämä on ensimmäinen IVF/ICSI hoitomme.

Onko teistä moni Hkin väestöliitossa? Me olemme siellä ja lääkärinä S.H.

TERV: Pulmu

Vierailija
58/154 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes sumuttelupäivä menossa ja nollaultra olisi viiden päivän päästä ja menkkoja ei kuulu eikä näy *murinaa*

Menen maanantaina työterveyteen tästä työperäisestä stressistä ja ahdistuksesta keskustelemaan, että olisiko pieni tauko paikallaan. Edes tämän hoitojakson ajan. Kun pää olisi näistä ylimääräisistä hormoneista taas selvä, voisi olla paremmat mahdollisuudet jaksaa töissäkin.

Tietääkös muuten kukaan, miten tiuhaan tahtiin tyksissä hoitoja tehdään. Tästä kerrasta pitäisi olla tuossa lokakuun alkupuolella tulos tiedossa ja jos (ja kun sanoo perusnegatiivinen ihminen) tulos on raskaudeton, niin ehtiikö tämän vuoden puolella vielä toisen kerran kokeilemaan?

Vierailija
59/154 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas vaihteeks hyvä mieli. Ja kerrankin se johtuu alkaneista menkoista! :) Eipä kyllä ole aikoihin tullut iloittuakaan niistä... ;) Olin nyt vaan niin varma et kierto venyy ja venyy eikä pysytä hoitoaikataulussa mut nyt näyttäs hyvälle. Ens keskiviikkona olis siis 0-ultra, hyvällä lykyllä onneks on varmaan jo menkatkin loppunu siihen mennessä. On se aina vähän kurjaa olla ultrattavana jos kovin vuotaa...

Mut pitääpä tässä lähtee oottelemaan BB Extran alkua tuonne sohvalle miehen viekkuun, täytyi vaan ekaks tulla kurkkaamaan pinon kuulumisia. Hiljaistahan täällä vaan näkyy olevan.

Tsemppiä kaikille! :)

Vierailija
60/154 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin nolla ultrassa ja tuossa yhdeksän aikoihin pistin ekat gonalit mahamakkaraan. Ens viikon tiistaina on verikokeet ja ens pe lääkäri, jossa saan kuulla " tarkan" punktio päivän. Jännittää:)

Hoitajan kanssa juttelin, tuosta punktiosta ja nyt on aika rauhallinen mieli.

Nyt menen odottamaan BB:n alkua. Täällä tais, joku muukin seurata sitä;)

-Pulmu-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan