PAS/IVF/ICSI viikolla 37-38, muita?
Heippa!
Onko muita, joille sattuisi alkionsiirto näille viikoille?
Itselläni ei vielä siirtoviikosta täyttä varmuutta.
Hoitotaustaa: vauvaa yritetty 4 vuotta.
3xiui -kaikista negaa, 1xivf/icsi -nega, 1xpas -nega, 1xivf huhtikuussa -06, josta plussaa, mutta km rv10+0.
Nyt olisi sitten taas aika hakea pikkuinen kasvamaan. Ei vain tuo oma hormonitoiminta ole oikein palautunut tuosta keskenmenosta, mutta aloitin tänään viikon Terolut kuurin, joten eiköhän ne oikeat menkatkin sieltä taas pikkuhiljaa tule.
Hiukan pelottaa taas nämä hoidot. Olin niiiin onnellinen, kun sain olla hetken aikaa raskaana, pelkään, että se jää ainoaksi kerrakseni.... No ei vielä pidä luovuttaa. Onneksi meillä on vielä 5 alkiota pakkasessa odottelemassa, joten ainakin siirtoon pitäisi päästä.
rantis
Kommentit (154)
Heissan kanssa täältä,
hyppään mukaan pinoon. Meillä suunniteltu icsi vkolla 38. 3 päivää on synarelaa mennyt nenusta sisään ja piikkinä on gonal-f 150 annoksella. Hoitotaustaa, 3xiui negaa, 1xivf/icsi negaa, 1xpas ei päästy siirtoon, 1xicsi negaa. Saas nähdä miten nyt sitten käy, kunhan vaan sais taas itsensä tsempattua tähän:))
Kyllä Puregonkin on sellaisessa kynässä. Mä pistin sitä viimeksi ja tälläkin kertaa sitä menee sitten mahanahkaan. Annosta on mulla vähän suurennettu eli 175 pistän nyt edellisen 150 sijaan. Lääkäri toivoi, että saataisiin vähän lisää munasoluja, kun viimeks niitä oli 11.
Musta tuntuu, että kaikki on jo alottanut lääkityksen ja mä tuun vähän jälkijunassa. Mullahan alkaa sumuttelut vasta perjantaina. Tällä hetkellä mieliala on tosi korkeella ja jotenkin uskon ihan tosi kovaa siihen, että tässä hoidossa onnistutaan. No katsotaan ensi viikkon kun mieliala voi olla jo ihan toinen...
Reetuna
Ja tervetuloa mukaan uusille ' rinkiläisille' .
Kävin juuri lääkärissä ja mitään estettä ei näkynyt hoidon aloitukselle. Siispä tänä iltana pääsen zuihkauttamaan ensimmäiset Synarelat nekkuun. =) Onpa outoa, että ihminen voi tällaisestakin asiasta olla niin iloinen!
Se mua kyllä hieman huolettaa, että Puregonin alkuannostukseksi mulle määrättiin vain 150IU. Viimeksi 3v sitten tehdyssä IVF:ssä oli Gonalin annostus myöskin tuo 150IU, soluja saatiin 16kpl ja alkioita 1+5kpl, joten ihan ok oli vaste siinä. MUTTA siitä on aikaa jo 3 vuotta, ja tosiaan olen sen kaamean 35v rajapyykin ylittänyt tänä aikana. No, ei auta kuin ottaa askel kerrallaan ja toivoa, että soluja tulisi edes se 6-7kpl.
Mutta eipä muuta tytöt kuin zuihkautellaan menemään ja odotellaan menkkoja alkavaksi ennen seuraavia lääkärikäyntejä. Askel kerrallaan mennään.
Auringonkukka =)
PS. Rantahiekka, kiitos sulle sanoistasi. Kliseeltä tämä kuulostaa mutta aika auttaa. Totta se on, vaikkei aina sitä ole itsekään jaksanut uskoa.
Liittyisin myös mielelläni tähän pinoon. Mulla alkoi synarelan sumuttelu viime viikon tiistaina, että nyt jo viikon sumutellut. 31.8 on lääkäri ja pistoshoidon aloitus käynti. Gonal-f:ää, myös mä alan pistämään. Mitään annoksia en tiedä vielä.
Vähän taustaa sen verran, että olen 27.vuotias viisi vuotiaan tytön äiti. Meillä tytär sai alkunsa ihan luomusti kahden vuoden yrittämisen jälkeen. Nyt toista lasta yritetty reilu neljä vuotta ja takana kaksi tuloksetonta inssiä. Syynä meillä miehen siittiöt ja tarkoitus tosiaan vkolla 37 IVF/ICSI, riippuu siitä millaiset siittiöt ovat punktio päivänä.
Ekat sumut tuossa aamulla sumuttelin. Hyi kun maistuikin pahalta :( Viimeksi kun sumuttelin Suprecurea, niin en muista, että siitä olis juurikaan tullut makua suuhun, mutta synalera kyllä tuntui maistuvan, onnkesi vain hetken. Ja kyllähän siitä selvitään, kun tiedetään, että nyt on jälleen mahdollisuus siihen, että suuri haave omasta lapsesta voi toteutua ja toivotaan, että kaikille meille tässä pinossa oleville plussaa paukkuu rytisten :)
Toivotaan, että viikonloppuna aurinko antaa vielä viimeisiä säteitään meidän kaikkien nautittavaksi ja luo meille positiivisia ajatuksia odotuksen keskellä :)
Reetuna
Jarru ei olekaan aiheuttanut kuumia aaltoja! Kai se nyt sentään vaikuttaa? Oireina on vain jatkuva nälkä (siis ihan nälkä-nälkä nanna-nälän lisäksi) ja hyvin vähäistä kiukuttelua, ihmeellistä! Edelleen vaan odotellaan menkkoja, kaipa ne ensi viikon alussa alkavat. Tahtoisi jo päästä tositoimiin...
Viikko sumuttelua takana ja ihan yllättynyt olen että kuinka vähillä sivuoireilla olen selvinnyt. Välillä kyllä kaikki ärsyttää ja kuumia aaltoja pukkaa (lue: kuumottaa 24/7) mut siinäpä ne oikeestaan onkin. Eli ihan hyvillä mielin tässä mennään etiäpäin.
Miten muuten, koskahan tässä voisi alkaa menkkoja odottelemaan? En muistanut kysellä polin hoitajalta kun sinne viimeksi soittelin... Eli mulla tänään 8. sumupäivä menossa. Mulla eka seurantaultra varattu 6.9. ja silloin siis tarkoitus aloittaa myös piikit. Ilmeisesti siis menkkojen olis pitänyt alkaa viimestään tuohon mennessä, mut entäs jos alkaavat jo aiemmin? Pitääkö mun siinä tapauksessa soitella polille vai mitä mitä...?? Kun eiks ne piikit aloiteta tiettynä kierron päivänä? Myönnän, ihan pihalla olen tästä asiasta... Eka hoito kun tehtiin lyhyellä kaavalla niin nyt taas kaikki on kuin uutta kun pitkällä mennään. Jaksaisko joku selvittää mulle tän menkkapolitiikan, kiitos. :)
pampulainen ihmeissään :/
Itselläni on menossa 7 päivä Synarelaa ja eka ultra on varattu 5.9. Mielestäni sillä ei ole merkitystä milloin menkat alkaa kunhan vaan alkavat ennen nolla ultraa, kertokaa muut olenko oikeassa? Tai siis omissa aiemmissa hoidossa ei ole muulla ollut merkitystä, kuin että tyhjennysvuoto kuitenkin on tullut. En ole kuullut, että piikitykset pitäisi aloittaa tiettynä kierron päivänä. Itse aloittelen tuolloin 5.9 jos vaan nyt menkat tulisi ennen sitä.
Tsemppiä sinulle Pampula77 ja kaikille mukana oleville:))
Siis ihan hiki tuli yhtäkkiä juuri kun pääsin työpaikalle ja kun valitin kollegalle että onpa täällä kuuma, niin se katsoi mua vähän hitaasti... eli taitaa alkaa Synarela pikkuhiljaa tehota. Huh hellettä! =)
Menkkapolitiikasta sen verran, kun siitä lääkärissä juuri kyselin, että ei haittaa jos menkat alkaa ennen lääkärikäyntiä (vaikka tavallista aikaisemminkin) vaan niiden nimenomaan PITÄÄ alkaa ennen sitä seurantaultraa. Jarru tekee sen, ettei pistosten aloituspäivä ole niin tarkka (ei tarvitse olla esim. juuri kierron 3. tms päivä, kun oma hormonitoiminta on jo ajettu alas) vaan sitä aloituspäiväähän juuri katsotaan sen mukaan, että punktiopäivä tulee sopivasti toimenpidepäivälle.
Mä sain ohjeet, että jos menkat ei ala, niin siitä pitää ilmoittaa klinikalle edellisenä päivänä, niin 0-ultran aikaa siirretään. Mulla on myös 6.9. tuo lääkärikäynti ja ilmeisesti pistokset aloitan 9.9. Näin on kaavailtu, vaikka menkkojen alkupäivä ei vielä olekaan tiedossa. Jos siis menkat alkavat viimeistään 5.9.
Tervetuloa Reetuna78:llekin zuihkauttelurinkiin! Synarela ON PAHAA!!!
Auringonkukka =)
Mulla menossa jo kymmenes sumuttelu päivä. Oireita ollut lähinnä raivoaminen/kiukuttelu miehelleni. Normaalistikkin pinna on " hiukkasen" kireellä ennen menkkoja, mutta nyt jo menkatkin on jo kolmatta päivää päällä ja kaikki nyppii..;) Kuumiaaaltojakin on muutaman kerran tullut tai yht´äkkinen tuskan hiki, mikä menee myös ohi yhtä nopeasti, kuin tulikin..
Joku kyseli kuukautisista, niin tuossa jo kirjoitettiinkin, että ennen nolla ultraa pitää olla alkanut, muuten kai niillä ei ole mitään väliä tulevatko ajoissa tai ovatko päällä ultrassa.
Mulla on nolla ultra ens viikolla 31.8. Vähän jänskättää, että alkaako pistoshoito heti silloin.
Täällä varmasti on sellaisia, jotka ovat joskus olleet jo punktiossa. Olisi mukava kuulla miten teillä on punktio mennyt, koska itseäni pelottaa/jännittää aikalailla se! Tietysti se on kovin yksilöllistä, mutta auttoiko kipulääkkeet yms..?? Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa vastailla:)
Mukavaa perjantai päivää ja peukut pystyyn meille kaikille tämän hoidon aikana!
Terv: Pulmu79
Hiukan taustaa ... ikää pian 32-v, yrityksessä pyörähti käyntiin seitsemäs vuosi. Ja kuudes vuosi hoitoja. Takana on epämääräinen luku ovulaation induktioita, inssejä, ja ivf-hoitoja. Yksi pas on päästy tekemään, yleensä ei ole pakastettavaa jäänyt - hyvä kun on siirtoon jotain saatu.
Synarelat alkoi aamusta, 0-ultra on varattu 5.9.
Toiveet ei ole mitenkään korkealla, mutta mennään nyt läpi vielä ainakin tämä hoito.
elikkäs huolenaihe seuraava, huomsin tuossa juuri vessassa käydessäni, että paperiin tuli hieman veren sekaista limaa. No nyt on menossa kp26 ja en todellakaan odottellut menkkoja vielä alkavaksi. Ei siinä mitään jos ne alkaa, mutta miten käy hoidon kun ensimmäinen ultra on vasta 5.9. Hoitajaa en saanut kiinni joten menee maanantaihin ennen kuin voin soittaa sairaalaan. Onko sillä nyt merkitystä jos menkat alkaa tosiaan näin aikaisen ennen ensimmäistä ultraa vai pitäisikö hoitoa aikaistaa, punktio vkolla 38. No ongelmana on vielä ruumiinlämpö mikä huitelee 37 tienoilla, tänään on huimannut ihan tajuttomasti, vatsaa on kivistellyt viimeiset 6 päivää mutta ei ole niinkään menkkamaisia oireita, ristiselkä ollut myöskin kipeänä vaikka sehän voi olla menkkaoire. Nyt vaan rupesi arveluttamaan, jotta meneekö lörinäksi koko homma?!?!
Eli jos luoja suo niin pakastealkion siirto tiistaina 29.8. Pakastimessa vain yksi olki jossa kaksi kaveria joten myttyyn voipi mennä.
Taustoista sen verran että meillä kohta kolme vuotiaat kaksoset jotka icsi syntyisiä. Alkukesästä raskauduin ivf hoidosta joka kuitenkin kohdunulkoinen, tämä hoidettiin sytostaatein.
Hoitoja meillä vuosien varreella lukuisia, ennen ensimmäistä raskautumista hoitoja tehtiin 3xicsi+hoitojen passit ja tämän lisäksi 2xivm, neljäs hoito tuotti tulosta. Alkukesästä tehtiin sitten 5. ivf jonka passiin nyt varovasti menossa...
elikkäs sain hoitajan kiinni ja ei hätiä tämän asian kanssa. Pääasiahan tosiaan, että se vuoto tulee ennen ensimmäistä ultraa. Hyvät viikonloput kaikille!
Pulmu kyselit punktiosta. Mulla eka punktio meni suht kivuttomasti. Lääkitys toimi hyvin. Oikealta puolelta kun napsittiin niin en tuntenut mitään kipua, vasemmalta punktioitaessa kipua tuntui ihan vähän, mutta siitä selvittiin. Kokemukset taitaa olla hyvin yksilöllisiä. Toiset kertoo hirmuisista kivuista ja toiset taas ei ole tunteneet mitään. Lääkitystä saa mun käsitykseni mukaan niin paljon, ettei kipua pitäis tuntua ja saahan sitä lääkärille ärähtää jos se oikein tuntuu :) Suonensisäinen lääkitys laitettiin mulle ainakin vasta siinä hoitopöydällä, joten sitä on helppo pyytää ja saada lisää nopeastikkin. Ja puudutus toimi kyllä tosi nopeesti.
Kaikki puhuu tosta 0-ultrasta, mutta mulle ei ole sitä tehty viimeksi, eikä nytkään ole tarkoitus tehdä. Eli käytännössä mä rupean piikittämään 6.9. puregonia sovitun määrän ja menen ekaan ultraan 12.9. Tietty jos tyhjennysvuota ei tule tässä sumuttelujen ja pistosten alun välissä niin sitten en saa ruveta pistämään. Osaatteko kertoa mulle, miksi teille tehdään noi nolla ultrat? Kiinnostaa vain, koska mulle sitä ei tosiaan ole tehyt kertaakaan.
Onnksi Toivo78 sait hoitajasi kiinni, niin ei tarvitse koko viikonloppua miettiä ja pohtia, että kuinka niiden menkkojen laita nyt on.
Miina_H tervetuloa joukkoon!
Reetuna
Voiskos tänne liittyä mukaan? Aloittelin tuossa uuden pinon viikolle 36, mutta sama kai se on tulla tähän pinoon eikä tehdä turhaa monia pinoja....
Meillä tulossa nyt PAS, ja kp12 ultra maanantaina, sitten ilmeisesti alkaa oviksen tikuttelu (jota inhoan)....;-)
Tämä on toinen PAS. Edellisessä passissa siirrettiin 2kpl alkioita, mut negaa kuten tuoresiirrostakin, jossa tosin vain yksi siirrettiin. (eka hoito oli ivf/icsi) ja nämä molemmat passit luonnolliseen kiertoon.
Taustaa:
Yritystä tammikuusta - 04. Ei plussan plussaa, ei haamun haamua yhdessäkään r-testissä. Syynä lapsettomuuteen hitaat ja lukumäärältään vähäiset siittiöt. Miehellä kuitenkin lapsi 9 vuoden takaisesta suhteesta :/ että tasan ei käy onnen lahjat.
Plussaonnea kaikille!!!:)
t. Fele kp 10
eihän ne menkat sitten alkaneetakaan:(( tai oli sitten taas super lyhyet, no itse en niitä menkoiksi ajattele kun verta ei tosiaan tullut kun muutaman kerran paperiin. Toivottavasti alkaisvaat kuiteskin nyt viimestään ens viikolla jotta ei hoito myöhästyisi. Alavatsaa kyllä nippailee ihan kiitettävästi niin kuin on viimeisen viikon nippaillut. Siitäpä mieleeni kiipesi, että onko muilla Synarela aiheuttanut ns" välivuotoja" ?
Tässä aurinkoista sunnuntaita vietetään ja kohta ulos reippailemaan. Synarelaa on nyt sumuteltu jo kohta 8 päivää ja sivuoireita nyt erinkoisia en ole huomannut. Mites muilla menee, olis kiva kuulla.
Auringon säteitä vielä toivoen monina päivinä, Toivo:)
minä hyvänsä, ja siltä se kyllä tuntuukin. Takana on jo ylenmääräinen syöminen, yltiöpäinen siivoaminen ja tavallista pahempi kiukuttelu, joten H-hetki on ihan pian. Finnejä pukkaa kuin teininä ja naapurin vauvat itkettävät, joten ei kai tässä ihan normaaleja olla.
Meillä on täällä työpaikalla ollut jo pidempään todella huono henki, liian vähän henkilökuntaa ja liikaa töitä. Mä olen ollut pidemmän aikaa ahdistunut työtilanteesta, mutta nyt loman jälkeen tämä tuntuu aivan ylivoimaiselta olla täällä.
Millainenkohan on stressin ja ahdistuksen merkitys hoitoihin? Vie tietysti ajatukset mukavasti pois hoidoista, kun miettii yökaudet työasioita...
Mulla menossa jo neljäs päivä Synarelan kanssa. Ihan ihmettelen että tehooko noi lääkkeet ees kun ei juuri mitään sivuoireita ole vielä näkynyt. Ekat pari päivää koski ajoittain päähän mut nyt sekin on jo hävinnyt. Ainut on et tänään aamusumut kirveli jonkin verran nenässä, tuntuu et limakalvot on jotenkin ärtyneet tms. Ja onhan se maku tietty tosi ällöttävä mut sen oon ratkassut niin että heti sumujen jälkeen pistän suuhun purkkaa tai Mynthoneita. :) Auttaa kummasti.
Mä en vielä ees tiedä millä annostuksella pistokset mulla alotetaan. Viime hoidossa oli Gonal-f käytössä, nyt näkyy olevan Puregon. Varmaan tosi isolla annoksella kyllä mennään, viimeks oli niin huono vaste tossa Gonalissa et eiköhän nyt ihan kunnon satsilla pistetä. :) Onks toi Puregon muuten kans sellasessa kynässä kun esim. Gonal-f? Inhoon nimittäin ampullien kanssa sotkemista yli kaiken...
Ei kait tässä nyt tän kummempia, hauskaa maanantai-illan jatkoa kaikille teille! :)
pampula