hormonikierukka- tuntuuko
Minulle asennettiin viime perjantaina hormonikierukka. Siitä lähtien on aina silloin tällöin tullut sellaista kipua kuin tuntisin kierukan - ikäänkuin se pistäisi minua. Onko normaalia, että alussa tulee tällaista vai onkohan kierukka väärin asennettu? Myös veristä limaa on tullut vähän, mutta se taitaa olla ihan normaalia. Lääkäri ei puhunut minulle mitään mahdollisista haittavaikutuksista, joten siksi kyselen.
Kommentit (3)
...eli ei tarvitse olla huolissaan, juuri tuollaista on minullakin.
Minulle asennettiin hormoonikierukka huhtikuussa..ja heti seuraavana päivänä tuntui pistelyä. Otin yhteyttä lääkääriin, joka oli laittanut kierukan ja hän sanoi, että voi olla, että langat ovat liian pitkät. Joten kävin uudestaan ja hän napsasi lankoja hieman poikki. Sen jälkeen ei ole pistellyt tai kierukka muuten tuntunut.
Mulla laitettiin kierukka viime joulukuussa ja alussa tosiaan tuntui sellasta nipistelyä ja kipuakin joskus. Auttoi kun vähän paineli vatsaa tai muutti asentoa. Jokunen kuukausi sitä jatkui samoin jatkui epäsäännöllinen tiputtelu (veristä limaa). Vieläkin menkat on vähän epäsäännölliset ja tiputteluvuotoa on edelleen...Muuten oon tyytyväinen, kun ei tartte muistaa koko ehkäsy asiaa...