Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa teinitytön siivottomaan huoneeseen?

Vierailija
30.04.2021 |

Siivoanko sen itse aina joka viikko? Vai huudanko tytölle että siivoaa itse jota ei tee? On pyykkikori ja kori kirjoille ja silti kaikki on lattioilla. Siellä on myös astioita. Ongelma myös varmaan hylly joka aina epäsiistin näköinen. On Ikean kallax hylly. Myös vaatekaappi on epäsiisti. Tyttö ei tee mitään mitä pyydän.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen on yksi väkivallan muoto joka aiheuttaa pitkäaikaisia vahinoa persoonallisuuteen kuin aivoillekin.. sitäkö haluat? Siis sairastuttaa lapsesi psyykkisesti?

Vierailija
62/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää yhdessä siivouspäivä, jonka idea on hankkiutua turhasta tavarasta eroon. Kun tavaran ja vaatteiden määrä vähenee niin huone on sotkuisenakin vähän siistimpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huuda! Ei huutaminen ole kivaa. Mitä se auttaa? Uset eri tutkimukset ovat viitanneet siihen, että vanhempien huutaminen voi vahingoittaa lasta sekä emotionaalisesti, fyysisesti että psyykkisesti.

Pienille lapsille harvoin huudetaan, mutta varhaisteineille on pakko korottaa ääntä silloin tällöin.

Vierailija
64/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Sinkkosen sanoin: "laita ovi kiinni".

Vierailija
65/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaa lahjontaan, eli maksa vaikka 5e/vko jos siivoaa.

Ei missään tapauksessa! Lasta ei missään iässä opeteta siihen, että kotitöistä saa palkkaa. Ei vanhemmillekaan niistä makseta. 

Mä olen erimieltä. Aina palkitsen itseni viikkosiivoamisen jälkeen, joten kyllä se kiva kuuluu lapsillekin. Jos ei rahaa, niin sitten jotain hyvää. Esim pullakahvit.

Vierailija
66/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle paras tapa kasvattaa ja puhua on kunnioittavasti ja lasta voi oppia kasvattamaan kurinalaisesti olemalla jämäkkä mutta samalla empaattinen ja rakastava.

Vierailija
67/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutaminen on yksi väkivallan muoto joka aiheuttaa pitkäaikaisia vahinoa persoonallisuuteen kuin aivoillekin.. sitäkö haluat? Siis sairastuttaa lapsesi psyykkisesti?

Lässynlässyn.

Näytä mulle se ihminen, joka huutamisesta sairastunut. tai saathan sä kuljeskella kananmunan kuorilla lapsesi ympärillä, mä en siihen todellakaan suostu. Riuskat otteet ja hommat hoituu.

Vierailija
68/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama toukka jostain ja nurkkaan vilisemään. Josko alkaisi siivoamaan, ettei noita toukkia ala ilmestymään kun on niin sotkuista.

Vierailija
69/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle paras tapa kasvattaa ja puhua on kunnioittavasti ja lasta voi oppia kasvattamaan kurinalaisesti olemalla jämäkkä mutta samalla empaattinen ja rakastava.

Kyllä. Mutta tuollaisen kommentin tulee antamaan henkilö, jolla ei ole lapsia. Vaikka kaikki tiedämme, että sanomasi on totta. Mutta ei todellisuutta teinin kanssa.

Vierailija
70/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoin keskustelu, miettikää yhdessä mikä siinä siivoamisessa on niin vaikeaa ja mietitte yhdessä siihen ratkaisun. Teette yhteiset pelisäännöt, esim. jos lapsi saa viikkorahaa tms, niin sen ehtona on että huone siivotaan kunnolla vaikka kerran viikossa, aluksi voitte tehdä vaikka yhdessä kunnes onnistuu tytöltä itsenäisesti. Huutaminen ei ainakaan auta mitään.

Tai avoin keskustelu siitä, miksi lapsi ei kelpaa ilman söpöjä raameja eli mikä äitiä ärsyttää siinä, että lapsi ei tottele. Älä anna lapselle omaa huonetta, jos en samalla anna oikeutta asua sitä kuin omaansa. Kannattaa laittaa ovi kiinni, jos teinin  huone häiritsee tai sitten miettiä sitä, miksi nauttii lapsensa kiusaamisesta. Siitähän tuossa on kyse, omasta vallanhalusta ja siihen liittyvästä halusta alistaa.

Samaa mieltä! Kyllä teini saa asua kuin omassaan! Nytkin siellä bongit palaa ja sprayjaukset seinillä mutta se on teinin niin tehkööt mitä vaan, ei mikään äidin vallan halu saa vaikuttaa!

Eiku...

Vierailija
71/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastus poikaan. 

Jos on chanssi saada seksiä niin kyllä tyttö varmaan siivoaa jotta voi tulla vierailemaan

Vierailija
72/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma oli täällä kunnes

keksittiin että jatkuva viestintä

puhelimella korjasi ongelman.

nyky-nuoriin uppoaa digitaalisuus

paremmin kuin puhe.

Vierailija
73/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla.

Olen samaa mieltä, se joka ei vaivaudu huolehtimaan omasta siisteydestään maatkoot vapaasti paskoissaan.

Vierailija
74/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä odotan siisteyttä, joten ovi kiinni ei ole ratkaisu! Koittaisin motivoida jollain ihan pienellä esim. la on herkkupäivä jos perjantaina on huone siisti. Käyttäisin myös vaatteita motivaattorina ja saattaisin vihjaista, että olisi niin kiva ostaa sulle kivoja vaatteita, mutta ei kaappiin taida mahtua etkä osaa arvostaa vaatteita kun ne on sikin sokin. Jos mikään kannustin ei tehoa niin puhelin pois viikoksi. Seuraavalla viikolla mahdollisuus ansaita takaisin siivoamalla huone. 

Vierailija
75/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta tuollaisen kommentin tulee antamaan henkilö, jolla ei ole lapsia. Vaikka kaikki tiedämme, että sanomasi on totta. Mutta ei todellisuutta teinin kanssa.

Samaa nauroin, eli tuo edellisen lässytyksen kirjoittaja ei ole ollut teinien kanssa ikinä. Jos hänellä on lapsi, niin pienokainen on korkeintaan pari kuukautta vanha tissivauva.

Vierailija
76/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna olla.

Olen samaa mieltä, se joka ei vaivaudu huolehtimaan omasta siisteydestään maatkoot vapaasti paskoissaan.

Maatkoon sitten omassa kämpässään paskoissaan, jos kerran on niin kiireinen, että ei ehdi siivoamaan.

Vierailija
77/82 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sille joku poika tulee kylään niin yhtäkkiä huone saattaakin olla siivottu

Vierailija
78/82 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teini? Meillä oli tollaista vielä vuos pari sitten mutta nykyään siivoaa ilman kehoitustakin. Pari kertaa vuodessa autoin kaappien ja vaatekomeron kanssa (käyttämättömät vaatteet pois), mutta nyt ei tartte siihenkään puuttua. Täyttää kohta 16 vuotta.

Vierailija
79/82 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan teinieni huoneet. Heillä on nyt ollut ihan tarpeeksi pelkän koulun ja jatko-opintojen suunnittelun kanssa. Päälle korona.

Toinen ysillä ja toinen abi.

Kesällä on sitten eri tilanne.

Vierailija
80/82 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi ja känny pois sekä verhot ikkunasta