Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa teinitytön siivottomaan huoneeseen?

Vierailija
30.04.2021 |

Siivoanko sen itse aina joka viikko? Vai huudanko tytölle että siivoaa itse jota ei tee? On pyykkikori ja kori kirjoille ja silti kaikki on lattioilla. Siellä on myös astioita. Ongelma myös varmaan hylly joka aina epäsiistin näköinen. On Ikean kallax hylly. Myös vaatekaappi on epäsiisti. Tyttö ei tee mitään mitä pyydän.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla.

Vierailija
2/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen giltsin asua läävässään, kyllä se sitten lopulta siivoaa, ja jos ei siivoa, niin teet sitten loppusiivouksen kun se muuttaa omilleen. Astiat voi käskeä laittamaan koneeseen, koska niiden puute on ainoa muita oikeasti häiritsevä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Jos normi teini ( ei masennusta tms.) Niin kyllä hän joskus alkaa siivota. Peseekö itse pyykkinsä? Tai tuoko edes pesu tms. Huoneeseen?

Jos itseäsi ahdistaa, niin ehkä ne astiat/ ruuan jämät sieltä joskus vaijihkaa hakisin.

Vierailija
4/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ovi kiinni. 

Vierailija
5/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä litraa bensaa ja tulitikku.

Vierailija
6/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään tapauksessa siivoa itse sitä huonetta tai muutenkaan passaa tyttöä. Älä myöskään huuda. Se vain yllyttää teiniä niskuroimaan. Kyllä se viimeistään sitten siivoaa, kun ei enää mahdu huoneeseensa. 

Vierailija
8/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hoitaa tehtävänsä. Jos tyttö esim. nyt 15, niin todennäköisesti hän on viiden vuoden päästä muuttanut omaan kämppään. Ehkä siivoaa sen paremmin.

Nimim. Kokemusta on

Vierailija
9/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin ja netti kiinni, kunnes huone siivottu. 

Vierailija
10/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, ovi vaan kiinni. Ei tohon auta muu kuin havahtua itse. Mä olin nuorena sotkussa elijä, nykyään tosi siisti ja tiptop.

Vierailija
11/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa lahjontaan, eli maksa vaikka 5e/vko jos siivoaa.

Vierailija
12/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun teinitytön huoneen ovi oli kiinni. Samaa tekniikkaa käyttää tämä ex teini omaan teiniinsä.

Vierailija
13/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun teinitytön huoneen ovi oli kiinni. Samaa tekniikkaa käyttää tämä ex teini omaan teiniinsä.

Vierailija
14/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaa lahjontaan, eli maksa vaikka 5e/vko jos siivoaa.

Ei missään tapauksessa! Lasta ei missään iässä opeteta siihen, että kotitöistä saa palkkaa. Ei vanhemmillekaan niistä makseta. 

Vierailija
15/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et opettanut lasta siivoamaan? Oma vika ja nyt kärsit sitten omasta laiskuudestasi.

Vierailija
16/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on aina parhain motivaatio nuorelle. Viikkorahaa tmv ei tipu jos huone on epäsiisti.

Vierailija
17/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi kiinni ja sanot vaikka että jos jossain välissä haluaa siivota huoneensa niin sulta saa kyllä vinkkejä ja vaikka vähän apuakin. Tietysti tiskit tosiaan pitää tuoda pois.

Pyykkejä jos ei tuo, niin oma ongelmansahan se on että puhtaat vaatteet loppuu jossain vaiheessa kesken.

Vierailija
18/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et opettanut lasta siivoamaan? Oma vika ja nyt kärsit sitten omasta laiskuudestasi.

Ei siihen opettaminen auta. Teinit ovat teinejä ja useimmilla teini-ikään kuuluu kapinointi. Menee ohi aikanaan. 

Vierailija
19/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi siivota itse se, ei sitä voi jättää sotkuiseksi tai heitteille. Teini-ikä menee onneksi joskus ohi, ja hän siivoaa sitten omassa kodissaan kyllä. Tulee turhaa pitkää draamaa jos alkaa setviä, hän saattaa olla uupunut teini, se on tyypillistä osalle. Voi jättää siivoukseen sopivia välineitä helposti saataville. 

Vierailija
20/82 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia käy oikein häiritsemään, niin ostan isoja mustia jätesäkkejä ja lappaa siihen ylimääräiset tai lattialta löytyvät tavarat. Säkit viet vaikka autotalliin lukkojen taakse. Se on voi voi vaan, jos vaatteet sun muut alkavat loppumaan.

Keskustelutuokio voisi olla paikallaan ja yhteisten sääntöjen sopiminen.