Auttakaa!!! Parisuhdeasiaa... tulen hulluksi...
kun yksin mietin ja pyörittelen asiaa vaan mielessäni, antakaa mielipiteitä, uusia näkökulmia asiaan!
Ollaan 50+ pari, tunnettu nelisen vuotta, asutaan yhdessä. Suhde on muuten hyvä, kunnioittava, voisiko sanoa jopa vieraskorea, mutta sopii minulle hyvin, teemme paljon asioita yhdessä ja on mukavaa, mutta mies ei osaa osoittaa tunteitaan oikeastaan millään tavoin, ei sanoin, eikä kosketuksia, no teoin kyllä sitäkin enemmän. On hyvin estynyt seksuaalisesti, joten seksiä ei juuri ole, hän ei ainakaan tee aloitetta, minä yleensä aina teen, eikä hän seksin aikanakaan hyväile minua mitenkään. Jostain kumman syystä himoitsen häntä kovasti, mutta minua satuttaa kun tuntuu ettei hän halua minua lainkaan muuta kuin kaverina. Ei lähde pois kun halailen ja pusuttelen mutta ei koskaan tee sitä itse. Olen puhunut asiasta hänelle ja hän sanoo, että ahas, pitääpä kiinnittää asiaan enemmän huomiota, ja saattaa sitten tehdä jotain oma-aloitteisesti, mutta ei kauan kestä, ei hän ole sellainen, on tainnut joskus sanoakin. Jäädäkö vai lähteä? Tunteita minulla on valtavasti, muutenhan lähtö olisikin helppoa. Elääkö ilman hellyyttä, paitsi jos itse menen halimaan? On kuin nallekarhua rakastaisi...
Kommentit (14)
Teillä on molemmilla historianne eikä mies varmaankaan pysty itseään muuttamaan. Sinun on kysyttävä itseltäsi miksi olet rakastunut juuri sellaiseen mieheen, joka ei osoita rakkauttaan sinuun. Ovatko kaikki muut suhteesi olleet samankaltaisia eli olet tottunut suhteisiin, joissa sinua ei huomioida normaalilla tavalla? Yleensä suhdetta ei synny lainkaan tuolla tavalla käyttäytyvään kumppaniin eli terveellä tunne-elämällä varustettu ei rakastu.
Onko miehellä autismin piirteitä tai jotain muuta ongelmaa taustalla? Vaikkei olisikaan, niin osa ihmisistä on kasvanut tunnekylmässä ilmapiirissä eikä ole tottunut osoittamaan hellyyttä. Sekin on tietysti mahdollista, ettei mies oikeasti välitä sinusta, ikävä kyllä.
Teillä on erilaiset tavat osoittaa rakkautta. Mieti, jos mies hellisi ja suukottelisi, mutta ei koskaan siivoaisi, laittais ruokaa tai kävisi kaupassa ja lisäksi nimittelisi sinua rumasti. Mutta tämän tästä olisi suukon paikka, sitten sinä voisitkin ripustaa pyykit.
Itse inhoaisin miestä, joka olisi koko ajan iholla.
Veikkaisin autismia, psykopatiaa, eihän tuo normaalia käytöstä ole. En jäisi suhteeseen.
Jos ei 50+ vielä tiedä jäädäkkö vai lähteä,niin ei tiedä vaikka olis 70+.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin autismia, psykopatiaa, eihän tuo normaalia käytöstä ole. En jäisi suhteeseen.
Ja lähdön jälkeen tutustuisin itseeni, miksi olin tuollaisessa suhteessa (on tapahtunut ja tutustuin).
Entä jos sä et tee aloitteita enää. Jos naisen aloitteellisuus pelottaa joitakin miehiä. Paitsi halaat vaan. Jos mies kokee seksittömyyden ongelmaksi, alkaa valittaa ja voit ehdottaa yksityistä pariterapeuttia - joka toimii tulkkina. Vai selviääkö se kaksin. Ellei mies sitten koe ettei halua elää seksuaalisesti, on muuta tekemistä, se on joillekin luontaista. Onko henkisempi ihminen. Tai jos työ vie innon ja menot.
Ihanaa kuulla mielipiteitä, kiitos :) Mielellään kuulen lisääkin. Tässä suhteessa rupeaa itse miettimään omaa mielenterveyttään.... mutta hyvä kuulla että muidenkaan mielestä tuo ei ole normaalia käytöstä ettei minkäänlaista vastakaikua kosketuksille ja hellyydelle tule, tai no, poiskaan hän ei siitä lähde. Mutta muutoin on tosiaan hyvin tekeväinen, tekee vaikka mitä puolestani.
Apumies polkemaan sua kuin viimeistä päivää. Miehelle vieressä sanot, että tällaista tarvitaan häneltäkin.
Ihan vaan totean, ettei ole hyvä merkki, jos suhteessa alkaa epäilemään mielenterveyttään.
Joku ehdotti suhteen työstämistä. Minä en lähtisi siihen, ellei mieskin kokisi suhteessa olevan ongelman. Kantapään kautta opittu.
Vierailija kirjoitti:
Apumies polkemaan sua kuin viimeistä päivää. Miehelle vieressä sanot, että tällaista tarvitaan häneltäkin.
Kyllä seksisuhde on todellakin käynyt mielessä :)
Yli 10 % miehistä ei näytä tunteita siksi, ettei niitä ole (persoonallosuushäiriöt, autismi, aleksitymia). Onko miehellä jotain tunne-elämää jotakin kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Yli 10 % miehistä ei näytä tunteita siksi, ettei niitä ole (persoonallosuushäiriöt, autismi, aleksitymia). Onko miehellä jotain tunne-elämää jotakin kohtaan?
Kyllä, esim. tykkää eläimistä ja silittelee niitä.
Kun mies käyttäytyi noin ja vaikutti estyneeltä, hän oli psykopaatti.
Mieti tarkasti, miksi haluat ja himoitset häntä. Onko tässä ns. jännämies-ilmiö eli oma elimistö on ehdollistinut välittäjäaineisiin, joita suhteesta saa. Onko suhde oikeasti sellainen, että haluat haluta häntä ja tuollaista suhdetta?