Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini raivoaa, kun työpäivän ja vapaa-ajan rajani on selkeä

Vierailija
29.04.2021 |

Työasioita 8-16 välisenä aikana. Oli yrittänyt tavoitella 16:30 ja annoin puhelimen vaan soida tyhjää...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei mielestäni ole kyse työnteosta, vaan ystävällisyydestä. En usko, että työkaverisi huvikseen soitteli, vaan tarvitsi oikeasti apua. Miksi sinun pitää olla työajalla, että voit olla auttavainen ja ystävällinen työkaverillesi. Ja varsinkin kun olet NÄHNYT että hän yrittää sinua tavoittaa, mutta et ole voinut edes vastata, että nyt ei ole hyvä hetki vaan jättänyt kokonaan vastaamatta. Peiliin katsomisen paikka.

22/47 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pidät selkeän rajan. Voit ihan sulkeakin puhelimen vapaa-ajallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes antanut numeroani työpaikalle, esimiestä lukuunottamatta. Hän ei soittele työajan ulkopuolella. Työkaverit voivat esittää asiansa työaikana.

Vierailija
24/47 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei mielestäni ole kyse työnteosta, vaan ystävällisyydestä. En usko, että työkaverisi huvikseen soitteli, vaan tarvitsi oikeasti apua. Miksi sinun pitää olla työajalla, että voit olla auttavainen ja ystävällinen työkaverillesi. Ja varsinkin kun olet NÄHNYT että hän yrittää sinua tavoittaa, mutta et ole voinut edes vastata, että nyt ei ole hyvä hetki vaan jättänyt kokonaan vastaamatta. Peiliin katsomisen paikka.

Harvemmin työkaverit ovat oikeita ystäviä. Kunhan yrittävät hyötyä sinusta ja päästä itse vähemmällä.

Vierailija
25/47 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin työkaverit ovat oikeita ystäviä. Kunhan yrittävät hyötyä sinusta ja päästä itse vähemmällä.

Tämä. Mun työkaveri ainakin soittaa vaan silloin kun mun pitäisi etsiä hänelle jotain tietoa jota hän ei itse ''ehdi'' hakea.

Vierailija
26/47 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet entinen työntekijä tuota pikaa, onnea matkaan.

Mistä lähtien on saanut antaa potkut mikäli työntekijä ei tee töitä vapaa-ajalla? Oletko tietoinen, että tuosta vaatimuksesta voi vetää työnantajan oikeuteen?

Vierailija
27/47 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku pissisliisuli päässyt virkaan ja sitä myötä kylllä odottaaa muiden joustamista ja varmaan on saikullakin yhtenään. Käytätkö paljonkin sijaisia ja tekeekö muut paljonkin sun töitä.,

Ikävä asenne paistaa läpi.

Vierailija
28/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveintä on työskennellä PK-yrityksessä, jonka omistaja käyttää kaiken aikansa firmaansa ja odottaa sitä myös työntekijöiltään.

Vierailija
29/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän työkännykän suljettuna työpaikalle lähtiessäni ja oma numero on salainen. En edes tiedä jos joku on tavoitellut, mutta aika ikävää se oli entisessä työpaikassa kun rupesivat henkilökohtaiseen numeroon soittelemaan työasioita vapaa-ajalla ja lomilla.

Toki, mutta on töitä, kuten omani, joissa on oltava hätätilanteessa tavoitettavissa vaikka viikonloppunakin. Ei ole ok, että firma menettää muutaman millin projektin, koska mulla puhelin kiinni.

Vierailija
30/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin kiinni tai äänettömälle työajan ulkopuolella. Valitettavasti nykyään työ on kaikkiallistunut, pitäisi olla aina tavoitettavissa.

Olen opettaja ja opiskelijat lähettävät joskus viestejä myös illalla. Vastaan viesteihin aamulla työajan alettua. En ole tavoitettavissa 24/7, työnantajakaan ei tätä edellytä.

Vierailija
31/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän työkännykän suljettuna työpaikalle lähtiessäni ja oma numero on salainen. En edes tiedä jos joku on tavoitellut, mutta aika ikävää se oli entisessä työpaikassa kun rupesivat henkilökohtaiseen numeroon soittelemaan työasioita vapaa-ajalla ja lomilla.

Toki, mutta on töitä, kuten omani, joissa on oltava hätätilanteessa tavoitettavissa vaikka viikonloppunakin. Ei ole ok, että firma menettää muutaman millin projektin, koska mulla puhelin kiinni.

Tästä on kuitenkin varmaan sinun kanssasi erikseen sovittu?

Vierailija
32/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksestä yleensä maksetaan päivystyskorvaus. Olen sitäkin tehnyt aiemmin työurani aikana ja saanut alkuun 50% tuntipalkan per päivystystunti, joka sitten laskettiin 30% "paikallisesti sopien", jolloin jättäydyin päivystysringistä pois.

Ja noin yleensä ottaen harvemmin niitä muutaman millin projekteja viikonloppuisin puhelinsoitoilla tilataan, oli millainen suuryritys tahansa. Mitä suurempi firma ja mitä suuremmat tilaukset niin sitä suurempi byrokratia ja tahmeampi asioiden eteneminen.

Vierailija
33/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin joustin ennen, nyt joustaisin vain tiettyjen työkavereiden kohdalla. Jos joku ei osaa suunnitella työtään työajalle, ei mun ongelma. Joustavuudesta palkittiin käyttäytymällä huonosti ja TES:n mukainen palkankorotus oli kiven takana. Pomo antoi hyvin selvästi ymmärtää, että olen aika lailla korvattavissa, joten sitten ollaan. Toivon, että uusi löytyy jossain vaiheessa.

Vierailija
34/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän joustava työntekijä on huomisen päivän hyväksikäytetty.

Vierailija
35/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lomalla ja istuin Saanatunturissa kun pomoni katsoi tarpeelliseksi alkaa paukuttaa tiedokseni ensimmäisen työviikkoni tehtäviä tekstiviesteillä. Yritti raivotakin kun ilmoitin että minulle kiitos riittää kun saan tiedon torstain lääkärinkierrosta ja tiistaiaamun verikokeista tullessani töihin maanantaina, täällä tunturissa en sillä mitään tee. Lopetin raivoamisen varsin lyhyeen.

Vierailija
36/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla voi ehkä olla asenteessa korjattavaa.

Millä lailla?

Vierailija
37/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpuhelin äänettömälle ja työpöydälle kun työaika loppuu. Älä edes katso sitä työajan jälkeen. Jos työkaveri jatkaa niin ilmoita työpaikkakiusaamisesta esimiehelle.

Mulla on vain yksi numero ja sain itseni burnouttiin parissa vuodessa. Enkä ole toipunut vieläkään. 

Pidä linjasi niin jaksat tehdä töitä pidempään. 

Vierailija
38/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on täysin ymmärrettävää mikäli firma on myös sinun omistamasi.

Vierailija
39/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pahimpia työpaikkoja on juuri nuo missä omistajat paahtaa 24/7 ja luulevat että kaikki muutkin haluaa tehdä niin. Joustavuus on ok, mutta rajansa silläkin.

Vierailija
40/47 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin kiinni tai äänettömälle työajan ulkopuolella. Valitettavasti nykyään työ on kaikkiallistunut, pitäisi olla aina tavoitettavissa.

Olen opettaja ja opiskelijat lähettävät joskus viestejä myös illalla. Vastaan viesteihin aamulla työajan alettua. En ole tavoitettavissa 24/7, työnantajakaan ei tätä edellytä.

Ei kai kukaan oletakaan sinun vastaavan viesteihin illalla. Minä näen asian niin, että kukin laittaa viestiä (tekstiviesti, sähköposti) silloin kun se omiin aikatauluihin sopii ja viestin saaja vastaa kun se sopii hänen aikatauluihinsa. Viestit on siitä tosi hyvä työväline.

Minäkin pistän puhelimen äänettömällä työpäivän päätteeksi. En ole opettaja, mutta työssäni on tavallista, että sekä sähköpostia että joskus myös tekstiviestejä tulee ilta-aikaan. Minä luen ne aamulla kun aloitan työt noin kuuden aikaan ja vastailen niihin samalla. En kuitenkaan odota että viesteihin vastataan silloin aamuvarhaisella. Vaan mikäli vastausta vaaditaan, viestin saaja vastaa kun hän on puolestaan työnsä äärellä, oli se mihin kellon aikaan tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme