Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Not like other girls ajattelu on myrkyllistä

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi tapa olla nainen ei ole parempi kuin toinen tapa. Olemme kaikki erilaisia, eikä ole tarpeen nostaa esiin jotain lyttäämällä toista.

Kommentit (837)

Vierailija
381/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaisella on oikeus ajatella olevansa not like other girls. Tehän ette voi määrät toisten ajatuksia.

Niin on. Mitä sitten?

Vierailija
382/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä vieläkin jauhetaan ihan aiheen vierestä kiusatuista, porukkaan kuulumattomista tytöistä? 🤦‍♀️

Varmaan siksi, että tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, että iso osa meistä, jotka sanomme olevamme erilaisia kuin muut tytöt, olemme niitä, joilla on tuollaisia kokemuksia lapsuudesta.

No se ei kuitenkaan liity tähän ilmiöön. Tässä ilmiössä taustalla on tyttöyden typistäminen tiettyyn muottiin ja kaikki tuosta muotista erilainen on jotain muuta kuin tyttöyttä. Tytöt ovat tietynlaisia ja toisenlainen on jotain tyttöyden ulkopuolella. Tämä ei kuitenkaan ole totta.

Ei vaan tässä on kyse kiusaamisen jatkamisesta vähän erilaisella tavalla vain, mutta kyllä se sieltä silti kilometrin päähän loistaa. Ei nimittäin ole olemassa tuollaista ilmiötä laisinkaan, mutta te kiusaajat yritätte jatkaa kiusaamistanne keksimällä moisen ilmiön. Tämä on kirkkaasti siellä ihan kärkikastissa kun mietitään syitä sille miksi joku erilaiseksi nuorena leimattu tyttö ei edes vaikuisena halua kuulua teidän porukoihin.

Voitte muuttaa käsitystä naiseudesta VAIN OMASTA ITSESTÄNNE KÄSIN, ette määrittelemällä muita itse keksimiinne lokeroihin.  Eli ottakaapa seuraavalla kerralla sekin nainen mukaan jota kadehditte ja jota tekisi mieli syrjiä, niin huomaatte muutoksen.

Olisko henkisen kasvun paikka, jos et enää ole siellä yläasteelle? Tässä keskustelussa ei ole kyse sinusta, mutta silti haluat kääntää keskustelun itseesi.

Oletko jotenkin sokea? Tottakai kyse on kaikista naisista, jokainen heistä on tässä jollain puolella, halusi tai ei. Tosiasia on se ettei kukaan 35-vuotiaana päätä että hei, enpä ole enää naisten kansa tekemisissä, vaan tuo kaikki lähtee lapsuudesta ja nuoruudesta. Olisiko henkisen kasvun paikka jos et tätä ymmärrä?

Samaa mieltä, lapsuudesta se lähtee ja jatkuu läpi elämän, koska erilaisuutta ei siedetä. Aikuiset vaan kiusaavat vähän eri tavalla kuin teinit, enemmän sellaista piilokiusaamista, kieroilua ja ulkopuolelle jättämistä. Tämä ketju toimii erinomaisena esimerkkinä aikuisten naisten kiusaamiskulttuurista.

Ei koske teitä, ei koske teitä, nyt ei puhuta teistä, menkää pois jne. Ja silti me kiusatut ja syrjityt olemme juuri niitä, jotka saavat kuulla not like-syytöksiä. Miten se nyt silleen, eihän nyt ole kyse meistä.

Seuraava ketju on varmaan sitten aiheeltaan naisten uhriutuminen, jossa lyödään lyötyjä lisää vaan, eikä tietenkään siinäkään kyse ole kiusatuista ja syrjityistä, ei tietenkään.

Miten voi olla niin vaikea tajuta, että tässä asiassa on toinenkin kulma, joka vaikuttaa ihmisten käsitykseen kaikista tytöistä ja siitä mitä on olla tyttö, se koskee koko sukupuolta.

Kyllä mä ainakin näen tämän "kulman" mutta se ei ole mitnekään validi, koska kyse on sinunkaltaistesi MIELIPITEESTÄ tiettyjä naisia kohtaan, eikä tosiasiasta. Te keksitte tällaisen kulman mitä ei ole olemassa, ja sitten siitä pisäisi keskustella. Se on vähän vaikeaa.

No et sitten tajua. Tämä ei ole mikään mielipideasia vaan on fakta, että tällä not like other girls -ajattelulla tytöt laitetaan muottiin. Sitä ei selkeästikään tiedosteta, koska se näyttää olevan ylivoimaisen vaikea asia edes käsittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu sai minut ymmärtämään, että en todellakaan ole niinkuin muut tytöt. Ja siitä olen hemmetin ylpeä. Onneksi olkoon, onnistuitte käännyttämään taas yhden naisen itseänne vastaan. Se varmaan oli keskustelun tavoitekin, right?

Nyt poistun fiksumpaan seuraan (miesten seuraan siis). Heippa tytsyt!

Vierailija
384/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tämän ketjun aloittaja ja muut asiasta länkyttäjät nyt sekoittavat sen että itsensä erilaiseksi (ja yleensä huonommaksi, kun ei ole sen vuoksi koulussa/töissä kelvannut toisten tyttöjen/naisten seuraan) tuntevat sanovat etteivät tunne olevansa kuin muut ja tarkoittavat sillä etteivät tunne olevansa kuin suurin osa muista? Englanniksi "not like most other girls".

Ja sitten on jokin USAsta/Briteistä räävitty sometermi jolla ei ole tuon erilaisuuden kokemuksen kanssa mitään tekemistä, missä "not like others" tarkoittaa "olen parempi kuin muut". Mutta Ap:n aloitus on sellainen että se näyttää siltä kuin molemmat ylläolevat kategoriat luettaisiin vain tuoksi jälkimmäiseksi. Siksi niin monet tänne kirjoittaa että ovat vain omasta kokemuksestaan todenneet olevansa erilaisia kuin muut, eli kuuluvat tuohon ensimmäiseen ryhmään.

Selittäkää termit ennen kuin lyttäätte ne niin ei tule näitä väärinkäsityksiä!

Se on vain omaa tyhmyyttä, jos ei tajua, mistä keskustellaan ja pahoittaa siitä mielensä, vaikka tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan selitetty tämä 'not like other girls' -ilmiö ja miksi se on haitallinen stereotyypittäessään niitä muita tyttöjä eli koko tyttöyttä yleensäkin.

Itsekin olen tuollainen tyttö, jonka on vaikea ystävystyä muiden tyttöjen kanssa ja olla osa porukkaa, mutta tässä ei olekkaan kyse meidän laisista tytöistä, enkä koekkaan tästä sosiaalisesta ongelmastani huolimatta olevani jotenkin erilainen kuin muut tytöt ja ulkona tyttö-käsitteestä. Olen hyvinkin tyttömäinen ja joissakin asioissa toisaalta taas en.

Pointtihan on siinä ettei tuollaista massiivista porukkaa ole edes olemassa, ainakaan suomessa, vaan se on teidän itse keksimänne/ulkomailta kopiomanne juttu jota nyt yritätte tunkea muka suureksikin massakäyttäytymiseksi. Aina joku ajattelee jollain tavalla, se on ihan selvä, mutta että olisi olemassa suuri joukko naisia jotka dissaavat muita naisia päästäkseen miesten pöksyihin? Tapoja on monia, jos miehet on niin tyhmiä etteivät itse ymmärrä, niin olkoot.

Sinä olet keksinyt ettei sellaista ole joten sen on oltava totta? En minä ainakaan mistään ulkomailta ole mitään kopioinut, kun omassa elämässä on tullut vastaan tällaisia.

Ei ole tullut vastaan, vaan olet itse miettinyt omassa pikkupäässäsi että asia on varmaan näin. Vaikka tässä nyt sivutolkulla on yritetty kertoa että me emme ajattele noin, kyse on omasta harhastasi, niin silti pidät itsepintaisesti kiinni itsekeksimästäsi. 

Ketkä "me"? Itse ainakin voin myöntää ajatelleeni tuollaisia "not like other girls" -ajatuksia, mutta kasvoin siitä yli ainakin pääasiassa, vaikka joskus saatankin edelleen yllättää itseni arvottamasta toisten naisten valintoja huonommiksi, jos ne ovat stereotyyppisen naisellisia. Jos et itse ole ajatellut koskaan niin, niin hyvä, tässä keskustelussa ei puhuta sinusta, voit siirtyä eteenpäin.

Minä olen myös sellainen, joka monessakin mielessä on tuntenut itsensä aika erilaiseksi tytöksi. Silti minusta naisten lokeroiminen joukkona joihinkin tyypillisiksi tavissutturoiksi ei ole hyvä lähestymistapa asioihin.

Sama täällä, olen ollut ulkopuolinen tyttöporukoista aina ja silti mua häkellyttää, miten ihmiset on niin jumittuneita tuohon omaan erilaisuuden kokemukseen, että eivät ymmärrä tätä keskustelun aiheena olevaa ilmiötä sen laajemmassa mittakaavassa.

Miua ihmetyttää miten sinä et ymmärrä ettei tuollaista "laajassa mittakaavassa tapahtuvaa notlikeothergirls"-ilmiötä ole olemassakaan.

Vierailija
385/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Not like other boys on kyllä vielä pahempi

Miehet eivät tällaisilla asioilla kuule päätään vaivaa. Ja tällaista mean girls meininkiä erilaisia ihmisiä kohtaan ei esiinny miehillä kuin peruskoulussa. 

Vaikka naiset kovasti koittaakin ahtaa miehiäkin niihin toksisiin muotteihinsa. Aina oman tarpeensa mukaan 

Vierailija
386/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tämän ketjun aloittaja ja muut asiasta länkyttäjät nyt sekoittavat sen että itsensä erilaiseksi (ja yleensä huonommaksi, kun ei ole sen vuoksi koulussa/töissä kelvannut toisten tyttöjen/naisten seuraan) tuntevat sanovat etteivät tunne olevansa kuin muut ja tarkoittavat sillä etteivät tunne olevansa kuin suurin osa muista? Englanniksi "not like most other girls".

Ja sitten on jokin USAsta/Briteistä räävitty sometermi jolla ei ole tuon erilaisuuden kokemuksen kanssa mitään tekemistä, missä "not like others" tarkoittaa "olen parempi kuin muut". Mutta Ap:n aloitus on sellainen että se näyttää siltä kuin molemmat ylläolevat kategoriat luettaisiin vain tuoksi jälkimmäiseksi. Siksi niin monet tänne kirjoittaa että ovat vain omasta kokemuksestaan todenneet olevansa erilaisia kuin muut, eli kuuluvat tuohon ensimmäiseen ryhmään.

Selittäkää termit ennen kuin lyttäätte ne niin ei tule näitä väärinkäsityksiä!

Se on vain omaa tyhmyyttä, jos ei tajua, mistä keskustellaan ja pahoittaa siitä mielensä, vaikka tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan selitetty tämä 'not like other girls' -ilmiö ja miksi se on haitallinen stereotyypittäessään niitä muita tyttöjä eli koko tyttöyttä yleensäkin.

Itsekin olen tuollainen tyttö, jonka on vaikea ystävystyä muiden tyttöjen kanssa ja olla osa porukkaa, mutta tässä ei olekkaan kyse meidän laisista tytöistä, enkä koekkaan tästä sosiaalisesta ongelmastani huolimatta olevani jotenkin erilainen kuin muut tytöt ja ulkona tyttö-käsitteestä. Olen hyvinkin tyttömäinen ja joissakin asioissa toisaalta taas en.

Pointtihan on siinä ettei tuollaista massiivista porukkaa ole edes olemassa, ainakaan suomessa, vaan se on teidän itse keksimänne/ulkomailta kopiomanne juttu jota nyt yritätte tunkea muka suureksikin massakäyttäytymiseksi. Aina joku ajattelee jollain tavalla, se on ihan selvä, mutta että olisi olemassa suuri joukko naisia jotka dissaavat muita naisia päästäkseen miesten pöksyihin? Tapoja on monia, jos miehet on niin tyhmiä etteivät itse ymmärrä, niin olkoot.

Sinä olet keksinyt ettei sellaista ole joten sen on oltava totta? En minä ainakaan mistään ulkomailta ole mitään kopioinut, kun omassa elämässä on tullut vastaan tällaisia.

Ei ole tullut vastaan, vaan olet itse miettinyt omassa pikkupäässäsi että asia on varmaan näin. Vaikka tässä nyt sivutolkulla on yritetty kertoa että me emme ajattele noin, kyse on omasta harhastasi, niin silti pidät itsepintaisesti kiinni itsekeksimästäsi. 

Ketkä "me"? Itse ainakin voin myöntää ajatelleeni tuollaisia "not like other girls" -ajatuksia, mutta kasvoin siitä yli ainakin pääasiassa, vaikka joskus saatankin edelleen yllättää itseni arvottamasta toisten naisten valintoja huonommiksi, jos ne ovat stereotyyppisen naisellisia. Jos et itse ole ajatellut koskaan niin, niin hyvä, tässä keskustelussa ei puhuta sinusta, voit siirtyä eteenpäin.

Kaikkien mielestä tuollainen vertaus muihin oman sukupuolensa edustajiin ei välttämättä sisällä mikäänlaista arvottamista, vaan kyseessä on vain tilastollinen fakta. Se, että kuulija kuvittelee lauseeseen sisältyvän arvottamista ja jotain paremmuusjärjestyksiä on ihan kuulijan oma ongelma. Hän on se, joka tulkitsee tuon jonkinlaisen stereotyypin vahvistamiseksi. 

Jos täällä joku kertoo olevansa miesvaltaisella alalla, koska se on sitä, mitä hän haluaa tehdä, niin heti seuraavaksi tulee joku toksinen feministi kysymään, että haluaisiko hän olla samalla alalla edelleen, jos se muuttuisi yhtäkkiä naisvaltaiseksi. Ihan kuin tuo miesvaltaisella alalla työskentelevä nainen olisi hakeutunut miesvaltaiselle alalle vain lällätelläkseen naisvaltaisilla aloilla työskenteleville, että olisi jollain tavalla parempi jossain asiassa kuin he. Ja ihan kuin se, että joku ala on miesvaltainen olisi sen ko. alalla työskentelevän naisen syytä. 

Tämä on vähän sama kuin jos nainen A sanoo olevansa ammatiltaan kosmetologi ja nainen B sanoo olevansa lääkäri, niin nainen A heti vetää tästä johtopäätöksen, että nainen B kertoi olevansa lääkäri vain ja ainoastaan leuhkiakseen ammatillaan ja osoittaakseen A:lle olevansa jotenkin parempi kuin hän. 

Tämä kiteyttää täydellisesti sen naiseuden johon moni ei halua millään tavalla tulla leimatuksi.

Vierailija
387/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä vieläkin jauhetaan ihan aiheen vierestä kiusatuista, porukkaan kuulumattomista tytöistä? 🤦‍♀️

Varmaan siksi, että tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, että iso osa meistä, jotka sanomme olevamme erilaisia kuin muut tytöt, olemme niitä, joilla on tuollaisia kokemuksia lapsuudesta.

No se ei kuitenkaan liity tähän ilmiöön. Tässä ilmiössä taustalla on tyttöyden typistäminen tiettyyn muottiin ja kaikki tuosta muotista erilainen on jotain muuta kuin tyttöyttä. Tytöt ovat tietynlaisia ja toisenlainen on jotain tyttöyden ulkopuolella. Tämä ei kuitenkaan ole totta.

Ei vaan tässä on kyse kiusaamisen jatkamisesta vähän erilaisella tavalla vain, mutta kyllä se sieltä silti kilometrin päähän loistaa. Ei nimittäin ole olemassa tuollaista ilmiötä laisinkaan, mutta te kiusaajat yritätte jatkaa kiusaamistanne keksimällä moisen ilmiön. Tämä on kirkkaasti siellä ihan kärkikastissa kun mietitään syitä sille miksi joku erilaiseksi nuorena leimattu tyttö ei edes vaikuisena halua kuulua teidän porukoihin.

Voitte muuttaa käsitystä naiseudesta VAIN OMASTA ITSESTÄNNE KÄSIN, ette määrittelemällä muita itse keksimiinne lokeroihin.  Eli ottakaapa seuraavalla kerralla sekin nainen mukaan jota kadehditte ja jota tekisi mieli syrjiä, niin huomaatte muutoksen.

Olisko henkisen kasvun paikka, jos et enää ole siellä yläasteelle? Tässä keskustelussa ei ole kyse sinusta, mutta silti haluat kääntää keskustelun itseesi.

Oletko jotenkin sokea? Tottakai kyse on kaikista naisista, jokainen heistä on tässä jollain puolella, halusi tai ei. Tosiasia on se ettei kukaan 35-vuotiaana päätä että hei, enpä ole enää naisten kansa tekemisissä, vaan tuo kaikki lähtee lapsuudesta ja nuoruudesta. Olisiko henkisen kasvun paikka jos et tätä ymmärrä?

Samaa mieltä, lapsuudesta se lähtee ja jatkuu läpi elämän, koska erilaisuutta ei siedetä. Aikuiset vaan kiusaavat vähän eri tavalla kuin teinit, enemmän sellaista piilokiusaamista, kieroilua ja ulkopuolelle jättämistä. Tämä ketju toimii erinomaisena esimerkkinä aikuisten naisten kiusaamiskulttuurista.

Ei koske teitä, ei koske teitä, nyt ei puhuta teistä, menkää pois jne. Ja silti me kiusatut ja syrjityt olemme juuri niitä, jotka saavat kuulla not like-syytöksiä. Miten se nyt silleen, eihän nyt ole kyse meistä.

Seuraava ketju on varmaan sitten aiheeltaan naisten uhriutuminen, jossa lyödään lyötyjä lisää vaan, eikä tietenkään siinäkään kyse ole kiusatuista ja syrjityistä, ei tietenkään.

Onpas mustavalkoinen näkemys. Aivan kuin vain itsensä poikkeuksellisen erilaiseksi kokevat olisivat kiusaamisen kohteena. Etköhän itse tässä nyt luo kuvaa, että vain erilaiset tytöt ovat aina kiusattuja ja väärin ymmärrettyjä kun tyttömäiset tavisnaiset ne nyt vaan aina kiusaa.

En tiedä sanoiko kukaan missään vaiheessa että VAIN? Se sen sijaan on puhdas totuus että tyttöporukat käyttäytyvät yleensä niin että sinne mielivaltaisesti otetaan mukaan ja potkitaan pois. Tämä on siis puhdas fakta, ja ainoa avain on puuttua tähän käytökseen, mutta se lienee mahdotonta kun äitinsä ovat olleet itse samanlaisia, ja kasvattavat tyttärensä samanlaisiksi.

Ai ihan puhdas fakta? Teineillä varmasti esiintyy huonoa käytöstä, en sitä kiellä mutta jossain vaiheessa olisi tosiaan ihan hyvä tulla sieltä teinimaailmasta aikuisten maailmaan. Silloin meininki on yleensä vähän erilainen ja suurin osa on päässyt teiniaikojen dynamiikoista eroon.

Ongelmahan on siinä että sinä et ole päässyt niistä eroon, vaan levität vahetta että on olemassa joku mystinen notlikeothergirlslahko joka dissaa sinua ja kaltaisiasi. Se jos mikä on teinitouhua.

Vierailija
388/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta "not like other girls" -ajattelun kritisoinnista tulee väistämättä mieleen, että sillä pyrittäisiin saamaan niitä normista poikkeavia tyttöjä pysymään siinä stereotyyppisessä lokerossa ja syyllistetään heitä, joilla on erilaiset mielenkiinnonkohteet kuin valtaosalla sekä oman että yleensä myös vastakkaisen sukupuolen edustajista. Jos vaikkapa tyttö on lahjakas matematiikassa ja tykkää urheilla, niin kyllä siinä usein on osa niistä saman luokan tytöistä kateellisia ja kokevat toisen lahjakkuuden jonkinlaisena uhkana itselleen. 

Ei, vaan tuo ajattelu on kökköä siksi, että ne ajattelijat pitävät kaikkia (muita) tyttöjä tietynlaisina. Usein siis esim. niin, että tuo ajattelija on kiinnostunut vaikka jalkapallosta ja oudosta musiikista, ei meikkaa ja pukeutuu mustaan, Sen sijaan kaikki muut tytöt kuuntelevat hänestä vain valtavirtamusaa ja ovat kiinnostuneet meikeistä, pukeutumisesta ja pojista. Mikä on erittäin ahdasmielistä ja typerää.

Mitä sen teinitytön pitäisi ajatella? Että jossain varmasti on samanlaisia ihmisiä kuin hänkin, vaikka kaikki 400 samassa koulussa olevaa ikäheimolaista olisivatkin kiinnostuneita pukeutumisesta ja pojista.

Kyllä se silloin tälle yhdelle näyttäytyy niin että kaikki tytöt ovat erilaisia kuin hän.

Kyllähän tällaisen ajattelun vielä maailmaa näkemättömältä teinitytöltä ymmärtää. Se vain on kummallista, miten monet tässäkin ketjussa edelleen ajattelevat samalla tavalla kuin silloin yläasteella, kun suurin osa muista tytöistä vaikutti kiinnostuneilta eri asioista. Itsekin tunsin itseni yläasteella erilaiseksi kuin muut tytöt ja erilaiseksi kuin muut nuoret ylipäätään, en mahtunut porukoihin ja minua kiusattiin. Silti maailmankuvani ja naiskuvani on aika paljon laajentunut niiden yläasteen seinien ulkopuolelle myöhemmin, ja kun mietin jälkikäteen noitakin aikoja niin tuskin oikeasti olin silloinkaan niin hirveän erilainen kuin kuvittelin. Sen tietyn ryhmän dynamiikka vain oli sellainen. Teinivuosien aikana rakentunut käsitys itsestään on toki sellainen, jota sitten myöhemminkin helposti toteuttaa, ja siksi on ihan hyvä välillä miettiä niitä omia luutuneita käsityksiä esimerkiksi siitä, millaisia "kaikki muut tytöt" ovat.

Tätä itsekin mietin. Tuntuu, että monet perustavat sitä käsitystään vielä aikuisenakin johonkin teiniaikaisiin sosiaalisiin kuvioihin mikä on mielestäni aika virheellistä. Eiköhän se ole selvä juttu, että lapsena ja teininä ollaan vielä niin keskeneräisiä ja itse kukin aika perseestä ja huonosti käyttäytyviä silloin. Sitten sen perusteella muodostetaan kokonaiskuvaa.

Mä taas näen niin että leimataan naisia jotka ei ole koskaan otettu naisporukoihin mukaan, ja jotka ovat nykyään tästä syystä läheinnä miesten kansa ystäviä miehiä miellyttämään pyrkiviksi toisten naisten painajiksi. Jos tuo ei ole teinitouhua niin mikä sitten? Nämä jotka eivät teidän porukoihin mahtuneet sillloin nuorena, eivätkä tietenkään nykyäänkään, ovat vain löytäneet oman porukkansa, ja ovat tyytyväisiä siinä. Miks iheidän ei anneta vieläkään olla rauhassa teiltä kiusaajilta? Heti kuin jossain yläasteella olisi.

Täällä on nyt kyllä jokin ihan ihmeellinen me vastaan te asetelma. Niin kuin olisi olemassa vain "erilaisia" ja "tavallisia" naisia, jotka molemmat ovat omien ryhmiensä vankeja tekemisissään. Tavallisista erilaiset tytöt ovat naisten alas painajia ja itsensä korostajia ja erilaisista tavalliset tytöt taas erialiset ulossulkevia kiusaajia. Ei nyt ollut ihan tarkoitus tällaisesta väitellä. Eikös tämä nyt jos mikä ole sitä stereotyypittelevää luokittelua?

Kuten on myös se, että keksitään tällainen keinotekoinen, stereotyyppinen not like other girls -kategoria, johon yritetään väkisin niputtaa tiettyjä naisia.

Helvettiin tällaiset luokittelut, ne jos mitkä ovat myrkyllisiä ja kääntävät naiset toisiaan vastaan.

Not like other girls-naiset ovat ITSE alkaneet haukkua naisia, ja alkaneet pitää itseään muita parempina. ITSE te olette keksineet tuon kategorian.

Nimenomaan. Olipa kerran joukko tavallisia miehenmiellyttäjänaisia, jotka huomasivat, että miehet antavat aikaansa heille, jotka eivät miehiä miellytä. Niinpä he lanseerasivat termin "not like other girls", jotta huomio tämän häpäisyprosessin jälkeen kääntyisi taas heihin itseensä :)

Toivottavasti he saivat miehet nyt tajuamaan kuinka hirveitä ja epänaisellisia kuvatuksia not like other girlsit onkaan ja miehet palaavat takaisin palvomaan heitä.

Ja ihan tosissaan tämmöisiä viestejä tänne spämmäävät ovat nyt mielestään niitä kiusattuja ja uhreja? Väitetään, että "tavikset" ne vain haukkuvat erilaisia, mutta tässä ketjussa homma on kyllä ainakin lähinnä toisin päin. Hakkaat itserakentelemaasi mielikuvaa.

Vierailija
389/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% naisista on raivostuttavia, ärsyttäviä ja typeriä. Onneksi 5% on mukavaa sakkia. T. Nainen

Tämä. Miehillä on sama juttu, ei jokainen mies tykkää kaikista miehistä.

Ihan naurettava paskaketju. Ei miehiäkään pakoteta pitämään kaikista sukupuolensa edustajista. Miksi sitten naiset pitäisi pakottaa? Suin surminkaan mikään painostus ei saa mua pitämään suurimmasta osasta naisia. Eikä tämä ole mitään misogyniaa, nainen olen itsekin.

Ei pidä myöskään haukkua jälkikäteen että joku jota ei porukkaan huolittu on nyt joku äsken keksitty pilkkanimi N L O G!

Vierailija
390/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla niin vaikea tajuta, että tässä asiassa on toinenkin kulma, joka vaikuttaa ihmisten käsitykseen kaikista tytöistä ja siitä mitä on olla tyttö, se koskee koko sukupuolta.

Kyllä mä ainakin näen tämän "kulman" mutta se ei ole mitnekään validi, koska kyse on sinunkaltaistesi MIELIPITEESTÄ tiettyjä naisia kohtaan, eikä tosiasiasta. Te keksitte tällaisen kulman mitä ei ole olemassa, ja sitten siitä pisäisi keskustella. Se on vähän vaikeaa.

Lytätä sinä ainakin osaat. Ymmärrän, että sinulla on asiasta oma henkilökohtainen näkemyksensä omista syistäsi, mutta kannattaisi silti yrittää katsoa asiaa myös muulta kulmalta. Siellä kun on toisenlainen näkemys.

Kylläkyllä, mutta ei keksityistä kulmista. Kulman pitää olla todellinen ja olemassaoleva.

Vierailija
391/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisille naisille tyypillistä toimintaa, että kampitetaan kaikin tavoin niitä naisia, jotka uskaltavat tehdä sitä mitä haluavat ja yrittävät oikeasti murtaa niitä vanhoja stereotypioita välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat. Kampittamisen sijaan pitäisi ennemminkin kannustaa heitä, jotka raivaavat tietä meidän tyttärillemme sellaiseen maailmaan, missä he saisivat elää ilman sukupuoleen liittyvää leimaamista naisten tai miesten toimesta. 

On myös tyypillistä nimitellä naisia vain kateellisiksi, jos he kehtaavat kritisoivat ja kommentoida jotain. En ymmärrä mistä on revitty tämä ettäkö halveksimisen kritisoiminen tarkoittaisi sitä ettei muka halua purkaa stereotyyppejä.

Niin, nimenomaan irtautumalla naiseudesta leimataan naiset jotenkin (negatiivisesti) tietynlaisiksi.

Minulla tuo "naiseudesta irtautuminen" on olut ihan luonnollista lapsesta lähtien. Olen aina kokenut itseni enemmänkin ihmiseski kuin miksikään sukupuolen edustajaksi. Sukupuoleni kiinnostaa minua ainoastaan silloin kun  olen "sillä tavalla" yhteydessä mieheeni, tai nuorempana kun halusin olla sillä tavalla jonkun miehen kanssa. Muutoin olen pelkästään ihminen, en sukupuoli, vaikka se minussa onkin kuten myös sydämeni ja aivoni.

Olen siis vahvasti eri mieltä siitä että leimaisin ketään olemalla oma itseni, ja elämällä elämääni haluamallani tavalla.

No jos et leimaa niin sitten et leimaa. En usko että kukaan meistä tuntee itseään erityisesti sukupuolensa edustajaksi, se on vain asia joka on.

No mikä tässä sitten on ongelma? :D Se ettei ole ongelmaa? :D

Sitä että sinä et ole kaikki ihmiset? :D 

Ei puhuta nyt edelleenkään Sinusta.

Eli sinulla on ongelma, ja siksi kesksutelet. Mikä se sinun ongelmasi oikein on? Vai tarkoitatko tätä nykyajan meininkiä jossa ollaan olevinaan huolissaan mystisistä "muista", joita joku ehkä luokkaa, vaikkei todellisuudessa loukkaa ketään. 

Joo tässä on puhuttu tästä kyseisestä ilmiöistä, joka on ketjun aiheena. Siitä puhuminenhan näyttäisi sinulle olevan ongelma. Jos kerran sinusta ei ole mitään puhuttavaa miksi edes keskustelet ketjussa?

Taas joku joka yrittää estää muita keskustelemasta ;) Ongelmaa ei ole koska ei ole tuollaista mainitsemaasi naiskategoriaakaan. Siitähän tässä on kyse. 

Kuka estää? Sinä itse vaan tulet jauhamaan tänne kuinka ei ole mitään keskusteltavaa aiheesta. No älä keskustele ei ole mikään pakko, mutta muut saavat keskustella. Keskustelunko täytyy loppua nyt koska sinä tulet julistamaan kuinka ongelmaa ei ole? Kukas se täällä määräilee?

Vierailija
392/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisille naisille tyypillistä toimintaa, että kampitetaan kaikin tavoin niitä naisia, jotka uskaltavat tehdä sitä mitä haluavat ja yrittävät oikeasti murtaa niitä vanhoja stereotypioita välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat. Kampittamisen sijaan pitäisi ennemminkin kannustaa heitä, jotka raivaavat tietä meidän tyttärillemme sellaiseen maailmaan, missä he saisivat elää ilman sukupuoleen liittyvää leimaamista naisten tai miesten toimesta. 

On myös tyypillistä nimitellä naisia vain kateellisiksi, jos he kehtaavat kritisoivat ja kommentoida jotain. En ymmärrä mistä on revitty tämä ettäkö halveksimisen kritisoiminen tarkoittaisi sitä ettei muka halua purkaa stereotyyppejä.

Niin, nimenomaan irtautumalla naiseudesta leimataan naiset jotenkin (negatiivisesti) tietynlaisiksi.

Minulla tuo "naiseudesta irtautuminen" on olut ihan luonnollista lapsesta lähtien. Olen aina kokenut itseni enemmänkin ihmiseski kuin miksikään sukupuolen edustajaksi. Sukupuoleni kiinnostaa minua ainoastaan silloin kun  olen "sillä tavalla" yhteydessä mieheeni, tai nuorempana kun halusin olla sillä tavalla jonkun miehen kanssa. Muutoin olen pelkästään ihminen, en sukupuoli, vaikka se minussa onkin kuten myös sydämeni ja aivoni.

Olen siis vahvasti eri mieltä siitä että leimaisin ketään olemalla oma itseni, ja elämällä elämääni haluamallani tavalla.

No jos et leimaa niin sitten et leimaa. En usko että kukaan meistä tuntee itseään erityisesti sukupuolensa edustajaksi, se on vain asia joka on.

No mikä tässä sitten on ongelma? :D Se ettei ole ongelmaa? :D

Sitä että sinä et ole kaikki ihmiset? :D 

Ei puhuta nyt edelleenkään Sinusta.

Eli sinulla on ongelma, ja siksi kesksutelet. Mikä se sinun ongelmasi oikein on? Vai tarkoitatko tätä nykyajan meininkiä jossa ollaan olevinaan huolissaan mystisistä "muista", joita joku ehkä luokkaa, vaikkei todellisuudessa loukkaa ketään. 

Joo tässä on puhuttu tästä kyseisestä ilmiöistä, joka on ketjun aiheena. Siitä puhuminenhan näyttäisi sinulle olevan ongelma. Jos kerran sinusta ei ole mitään puhuttavaa miksi edes keskustelet ketjussa?

Taas joku joka yrittää estää muita keskustelemasta ;) Ongelmaa ei ole koska ei ole tuollaista mainitsemaasi naiskategoriaakaan. Siitähän tässä on kyse. 

Sinähän se yrität estää muita keskustelemassa vähättelemällä ongelman olemassa oloa.

Eri

Vierailija
393/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lytätä sinä ainakin osaat. Ymmärrän, että sinulla on asiasta oma henkilökohtainen näkemyksensä omista syistäsi, mutta kannattaisi silti yrittää katsoa asiaa myös muulta kulmalta. Siellä kun on toisenlainen näkemys.

Kylläkyllä, mutta ei keksityistä kulmista. Kulman pitää olla todellinen ja olemassaoleva.

Millä perusteella muiden kokemukset eivät ole todellisia? Kukas se täällä kiusaa ja lyttääkään muita?

Vierailija
394/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Not like other girls-ilmiössä ei ole lainkaan kysymys siitä, mitkä ominaisuudet ovat naisellisia ja mitkä eivät, tai arvostaako naisille tyypillisintä pidettyjä asioita tai osaako matematiikkaa tms. Vaan nimitystä on alettu käyttää naisista, jotka ovat omasta mielestään parempia kuin muut naiset ja haluavat sanoa sen. Ihan riippumatta siitä, mitä heidän henkilökohtaiset ominaisuutensa ovat. Jotkut toiset ovat omasta mielestään ylivertaisia vaikka olemalla laihoja, vaaleatukkaisia, isorintaisia , hyviä äitejä, You name it! Joillakin ihmisillä vain on tarve korostaa itseään.

Olet väärässä. Esim. amerikkalaisten naisten mielestä pääosa suomalaisista naisista on not other like girlsejä sillä perusteella, että naiset maksavat oman osuutensa treffeillä ja ravintolassa. Tässä pitää myös ymmärtää amerikkalaisten naisten tarve pitää mies maksajana. Siksi häpäisyn ja luokittelun tarve on niin suuri. Suomalaiset eivät tajua moniakaan apinoimiaan käsitteitä, koska täällä on erilainen kulttuuri kuin ko. käsitteen maassa. Sama kuin BLM-liike Suomen historia vs. orjuutajamaiden historiat. Ne vaan eivät suoraan sovi, koska täällä elellään erilaista elämää. Siksi nuorten ei pitäisi lainailla älyyttömyksiä muualta maailmasta.

Näin. Kiitos.

Vierailija
395/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta "not like other girls" -ajattelun kritisoinnista tulee väistämättä mieleen, että sillä pyrittäisiin saamaan niitä normista poikkeavia tyttöjä pysymään siinä stereotyyppisessä lokerossa ja syyllistetään heitä, joilla on erilaiset mielenkiinnonkohteet kuin valtaosalla sekä oman että yleensä myös vastakkaisen sukupuolen edustajista. Jos vaikkapa tyttö on lahjakas matematiikassa ja tykkää urheilla, niin kyllä siinä usein on osa niistä saman luokan tytöistä kateellisia ja kokevat toisen lahjakkuuden jonkinlaisena uhkana itselleen. 

Olen matemaattisesti lahjakas, tykkään urheilla. Onko näissä jotain epänaisellista???

Ei todellakaan ole. Mutta ilmeisesti jotkut niistä naisista, jotka eivät ole matemaattisesti lahjakkaita eivätkä tykkää urheilla, ovat jostain saaneet päähänsä, että jos tunnistat olevasi erilainen kuin he ollessasi heitä parempi matematiikassa ja urheilussa, kuvittelet samalla olevasi jollain lailla parempi myös ihmisenä ja vähättelevän heitä. 

Siis miten tämä liittyy naiseuteen? Tuosta voit vaihtaa sanan nainen sanaan ihminen. Aina joku ottaa nokkiinsa jos olet parempi jossain, erityisesti jos kerrot sen heille.

Ei mitenkään. En kuitenkaan ymmärrä, miten se, että tiedostaa olevansa erilainen kuin suurin osa oman sukupuolensa edustajista ja sanoo sen ääneen, olisi jotenkin muiden vähättelyä. 

Miksi käytät esimerkkeinä asioita, jotka ovat naisilla ihan tavallisia? Esim. matemaattisuus on ihan normaalia. Jos olet huomattavasti lahjakkaampi kuin suurin osa naisista, olet myös suurinta osaa miehiä lahjakkaampi ja ei siis liity sukupuoleen mitenkään.

Ymmärrän toki, että jos aidosti erilainen niin sen ääneen toteaminen voi olla vain fakta ilman piilotettuja viestejä.

Tämä. Minusta on ongelma, jos koetaan urheilullisuus ja matemaattinen lahjakkuus miehisiksi ominaisuuksiksi ja tyttömäisyyden vastakohdaksi, koska ne ovat sukupuolineutraaleja ominaisuuksia. Siinähän nimenomaan lytätään ja vähätellään muita naisia, koska vihjataan - vieläpä väärin- että naiset on yleensä erityisen (matemaattisesti) lahjattomia ja epäurheilullisia.

Tässä aletaan olla nyt siinä ongelman ytimessä. Kysehän ei tosiaan ole siitä, että vaikkapa matemaattinen lahjakkuus olisi jotenkin sukupuolisidonnainen asia. Päinvastoin. Tytöt ovat tutkimusten mukaan peruskoulun alussa matematiikassa parempia kuin pojat. Joskus silloin kauan sitten, kun itse olin lapsi tilanne oli kuitenkin sellainen, että asenteet sekä kotona että koulussa olivat liian usein sellaisia, että matematiikka olisi jotenkin liian vaikeaa tytöille ja se on sellainen poikien juttu. Tätä ajatustapaa kun lapsille tuputetaan tarpeeksi paljon, he alkavat itsekin uskoa siihen ja kas, yläasteelle siirryttäessä tyttöjen matematiikan osaaminen olikin jo huonompaa kuin pojilla. Omakin miespuolinen matematiikan opettaja kerran totesi, että lukion pitkä matematiikka on yleensä liian vaikeaa tytöille ja tämän vuoksi jotkut tytöt omalta luokaltani sitten valitsivat lyhyen matematiikan, mikä on hyvin valitettavaa. Joukossa on kuitenkin onneksi aina ollut niitäkin tyttöjä, jotka eivät ole suostuneet näitä typeriä stereotypioita uskomaan ja ovat tietoisesti päättäneet olla erilaisia kuin "muut tytöt" (=suurin osa muista tytöistä) ja halunneet osoittaa kaikille, että ovat myös parempia kuin nuo stereotypioiden muut tytöt.  

Tämä tilanne matematiikan osalta alkaa onneksi olla nykyään jo muuttumassa paremmaksi. Tämän takia en kuitenkaan ymmärrä, miksi ja miten tuo "not like all other girls" -asenne olisi jotenkin muiden tyttöjen (ja naisten) vähättelyä silloinkaan, kun se sisältää ajatuksen siitä, että ollaan jossain asiassa parempia kuin muut tytöt. He nimenomaan rikkovat niitä vanhoja luutuneita patriarkaalisia stereotypioita ja normalisoivat niitä ei-niin-tyttömäisinä yleisesti pidettyjä ominaisuuksia. 

Tietysti ylilyöntejäkin tapahtuu ja kusipäitä löytyy kaikkien sukupuolien edustajista. Pienen kusipääjoukon perusteella ei kuitenkaan pitäisi yleistää jotain tietynlaista tietynlaista asennetta koskemaan kaikkia, jotka tietävät olevansa jossain asiassa muita oman ryhmänsä edustajia parempia. 

Minusta tuon "not like all other girls" -ajattelun kritisointi silloin, jos on tarkoituksena taistella yhteiskunnan sisäänrakennettua piilotettua naisvihaa vastaan, on vaan vähän väärä lähestymistapa. Siinä naiset syyllistävät muita naisia naisvihan lietsonnasta eikä nähdä niitä koko ilmiön takana oikeasti olevia rakenteita ja ongelmia. 

Mutta tiedän, että tämäkin kommenttini kuitataan täällä vaan sillä, että olen ymmärtänyt tämän konseptin ihan väärin ja puututaan johonkin yksityiskohtaan, jonka voi taas ymmärtää ihan päinvastoin kuin olen sen tarkoittanut. Sen takia jätän tämän keskustelun omalta osaltani tähän. :)

Vastaan nyt tähän, vaikka kirjoittaja paikalta drop the mike -tyyliin poistuikin, sillä tässä viestissä ollaa mielestäni lähellä asian ydintä. Tässä sanotaan, että on siis ulkoa tuleva stereotypia, jonka mukaan tytöt eivät ole hyviä matematiikassa, ja tämä stereotypia alkaa toteuttaa itseään, kun esimerkiksi opettajat sitä nuorissa tytöissä vahvistavat. Ja sitten joku tyttö/jotkut tytöt toimivat kuitenkin tätä stereotypiaa vastaan, ja se on toki hienoa. Kuitenkin, jos nämä tytöt alkavat kovin sen takia määritellä itseään "erilaisiksi kuin muut tytöt", niin kyllähän he osaltaan vahvistavat tuota stereotypiaa. Että koska he ovat kiinnostuneita matematiikasta, niin he ovat jotenkin perustavanlaatuisesti erilaisia kuin muut tytöt, joilla kyllä myöskin olisi ollut edellytykset pärjätä matematiikassa, jollei heille olisi sitkeästi väitetty toisin. Arvostan naisten rohkeutta rikkoa lasikattoja ja tallata omia polkujaan. Kuitenkaan hyvä tapa puhua tästä ei ole korostaa omaa erilaisuutta muihin naisiin nähden, sillä silloin juuri vahvistetaan stereotypiaa, että tässä olisi jotain erityisen poikkeuksellista ei vain esiintyvyydeltään, vaan myös naiseuteen nähden.

Juuri näin. Se että joku sanoo olevansa erilainen kuin muut tytöt, koska osaa hyvin matematiikkaa, ei muuta stereotypioita tytöistä vaan vahvistaa niitä olettamuksella, että yleensä tytöt eivät ole hyviä matematiikassa.

Kukaan hyvin matematiikkaa osaava ei ole itse sanonut olevansa erilainen, miksi ihmeessä olisi. Se erilaisuuden määritelmä on syötetty ulkoapäin, kun eihän tytön kuulu mennä opiskelemaan tekniikkaa.

Ai miksi ei, tietenkin pitää mennä, jos aihe kiinnostaa.

Matematiikka nyt on vain esimerkki, voitaisiin yhtä hyvin puhua vaikka urheilusta. Ja kyllä minä joskus pidin typerästi itseäni vähän erityisenä koulussa, kun olin tyttö joka oli luokan paras matematiikassa. En kuitenkaan suunnannut sille alalle osittain siksi, että ehkä kuitenkaan en ole tyttönä oikeasti lahjakas vaan ulkomuistini on hyvä. Hyvä, että jotkut rikkovat rohkeasti stereotypioita, mutta ei meillä naisilla ole varaa vahvistaa niitä omissakin puheissamme ja ajattelussamme.

Et ollut tyttönä oikeasti lahjakas ja olit luokan paras?

Tuossa ajatuskuviossa näkyy syy siihen miksi usein niin kovin keskinkertaiset tyypit on monissa paikoin johdossa. Usko omiin kykyihin on niin itseriittoinen suuri, että mitä välii hei vaikka ei mitään osaakaan.

Tässähän tuon edellisen viestin kirjoittaja nyt ei kuitenkaan uskonut omiin kykyihinsä, vaan lopulta päätyi valitsemaan toisen alan, koska kuvitteli, että TYTTÖNÄ hän ei voinut oikeasti olla lahjakas matematiikassa, vaan oli lopulta omaksunut sen vanhan stereotypian, että hän pärjäsi matematiikassa jonkin muun kuin oman lahjakkuutensa ansiosta. Surullista.

Vierailija
396/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sitten tajua. Tämä ei ole mikään mielipideasia vaan on fakta, että tällä not like other girls -ajattelulla tytöt laitetaan muottiin. Sitä ei selkeästikään tiedosteta, koska se näyttää olevan ylivoimaisen vaikea asia edes käsittää.

Varmasti näin, mutta muottiin laittajia olette te jotka olette keksineet tällaisen ajattelun, eivätkä ne toiset tytöt.

Vierailija
397/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% naisista on raivostuttavia, ärsyttäviä ja typeriä. Onneksi 5% on mukavaa sakkia. T. Nainen

Tämä. Miehillä on sama juttu, ei jokainen mies tykkää kaikista miehistä.

Ihan naurettava paskaketju. Ei miehiäkään pakoteta pitämään kaikista sukupuolensa edustajista. Miksi sitten naiset pitäisi pakottaa? Suin surminkaan mikään painostus ei saa mua pitämään suurimmasta osasta naisia. Eikä tämä ole mitään misogyniaa, nainen olen itsekin.

Onko ketjun aihe "Naisten on pakko pitää kaikista naisista"? Sitä minäkin.

Vierailija
398/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa paskatrollaukseksi meni tämäkin. 

Vierailija
399/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tuo ajattelu on kökköä siksi, että ne ajattelijat pitävät kaikkia (muita) tyttöjä tietynlaisina. Usein siis esim. niin, että tuo ajattelija on kiinnostunut vaikka jalkapallosta ja oudosta musiikista, ei meikkaa ja pukeutuu mustaan, Sen sijaan kaikki muut tytöt kuuntelevat hänestä vain valtavirtamusaa ja ovat kiinnostuneet meikeistä, pukeutumisesta ja pojista. Mikä on erittäin ahdasmielistä ja typerää.

Mitä sen teinitytön pitäisi ajatella? Että jossain varmasti on samanlaisia ihmisiä kuin hänkin, vaikka kaikki 400 samassa koulussa olevaa ikäheimolaista olisivatkin kiinnostuneita pukeutumisesta ja pojista.

Kyllä se silloin tälle yhdelle näyttäytyy niin että kaikki tytöt ovat erilaisia kuin hän.

Kyllähän tällaisen ajattelun vielä maailmaa näkemättömältä teinitytöltä ymmärtää. Se vain on kummallista, miten monet tässäkin ketjussa edelleen ajattelevat samalla tavalla kuin silloin yläasteella, kun suurin osa muista tytöistä vaikutti kiinnostuneilta eri asioista. Itsekin tunsin itseni yläasteella erilaiseksi kuin muut tytöt ja erilaiseksi kuin muut nuoret ylipäätään, en mahtunut porukoihin ja minua kiusattiin. Silti maailmankuvani ja naiskuvani on aika paljon laajentunut niiden yläasteen seinien ulkopuolelle myöhemmin, ja kun mietin jälkikäteen noitakin aikoja niin tuskin oikeasti olin silloinkaan niin hirveän erilainen kuin kuvittelin. Sen tietyn ryhmän dynamiikka vain oli sellainen. Teinivuosien aikana rakentunut käsitys itsestään on toki sellainen, jota sitten myöhemminkin helposti toteuttaa, ja siksi on ihan hyvä välillä miettiä niitä omia luutuneita käsityksiä esimerkiksi siitä, millaisia "kaikki muut tytöt" ovat.

Tätä itsekin mietin. Tuntuu, että monet perustavat sitä käsitystään vielä aikuisenakin johonkin teiniaikaisiin sosiaalisiin kuvioihin mikä on mielestäni aika virheellistä. Eiköhän se ole selvä juttu, että lapsena ja teininä ollaan vielä niin keskeneräisiä ja itse kukin aika perseestä ja huonosti käyttäytyviä silloin. Sitten sen perusteella muodostetaan kokonaiskuvaa.

Mä taas näen niin että leimataan naisia jotka ei ole koskaan otettu naisporukoihin mukaan, ja jotka ovat nykyään tästä syystä läheinnä miesten kansa ystäviä miehiä miellyttämään pyrkiviksi toisten naisten painajiksi. Jos tuo ei ole teinitouhua niin mikä sitten? Nämä jotka eivät teidän porukoihin mahtuneet sillloin nuorena, eivätkä tietenkään nykyäänkään, ovat vain löytäneet oman porukkansa, ja ovat tyytyväisiä siinä. Miks iheidän ei anneta vieläkään olla rauhassa teiltä kiusaajilta? Heti kuin jossain yläasteella olisi.

Täällä on nyt kyllä jokin ihan ihmeellinen me vastaan te asetelma. Niin kuin olisi olemassa vain "erilaisia" ja "tavallisia" naisia, jotka molemmat ovat omien ryhmiensä vankeja tekemisissään. Tavallisista erilaiset tytöt ovat naisten alas painajia ja itsensä korostajia ja erilaisista tavalliset tytöt taas erialiset ulossulkevia kiusaajia. Ei nyt ollut ihan tarkoitus tällaisesta väitellä. Eikös tämä nyt jos mikä ole sitä stereotyypittelevää luokittelua?

Kuten on myös se, että keksitään tällainen keinotekoinen, stereotyyppinen not like other girls -kategoria, johon yritetään väkisin niputtaa tiettyjä naisia.

Helvettiin tällaiset luokittelut, ne jos mitkä ovat myrkyllisiä ja kääntävät naiset toisiaan vastaan.

Not like other girls-naiset ovat ITSE alkaneet haukkua naisia, ja alkaneet pitää itseään muita parempina. ITSE te olette keksineet tuon kategorian.

Nimenomaan. Olipa kerran joukko tavallisia miehenmiellyttäjänaisia, jotka huomasivat, että miehet antavat aikaansa heille, jotka eivät miehiä miellytä. Niinpä he lanseerasivat termin "not like other girls", jotta huomio tämän häpäisyprosessin jälkeen kääntyisi taas heihin itseensä :)

Toivottavasti he saivat miehet nyt tajuamaan kuinka hirveitä ja epänaisellisia kuvatuksia not like other girlsit onkaan ja miehet palaavat takaisin palvomaan heitä.

Ja ihan tosissaan tämmöisiä viestejä tänne spämmäävät ovat nyt mielestään niitä kiusattuja ja uhreja? Väitetään, että "tavikset" ne vain haukkuvat erilaisia, mutta tässä ketjussa homma on kyllä ainakin lähinnä toisin päin. Hakkaat itserakentelemaasi mielikuvaa.

Sua vaan harmittaa kun sut paljastettiin ;)

Vierailija
400/837 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Not like other boys on kyllä vielä pahempi

Miehet eivät tällaisilla asioilla kuule päätään vaivaa. Ja tällaista mean girls meininkiä erilaisia ihmisiä kohtaan ei esiinny miehillä kuin peruskoulussa. 

Vaikka naiset kovasti koittaakin ahtaa miehiäkin niihin toksisiin muotteihinsa. Aina oman tarpeensa mukaan 

Jep jep, ja sanotko vielä, että not like other girls -ilmiössä ei ole taustalla naisvihaa? Miten voitte olla noin sokeita tämän ilmiön toksisuudelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän