Jehovasta kummi?
Hei!
Kysynpä teiltä, ennen kuin kysyn ystävääni kummiksi että voiko jehovantodistaja ryhtyä kummiksi ihan perus-luterilaiselle lapselle?
Emme itse ole mitenkään harrasuskovaisia, kirkkoon kuulutaan ja jollain tapaa uskotaan, mutta luullakseni olemme tosiaan ihan perustalliaisia. Emmekä ole uskonasioista ystävämme kanssa puhuneet, sovimme silloin kun hän jehovantodistajuudesta kiinnostui, että kumpikin uskoo mihin uskoo, eikä toiselle tuputeta eikä toisen valintoja kummeksuta tai paheksuta.
Mutta osaisiko joku kertoa tuosta voiko hän kummiksi ryhtyä oman uskontonsa puolesta ennen kuin asiaa häneltä kysymme?
Kommentit (23)
mar1anne:
se ei ole käännos ev. lut raamatusta.
Raamattu EI OLE luterilaisten keksintöä, luterilaisuutta ei edes ollut Raamatun kirjoittamisen (ja valmistumisen) aikoihin keksitty. Luterilaisuus on muistaakseni katolilaisuudesta omille teilleen lähtenyt [b]lahko[/b].
Eikä Jumalakaan luterilainen ole...
Kannattaa asiaa kysyä häneltä, jota aioit pytää kummiksi....Minulla on ollut aikaisemmin ystävänä jehovantodistaja ja keskustelimme monista asioista, joten muistaakseni hän kertoi, että he antavat lapselle nimen, ei kastetta vaan myöhemmin kun lapsi/nuori on siinä iässä että ymmärtää asiat, hän voi mennä kasteelle....! joten he eivät ota lapselleen kummeja eivätkä itse ole kummeja....Syntymäpäivät ja nimipäivät eivät kuulu heidän oppiin.....ne ovat pakanallista alkuperää!!! Joten uskon, että hän kieltäytyy, jos pyydät häntä kummiksi tai edes ns." epäviralliseksi kummiksi" . Toivottavasti en puhunut ihan asian vierestä tai sanonut jotain väärää mutta nin muistelen, että asia heidän kohdalla on....!!!
että eksyttiin vissiin keskustelun aiheesta. Muuten en kyllä katso olevani kovinkaan eksyksissä.